Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Invoeren van planten en zaden vanuit Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dina1
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door dina1 »

RhonDick schreef:planten lukt je never nooit niet.
Jammer :(
We zullen ons dan maar tevreden stellen met zaden en geen stekken. Wij gaan ook proberen om zaadjes naar onszelf op te sturen. Dat lijkt me nog het meest eenvoudig.
Veel succes met je nieuw aan te leggen tuin !

Ik wil iedereen die al gereageerd heeft bij deze eens bedanken :D
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

dina1 schreef:
Staceybeesie schreef:Ik zie dat je dus inmiddels navraag hebt gedaan.
Beter goed voorbereid op pad niet waar?
Misschien weet Marcel nog een aantal mooie tuinen te bewonderen in de buurt van Greensboro.
Heb al een aantal doorgegeven, maar Marcel is zeker een Noord Carolina deskundige :wink:
Veel plezier in Noord Carolina!!!
Groetjes Petra
Hopelijk leest Marcel dit gauw :wink:
Wie weet kan hij ons nog wat tuinen aanwijzen die we zeker moeten gaan bekijken :wink: Wie weet zelfs een 'tuinenroute' :doublethumb: :D
Ben jij ginds al geweest Marcel ? En jij Petra ?
Waar heb je er al een paar doorgegeven Petra ? Ik denk dat ik daar overgelezen heb :oops:
Ik denk dat je mijn naam niet herkent.
Ik ben ook de Petra van het blog uit NC :wink:
Had er via de mail een paar naar je gemaild, van de Sarah Duke gardens in Durham en mijn ervaring (geen :roll: ) met het aboretum.
Een aanrader qua plant hier zelf vind ik de Crepe Myrtle en de Dogwood. De eerste vind ik echt het mooist en staat hier echt overal. Beiden had ik in NL nog nooit gezien overigens.

Groetjes Petra
dina1
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door dina1 »

Neen, ik had je naam niet herkend :oops: Ik was de link naar je blog kwijt :(
Ook jij heel hartelijk bedankt hé :D
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

FCRMteB schreef:Ik heb zaadjes van de Sequoia meegenomen. Dit is het resultaat:
Afbeelding.
Ook hebben we zaden gekocht in een tuincentrum. Deze hebben we gewoon meegesmokkeld.
Naar aanleiding van bovenstaande foto van Carola bedacht ik mij dat ik in 2001 in het Sequoia NP (bij het Visitor Center) ook zaden voor een Giant Sequoia had gekocht. Compleet met kweekpotje, grond en een soort van witte korrels. Dit moet eerst 20 dagen in de koelkast staan (om de winter te creëren) en daarna moet het buiten de koelkast op een warm plekje ontkiemen. Vandaag zijn ze in de koelkast gegaan. Ben benieuwd of het lukt. :D

Heb jij het ook op deze manier moeten doen Carola?

Verder heb ik vandaag nog wat zaden van een Saguaro en een Joshua Tree geplant. Maar eens zien of die willen ontkiemen.

Mijn Joshua Trees die ik in oktober 2002 geplant had groeien prima. Zie onderstaande foto hoe ze er nu uitzien na 3,5 jaar.

Afbeelding

Ik heb nog een zakje met Joshua Tree zaden over. Als iemand daar belang bij heeft, stuur me even een PB-tje.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

zijn die Joshua Tree boompjes trage groeiers...? iemand een idee wat een typische plant is voor florida...? denk van m'n groene vingers ook es terug te laten werken wanneer ik terug ben van orlando...
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

een palmboom lijkt mij :lol:
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

lol... moet wel nog in de huiskamer kunnen hé :lol: :wink: ...
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

reivax schreef:zijn die Joshua Tree boompjes trage groeiers...?
Ja, het zijn tenslotte woestijnplanten.
Met de extra zorg die ze in gekweekte vorm krijgen zullen ze iets sneller groeien maar ga er maar vanuit dat een Joshua Tree van 1 meter hoog met een stammetje van 5 cm doorsnee toch al gauw 30 tot 40 jaar oud zal zijn :wink:
Rob
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Coyote schreef: Naar aanleiding van bovenstaande foto van Carola bedacht ik mij dat ik in 2001 in het Sequoia NP (bij het Visitor Center) ook zaden voor een Giant Sequoia had gekocht. Compleet met kweekpotje, grond en een soort van witte korrels. Dit moet eerst 20 dagen in de koelkast staan (om de winter te creëren) en daarna moet het buiten de koelkast op een warm plekje ontkiemen. Vandaag zijn ze in de koelkast gegaan. Ben benieuwd of het lukt. :D

Heb jij het ook op deze manier moeten doen Carola?

Roland
Nee Roland, maar ik ben dan ook niet helemaal legaal aan de zaadjes gekomen :oops: :oops: :oops: .
Ik heb ze van de grond geraapt in het Sequoia NP. Er lagen toen heel veel dennenappels en een daarvan hebben we op de grond laten vallen en toen vielen er zaadjes uit. Die hebben we dus meegenomen.
Ik heb ze eerst laten drogen en het jaar erna pas in de grond gestopt. Het resultaat zie je op de foto.
Carola
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik heb (alweer) 13 jaar geleden ook eens 2 zakjes zaden gekocht van de Joshua Tree. Eén zakje heb ik uitgezaaid in de tuin, wat uiteindelijk niks is geworden en het andere zakje heeft jaren in de kast gelegen totdat ik het uiteindelijk weggegooid heb.

Ik heb er nu wel een beetje spijt van eigenlijk, maar dit jaar komen we weer in het Joshua NP en dan koop ik misschien wel weer een nieuw zakje en probeer het nog eens.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
dina1
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door dina1 »

Wij zijn thuisgekomen, maar niet van een kale reis :wink:
In Greensboro was er een interessant arboretum + meerdere grote parken en tuinen :lol: We hebben geluk gehad dat we in die streek logeerden :D Groen, groen en nog eens groen :D
Ook een prachtig arboretum in Raleigh bezocht en er kennisgemaakt met de directeur die direct stekken sneed van alle struiken en bomen die we interessant vonden :D :!: + een officiël uitziende brief voor de douane. En ... die hebben we niet eens nodig gehad :!:
Stekjes en zaden kunnen blijkbaar zonder problemen meegenomen worden naar hier. Potplanten met aarde eraan zijn taboe :( wegens ziektekiemen en schimmels die deze zouden kunnen bevatten.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wat mooi Dina dat je stekjes en zaden vanuit Amerika mee kon nemen. Nu kan het kweken in België beginnen. :lol:

Onderstaande schreef ikzelf op 4 april jl.
Naar aanleiding van bovenstaande foto van Carola bedacht ik mij dat ik in 2001 in het Sequoia NP (bij het Visitor Center) ook zaden voor een Giant Sequoia had gekocht. Compleet met kweekpotje, grond en een soort van witte korrels. Dit moet eerst 20 dagen in de koelkast staan (om de winter te creëren) en daarna moet het buiten de koelkast op een warm plekje ontkiemen. Vandaag zijn ze in de koelkast gegaan. Ben benieuwd of het lukt. :D
Afgelopen donderdag zag ik tot mijn verrassing dat er een zaadje van de Sequoia boom ontkiemt was en zojuist zag ik dat de tweede zich ook boven de witte korrels probeert uit te wurmen. :D

De Joshua Tree en Saguaro zaadjes, die ik 4 april ook gezaaid had, hebben het helaas niet gered. :cry: Gelukkig heb ik 2 Joshua Trees die het wel prima doen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer