Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaans themafeest

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Amerikaans themafeest

Bericht door Arizona »

Aan het einde van onze geweldige reis door de VS zijn wij vorige week op Miami Beach getrouwd! :thumbup:

Weer terug in Nederland willen we dit uiteraard nog vieren. Nu hebben we zojuist de uitnodiging voor ons feest naar familie en vrienden vestuurd met daarop als thema: USA! We hopen dat iedereen creatief is. :lol: De bedoeling is dat we de ruimte gaan versieren met Amerikaanse vlaggetjes, we hebben servetten met de Amerikaanse vlag, coctailprikkertjes etc. We beginnen met een BBQ waarna het feest kan losbarsten!

Hebben jullie verder nog ideeën voor ons feest? Denk aan muziekstijl, aankleding etc. Alle tips zijn welkom! :wink:
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Amerikaans themafeest

Bericht door Georgie »

Van harte gefeliciteerd als eerste! Hoop dat jullie een prachtige bruiloft hebben gehad in Miami Beach!

Als je echt creatief bent kun je een soort cowboy en indianen bord maken van hout, met zo'n gat er in bij het hoofd. Dan kunnen mensen daar op de foto ;)

Verder zou ik googlen op Amerikaanse vlaggetjesslingers en je hebt al heel wat kleine spulletjes mee zo te lezen.

Wil je echt achtergrond muziek of muziek om op te dansen? Country is altijd erg Amerikaans en doet het erg goed, maar meer voor op de achtergrond.

Alvast heel veel plezier!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Gefeliciteerd!!!!!!

Ik vind zelf altijd die supergrote plastic drinkbekers erg leuk.....(het liefst rode) waar iedereen dan met stift zijn naam op kan zetten...... en een tafel met vruchtenbowl
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

phillybilly schreef:Ik vind zelf altijd die supergrote plastic drinkbekers erg leuk.....(het liefst rode) waar iedereen dan met stift zijn naam op kan zetten......
Deze bedoel je?
Afbeelding
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

:thumbup: yep!
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Gefeliciteerd met jullie huwelijk op Miami Beach.
Dat lijkt mij erg romantisch trouwen op het strand.

Wij zijn vorig jaar het geregisteerd partnerschap aangegaan. Wij hadden na de ceremonie op het gemeentehuis op de feestlokatie een amerikaanse bbq georganiseerd. Wij hebben toen geregeld dat er amerikaanse gerechten tijdens de bbq erbij werden geserveerd. Denk aan Ceaser Salad, amerikaanse bbq saus. Wij hebben via de ceremoniemeester de versieringen gegeven (USA servetten, usa slingers, usa sateprikkers en de USA brievenbus waar de enveloppen die we van onze gasten ontvingen).

Heel veel geluk samen
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Bedankt voor de reacties!
Dat van die bekers is een leuk idee! :thumbup: Is er een speciale winkel waar ik die kan kopen?

Amerikaanse gerechten serveren is een goed idee Susie. We gaan de catering waarschijnlijk zelf regelen dus ik kan zelf wel wat dingen verzinnen...
BibiS
Amerikafan

Bericht door BibiS »

Van Harte Gefeliciteerd! Echt heel veel geluk gewenst... Ben erg benieuwd hoe dat precies in zijn werk is gegaan, want is dat huwelijk in NL gewoon rechtsgeldig of ? :$ Sorry ik weet er niet zo heel veel van hoor :$ Dus hoop niet dat ik jullie nu beledig...

Vind een Pinada ( als ik het zo goed zeg) ook wel Amerikaans aan doen, je ziet het vaak in films. Weet niet of ze dit in het echt ook weleens gebruiken maar dat is zo 'n beest waar je met een blinddoek op en een knuppeltje o.i.d. tegen aan slaat. Ik denk dat het van papiermache wordt gemaakt maar weet het niet zeker.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

BibiS schreef:Vind een Pinada ( als ik het zo goed zeg) ook wel Amerikaans aan doen, je ziet het vaak in films.
Je bedoelt een piñata :wink: Het doet wel Amerikaans aan omdat je het vaak ziet, maar het is echt iets typisch Mexicaans, hoewel het in de VS aan populariteit toeneemt, maar dat is niet verwonderlijk met zo'n grote Mexicaans bevolking (en ook al komt het blijkbaar oorspronkelijk uit China overgewaaid).
http://tapperass.files.wordpress.com/20 ... -party.jpg
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
BibiS
Amerikafan

Bericht door BibiS »

Haha zo zie je maar weer... vertekend beeld van uit NL... Vind dat echt leuk zo 'n ding :D! Verder heb ik zo geen ideeën meer...
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bij de Lidl is het deze week Amerikaanse week met veel producten uit de USA. Misschien kun je daar eens kijken. De online folder kun je op de site van Lidl vinden.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Misschien kun je het ook tropisch houden omdat je in Miami getrouwd bent. Hartelijk gefeliciteerd nog!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Je kunt ook hier een kijkje nemen;
Partyshopper
Ook veel Amerikaanse versieringen.

Succes!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

vana schreef:Bij de Lidl is het deze week Amerikaanse week met veel producten uit de USA. Misschien kun je daar eens kijken. De online folder kun je op de site van Lidl vinden.
Bedankt voor de tip!
Ik heb gelijk 'popcorn' en 'marshmallows' aan mijn lijstje toegevoegd! :thumbup:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dan zou ik morgen wel even gaan want ik geloof dat de actie maar t/m morgen is.

Marjon
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Je had die spullen beter al direct in de USA kunnen halen. Bij Party City kost het echt allemaal niks: http://www.partycity.com/category/theme ... e+party.do

Maar ja, heb je nu weinig aan :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Ik rijd morgen wel even langs dan vana!

Njit, mijn koffer was al te zwaar, dus dat was niet echt mogelijk :lol:
Natasja L.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Natasja L. »

Gefeliciteerd met jullie huwelijk! Ik weet niet wat je allemaal op je feest wilt gaan doen? Geef je het feest thuis of elders? Hier wat ideeën.

Eten:
BBQ ribs
Potatosalad
Hamburgers
Hot dogs
Steak
Maïs (corn on the cob)

Drank:
Cocktails! Amerika is het land van de cocktails. Om ze vooraf te maken, bespaar je jezelf een hoop tijd tijdens het feest. Denk aan een margarita, tequila sunrise, deze zijn makkelijk te maken. Ik weet niet of ze in Nederland ook 'jerrycans' met water hebben? Zo ja, haal wat van de jerrycans, drink het water op en vul later de jerrycan met je cocktail. Zet deze in de koelkast. Gooi er een ziplockzakje gevuld met ijs bij of re-usable ice cubs. Geef je cocktails een leuke naam, bv Obama's favorite, The Marilyn Monroe etc. Zoek op internet naar een leuk plaatje, zet de naam van je cocktail eronder ( met eventueel wat er in zit), print het uit en plak het voor op jerrycan. Op je feest kan iedereen zelf zijn of haar cocktail 'tappen'.
Hieronder een voorbeeld, zoals wij het gedaan hebben met onze Luau Party:

Afbeelding

Decoratie:
Strooi rood, wit, blauwe confetti over de tafels. Sommige winkels verkopen sterretjes. Mocht je die niet vinden, ga dan wat vellen papier (in die drie kleuren) halen in een hobbywinkel en ga met de perforator aan de slag. Het kost wat tijd, maar dan heb je ook wat.

Maak een mooie sign voor op je toiletdeur, met daarop 'The oval office'.

Zet hier en daar wat fotolijstjes met 'foto's' (kleurenprintje) van presidenten of benoemingswaardige Amerikanen.

Rood, wit en blauwe ballonnen en Amerikaanse vlaggen.

Muziek:
Maak een selectie van muziek en gooi er af en toe een patriotic nummertje tussen;

Only in America, Brooks & Dunn
Red White and Blue, Toby Keith
Born in the USA, Bruce Springsteen
America the Beautiful
Living in America, James Brown
American Pie, Don McLean
America, Simon and Garfunkel
American woman, Lenny Kravitz
California Girls, Beach Boys

En op het einde van de avond het Amerikaanse volkslied...wat kan jou het schelen, joh ;-)! Hang eventueel de songtekst hier en daar op. Kan dan iedereen meezingen!
Mocht er nog iets te binnen schieten, dan zal ik het hier plaatsen! Have fun!!
Laatst gewijzigd door Natasja L. op 17 jul 2011, 01:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Als expats woonachtig in Amerika

http://ourlifeoverseas.blogspot.com/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ok, Natasja, zet mij maar op je gastenlijst! :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Natasja L.
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Natasja L. »

Ik zit helemaal in jouw feestje, hoor! Na wat nadenken kwam ik nog op het volgende:

Decoratie:
Rode servetten met een band van de Amerikaanse vlag eromheen. Je zoekt op internet een plaatje van de Amerikaanse vlag, print het uit en knip het vervolgens op maat. Rol de servetten op, doe de band er om heen, maak het vast met een plakbandje en voilá. Hieronder een foto wat ik een keer gedaan heb met een feestje. Dan is het misschien duidelijk wat ik bedoel.

Afbeelding

Je kunt ook zelf slingers maken. Pak een dun touwtje (liefst wit) en surf wederom op het internet voor leuke plaatjes. Bijvoorbeeld Amerikaanse vlag, een basketbal, een honkbal, een rugby en print ze uit. Knip ze vervolgens uit en plak ze aan het touw. Één voor en één aan de achterkant (het touw zit dan tussen de plaatjes). Zo kun je een slinger maken met een basketbal, honkbal en een rugby. Of een slinger met de Amerikaanse vlag afgewisseld met rondjes in de kleuren rood en blauw. Of een slinger met jullie trouwfoto's. Hang deze op aan een muur of als je buiten een feest geeft kun je er de bomen mee versieren. Hieronder een voorbeeld van een bestaande slinger, maar je kunt er je eigen draai aan geven.

Afbeelding

Eten:
Een aardbei met een toefje slagroom of creme fraiche met daarop weer een blackberry. zet ze allemaal op een schaal en je hebt een kleurrijk geheel. Een mooi red, white and blue versnapering en helemaal in thema van jullie feest. Om de aardbei mooi rechtop te laten staan, moet je een stukje van de onderkant afsnijden.

Ik weet niet hoeveel servetten met de Amerikaanse vlag jullie hebben en hoeveel gasten er komen? Die kan je ook gebruiken als een giveaway wanneer de gasten weggaan. Doe er snoepjes in, maak het dicht met een touwtje en hang er een klein kaartje aan met de tekst naar keuze.

Eens kijken of ik nog iets kan verzinnen....
Als expats woonachtig in Amerika

http://ourlifeoverseas.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer