Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
H1b premium processing - duur
-
- Amerika-newbie
H1b premium processing - duur
Beste mensen,
Ik heb een hele tijd door jullie zeer interessante forum zitten scrollen, maar nog geen antwoord kunnen vinden op een specifieke vraag. Momenteel is mijn H1b visa in aanvraag met premium processing (binnen 15 dagen de uitslag). Aangezien ik 1 augustus al in de VS moet zijn zit in vrij krap in de tijd.
Na de goedkeuring van het visum zal ik nog langs het consulaat in Amsterdam moeten gaan voor een gesprek. Mijn vraag is hoe lang dit zal duren:
1) Kan ik al een afspraak met hun maken voordat mijn visum is goedgekeurd, waarbij de afspraak dan uiteraard na de goedkeuring zal plaatsvinden
2) Op wat voor termijn kan je een afspraak maken? Kan ik nu al mijn afspraak voor over 2 weken maken, of is dat veel te optimistisch
Hartelijk dank voor jullie input,
Groet
Ik heb een hele tijd door jullie zeer interessante forum zitten scrollen, maar nog geen antwoord kunnen vinden op een specifieke vraag. Momenteel is mijn H1b visa in aanvraag met premium processing (binnen 15 dagen de uitslag). Aangezien ik 1 augustus al in de VS moet zijn zit in vrij krap in de tijd.
Na de goedkeuring van het visum zal ik nog langs het consulaat in Amsterdam moeten gaan voor een gesprek. Mijn vraag is hoe lang dit zal duren:
1) Kan ik al een afspraak met hun maken voordat mijn visum is goedgekeurd, waarbij de afspraak dan uiteraard na de goedkeuring zal plaatsvinden
2) Op wat voor termijn kan je een afspraak maken? Kan ik nu al mijn afspraak voor over 2 weken maken, of is dat veel te optimistisch
Hartelijk dank voor jullie input,
Groet
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: H1b premium processing - duur
Ik zou gewoon proberen een afspraak te maken voor over 2 weken. Mocht de H1-B uitslag nog niet binnen zijn dan kun je het altijd verzetten. Wordt de uitslag naar jou of naar je advocaat verstuurd? Houdt dan rekening met 1 of 2 dagen verzend tijd van je advocaat naar jou. Succes.
-
- Amerika-expert
Ja, afspraak kun je altijd maken, en je kunt 1 keer gratis verzetten (althans, dat was zo, maar dat vertellen ze je wel aan de telefoon). Als het voor 1 augustus moet zijn, wacht dan niet langer en bel meteen op maandagochtend, want mogelijk ben je al te laat en zijn ze al vol (het is tenslotte vakantietijd). Reken een week voor de song & dance van Tante Pos.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
-
- Amerika-expert
Wat ik begrepen heb van premium processing is dat je binnen 15 dagen een ja of nee hoort. Maar dat de verwerking ervan nog even snel (lees langzaam) gaat. Dus zou inderdaad een slag om je arm nemen en rekening houden met een mogelijkheid om de afspraak te verzetten. Onze ervaring is dat afspraken vrij snel te maken zijn overigens na je er voor wordt uitgenodigd.
Voor onze laatste verlenging hadden we overigens geen afspraak te maken, we hadden email met tijden waarin je langs mocht komen.
Voor onze laatste verlenging hadden we overigens geen afspraak te maken, we hadden email met tijden waarin je langs mocht komen.
Wij hebben onlangs in dezelfde situatie gezeten, maar dan met L1. Eind april alsnog de versnelde procedure ingezet, omdat het te lang duurde. Toch pas eind mei een reactie, verzoek om meer documenten. Daardoor uiteindelijk pas 21juni het verlossende antwoord. Op 23 juni gebeld voor een afspraak (moesten ook nog wachten op post uit de VS met bevestiging, die was toen onderweg en kwam inderdaad de 26e aan), we konden in Amsterdam pas 19 juli terecht! Toen voor de 29e een afspraak in Brussel gemaakt (kan gewoon als je A'dam belt), en op 1 juli ons visum op kunnen halen.
Het is dus maar afwachten wanneer je uiteindelijk je goedkeuring hebt, maar als je niet wilt uitwijken naar Brussel misschien toch alvast een afspraak maken? Vraag me nu trouwens af of dat wel kan, ik heb volgens mij wel gehoord dat je zonder confirmation number geen afspraak kunt maken.
Het is dus maar afwachten wanneer je uiteindelijk je goedkeuring hebt, maar als je niet wilt uitwijken naar Brussel misschien toch alvast een afspraak maken? Vraag me nu trouwens af of dat wel kan, ik heb volgens mij wel gehoord dat je zonder confirmation number geen afspraak kunt maken.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
Volgens de website van het consulaat (http://amsterdam.usconsulate.gov/appointment_niv.html) is het enige confirmation number dat je nodig hebt voor een afspraak, dat van je (online ingevulde) DS-160 visum aanvraag. Was ook mijn ervaring (al is dat ondertussen lang geleden).
Gr., Flipje
Gr., Flipje
-
- Amerika-ontdekker
Als ik het me goed herinner kan je, na goedkeuring van je H1B, ten vroegste beginnen werken op 1 Oktober. Ook nog, je mag het land pas in op basis van die H1B binnen een bepaalde termijn voor je start datum van je job (30 dagen?).
Losstaand daarvan... zelfs als je H1B is goedgekeurd, dan moet je I-797 formulier (H1B notice of action) in handen heben tijdens je interview op het consulaat.
Je neemt best contact op met je immigratie advokaat/paralegal, die zal je perfect weten te zeggen wat je mogelijkheden zijn.
Losstaand daarvan... zelfs als je H1B is goedgekeurd, dan moet je I-797 formulier (H1B notice of action) in handen heben tijdens je interview op het consulaat.
Je neemt best contact op met je immigratie advokaat/paralegal, die zal je perfect weten te zeggen wat je mogelijkheden zijn.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
EvanHerkum, heb je al een afspraak gemaakt?
En heb je ondertussen een oplossing gevonden voor je vriendin, of gaat zij niet mee naar de US?
Ga je nu aan de slag bij het bedrijf waar je in maart over sprak, in Pennsylvania?
En heb je ondertussen een oplossing gevonden voor je vriendin, of gaat zij niet mee naar de US?
Ga je nu aan de slag bij het bedrijf waar je in maart over sprak, in Pennsylvania?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Amerika-expert
Dat gold alleen in die tijd dat de visa voor het huidige fiscale jaar op waren (i.e. die onder de cap vallen), en de visa voor het nieuwe fiscale jaar aangevraagd werden (wat een half jaar van te voren kon). Het land in voor de startdatum is 10 dagen. 30 dagen is iets wat geldt voor b.v. J1.Belg_in_SoCal schreef:Als ik het me goed herinner kan je, na goedkeuring van je H1B, ten vroegste beginnen werken op 1 Oktober. Ook nog, je mag het land pas in op basis van die H1B binnen een bepaalde termijn voor je start datum van je job (30 dagen?).
Gr., Flipje
De cap voor 2012 is nog niet bereikt, aanmeldingen gaan langzamer dan in andere jaren. Maar misschien is de baan van TS er een die niet onder de cap valt ? Dan kan er nog steeds aanvrage gedaan worden dacht ik.
(sorry, aangepast omdat ik teruglezend zag dat ik het verwarrend had opgeschreven - en daar is niemand mee gebaat.)
Maar als de baan wel onder de cap valt, dan heeft het toch geen zin nu al een afspraak op het consulaat te maken ? De gecapte werkgebonden visa worden dan toch pas vanaf 1 oktober afgegeven ?
(sorry, aangepast omdat ik teruglezend zag dat ik het verwarrend had opgeschreven - en daar is niemand mee gebaat.)
Maar als de baan wel onder de cap valt, dan heeft het toch geen zin nu al een afspraak op het consulaat te maken ? De gecapte werkgebonden visa worden dan toch pas vanaf 1 oktober afgegeven ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 15 jul 2011, 17:07, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
Dit komt nochtans van de USCIS website:FlipjeBTiel schreef:Dat gold alleen in die tijd dat de visa voor het huidige fiscale jaar op waren (i.e. die onder de cap vallen), en de visa voor het nieuwe fiscale jaar aangevraagd werden (wat een half jaar van te voren kon). Het land in voor de startdatum is 10 dagen. 30 dagen is iets wat geldt voor b.v. J1.Belg_in_SoCal schreef:Als ik het me goed herinner kan je, na goedkeuring van je H1B, ten vroegste beginnen werken op 1 Oktober. Ook nog, je mag het land pas in op basis van die H1B binnen een bepaalde termijn voor je start datum van je job (30 dagen?).
Gr., Flipje
When to File an FY 2012 H-1B Cap-Subject Petition
We will begin accepting H-1B petitions that are subject to the FY 2012 cap on April 1, 2011. You may file an H-1B petition no more than 6-months in advance of the requested start date.
* Petitions seeking an FY 2012 H-1B cap number with an Oct. 1, 2011 start date can be filed no sooner than April 1, 2011.
Note: If you request a start date for a FY 2012 cap-subject H-1B petition that is prior to Oct. 1, 2011 or submit a cap-subject petition prior to April 1, 2011, your petition will be rejected.
Bedoel je dan dat zijn H1B nog onder de FY 2011 cap valt?
-
- Amerika-expert
Net gekeken, en ja de 2011 visa zijn op (sinds januari dit jaar). Maar dan nog zoals gezegd zijn er ook H1B die niet onder de cap vallen; onder de aanname dan dat de werkgever (en/of advocaat) van TO weet wat ze doen (en a priori lees ik in het originele bericht dat de aanvraag al in processing is bij USCIS), dan gaat het hier om een ongecapde H1B als het om een nieuwe H1B gaat. Als het om een verlenging gaat, wat vrijwel dezelfde procedure is, dan is de cap niet relevant.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
Ik heb begrepen dat de hele procedure tegenwoordig via USCIS verloopt ?
Plus je kunt wel na 14 dagen de uitslag hebben, maar je zult toch moeten wachten tot de uitgifte van gecapte werkvergunningen weer begint.
Plus je kunt wel na 14 dagen de uitslag hebben, maar je zult toch moeten wachten tot de uitgifte van gecapte werkvergunningen weer begint.
-
- Amerika-expert
Right, en daarom snap ik niet waarom jullie denken dat het hier om een gecapte H1B zou gaan. Maar goed, dat mag TS dan zelf uitleggen.
Gr., Flipje
Gr., Flipje
-
- Amerika-newbie
Sorry voor mijn late reactie door de drukte.
Ik heb inmiddels de uitslag van de USCIS gekregen dat mijn visum goedgekeurd is. Dit gebeurde 10 dagen na aanvraag. Aangezien ik aan de universiteit ga werken valt dit niet onder de cap. De uitslag per post is nu naar mij onderweg.
Ik had intussen al een afspraak voor een gesprek op het consulaat gemaakt.
"wanneer wilt u naar de VS meneer?
5 augustus.
5 augustus gaat sowieso niet lukken omdat je pas op 15 augustus de 1e afspraak kan maken hier op het consulaat.
Maar ik heb haast en ik heb een premium aanvraag, moet ik dan misschien naar Brussel?
Ah, u heeft haast, dan hebben we misschien nog wel een gaatje volgende week
...."
Dus komende week een afspraak voor het geprek. Gaat nu ineens sneller dan verwacht voor mij.
Ander vraagje: Klopt het dat je 10 dagen voor ingang van het H1b visum de VS in kan komen. Dus visum gaat in op de 16e, dan mag ik de 6e vliegen, correct?
Ik heb inmiddels de uitslag van de USCIS gekregen dat mijn visum goedgekeurd is. Dit gebeurde 10 dagen na aanvraag. Aangezien ik aan de universiteit ga werken valt dit niet onder de cap. De uitslag per post is nu naar mij onderweg.
Ik had intussen al een afspraak voor een gesprek op het consulaat gemaakt.
"wanneer wilt u naar de VS meneer?
5 augustus.
5 augustus gaat sowieso niet lukken omdat je pas op 15 augustus de 1e afspraak kan maken hier op het consulaat.
Maar ik heb haast en ik heb een premium aanvraag, moet ik dan misschien naar Brussel?
Ah, u heeft haast, dan hebben we misschien nog wel een gaatje volgende week
...."
Dus komende week een afspraak voor het geprek. Gaat nu ineens sneller dan verwacht voor mij.
Ander vraagje: Klopt het dat je 10 dagen voor ingang van het H1b visum de VS in kan komen. Dus visum gaat in op de 16e, dan mag ik de 6e vliegen, correct?
-
- Amerika-expert
10 dagen voor de ingang van de status; ik vergeet of dat betekend dat de datum op het visum op -10 dagen gesteld is (op je I-94 wordt wel +10 aangegeven, vermits de I/O eraan denkt wat niet altijd het geval is). Als je scherp 10 dagen van te voren het land binnen wilt, hou er dan rekening mee dat een gedeelde dag telt als een volle (i.e. dat je echt pas op de 6de aan de grens staat).
En check bovenstaande met het consulaat. Is voor mij ook alweer drie jaar geleden.
Gr., Flipje
En check bovenstaande met het consulaat. Is voor mij ook alweer drie jaar geleden.
Gr., Flipje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 9318 Weergaves
-
Laatste bericht door takkie1
-