Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yellowstone must-sees
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Yellowstone must-sees
Ik denk niet dat het veel uitmaakt hoe je rijdt. Let wel altijd op of er wegwerkzaamheden zijn, het wil wel eens gebeuren dat de ene richting beter doorrijdt dan de andere, mnaar de doorgaande wegen zijn in principe allemaal tweerichtingverkeer.
Wat bezienswaardigheden betreft: kijk ook eens welke rangerprogramma's er zijn. Vaak kom je met een ranger op plaatsen waar je anders niet komt, en je hoort ook nog leuke dingen. Hetzelfde geldt voor een paardrijtocht, de begeleiders weten veel te vertellen.
Marianne
Wat bezienswaardigheden betreft: kijk ook eens welke rangerprogramma's er zijn. Vaak kom je met een ranger op plaatsen waar je anders niet komt, en je hoort ook nog leuke dingen. Hetzelfde geldt voor een paardrijtocht, de begeleiders weten veel te vertellen.
Marianne
Begin september zit ik in Yellowstone.
1 nacht in West Yellowstone
2 nachten Old Faithful
1 nacht bij Jackson (Grand Teton)
2 nachten Canyon Village
1 nacht Cody
Denk dat ik zo wel 'n mooie indruk van het park kan krijgen als het weer 'n beetje meezit.
Is Grand Teton de moeite waard om daar ruim tijd aan te besteden? Als je 'n beetje de bezienswaardigheden onderweg meeneemt, hoe lang ben je dan ongeveer onderweg?
Ben niet van de lange wandelingen, maar gewoon korte hikes naar de bezienswaardigheden.
Hoe zit 't met de cabins? Is daar verwarming in aanwezig of kan ik beter vooraf bij 'n Wallmart 'n straalkacheltje kopen?
1 nacht in West Yellowstone
2 nachten Old Faithful
1 nacht bij Jackson (Grand Teton)
2 nachten Canyon Village
1 nacht Cody
Denk dat ik zo wel 'n mooie indruk van het park kan krijgen als het weer 'n beetje meezit.
Is Grand Teton de moeite waard om daar ruim tijd aan te besteden? Als je 'n beetje de bezienswaardigheden onderweg meeneemt, hoe lang ben je dan ongeveer onderweg?
Ben niet van de lange wandelingen, maar gewoon korte hikes naar de bezienswaardigheden.
Hoe zit 't met de cabins? Is daar verwarming in aanwezig of kan ik beter vooraf bij 'n Wallmart 'n straalkacheltje kopen?
- LT--
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Mijn ervaring is dat je op die vraag over GT erg verschillende antwoorden krijgt, afhankelijk van aan wie je het vraagt
. Sommigen vinden het een absolute mustsee, en anderen vinden het weer niet veel bijzonders en raden je aan om je extra dagen aan Yellowstone Park zelf te besteden. Misschien dat je je aan de hand van reisverslagen zelf een goed beeld kunt vormen?

Ik denk dat je planning zo prima is!
Denk ook wel dagen genoeg te hebben. Maar zijn er aanraders die bij voorkeur 's ochtends vroeg 't mooist zijn of juist bij avondschemering? Ben fotograaf en ga dus voor de mooie lichtomstandigheden. Weet dat het erg weersafhankelijk is, maar voor sommige dingen zoals zonsop- en ondergang zijn vaak wel plekken die daar meer geschikt voor zijn.
En hoe zit 't met de kou? Ben 'n erge koukleum, dus als het 's avonds afkoelt en die cabins hebben geen heater, dan wil ik dus zelf 'n kacheltje kopen onderweg. Heb op wunderground.com de temperaturen van de afgelopen tijd in de gaten gehouden en in Yellowstone is het nu 's nachts maar 5 graden en 'n paar weken geleden vroor 't er zelfs nog. Dus september zal niet veel warmer zijn vrees ik.
Heb je trouwens bij de cabins wifi en/of gsm ontvangst?
En hoe zit 't met de kou? Ben 'n erge koukleum, dus als het 's avonds afkoelt en die cabins hebben geen heater, dan wil ik dus zelf 'n kacheltje kopen onderweg. Heb op wunderground.com de temperaturen van de afgelopen tijd in de gaten gehouden en in Yellowstone is het nu 's nachts maar 5 graden en 'n paar weken geleden vroor 't er zelfs nog. Dus september zal niet veel warmer zijn vrees ik.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Als je fotograaf bent is Grand Teton denk ik wel een aanrader voor je. Bij Oxbow Bend weerspiegelen de Tetons in het water als je op het goede tijdstip komt en
Bij Snake River Overview heb je een prachtig uitzicht over de Tetons. En bij de Chapel of the Transfiguration kun je prachtige foto''s door het venster met het kruis maken.
Bij Snake River Overview heb je een prachtig uitzicht over de Tetons. En bij de Chapel of the Transfiguration kun je prachtige foto''s door het venster met het kruis maken.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
De cabins in Canyon Village hebben een heater, je moet alleen de thermostaat weten te vinden, staat verstopt achter de deurEn hoe zit 't met de kou? Ben 'n erge koukleum, dus als het 's avonds afkoelt en die cabins hebben geen heater, dan wil ik dus zelf 'n kacheltje kopen onderweg. Heb op wunderground.com de temperaturen van de afgelopen tijd in de gaten gehouden en in Yellowstone is het nu 's nachts maar 5 graden en 'n paar weken geleden vroor 't er zelfs nog. Dus september zal niet veel warmer zijn vrees ik.

Er was vorig jaar (nog) geen GSM ontvangst of WIFI aan de cabins.
Sommige mensen (Amerikanen ?) konden -soms- mobiel bellen als ze aan het Visitor Center in de Village stonden, ze moesten er dan wel zowat tegenaan leunen

1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
WIFI is er nog steeds niet, althans in Mammoth Hotsprings en aan de Lake Area niet.
GSM ontvangst was er wel bij Old Faithfull Area, en nog wel hele goede!
Grand Teton zou ik inderdaad niet overslaan.
Hier wat pics ter illustratie:

Meer foto's te vinden op onze website fotopagina's (voor Yellowstone en Grand Teton dag 15 tot 23)
Bart
GSM ontvangst was er wel bij Old Faithfull Area, en nog wel hele goede!
Grand Teton zou ik inderdaad niet overslaan.
Hier wat pics ter illustratie:

Meer foto's te vinden op onze website fotopagina's (voor Yellowstone en Grand Teton dag 15 tot 23)
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Mooie foto's! Grand Teton is zeker fotogeniek! Zou er begin september ook nog sneeuw op de toppen liggen? Vind dat voor foto's wel erg mooi...
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Hoi,
Omdat ook wij in september in Yellowstone zullen zijn, heb ik bij Xanterra navraag gedaan, of er in de cabins verwarming aanwezig is. Dit werd dus positief beantwoord. Wi-fi daarentegen was er niet en met je gsm heb je maar op sommige plekken bereik.
Alvast heel veel plezier!
Franziska
Omdat ook wij in september in Yellowstone zullen zijn, heb ik bij Xanterra navraag gedaan, of er in de cabins verwarming aanwezig is. Dit werd dus positief beantwoord. Wi-fi daarentegen was er niet en met je gsm heb je maar op sommige plekken bereik.
Alvast heel veel plezier!
Franziska
Je kan heeeeel goed zonder Wifi en en gsm in Yellowstone!
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ben ik helemaal met je eens Yeehaw
(oh, en tv heb je ook niet daar
)

(oh, en tv heb je ook niet daar

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ook ik kan heel goed zonder wifi, gsm en televisie hoor. Zeker als ik de 'natuurfilm' voor mijn accommodatie, vanuit de auto of op een wandeling live kan zien. Ik gaf dan ook alleen antwoord op een eerder gestelde vraag over wifi / gsm-bereik.
Niet persoonlijk bedoeld hoor F. Tongue in cheek...
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Geen probleem Yehaaw! 

- goldenhills
- Amerika-expert
Ik kan makkelijk nog eens twee weken doorbrengen in Yellowstone en Grand Teton. 't Is echt een favoriet! Wij waren er in september (kamperen) en toen was het -5C 's nachts. Overdag heerlijk trouwens, op een klein lokaal buitje na. Lamar Valley en Hayden Valley zijn erg mooie gebieden om 's ochtends vroeg of in de namiddag wild te zien en mooie landschapsfotos te maken. Vooral Lamar met 300+ bisons zal ik niet snel vergeten, met bisons die best dicht langs je heen komen kuieren (uiteraard hun keuze laten), en gezellig stoeiende bisons...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1019 Weergaves
-
Laatste bericht door Coyote
-
- 6 Reacties