Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Green Card gewonnen? (fraude o.a. via Western Union)
-
gpsuperbike
- Amerika-ontdekker
Green Card gewonnen? (fraude o.a. via Western Union)
Vorig jaar heb ik me ingeschreven voor een green card via usagc.org. Heb 375 euro betaald voor 10 jaar deelname: dacht dat ik me gratis had ingeschreven maar werd nadien opgebeld en moest betalen, en heb dat dan ook maar gedaan. Ondertussen kwam ik te weten dat je eigenlijk niet moest betalen en dat bureau's die er geld voor vragen, geen echte zijn. Dacht dus dat ik bij de neus was genomen en was van plan om me dit najaar opnieuw in te schrijven.
Maar … zonet ontvang ik een mailtje van de U.S. Department of State met de volgende mededeling: "You are one of the 50,000 winners selected by the computer random draw from the 12.1 million entries registered in the Diversity Immigrant Visa Program."
Euh … heb ik nu echt gewonnen? Krijg ik een Green Card? Misschien zijn het de zenuwen of is het ongeloof: ik ging er namelijk van uit dat mijn inschrijving vals was (gezien de betaling). Na deze mededeling volgt er wat uitleg en daarna komt een stukje over de Processing Fees: "United States Permanent Resident Card Granted! - Waiting for payment of processing fee $819"
Nu ben ik een beetje in de war. Klopt deze processing fee? Hoort dat altijd bij het winnen van een G.C.? Ben al een heel jaar info bijeen aan het sprokkelen, maar hierover had ik nog niets gelezen. Ik ben ook een beetje geschrokken: als ik echt gewonnen heb, geldt de G.C. ook voor mijn 2 kinderen en dan is het 3 x 819 dollar betalen, binnen de 14 dagen. Dat is toch wel een groot bedrag en dan ook nog zo snel?
Dus, iemand die mij even in de arm kan knijpen?
Maar … zonet ontvang ik een mailtje van de U.S. Department of State met de volgende mededeling: "You are one of the 50,000 winners selected by the computer random draw from the 12.1 million entries registered in the Diversity Immigrant Visa Program."
Euh … heb ik nu echt gewonnen? Krijg ik een Green Card? Misschien zijn het de zenuwen of is het ongeloof: ik ging er namelijk van uit dat mijn inschrijving vals was (gezien de betaling). Na deze mededeling volgt er wat uitleg en daarna komt een stukje over de Processing Fees: "United States Permanent Resident Card Granted! - Waiting for payment of processing fee $819"
Nu ben ik een beetje in de war. Klopt deze processing fee? Hoort dat altijd bij het winnen van een G.C.? Ben al een heel jaar info bijeen aan het sprokkelen, maar hierover had ik nog niets gelezen. Ik ben ook een beetje geschrokken: als ik echt gewonnen heb, geldt de G.C. ook voor mijn 2 kinderen en dan is het 3 x 819 dollar betalen, binnen de 14 dagen. Dat is toch wel een groot bedrag en dan ook nog zo snel?
Dus, iemand die mij even in de arm kan knijpen?
Re: Green Card gewonnen: nu betalen?
*Knijpt in arm*
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De trekking is pas de 15e. Dus lijkt me knap dat je nu al een mailtje krijgtgpsuperbike schreef:Maar … zonet ontvang ik een mailtje van de U.S. Department of State met de volgende mededeling: "You are one of the 50,000 winners selected by the computer random draw from the 12.1 million entries registered in the Diversity Immigrant Visa Program."
Welk mail-adres staat er bij de mail? En waar moet je het geld naar overmaken?gpsuperbike schreef:Euh … heb ik nu echt gewonnen? Krijg ik een Green Card? Misschien zijn het de zenuwen of is het ongeloof: ik ging er namelijk van uit dat mijn inschrijving vals was (gezien de betaling). Na deze mededeling volgt er wat uitleg en daarna komt een stukje over de Processing Fees: "United States Permanent Resident Card Granted! - Waiting for payment of processing fee $819"
*knijp*gpsuperbike schreef:Dus, iemand die mij even in de arm kan knijpen?
Ga er maar vanuit dat het oplichting is. Zie ook http://nepal.usembassy.gov/visas/immigr ... ogram.html
DV Lottery 2012: Starting on May 1, 2011 through June 30, 2012, all entrants may check the status of their entry through the Entry Status Check on the E-DV website http://www.dvlottery.state.gov. Entry Status Check will be the ONLY means by which lottery winners/selectees will be notified of their selection for DV-2012. Additionally, Entry Status Check will provide you, the successful selectee, instructions on how to proceed with your application and notify you of the date and time of your appointment for immigrant visa interview. The Kentucky Consular Center will no longer mail out notification letters to Diversity Visa selectees. Those selected in the random drawing are NOT notified of their selection by e-mail.
Avoid Becoming a Diversity Visa Fraud Victim!
1. There is no cost for the DV program until the day of the interview. Applicants do not need to pay money to anyone for DV information. On the day of the interview, DV winners will pay the application fee to the U.S. Embassy directly.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
Sten
Helaas, nee, je hebt niet gewonnen. De US overheid verstuurt zulke mailtjes niet.gpsuperbike schreef:
Euh … heb ik nu echt gewonnen?
-
gpsuperbike
- Amerika-ontdekker
Oké … ik raak nu in 'n acute depressie! … maar anderszijds: het ziet er allemaal zo officieel uit (behalve dan misschien 't stukje over "alleen betalen via Western Union en betalen voor ik mijn officieel winnaarsnummer toegekend krijg en voor het interview" . Maar als ik dan surf naar de officiële site van US Department of State … ziet daar alles hetzelfde uit als in mijn mail (?).
Heb ook nog eens even alle mails i.v.m. met mijn inschrijving nagelezen, en die organisatie stuurde mij op 29/06 dit:
Warning: Scam messages
Dear,
Lately it has come to our attention that fraudulent “winning notices” email messages are being sent to clients worldwide. These messages usually tell clients that they were chosen (won the green card) and ask the users for additional processing fees, usually at the sum of $880 USD to be paid by Western Union in London
These email messages are scam - If you receive such a message, please ignore it, do not reply to it, do not click on it and please don’t follow any request it puts out.
Click here to see an example of such fraud e-mails
In order to make sure that the message you are reading is an official USAGC message please:
Make sure the name “USAGC” appears as the sender domain or part of it.
The message containing link/s to the USAGC website.
For any question you may have regarding this issue please contact us:
Using our online help form
By email: support5@usagc.org
By Phone: 1-888-283-6165
Sincerely, Shelly Brown, Customer service manager USAGC
Dus, het geknijp (en 't hard landen) heb ik gehad. Maar weet nu iemand of de site waarop ik heb ingeschreven een echte is of een valse? Het is
www.usaGC.org:
Ik sta in principe voor 10 jaar ingeschreven. Maar als dit nu geen echte inschrijving is, kan ik me dan in het najaar opnieuw (GRATIS OF COURSE!!) inschrijven (op de ECHTE site)?
Verdorie zeg! Heb 2 uur lopen denken dat dit 'n droom was, gevolgd door enkele uren euforie, die nu gevolgd worden uren (= dagen) binnensmonds gevloek!
Heb ook nog eens even alle mails i.v.m. met mijn inschrijving nagelezen, en die organisatie stuurde mij op 29/06 dit:
Warning: Scam messages
Dear,
Lately it has come to our attention that fraudulent “winning notices” email messages are being sent to clients worldwide. These messages usually tell clients that they were chosen (won the green card) and ask the users for additional processing fees, usually at the sum of $880 USD to be paid by Western Union in London
These email messages are scam - If you receive such a message, please ignore it, do not reply to it, do not click on it and please don’t follow any request it puts out.
Click here to see an example of such fraud e-mails
In order to make sure that the message you are reading is an official USAGC message please:
Make sure the name “USAGC” appears as the sender domain or part of it.
The message containing link/s to the USAGC website.
For any question you may have regarding this issue please contact us:
Using our online help form
By email: support5@usagc.org
By Phone: 1-888-283-6165
Sincerely, Shelly Brown, Customer service manager USAGC
Dus, het geknijp (en 't hard landen) heb ik gehad. Maar weet nu iemand of de site waarop ik heb ingeschreven een echte is of een valse? Het is
www.usaGC.org:
Ik sta in principe voor 10 jaar ingeschreven. Maar als dit nu geen echte inschrijving is, kan ik me dan in het najaar opnieuw (GRATIS OF COURSE!!) inschrijven (op de ECHTE site)?
Verdorie zeg! Heb 2 uur lopen denken dat dit 'n droom was, gevolgd door enkele uren euforie, die nu gevolgd worden uren (= dagen) binnensmonds gevloek!
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Om die reden moet je dus niet de inschrijving laten doen door zo'n bureau waaraan je moet betalen. De inschrijving is gratis, en zeer simpel, en kun je prima zelf doen. Dit is en blijft de beste manier om het aan te pakken. Via het forum kun je tegen die tijd genoeg informatie vinden over de goede inschrijvingswebsite.
Hopelijk een goede les voor volgend jaar.
Hopelijk een goede les voor volgend jaar.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
de Amerikaanse overheid zal nooit en te nimmer een .org gebruiken maar enkel een .gov. Maar het staat ook gewoon op de site (helemaal onderaan met kleine lettertjes)gpsuperbike schreef:Dus, het geknijp (en 't hard landen) heb ik gehad. Maar weet nu iemand of de site waarop ik heb ingeschreven een echte is of een valse? Het is
www.usaGC.org:
usagc.org website is a private entity and is not a governmental agency
en bij hun About:
Disclaimer
This site is owned and operated by USAGC Organization Ltd. and Yeke Ltd., Anapavseos 1, 3096 Limassol, Cyprus. USAGC Organization Ltd and Yeke Ltd are private entities and are no way affiliated with or endorsed by any official US government entity or agency of any kind.
Ik snap persoonlijk nooit zo dat mensen niet de moeite nemen om 5 minuten een site te bekijken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
Sten
Het is een hard gelag. Zodra je Western Union hoort, moeten al jouw alarmbellen rood en hard afgaan. Western Union staat maar al te vaak voor dikke fraude. En weet ook dat oplichters de brutaliteit hebben om ZELF te waarschuwen voor oplichters. De enige methode om je te hoeden voor oplichters, is zeer nieuwsgierig te zijn en heel goed bij te blijven. Het probleem in jouw geval is dat je niet weet of die organisatie je daadwerkelijk heeft (gepoogd te) laten deelnemen voor de Green Card. Je mag namelijk slechts één deelname per persoon per jaar doen, als je er twee zou doen (een via die organisatie en één via de enige echte officële weg, zelf via de overheidssite), dan word je gediskwalificeerd. Je moet dus het beste af van die mensen, en zorg dat je zeker weet dat dit zo is. Dat geld, dat ben je kwijt, stort niets meer aan hen, niks noppes, nada. Stuur desnoods een mail op hoge poten dat je er een zaak van maakt, als ze je niet onmiddellijk uit het systeem halen. Vraag om bewijs van uitschrijving. Misschien ook de Kentucky Consular om hulp vragen. Hier de enige en echte site waar jij te maken wilt hebben voor je Green Card:gpsuperbike schreef:Oké … ik raak nu in 'n acute depressie! … maar anderszijds: het ziet er allemaal zo officieel uit (behalve dan misschien 't stukje over "alleen betalen via Western Union en betalen voor ik mijn officieel winnaarsnummer toegekend krijg en voor het interview" . Maar als ik dan surf naar de officiële site van US Department of State … ziet daar alles hetzelfde uit als in mijn mail (?).
[...]
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1322.html
http://www.dvlottery.state.gov/
http://travel.state.gov/visa/immigrants ... _1321.html
http://travel.state.gov/visa/about/how/how_1463.html
Pas als je zeker weet dat zij je NIET inschrijven voor komende loting (als die er nog komt), dan pas zelf inschrijven. Je wilt immers niet met twee deelnames in het systeem van de US overheid komen te staan!
Ik heb nog meer slecht nieuws voor je: het oplichtende bedrijf zegt 'voor tien jaar' maar bij mijn weten is dat ook een scam. Ere is zelfs grote kans dat ze helemaal niets gedaan hebben - want hoe kun je dat controleren ? - behalve dat ze je van wat geld afgeholpen hebben. Zie het als leergeld en ga in 's hemelsnaam niet verder met ze in zee !
Wat voor info heb je ze toegezonden ? Ik denk dat je wellicht het beste zsm een ander email adres kunt gaan regelen.
Er is hier op het forum zoveel info en zoveel instruktie en zoveel hulp voor de juiste (en gratis) manier van inschrijven.... gewoon even zoeken.
Wat voor info heb je ze toegezonden ? Ik denk dat je wellicht het beste zsm een ander email adres kunt gaan regelen.
Er is hier op het forum zoveel info en zoveel instruktie en zoveel hulp voor de juiste (en gratis) manier van inschrijven.... gewoon even zoeken.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar het probleem blijft dus wel dat, indien zij inderdaad de moeite doen om je naam in te geven op de gratis website, jij niet ook nog eens los van ze dat kan doen, want dan maak je helemaal geen kans meer. En dat is net de hele zooi aan dit soort bedrijfjes.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Daar heb je gelijk in, je hebt geen garantie dat ze inderdaad je gegevens ingeven voor de DV lottery - maar je kunt het niet voor alle zekerheid nog eens zelf doen, want dubbele aanmelding diskwalificeert....(in geval dat ze je gegevens wel doorgegeven hebben.)
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Maar je komt er nooit achter dat je gediskwalificeerd wordt, enkel dat je niet geselecteerd bent.
- Dickstar
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik heb dat mailtje ook gehad.
Er staat in dat ik geld hier heen moet sturen:
Name : Desmond King
Address: 24 Grosvenor Square
London, W1A 1AE
United Kingdom
Dat adres klopt wel, daar zit de ambassade van Amerika.
Dit is het gene wat bij mij de alarmbellen doen rinkelen (klik voor groot).
Als het nep is, ik ga er vanuit dat dat zo is, hebben ze het echt goed nagemaakt. Ik zou er zo intrappen.
Er staat in dat ik geld hier heen moet sturen:
Name : Desmond King
Address: 24 Grosvenor Square
London, W1A 1AE
United Kingdom
Dat adres klopt wel, daar zit de ambassade van Amerika.
Dit is het gene wat bij mij de alarmbellen doen rinkelen (klik voor groot).
Als het nep is, ik ga er vanuit dat dat zo is, hebben ze het echt goed nagemaakt. Ik zou er zo intrappen.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
En het komt ook nog eens van een .com adres...
Zou m'n geld dus maar lekker in mijn zakken houden.
Zou m'n geld dus maar lekker in mijn zakken houden.
Elke
Een website/email is echt in een uurtje na gemaakt. Afgezien van de zaken die al zijn genoemd, zijn er nog een aantal verdachte punten:
1. Het adres naast je rode cirkel: gov.travel@diplomats.com. Is een .com domein, maar ze verwerken er gov.travel in om het op het officiele .gov domein te laten lijken.
2. Acceptance datum die niet klopt. Normaal is het op 1 mei bekend, nu ivm de hertrekking zal het op 15 juli bekend zijn. Niet op 12 juli
3. Er staat: US government helps you with the accomodation and offers you: 1 free year of health insurance, apartment in any city you prefer for 3 months, guaranteed job AND education??
Met name die laatste zou fijn zijn he! Jaar gratis ziektekostenverzekering, ze regelen een appartement voor je, een baan zodat je meteen in de eerste week al aan het werk gaat en als je wilt studeren is dat geen probleem!
Helaas gaan al die vliegers bij de echte loterij niet op
1. Het adres naast je rode cirkel: gov.travel@diplomats.com. Is een .com domein, maar ze verwerken er gov.travel in om het op het officiele .gov domein te laten lijken.
2. Acceptance datum die niet klopt. Normaal is het op 1 mei bekend, nu ivm de hertrekking zal het op 15 juli bekend zijn. Niet op 12 juli
3. Er staat: US government helps you with the accomodation and offers you: 1 free year of health insurance, apartment in any city you prefer for 3 months, guaranteed job AND education??
Met name die laatste zou fijn zijn he! Jaar gratis ziektekostenverzekering, ze regelen een appartement voor je, een baan zodat je meteen in de eerste week al aan het werk gaat en als je wilt studeren is dat geen probleem!
Helaas gaan al die vliegers bij de echte loterij niet op
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wel een erg doorzichtige scam.
Gewoon niet op reageren. De emails bewaren en je gewoon zelf gaan inschrijven. Durf 99% zeker te zeggen dat dit een nigeriaanse scammer is en niet eens een bureautje. De scammer gaat geen tijd spenderen om jouw in te schrijven.
In het onwaarschijnlijke geval dat dit wel zo is kun je dan hopelijk uitleggen dat je te maken had met een scammer.geld sturen aan deze oplichter geeft je gegarandeerd nooit een ticket naar amerika.
Gewoon niet op reageren. De emails bewaren en je gewoon zelf gaan inschrijven. Durf 99% zeker te zeggen dat dit een nigeriaanse scammer is en niet eens een bureautje. De scammer gaat geen tijd spenderen om jouw in te schrijven.
In het onwaarschijnlijke geval dat dit wel zo is kun je dan hopelijk uitleggen dat je te maken had met een scammer.geld sturen aan deze oplichter geeft je gegarandeerd nooit een ticket naar amerika.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
En dan nog de reclame in de kolom rechts. Reclame op een overheidssite?OscarG schreef:Een website/email is echt in een uurtje na gemaakt. Afgezien van de zaken die al zijn genoemd, zijn er nog een aantal verdachte punten:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Dat is de reclame in gmail 
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ned. in MO - maar dat is het nou net, de US overheid laat je niet weten dat je gediskwalificeerd bent. Je gegevens worden gewoon weggegooid (tegenwoordig bewaard naar het schijnt) maar je loot niet mee, vanwege die dubbele aanmelding. De enige oplossing is dat de US overheid ophoudt aanmeldingen via bureaus - al dan niet legitiem - te accepteren. Maar in sommige delen van de wereld is dat nu juist de enige manier om mee te doen.
Wat mij betreft destemeer redenen om er toch eindelijk eens mee op te houden, met de DV lottery that is.
Wat mij betreft destemeer redenen om er toch eindelijk eens mee op te houden, met de DV lottery that is.
Laatst gewijzigd door USInsider op 13 jul 2011, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Sten
Ik niet (erin trappen).
Je kent toch wel al die Rabobank en ING phishing mails en bijbehorende sites?; die sites zijn gewoon gekopieerd, dat kun je in een wip doen.
Ze zijn vaak identiek of vrijwel identiek aan de echte moedersite.
http://en.wikipedia.org/wiki/Phishing
Het zegt totaal niets als iets er betrouwbaar uitziet. Het enige wat wel wat zegt, is de extensie van de URL en of het om beveiligde verbindingen gaat, wat je kunt zien in je browser voor de url met een bepaald kleurtje en een slotje als icoon bij de webpagina.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 31 Reacties
- 22463 Weergaves
-
Laatste bericht door Adreamer
-
- 10 Reacties