Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Route Lee Vining naar Las Vegas met camper
Route Lee Vining naar Las Vegas met camper
Wij zijn de route tussen Lee Vining en Las Vegas aan het bekijken. Google Maps geeft de route aan via de 264 (via Dyer en Lida) en daarna 266. Deze komt dan uit op de 95 en wordt deze weg vervolgd.
Zelf zagen we op de kaart ook de route via Tonopah, dus direct al de 95.
De route via 264 heeft op de kaart groene stippels (mooie route). De route via 95 niet.
Wat raden jullie aan? Hebben jullie ervaring?
Zelf zagen we op de kaart ook de route via Tonopah, dus direct al de 95.
De route via 264 heeft op de kaart groene stippels (mooie route). De route via 95 niet.
Wat raden jullie aan? Hebben jullie ervaring?
Re: Route Lee Vining naar Las Vegas met camper
Je bedoelt om vanaf us6 eerst 264 naar Oasis te nemen en dan 266 naar us95. Deze route is goed te rijden (door Fish Lake Valley) maar is wel verlaten. Daarom nemen de meesten de route via Tonopah en 95. Oasis is wat het woord zegt, een Oase idd. Koeien! 266 is een beet je ruw maar ook goed te rijden. Je gaat over een pass van 7400' (stelt echt niets voor) .Onderweg kom je nog de ghosttown Palmetto (ruins) tegen. Let op, de website zegt 168 maar dat is niet juist. Hij is langs 266. http://www.ghosttowns.com/states/nv/palmetto.html je kan van Lee Vining ook eerst langs 395 rijden en dan in Big Pine 168 nemen. Deze 168 is een weg met switchback en gaat over 2 passen. Met een RV zou ik deze weg minder snel rijden maar het is wel mogelijk.
Een beetje avontuurlijk type neemt natuurlijk 264/266 ipv 95.
Yeehaw
Een beetje avontuurlijk type neemt natuurlijk 264/266 ipv 95.
Yeehaw
Dank je Yeehaw, ik zie dat je vaak in dit forum antwoord weet op vragen. Wat leuk dat je mijn vraag nu kan beantwoorden.
Ik moet je bekennen dat ik niet zo avontuurlijk ben en graag met meer weggebruikers dat stuk woestijn door cross. Dus het wordt de 'gewone' veilige 95. Ik ben blij dat ik dit nu allemaal weet. Google maps stuurde ons namelijk ons wel op avontuur. En dat doen we toch maar niet.
Ik moet je bekennen dat ik niet zo avontuurlijk ben en graag met meer weggebruikers dat stuk woestijn door cross. Dus het wordt de 'gewone' veilige 95. Ik ben blij dat ik dit nu allemaal weet. Google maps stuurde ons namelijk ons wel op avontuur. En dat doen we toch maar niet.
Kan ik me wel iets bij voorstellen. Geen pompen tussen Tonopah en Beatty.
-
Fam munneke
- Amerikafan
Hallo,
Wij zijn in 2006 van Lee Vining naar Las Vegas gereden
Eerst de camper volgetankt met benzine in Lee Vining.
Daarna via de 120 richting Benton, daarna de 6 richting 95.
de 120 is een heuvelachtige weg zonder steile klimmen
95 is een hele lange saaie weg door Nevada.
Heel lang en recht tot de horizon.
Kom in in Europa niet tegen.
Je komt dan ook door Beaty daar kan je ook weer tanken.
Van Lee Vining naar Las Vegas is het via deze weg 705 KM
gr.
Tom.
Wij zijn in 2006 van Lee Vining naar Las Vegas gereden
Eerst de camper volgetankt met benzine in Lee Vining.
Daarna via de 120 richting Benton, daarna de 6 richting 95.
de 120 is een heuvelachtige weg zonder steile klimmen
95 is een hele lange saaie weg door Nevada.
Heel lang en recht tot de horizon.
Kom in in Europa niet tegen.
Je komt dan ook door Beaty daar kan je ook weer tanken.
Van Lee Vining naar Las Vegas is het via deze weg 705 KM
gr.
Tom.
Tom, bedankt voor je reactie. Dit gaan we maar doen, een lange rit, maar dat moet toch kunnen voor één dag.
Fijn te weten dat je in Beaty weer kunt tanken.
Fijn te weten dat je in Beaty weer kunt tanken.
Tanken in Lee Vining is niet verstandig als het niet nodig is. Tonopah is een stuk goedkoper.
Wij reden vorig jaar van Las Vegas naar Mammoth Lakes (iets onder Lee Vining) via Barstow (weg 395)
Het is een stukje om maar het voordeel is dat je langs de 395 jezelf nog kunt vergapen aan de prachtige Alabama Hills en de Sierra Nevada, de IS15 is dan uiteraard een saai stukje verder.
We reden ook met RV en deden ongeveer 11 uur over de 439 mijl, het is een flinke kluif maar we wilden het relatief saaie stuk snel overbruggen.
Het is een stukje om maar het voordeel is dat je langs de 395 jezelf nog kunt vergapen aan de prachtige Alabama Hills en de Sierra Nevada, de IS15 is dan uiteraard een saai stukje verder.
We reden ook met RV en deden ongeveer 11 uur over de 439 mijl, het is een flinke kluif maar we wilden het relatief saaie stuk snel overbruggen.
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hebben net de route van Bishop via Oasis naar de 95 richting Las Vegas gereden. Mn. het 1e deel dwars door de bergen was schitterend. Tot nu toe de mooiste route. Het is inderdaad een heel rustige weg: we hebben precies 25 tegenliggers geteld op deze 70 mijl en er 2h over gedaan, voordat we weer op de 95 zaten. We rijden met een RV 30ft. Het feit dat er wel tegenliggers waren op de zondagochtend maakte dat het niet 'eng' was om deze weg te rijden. Ik zou 'm iedereen aanraden. Het contrast met de gekte van LV was bizar.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Lee Vinning - Bishop en dan de 168 en de 266 (prachtig stukje)en dan over de 95 naar LV
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
JGK
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hadden deze route ook gepland. Eigenlijk zouden wij deze rijden (zondag, 7 augustus) met een 25ft en 35ft. Door een total breakdown van de 35ft zijn wij alleen met de 25ft over deze weg gereden (in Las Vegas hebben wij een andere camper opgehaald). Eigenlijk "goed" dat wij zonder 35ft waren. Deze route is namelijk verboden voor campers boven de 30ft. Probeer het niet want je komt vast te zitten. Vooral het begin van de 168 vanf Bigpine is in één woord schitterend!!!Isis schreef:Lee Vinning - Bishop en dan de 168 en de 266 (prachtig stukje)en dan over de 95 naar LV
Jan Gijs
Helemaal mee eens! Wij reden deze route met een camper van 30 ft en dit ging prima. We hebben genoten van de prachtige route.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 7228 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 16 Reacties