Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisverslagen Best Of The West via EXIT-Reizen gezocht

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reisverslagen Best Of The West via EXIT-Reizen gezocht

Bericht door gyatso »

Ook wij hebben in 2009 deze reis gedaan van Exit en met dank aan het forum op het laatste moment nog aangepast en in ons geval rustiger gemaakt. Het is inderdaad een heel druk schema, maar je kan zelf je prioriteiten stellen, je hoeft niet alles te zien! Geniet van de reis, voor een eerste keer echt niets mis mee, kan je kennis maken met de schoon- en grootsheid van dit alles. Exit is niet echt aan de dure kant, hotels zitten meestal niet in het centrum, maar echte slechte zijn er niet. Volgende keer, en die komt er, eerst even op het forum komen. En dat het een makkelijk reisland is, zal je na deze vakantie ook beamen. Wens je een hele prettige, zorgeloze en zonovergoten vakantie!
xxxc
Amerika-ontdekker

Bericht door xxxc »

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga zeker het forum in de gaten houden en onthoud het voor de volgende keer ;)
Uiteraard laat ik jullie na onze reis weten hoe we het hebben gehad :)
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

Ik heb via Exit een reis op maat samen laten stellen (west) , dus zelf de route aangepast en hotels vervangen en geschrapt waar nodig( zelf hotels uitgezocht, ook enkele die eigenlijk niet in hun "assortiment" zitten, keurig een offerte gekregen en daarmee akkoord gegaan om de simpele reden dat ik het zelf niet goedkoper kon boeken....en geloof me ik heb echt zitten spitten op het net maar kwam toch steeds duurder uit als ik alle onderdelen los zou boeken.
2005:Carmel-Las Vegas-Miami-Bahama's
2008:Tucson-Las Vegas-New York
2011:San Franscisco-Monterey-Santa Barbara-Los Angeles-Las Vegas
2013:Phoenix-Los Angeles-Sequoia NP-Las Vegas
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Anna68 schreef:en geloof me ik heb echt zitten spitten op het net maar kwam toch steeds duurder uit als ik alle onderdelen los zou boeken.
En nou wil ik graag weten: Hoeveel tijd zat er tussen de offerte en de vakantie?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

SpaceAce schreef:
Anna68 schreef:en geloof me ik heb echt zitten spitten op het net maar kwam toch steeds duurder uit als ik alle onderdelen los zou boeken.
En nou wil ik graag weten: Hoeveel tijd zat er tussen de offerte en de vakantie?
En berekent Exit de overnachting per kamer (zoals rechtstreeks boeken) of per persoon (zoals de meeste touroperators dat doen). En hou je ook rekening met de gunstige dollarkoersen? Voor het vliegtuig en de auto kan ik me voorstellen dat je gunstige deals kunt krijgen bij een touroperator, maar voor de hotels is het mij nog niet gelukt om via een touroperator goedkoper te zijn.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

En als je dan ook nog gaat Pricelinen ben je helemaal goedkoper uit. Want 4* hotels voor 2* prijzen zul je bij Exit niet vinden..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
mreijrink
Amerika-ontdekker

Bericht door mreijrink »

Wij hebben ook een reis via exit geboekt, we zitten korter in het westen, maar maken wel dezelfde rit van las vegas naar san Francisco
Wij hebben op voorhand lake tahoe eruit gehaald en die nacht ergens anders geplaatst. en het hotel in fresno vervangen door een in oakhurst, wellis waar nog steeds niet in het park, maar dichterbij.
Na het boeken nog gekeken of we bakersfield konden vervangen voor een hotel in bishop of lone pine. Dat kon wel, maar het zou inderdaad 30 euro kosten, daar kwam bij dat zij geen connecties/contracten hadden daar en dat het hotel daardoor duurder zou uitkomen. Wij hebben besloten om het niet te doen, en het hotel tijdens de reis zelf te annuleren (bellen dat we niet komen) en zelf een hotel te regelen in bishop of lone pine. Hiermee komen we goedkoper uit dan via exit-reizen.

Dus je kunt ook nog dingen regelen zonder exit-reizen.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

mreijrink schreef:Wij hebben besloten om het niet te doen, en het hotel tijdens de reis zelf te annuleren (bellen dat we niet komen) en zelf een hotel te regelen in bishop of lone pine.
Volgens mij kun je dit beter nu al met Exit Reizen regelen. Je betaalt dan namelijk die 30 euro, maar het bedrag van het hotel in Bakersfield gaat er dan weer af. Zo ging het bij ons ook. Het bedrag van ons hotel in Mariposa ging minus het bedrag van het hotel in Fresno + die 30 euro. Ons hotel in Bakersfield kwam volledig te vervallen en ik heb daar zelf een overnachting voor geboekt in Bridgeport.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

SpaceAce schreef:
Ik heb in maart geboekt en we vertrekken a.s. zondag dus een maand of vier? Waar wil je heen met deze vraag?
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

En berekent Exit de overnachting per kamer (zoals rechtstreeks boeken) of per persoon (zoals de meeste touroperators dat doen). En hou je ook rekening met de gunstige dollarkoersen? Voor het vliegtuig en de auto kan ik me voorstellen dat je gunstige deals kunt krijgen bij een touroperator, maar voor de hotels is het mij nog niet gelukt om via een touroperator goedkoper te zijn.[/quote]

De offerte was uiteraard p.p. En de prijzen van tickets e.d. heb ik niet gescheiden ontvangen, echter waren de losse ticketprijzen als ik ze zelf ging boeken in verhouding tot de eindsom al zo hoog dat ik voor het verschil nooit ok nog eens een auto en die hotels had kunnen boeken....
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Anna68 schreef:
SpaceAce schreef:En nou wil ik graag weten: Hoeveel tijd zat er tussen de offerte en de vakantie?
Ik heb in maart geboekt en we vertrekken a.s. zondag dus een maand of vier? Waar wil je heen met deze vraag?
Dat ik eigenlijk zeker weet dat als je nóg eerder je vliegtickets boekt (los dus), zoals wij altijd doen, goedkoper uitkomt...
Exitreizen is vaak voor de lastminutes vrij goedkoop. Zij hebben redelijk goedkoop hun vliegtickets ingekocht en kunnen deze dus, als alle goedkope vliegtickets uitverkocht zijn, de vliegtickets dus nog vrij goedkoop verkopen... Vier maanden is op zich niet lastminute, maar wij boeken zo'n negen á tien maanden van te voren. Dan zijn er nog vaak genoeg goedkopere vliegtickets te krijgen en dus wordt het totaalplaatje goedkoper.

Ook zal de autohuur een stuk goedkoper liggen als je vroeg boekt. Bijvoorbeeld bij usareisen krijg je vaak een korting en daar bovenop nog een vroegboekkorting. Dat maakt je totaalplaatje wederom goedkoper.

Zelf hebben wij járen geleden ook al eens ooit een offerte opgevraagd bij Exit Reizen, maar zij geven inderdaad een totaalbedrag en niet per product (vliegtickets, autohuur en hotels). Hierdoor is het enorm moeilijk vergelijken. Ik kwam zelf ook niet echt goedkoper uit als ik zelf ging zoeken, maar ik wist ook niet hoe ik moest vergelijken... Uiteindelijk na een paar mails over en weer kreeg ik het tóch de prijzen gescheiden geleverd en toen kon ik wél een goedkopere reis vinden. Zeker de hotels waren schrikbarend verschillend! Exit berekend het inderdaad per persoon, terwijl ik vrijwel voor hetzelfde bedrag per kamer kon boeken! Maar zolang je de prijzen niet apart krijgt, kún je ook niet naar goedkopere hotels zoeken...

Echter heb toen wel de autohuur bij hun gehuurd, want die kon ik destijds inderdaad nergens goedkoper vinden :) Uiteindelijk was ik dus toch goedkoper uit dan dat ik alles bij exit als pakketreis had geboekt.

Nu weet ik wel beter en schrijf ik op de kalender wanneer de vliegtickets uitkomen (330 dagen voor terugkomstdatum) en dan begint het vliegtickets vergelijken weer :D

Overigens is het dus nog steeds niets veranderd met exit, dat zij de onderdelen niet apart benoemen met prijs, maar een totaalbedrag dus... Dan valt er zó weinig te vergelijken...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

Duidelijk maar zoals je al aangeeft dan had ik veel eerder al tickets moeten boeken. Wij beslissen echter pas in maart zo'n beetje wat we gaan doen en ik was ook nog eens afhankelijk van mijn dochter die momenteel in de U.S woont als au pair. Ik kwam alleen voor tickets al op ruim driekwart van de reissom uit die ik nu betaal, dus had van dat andere kwart nooit zelf alle hotels ( waaronder enkele behoorlijk luxe) kunnen boeken en een auto....
Zoals ik zal aangaf heb ik behoorlijk zitten spitten maar kwam er niet onder...wat me trouwens wel frustreerde want boek graag alles zelf en rechtstreeks! Dat vindt ik nu eenmaal een kick geven, heb het wel zelf kunnen samenstellen en dat was op zich een mooi systeem, ik weet heel goed wat ik wel en vooral niet wil en kon geen standaard reis vinden die aan mijn verwachtingen voldeed dus op zich was dit een prima alternatief.

Zoals je zegt, vergelijken is geen doen op deze manier!
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Anna68 schreef:zelf hotels uitgezocht, ook enkele die eigenlijk niet in hun "assortiment" zitten, keurig een offerte gekregen
Twee jaar geleden kon dit nog niet. Ik heb toen zelf een hotel in Bridgeport moeten boeken. Daar is Exit wel op vooruit gegaan dan.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
marpat5957
Amerikafan

Bericht door marpat5957 »

Ook wij maakten in 2008 deze reis, eveneens mits een aantal aanpassingen zodat we wat meer tijd hadden in de parken.
Het kost inderdaad 30 € per wijziging, maar aangezien we soms goedkopere overnachtingen boekten dan hetgeen zij voorstelden, kwam het voor ons niet zoveel duurder uit.
Wij maakten een verslag van deze reis.
Van onze tweede reis maakten wij op onze blog het verslag. Van de eerste reis een document op onze pc. (in word). Dit kunnen we hier blijkbaar op het forum niet toevoegen.
Indien je een berichtje achterlaat op onze blog met je e-mail adres, willen we je graag het verslag doormailen.
http://www.bloggen.be/amerikareis2009/
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Hoi je gaat inderdaad een geweldige reis te gemoet.
We hebben de eerste keer ok zo via exit geboekt .
Wel hadden we ervoor al een paar veranderingen doorgegeven.
En daarna nog 1 keer gewijzigd wat 30 euro koste inderdaad.
Het rondje gaat inderdaad te snel en is erg pittig.
Ook overnacht je overal vrij ver vanaf.
Toch hebben we het onzettend naar ons zin gehad en zijn nu op het moment voor
de vierde keer in Amerika.Nog vier dagen dan zit het er alweer op helaas.
De andere keren hebben we zelf geboekt en ook daar kwam het wel voor dat
we het ene mooier vonden dan het andere.
Maar het tempo ligt wel iets lager dan bij Exit.
Overigens boeken we nog wel vaak een fly-drive bij ze omdat hun prijzen vrij gunstig zijn.
Veel plezier het is een fantastische mooie reis.
xxxc
Amerika-ontdekker

Bericht door xxxc »

We hebben toch maar een wijziging gemaakt :) Ipv Bakersfields blijven we een dagje langer in Las Vegas :)
Betekent wel dat we van Fresno rechtstreeks naar Las Vegas moeten, maar dat nemen we voor lief.
Bedankt voor alle reacties.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Zonde van Yosemite. Die sla je dus nu helemaal over?
Groetjes René

KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

In dat geval wordt waarschijnlijk Sequioa overgeslagen, omdat die tussen fresno en bakersfield zat.
In deze reis zit Yosemite tussen Lake Tahoe en Fresno in, dus die kunnen ze dan gewoon bezoeken (kort weliswaar).
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Daarom raadde ik ook aan om dat deel in het geheel aan te passen. Een overnachting nabij Yosemite voor Lake Tahoe, Lee Vining of Mammoth Lakes voor Fresno en Death Valley voor Bakersfield.
Nu is de tijd voor Death Valley ook maar kort, want Fresno - Death Valley is een behoorlijke rit.
Groetjes René

xxxc
Amerika-ontdekker

Bericht door xxxc »

Wat jullie zeggen klopt inderdaad. Dead Valley slaan we sowieso in zijn geheel over.
We moeten keuzes maken en voor de volgende reis staat Death Valley zeker op het programma.
Yosemite gaan we wel bezoeken al zal het niet een hele dag zijn. Daarnaast proberen we Sequoia mee te nemen in de route naar Las Vegas.
Maar van Fresno naar Las Vegas is al ongeveer 7 uur rijden, dus we moeten dat ter plekke bekijken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer