Gefeliciteerd met jullie huwelijk! Ik weet niet wat je allemaal op je feest wilt gaan doen? Geef je het feest thuis of elders? Hier wat ideeën.
Eten:
BBQ ribs
Potatosalad
Hamburgers
Hot dogs
Steak
Maïs (corn on the cob)
Drank:
Cocktails! Amerika is het land van de cocktails. Om ze vooraf te maken, bespaar je jezelf een hoop tijd tijdens het feest. Denk aan een margarita, tequila sunrise, deze zijn makkelijk te maken. Ik weet niet of ze in Nederland ook 'jerrycans' met water hebben? Zo ja, haal wat van de jerrycans, drink het water op en vul later de jerrycan met je cocktail. Zet deze in de koelkast. Gooi er een ziplockzakje gevuld met ijs bij of re-usable ice cubs. Geef je cocktails een leuke naam, bv Obama's favorite, The Marilyn Monroe etc. Zoek op internet naar een leuk plaatje, zet de naam van je cocktail eronder ( met eventueel wat er in zit), print het uit en plak het voor op jerrycan. Op je feest kan iedereen zelf zijn of haar cocktail 'tappen'.
Hieronder een voorbeeld, zoals wij het gedaan hebben met onze Luau Party:
Decoratie:
Strooi rood, wit, blauwe confetti over de tafels. Sommige winkels verkopen sterretjes. Mocht je die niet vinden, ga dan wat vellen papier (in die drie kleuren) halen in een hobbywinkel en ga met de perforator aan de slag. Het kost wat tijd, maar dan heb je ook wat.
Maak een mooie sign voor op je toiletdeur, met daarop 'The oval office'.
Zet hier en daar wat fotolijstjes met 'foto's' (kleurenprintje) van presidenten of benoemingswaardige Amerikanen.
Rood, wit en blauwe ballonnen en Amerikaanse vlaggen.
Muziek:
Maak een selectie van muziek en gooi er af en toe een patriotic nummertje tussen;
Only in America, Brooks & Dunn
Red White and Blue, Toby Keith
Born in the USA, Bruce Springsteen
America the Beautiful
Living in America, James Brown
American Pie, Don McLean
America, Simon and Garfunkel
American woman, Lenny Kravitz
California Girls, Beach Boys
En op het einde van de avond het Amerikaanse volkslied...wat kan jou het schelen, joh

! Hang eventueel de songtekst hier en daar op. Kan dan iedereen meezingen!
Mocht er nog iets te binnen schieten, dan zal ik het hier plaatsen! Have fun!!