Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar tijdens onze reis indiaanse cultuur / Native America ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Barbara75
Amerika-ontdekker

Waar tijdens onze reis indiaanse cultuur / Native America ?

Bericht door Barbara75 »

Hallo weer :)

Een nieuwe vraag, ik zou het heel tof vinden om ook wat mee te krijgen van de indiaanse cultuur als we in Amerika zitten. We gaan niet zover als Mesa Verde NP maar vroeg me af of er in onze route toch nog mooie uitstapjes te vinden zijn die ons wat van de native americans kan laten zien. Ik las ook het eea over social- en butterfly dances die in onze periode hier en daar te vinden kunnen zijn, iemand die hier meer van weet?

Anywayz, hier onze route

27-09: Aankomst Las Vegas
28-09: Las Vegas - Death Valley
29-09: Death Valley
30-09: Death Valley - Lee Vining
01-10: Lee Vining - Yosemite
02-10: Yosemite
03-10: Yosemite
04-10: Yosemite - San Francisco
05-10: San Francisco
06-10: San Francisco
07-10: San Francisco - Monterey
08-10: Monterey - Cambria
09-10: Cambria - ??
10-10: ?? - Kingman
11-10: Kingman - Grand Canyon
12-10: Grand Canyon - Page
13-10: Page
14-10: Page - Monument Valley
15-10: Monument Valley - Moab
16-10: Moab
17-10: Moab
18-10: Moab - Torrey
19-10: Torrey (Capitol Reef)
20-10: Torrey - Bryce Canyon
21-10: Bryce Canyon - Zion
22-10: Zion
23-10: Zion - Valley Of Fire - Las Vegas
24-10: Las Vegas
25-10: Las Vegas - Terugvlucht

Alvast bedankt maar weer :)
Laatst gewijzigd door markro op 12 jul 2011, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel ter verduidelijking aangepast.
1250
Amerika-expert

Re: Native America

Bericht door 1250 »

Ik kan je verder geen advies geven over waar je ze kan bezoeken, maar wel één tip: Noem ze nooit 'Indians' maar altijd 'Native Americans', Amerikanen vinden 'Indians' een grote belediging.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
jta
Amerika-expert

Re: Waar tijdens onze reis indiaanse cultuur / Native Americ

Bericht door jta »

hallo,

als je van Kingman naar Grand Canyon rijdt zou je in Flagstaff Walnut Canyon NP kunnen bezoeken, een heel klein maar gezellig Mesa Verde met een mini-museum over de Anasazi.

En van Page naar Monument Valley zou je langs Navajo National Monument kunnen rijden.

Jacques
zilj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door zilj »

Tussen Page en MV: Navajo NM http://www.nps.gov/nava/index.htm
Tussen MV en Moab: Butler Wash Anasazi Ruins, Mule Canyon Ruins (House on Fire), Edge of the Cedars State Park, Newspaper Rock State Historic Monument
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Bedoel je eigenlijk archeologische sites of 'moderne' native cultuur?

Wat betreft archeologische sites: behalve de reeds genoemde national monuments zijn in zowel Valley of Fire als Capitol Reef (waar je sowieso naartoe gaat zie ik) petroglyphs van de Fremont cultuur te zien.

Wat betreft 'moderne' of 'levende' cultuur: misschien is een bezoek aan de Hopi villages (hebben een eigen reservaat midden in de Navajo nation) wel wat? Van de villages kan volgens mij alleen Old Oraibi nog zonder gids bezocht worden.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Barbara75
Amerika-ontdekker

Bericht door Barbara75 »

In eerste instantie ga ik idd uit van archeologische plekken.

Het bezoeken van zo'n dorp lijkt me aan de ene kant heel bijzonder maar aan de andere kant zou ik me ook een ontzettende opdringerige toerist voelen eerlijk gezegd. Eerst verdrijven de blanken de natives van hun land en dan komen we vol bewondering kijken naar dat hele kleine beetje wat ze nog is hebben, ik weet het niet, voelt niet helemaal lekker.

Heeft iemand ervaringen met het bezoeken van zo'n plek? En hoe was dat dan?
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

zijn eenmaal naar zo'n hopi village gereden, in 1981, en was geen positieve ervaring : was (toen) een hele doodse boel, je werd er echt aangegaapt als een indringer. Viel toen eigenlijk niks te bezoeken/bekijken. Misschien is dat intussen veranderd.

nog een site tussen flagstaff en page is wupatki ( ruïnes).

Jacques
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Barbara75 schreef: Eerst verdrijven de blanken de natives van hun land en dan komen we vol bewondering kijken naar dat hele kleine beetje wat ze nog is hebben, ik weet het niet, voelt niet helemaal lekker.

Helemaal mee eens Barbara! Mijn vraag was meer omdat je het had over Social en Butterfly Dances. De Hopi zijn bekend om hun traditionele dansen (waar niet-natives maar moeilijk toegang toe krijgen).
Wij zijn zo'n 15 jaar geleden ook een keer in een Hopi village geweest, dat was Old Oraibi. Zijn er idd niet lang gebleven want het was er midden op de dag maar een uitgestorven boel en wij hadden wel een beetje het gevoel van pottekijkers te zijn zo in die straatjes midden tussen die mensen hun huizen. Volgens mij hebben de Hopi (nog) niet echt gekozen wat zij willen voor hun toekomst: meer opengaan voor het toerisme/ de moderne wereld of het bewaren van hun levenswijze/cultuur. Het was wel indrukwekkend om te zien hoe ze nog wonen en hoeveel de bouwstijl nog lijkt op die van 500 jaar geleden.
In het winkeltje hebben wij toen nog een blue corn frybread gegeten en dat was lekker. :)
Hier een link met wat info: http://www.experiencehopi.com/villages.html
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer