Ja natuurlijk, maar dat heb ik ook niet gezegd, het ging er mij hier alleen maar om taalonderwijs op de middelbare school. Als elk NL kind al vanaf het vijfde jaar ook in het Frans kon ondergedompeld worden, zou dat natuurlijk beter zijn voor de kennis en de ontwikkeling van die taal. Maar ook onhaalbaar.Tinkerbell schreef:Dat ben ik niet helemaal met je eens. Hoe jonger je een kind een taal laat horen en zien hoe eerder hij de taal machtig zal zijn.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
- Bandido
- Amerika-expert
- Berichten: 4856
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
- Locatie: Atlanta, Georgia, USA
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
"Keep Georgia On Your Mind"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Berichten: 18900
- Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
- Locatie: Washington DC metro
- Contacteer:
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
Rosetta Stone's methode van talen aanleren gaat ook helemaal zonder grammaticale regels. Het schijnt op de manier, dat een kind een taal natuurlijk leert, gebaseerd te zijn. Ik kende al eerder Italiaans, maar Kai kon een aardig mondje, nadat hij het programma had gedaan, zonder een grammaticale les. Vond ik wel bijzonder.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
Ik ken de Rosetta Stone methode niet. Hoe goed is de schriftelijke vaardigheid van de kinderen als ze deze methode gebruiken?
- Bandido
- Amerika-expert
- Berichten: 4856
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 13:49
- Locatie: Atlanta, Georgia, USA
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
Het is inderdaad een interessante methode, ik heb zelf de Russische versie gedaan en kon ook inderdaad een redelijk mondje spreken daarna. Maar één van de kritiekpunten van deze methode is ook dat je geen theorie leert. Ik had er zelf ook duidelijk behoefte aan, omdat ik op een gegeven moment bleef steken op een bepaald niveau. Ik heb er zelf met een grammaticaboek Russische grammatica bijgedaan en dat was een vrij kleine investering, maar toch heel erg nuttig.Petra/VS schreef:Rosetta Stone's methode van talen aanleren gaat ook helemaal zonder grammaticale regels.
Ik zie voor Rosetta Stone wel met name voordelen voor wat betreft vocabulaire: als je bv het woord "hond" leert, dan komt het op verschillende manieren bij je binnen; je ziet het geschreven staan, je ziet een afbeelding van een hond en je hoort het uitgesproken worden. En vervolgens moet je dat zelf ook nog doen. En dat heeft bij veel mensen meer effect dan een lijstje met woorden stampen. Ikzelf ben zeer visueel ingesteld en vond dit een hele nuttige methode.
"Keep Georgia On Your Mind"
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
1 ) Wie heeft de Nederlandse grondwet geschreven en wanneer?
2 ) Wie was Alva?
3 ) Wie was Bonifatius?
4 ) Wie waren de Heren 17?
5 ) Wat betekent VOC?
6 ) Welke Nederlandse admiraal heeft een belangrijke overwinning op de Spaanse Armada behaald, en waar?
7 ) Wie was Seyss-Inquart?
8. Op welke datum vond Dolle Dinsdag plaats?
9 ) Waarom was Nederland niet betrokken bij de Eerste Wereldoorlog?
10 ) Hoeveel ministers zijn er in Nederland?
Mijn antwoorden (zonder googlen/wiki)
1) Thorbecke 2e helft 19e eeuw ?
2) toezichthouder van Filips II in de Lage Landen tijdens de 80-jarige oorlog
3) een geestelijke die de noordelijke nederlanden wilde bekeren tot het Chr. geloof. Is in 500 zoveel ??? in Dokkum vermoord.
4) weet ik niet. Ik vermoed "wijze" heren als Van Limburg Stirum die Nederland bestuurden tijdens het 2e stadhouderloze tijdperk
5) Vereenigde Oostindische Compagnie
6) Michiel de Ruyter. Voor de kust van Engeland
7) plaatsvervanger (rijkscommissaris) van Hitler in bezet Nederland
8. 1944 ???
9) Nederland verklaarde zich neutraal
10) Dat wisselt per kabinet. De huidige regering heeft verschillende ministeries samengevoegd
Ik nu googlen om te kijken wat ik goed heb en wat niet.
2 van de 10 helemaal fout.
En sommige datums /correcte titel weet ik niet.
Valt me toch een beetje tegen van mezelf, aangezien geschiedenis een van mijn interesses is.
2 ) Wie was Alva?
3 ) Wie was Bonifatius?
4 ) Wie waren de Heren 17?
5 ) Wat betekent VOC?
6 ) Welke Nederlandse admiraal heeft een belangrijke overwinning op de Spaanse Armada behaald, en waar?
7 ) Wie was Seyss-Inquart?
8. Op welke datum vond Dolle Dinsdag plaats?
9 ) Waarom was Nederland niet betrokken bij de Eerste Wereldoorlog?
10 ) Hoeveel ministers zijn er in Nederland?
Mijn antwoorden (zonder googlen/wiki)
1) Thorbecke 2e helft 19e eeuw ?
2) toezichthouder van Filips II in de Lage Landen tijdens de 80-jarige oorlog
3) een geestelijke die de noordelijke nederlanden wilde bekeren tot het Chr. geloof. Is in 500 zoveel ??? in Dokkum vermoord.
4) weet ik niet. Ik vermoed "wijze" heren als Van Limburg Stirum die Nederland bestuurden tijdens het 2e stadhouderloze tijdperk
5) Vereenigde Oostindische Compagnie
6) Michiel de Ruyter. Voor de kust van Engeland
7) plaatsvervanger (rijkscommissaris) van Hitler in bezet Nederland
8. 1944 ???
9) Nederland verklaarde zich neutraal
10) Dat wisselt per kabinet. De huidige regering heeft verschillende ministeries samengevoegd
Ik nu googlen om te kijken wat ik goed heb en wat niet.
2 van de 10 helemaal fout.
En sommige datums /correcte titel weet ik niet.
Valt me toch een beetje tegen van mezelf, aangezien geschiedenis een van mijn interesses is.
- Big Al
- Amerika-expert
- Berichten: 2070
- Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
Acht van de tien, dat is toch niet zo slecht? Zelfs al heb je niet alle details, ik denk dat het kunnen plaatsen (zonder te hoeven opzoeken) van de gebeurtenissen/namen/feiten het belangrijkste is.

-
kastelke
- Amerika-expert
- Berichten: 18397
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
We hadden kunnen weten dat het al onderzocht is, die invloed van dingen als google/internet op het gebruik van ons geheugen. Het beestje heeft zelfs een naam gekregen: 'transactive memory'.
Voor de die hards, die wel eens willen kijken of die journalisten het goed samengevat hebben: http://www.wjh.harvard.edu/~wegner/tm.htm
bron: http://www.nu.nl/wetenschap/2565955/int ... eugen.htmlInternet beïnvloedt geheugen
Laatste update: 15 juli 2011 10:54 info.
AMSTERDAM – Het internet en dan specifiek zoekmachines als Google beïnvloedt het geheugen. Mensen kunnen zich dingen minder snel herinneren en zijn eerder geneigd ze op te zoeken.
Dat concluderen onderzoekers van verschillende vooraanstaande Amerikaanse universiteiten.
Omdat mensen steeds beter dingen kunnen opzoeken via bijvoorbeeld Google zijn ze minder snel geneigd zich dingen te herinneren als iemand een moeilijke vraag stelt. Men denkt dan eerder aan hoe ze aan de gevraagde informatie kunnen komen dan dat ze bij zichzelf nagaan of ze het antwoord al weten. “Het internet is onze primaire vorm van extern geheugen geworden.”
Experimenten
De onderzoekers hebben verschillende geheugenexperimenten uitgevoerd. De respondenten werd gevraagd een zoekopdracht op het internet in te voeren. Vervolgens vroegen de onderzoekers of de deelnemers dachten dat de informatie opgeslagen zou worden op de computer.
Ongeveer de helft dacht dat de resultaten en de zoekopdracht later terug te vinden zouden zijn, terwijl de andere helft dacht dat alles gewist zou worden. De personen die er vertrouwen in hadden dat de informatie later gemakkelijk opvraagbaar zou zijn, waren minder geneigd de informatie zelf te onthouden.
Locatie
Een tweede experiment bestond uit de vraag welke landen een vlag hebben met één kleur. De deelnemers mochten het antwoord opzoeken en werd gevraagd het antwoord zelf te onthouden, maar ook de locatie waar het gevonden was. De onderzoekers concluderen vervolgens dat mensen de plek op het internet waar de informatie gevonden werd beter onthouden dan de informatie zelf.
Transactive memory
Het principe dat de bewuste informatie niet onthouden wordt, wordt het transactive memory genoemd. Dit gebeurt ook in een groep. Niet iedereen in de groep onthoudt dezelfde informatie, het brein maakt een afweging welke informatie welke persoon misschien al weet en probeert de rest zelf te onthouden.
Omdat het internet de opgezochte informatie zonder veel problemen kon achterhalen, slaat het brein de gevonden informatie dus minder goed op. “Het geheugen past zich aan nieuwe communicatietechnologieën aan”, aldus de onderzoekers.
Voor de die hards, die wel eens willen kijken of die journalisten het goed samengevat hebben: http://www.wjh.harvard.edu/~wegner/tm.htm
Dat merk ik hier bij mezelf ook. De info over bv. J en F visa, die onthoud ik niet echt, omdat ik weet dat we andere aktieve forumleden hebben die daar iets zinnigs over weten. En ook met andere dingen merk ik dat hier voor mezelf toch wel."Dit gebeurt ook in een groep. Niet iedereen in de groep onthoudt dezelfde informatie, het brein maakt een afweging welke informatie welke persoon misschien al weet en probeert de rest zelf te onthouden."
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
kaap koraal
- Amerikakenner
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
@ Elke:
Het is bij velen volgens mij al gebeurd met de intrede van de mobiele telefoon met daarin al je contacten.
Wie leert er nog een 06 of ander nr uit zijn hoofd ? Ik weet die van mijn vriendin niet eens zo op te zeggen terwijl ik nog wel de vaste nrs uit mijn hoofd weet van een aantal vrienden van toen ik 16 jaar was ( nu 43 jaar ) .
Het is bij velen volgens mij al gebeurd met de intrede van de mobiele telefoon met daarin al je contacten.
Wie leert er nog een 06 of ander nr uit zijn hoofd ? Ik weet die van mijn vriendin niet eens zo op te zeggen terwijl ik nog wel de vaste nrs uit mijn hoofd weet van een aantal vrienden van toen ik 16 jaar was ( nu 43 jaar ) .
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
Denk nog eerder, namelijk de zakjapanner (calculator) dit apparaat heeft ervoor gezorgd dat hoofdrekenen niet meer hoefde, als ik nu even wat moet berekenen pak ik de compuut in mijn mac of iPhone 
- Big Al
- Amerika-expert
- Berichten: 2070
- Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
En kassieres kunnen niet meer optellen bij het geven was wisselgeld...
Je duwen je domweg een stapel biljetten en kleingeld in de hand en zeggen: "hier".
Je duwen je domweg een stapel biljetten en kleingeld in de hand en zeggen: "hier".
-
kastelke
- Amerika-expert
- Berichten: 18397
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
- Locatie: Oakville, Ontario
- Contacteer:
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
Maar blijkbaar moeten de kinderen in de lagere school de maaltafels niet meer van buiten leren? Tenminste, dat was wat iemand uit NJ me enkele weken geleden zei. Daarom hadden ze hun kinderen naar Kumon gestuurd, om dat daar wel te leren. En de rest van het klassieke hoofdrekenen ook te leren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Big Al
- Amerika-expert
- Berichten: 2070
- Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
Klopt - veel educatieve 'specialisten' vinden dat het "rote memorization" (leren door herhaling) achterhaald is. Feitenkennis, parate kennis, algemene ontwikkeling zijn het slachtoffer geworden van moderne educatieve opvattingen. Het 'begrijpen' van zaken staat nu bovenaan, maar men heeft niet in de gaten dat je een stevige basiskennis nodig hebt voordat je conclusies kan trekken.kastelke schreef:Maar blijkbaar moeten de kinderen in de lagere school de maaltafels niet meer van buiten leren? Tenminste, dat was wat iemand uit NJ me enkele weken geleden zei. Daarom hadden ze hun kinderen naar Kumon gestuurd, om dat daar wel te leren. En de rest van het klassieke hoofdrekenen ook te leren.
Het educatieve systeem is voor een groot deel niets dan een zandbak waar 'specialisten' en mensen met sociale agenda's hun ideeën kunnen uitproberen...
Rekenopdracht: "Langs een weg die 15 mijl lang is staan bomen op 100 voet afstand van elkaar. Tien procent van de bomen moet gekapt worden. Wat vind je daarvan?"
-
kaap koraal
- Amerikakenner
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 27 sep 2010, 10:18
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Locatie: Cape Coral, SW Florida USA !
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
@ Big Al: Een hoop werk !
Maar het zullen rond de 73 bomen zijn. (rekening houdend met de omrekenverschillen naar km/m uit mijn hoofd)
Maar het zullen rond de 73 bomen zijn. (rekening houdend met de omrekenverschillen naar km/m uit mijn hoofd)
- Big Al
- Amerika-expert
- Berichten: 2070
- Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
Maar wat voor gevoelens heb je over die bomen die gekapt moeten worden? Voel je je verdrietig? Ben je bang dat het gevolgen zal hebben voor "global warming"? Zure regen? Wil je erover praten?kaap koraal schreef:@ Big Al: Een hoop werk !![]()
Maar het zullen rond de 73 bomen zijn. (rekening houdend met de omreken verschillen naar km/m uit mijn hoofd)
En 73 bomen is natuurlijk het juiste antwoord. Je klasgenoot die zegt dat het er 95 zijn heeft ook gelijk. We kunnen natuurlijk niemand vertellen dat hij het verkeerde antwoord heeft omdat "niemand het recht heeft om negatieve gevoelens te veroorzaken bij leerlingen"...
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
Teaching Math in 1950: A logger sells a truckload of lumber for $100. His cost of production is 4/5 of the price. What is his profit?
Teaching Math in 1960: A logger sells a truckload of lumber for $100. His cost of production is 4/5 of the price, or $80. What is his profit?
Teaching Math in 1970: A logger exchanges a set "L" of lumber for a set "M" of money. The cardinality of set "M" is 100. Each element is worth one dollar. Make 100 dots representing the elements of the set "M." The set "C," the cost of production contains 20 fewer points than set "M." Represent the set "C" as a subset of set "M" and answer the following question: What is the cardinality of the set "P" of profits?
Teaching Math in 1980: A logger sells a truckload of lumber for $100. His cost of production is $80 and his profit is $20. Your assignment: Underline the number 20.
Teaching Math in 1990: By cutting down beautiful forest trees, the logger makes $20. What do you think of this way of making a living? Topic for class participation after answering the question: How did the forest birds and squirrels feel as the logger cut down the trees? There are no wrong answers.
Teaching Math in 2000: A logger sells a truckload of lumber for $100. His cost of production is $120. How does Arthur Andersen determine that his profit margin is $60?
Deze komt van Goofball.com af.
http://www.goofball.com/jokes/tech/Evol ... ching_Math
Helaas lijkt de mop bewaarheid te zijn geworden.
Teaching Math in 1960: A logger sells a truckload of lumber for $100. His cost of production is 4/5 of the price, or $80. What is his profit?
Teaching Math in 1970: A logger exchanges a set "L" of lumber for a set "M" of money. The cardinality of set "M" is 100. Each element is worth one dollar. Make 100 dots representing the elements of the set "M." The set "C," the cost of production contains 20 fewer points than set "M." Represent the set "C" as a subset of set "M" and answer the following question: What is the cardinality of the set "P" of profits?
Teaching Math in 1980: A logger sells a truckload of lumber for $100. His cost of production is $80 and his profit is $20. Your assignment: Underline the number 20.
Teaching Math in 1990: By cutting down beautiful forest trees, the logger makes $20. What do you think of this way of making a living? Topic for class participation after answering the question: How did the forest birds and squirrels feel as the logger cut down the trees? There are no wrong answers.
Teaching Math in 2000: A logger sells a truckload of lumber for $100. His cost of production is $120. How does Arthur Andersen determine that his profit margin is $60?
Deze komt van Goofball.com af.
http://www.goofball.com/jokes/tech/Evol ... ching_Math
Helaas lijkt de mop bewaarheid te zijn geworden.
- Big Al
- Amerika-expert
- Berichten: 2070
- Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
Een aantal voorbeelden van fouten/problemen in schoolboeken:
- De evenaar loopt door Florida en Texas.
- Duizenden zwarte soldaten vochten voor het Zuiden gedurende Civil War.
- Een plaatje met een kompas dat Oost en West had omgedraaid.
- Een afbeelding van het kleurenspectrum dat uit een prisma komt - met alle kleuren in omgekeerde volgorde.
- Een beschrijving van de aanvallen op 11 september zonder te vertellen wie de daders waren of waarom ze de aanvallen pleegden.
- Toen de Texas Board of Education de reken/wiskunde-boeken beoordeelde for 2008 vonden ze 109.263 fouten/problemen!
- Newtons eerste wet: An object in motion will remain in motion unless acted upon by an outside force.
- Een natuurkunde boek dat het over de "kracht van beweging" heeft.
- De aantrekkingskracht van de maan is 1/6 van dat van de aarde omdat de massa van de maan 1/6 is van de aarde.
- Bij 0 Kelvin bewegen moleculen niet.
- De magnetische noordpool bevindt zich op Antartica.
- Periodieke Tafel waarin waterstof tweemaal voorkomt.
- De Confederatie had 12 staten.
- De VS mengden zich in WO I in 1916.
- Nixon was de eerste president die de Sovjetunie bezocht.
- Het 15de Amendement gaf alle burgers stemrecht.
- De Britten gaven zich over na de Battle of New Orleans.
- Kaart van het Zuiden in 1862 met Birmingham, Alabama.
- Japan bezette Frans Indochina, de Filipijnen, Malaya en Indonesië in 1940.
- Newton bezocht de Toren van Pisa en liet gewichten van de top vallen.
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
Wat is precies het probleem met het tweede item? Er waren toch zwarte soldaten in de Zuidelijke legers? Minder dan in de Noordelijke legers en ze werden niet actief gerecruteerd, maar ze waren er wel.
- Dento
- Amerika-expert
- Berichten: 9863
- Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
- Locatie: Thornton, Colorado, USA
- Contacteer:
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
One of the more interesting questions related to blacks serving in the American Civil War is this, did blacks (free or slave) serve in combat roles in the Confederate Army? Unquestionably the historical evidence is strong that some blacks – perhaps several thousand – did serve in the Confederate Army in unofficial, non-combat roles as servants, laborers, teamster, musician, cooks, etc. But the official record is very unsupportive that thousands of blacks served as official soldiers in the ranks of the Southern soldiers’ rosters.
“The myth of the black Confederate soldier is exactly that: a myth,” said John F. Marszalek, Giles Distinguished Professor Emeritus of History at Mississippi State University. “Confederate officers often brought their slaves with them into the army, and it is also true that slaves did a lot of the entrenchment, stevedoring, etc. They were not considered soldiers.”
Proof, he said, can be found in the hostile reaction to Confederate Gen. Patrick Cleburne’s suggestion about arming slaves.
“It was only in the dying days of the Confederacy when the South decided it had no choice that a couple of units were formed,” he said. “That was about it.”
The claim of huge numbers of black soldiers “is the result of Neo-Confederates trying to prove that the Civil War had nothing to do with slavery,” he said.
Historians and staff – notably Robert Krick – at Spotsylvania National Battlefield Park have sifted through about 100,000 soldiers’ records to see how many non-whites were represented. Non-whites could be blacks, Native Americans, and mulattoes. They found that only 20-30 non-whites were found out of 100,000 soldiers’ records. That is less than 1/300th of one percent. Taking into account that the following estimate involves more conjecture than a good historian would be comfortable with applying to acceptable methods of reliable historical inquiry, one can still get a fairly solid “finger in the air” estimate that if that same ratio of 1/300th was applied to the figure-range of 750,000 – 900,000 Confederates serving during the war from 1861-1865, then one could only reasonably conclude that, at best, between 250-300 black soldiers may have served in the Confederate Army, and of those an even much smaller percentage would have been entrusted to take up arms.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
Wat is er mis met "Bij 0 Kelvin bewegen moleculen niet."?
Ik heb op de middelbare school geleerd dat dit het absolute nulpunt is qua temperatuur en er dan geen beweging meer is van moleculen.
Ik heb op de middelbare school geleerd dat dit het absolute nulpunt is qua temperatuur en er dan geen beweging meer is van moleculen.
- Dento
- Amerika-expert
- Berichten: 9863
- Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
- Locatie: Thornton, Colorado, USA
- Contacteer:
Re: 66% jongeren kan jaar Onafhankelijkheid niet noemen
Absolute zero is the point where no more heat can be removed from a system, according to the absolute or thermodynamic temperature scale. This corresponds to 0 K or -273.15°C. In classical kinetic theory, there should be no movement of individual molecules at absolute zero, but experimental evidences shows this isn't the case.
Temperature is used to describe how hot or cold an object it. The temperature of an object depends on how fast its atoms and molecules oscillate. At absolute zero, these oscillations are the slowest they can possibly be. Even at absolute zero, the motion doesn't completely stop.
Het stopt dus blijkbaar niet 100% zoals 'vroeger' werd gedacht. Sheldon van The Big Bang Theory zou waarschijnlijk verbaasd zijn dat we dit niet wisten...Absolute Zero--atoms and molecules will constantly vibrate anyway. This is described in quantum mechanics as a consequence of the Heisenberg Uncertainty Principle and the power behind those vibrations is known as Virtual Energy
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog