Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

E2 Investors Visa

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: E2 Investors Visa

Bericht door kastelke »

Texas Boy schreef:Een E2 krijg je alleen bij een eigen bedrijf :roll:
Niks geen :roll: hoor. Ook werknemers van bedrijven die een aanzienlijke investering doen, kunnen zo'n visum krijgen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gast

Bericht door Gast »

Een E2 krijg je alleen bij een eigen bedrijf :roll:
Ehm, wij zitten hier ook op een E2 visum als werknemer. Dus niet alleen als je een bedrijf opstart of overneemt. (Oeps, zie dat Kastelke me net voor is. :lol:)
ingetje
Amerika-newbie

Bericht door ingetje »

Texas Boy schreef:
ingetje schreef:Wij waren heel erg blij weer terug in de bekende wereld te zijn, maar Belgie was zeker niet onze droom (Amerika ook niet trouwens)! we zijn daar dan ook niet te lang gebleven :)s
Je zat toch op St. Thomas, dat is wel een apart stukkie Amerika, hier lijkt het net Frankrijk, maar dan zonder Fransen :wink:
Ja klopt! Is inderdaad heek anders, voor velen een droom om op een tropsh eiland te wonen, maar niet voor ons.
Texas als Frankrijk? lol ....hebben jullie daar ook lekker croissants en chocoladebroodjes, baguettes etc? :lol:
Fransen zijn ook heel aardig hoor, ze helpen je altijd ....en ondertussen leren we alweer een taal goed te beheersen 8)

Hoe is het bij jullie Hans? nou 5 jaar daar...alles gaat goed lees ik op jullie blog :)
E2 Visa al vernieuwd trouwens?? daar keken wij ook enorm tegen op toen...ben blij dat ik dat niet meer oef mee te maken!! Het zit toch altijd in je acherhoofd dat je dan ineens je spullen moet pakken en alles acherlaten wat je daar hebt opgebouwd...ik wil je niet bang maken hoor! :D
succes in ieder geval!
Inge
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Een hoop Nederlanders die bij ons komen vergelijken de omgeving een beetje met Frankrijk, helaas geen baquettes :wink: Wij hebben de verlenging in Amerika geregeld, is allemaal niet zo moeilijk als je maar genoeg verdient denk ik.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hans, als je een voldoende ruim inkomen kan voorleggen, kijkt men dan niet zozeer naar het werk verschaffen aan Amerikanen? Of is men daar best flexibel in? Want onrechtstreeks zijn er wel Amerikanen die wat meer werk hebben omdat jullie je zaak runnen, ook al zijn die niet in dienst van je?
't Is in ieder geval goed nieuws dat jullie weer een tijd safe zitten!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Hoe het precies zit weet ik niet, heeft Bianca vooral geregeld ism accountant, ben niet zo goed in papierwerk, heb daarom een boekhouder getrouwd :lol: Maar de praktijk is flexibeler dan de websites zeggen. Heb gisteren een Nederlander op vliegveld Houston afgezet, heeft een vakantie visum voor 5 jaar :shock: Een Nederlandse vriend van me was hier illegaal, getrouwd met een Canadese en heeft een Greencard gekregen, dus is er zijn meer wegen die naar Rome en Amerika leiden.
ingetje
Amerika-newbie

Bericht door ingetje »

Texas Boy schreef:Een hoop Nederlanders die bij ons komen vergelijken de omgeving een beetje met Frankrijk, helaas geen baquettes :wink: Wij hebben de verlenging in Amerika geregeld, is allemaal niet zo moeilijk als je maar genoeg verdient denk ik.
Mooi van die verlenging!! wel verbaasd dat ik daar helemaal niks van gelezen heb op jullie blog of hier, was wel nieuwsgierig!! Ik zou het van de daken schreeuwen :lol:

Onze omzet was zeker goed genoeg en de belastingen die we betaalden waren ook meer dan genoeg! :shock: Maar we hadden maar 1 werkneemster, vooral omdat het zo verschirkkelijk moeilijk was om aan goed betrouwbaar personeel te komen daar :( (dat was ook een van de redenen om te vertrekkenen) ze zeggen toch altijd dat je minstens 2 werknemers moet kunnen aantonen...maar leuk als het jullie zo makkelijk gelukt is!! heb je nou weer 5 jaar gekregen?
Zeg Maar tegen Bianca dat ze hier wat uitleg moet komen geven, zodat andere mensen hier ook wat aan hebben! :wink:

Leuk dat jullie nog steeds Nederlanders over de vloer krijgen, zo blijf je toch een beetje contact met NL houden...
Ik probeer jullie verhaal een beetje te volgen, dan heb ik wat te lezen :)
Succes daar!
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Wij doen het in Amerika, zonder advocaten, rechtstreeks met USCIS in California, aardige mensen by the way :thumbup: We hebben een verlenging voor 2 jaar en omdat Obama ons erg aardig vind denk ik dat hij ons persoonlijk een Greencard komt brengen, maar in realiteit, we zien wel weer over dik 1.5 jaar als we weer wat papierwerk mogen opsturen. Ondertussen laat ik een zwarte snor groeien en een sombrero heb ik al, schijnt dat men dan niet meer naar je status mag vragen :lol:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Heb je een reden gekregen waarom het veranderd is naar twee jaar Hans?
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Staceybeesie schreef:Heb je een reden gekregen waarom het veranderd is naar twee jaar Hans?
Weet geeneens of ze binnen Amerika verlengen voor 5 jaar, moet je denk ik voor naar Amsterdam en hadden we geen zin en geen tijd voor. We laden wekelijks minimaal 1 container en heb geen flauw idee hoe snel een verlengings aanvraag in Amsterdam gaat, heb dit nog nooit ergens gelezen. de oplossing die we nu hebben is dat we in de molen zitten, we zijn binnen Amerika een adres waar al een verlenging gegeven, de volgende moet alleen maar sneller gaan, maar omdat je eigenlijk nooit van mensen met eigen bedrijven hoort hoe de verlenging gegaan is gaan we onze eigen weg en tot nu toe valt het allemaal reuze mee, maar denk dat dit in andere gevallen misschien veel moeilijker is, maar ook hier kan je alleen maar gissen. Had eigenlijk gehoopt van Ingetje meer te horen want zij had 6 jaar geleden de E2 wedstrijd gewonnen, maar die zit nu tussen de stokbroden met Boursin :lol:

ojaah, gros van de advocaten in Amerika hebben geen flauw idee waar ze over praten, vooral bij een E2 lullen ze maar raak, kost bakken geld en je kan ook zonder, je bent ondernemer of niet :wink:
Staceybeesie
Amerika-expert

Voor verlenging maakt het niet uit of je een eigen bedrijf hebt of in dienst. De hele boekhouding wordt bekeken en alles hangt af hoe het bedrijf het volgens de richtlijnen doet. Bij ons duurde verlenging via Amsterdam zo'n 3 maanden.
Heb wel van een aantal Engelsen gehoord in Florida die niet genoeg mensen in dienst hadden dat de E2 afgewezen werd. Dus of het altijd zo makkelijk gaat geloof ik niet zo hoor.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Staceybeesie schreef:Dus of het altijd zo makkelijk gaat geloof ik niet zo hoor.

Dat probeer ik ook te zeggen en nogmaals, je hoort heel weinig uit de praktijk en dan zijn het vaak mislukte aanvragen. Wij doen het op onze eigen manier ook omdat we ons hoofd stoten bij Amerikaanse advocaten die het allemaal moeten weten "NOT" gros is zakenvullers met loze beloftes want als je checked wat een advocaat beweert bij Immigrations hoor je heel andere verhalen en nogmaals, Immigrations heeft ons perfect geholpen en we hebben ze een dossier opgestuurd wat ze nog nooit gezien hebben, heb je met een vrouw als bookkeeper :lol:
ingetje
Amerika-newbie

Bericht door ingetje »

Hoi,
Geen idee of Hans hier nog leest maar schrok toch net toen ik zag dat ze vertrokken zijn uit Texas en nu in Spanje zitten!
Ik zag op facebook dat het een visumprobleem was...wat jammer nou, ontzettend balen natuurlijk!!
ben echt blij dat we op tijd zijn weggegaan en nooit hebben moeten verlengen, ik heb daar geen geduld voor en zou zot geworden zijn van de zenuwen!
wij zitten ondertussen al 3 jaar in Frankrijk, heerlijk rustig leventje hier, ik wil nooit meer weg, en geen visum nodig! jippie.
Hans, als je dit leest, veel geluk in spanje!!
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hans en Bianca lezen hier inderdaad niet meer. Banprobleempje geloof ik :-)

Ze zijn na een lange reis via Amsterdam met hun vier honden veilig hier aangekomen en overwinnen op dit moment een jetlag. Ze hebben besloten de onzekerheid over de visumverlenging niet af te wachten, hun bedrijf gaat via andere wegen gewoon door met de export vanuit de USA. Je kan dus nog gewoon auto's bestellen enzo.

Hans heeft zojuist op Facebook en op de blog van de Holland Ranch uitleg gegeven. Ik zal je boodschap doorgeven Ingetje, zie ze vanmiddag weer.
Oeboemoe
Amerikafan

Bericht door Oeboemoe »

Weer een tragisch voorbeeld van het risico bij emigratie op basis van wijzigbare kwalificatiecriteria door USCIS.
Staceybeesie
Amerika-expert

Kan me zo voorstellen dat Bianca & Hans grote vraagtekens hebben bij de nieuwe immigratie plannen.
Zij moeten bij wijze hun spullen inpakken en illegalen en kinderen krijgen aan de andere kant een boterbriefje en kunnen legaal blijven. Bittere pil lijkt me.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Oeboemoe schreef:Weer een tragisch voorbeeld van het risico bij emigratie op basis van wijzigbare kwalificatiecriteria door USCIS.
Welke regels heeft USCIS dan veranderd?
Elke
Gast

Bericht door Gast »

Wat ik ervan begrijp, geloof idd niet dat het te maken had met gewijzigde regelgeving.

De regels zijn nog hetzelfde, alleen hun situatie is gewijzigd. Daarbovenop werden de regels strenger gehanteerd dan tijdens de oorspronkelijke aanvraag. Het is altijd een risico, zo'n visum. Het is toch wel ongelovelijk zuur dat je alles wat je opgebouwd hebt zomaar achter moet laten... :(
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bij de aanvraag start je nog, en moet men in de potentie geloven. Bij de verlenging moet men zien dat je die potentie waargemaakt hebt.
Elke
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Hans heeft een vrij helder verhaal erover geschreven vandaag. En ze vinden het jammer, maar aan de andere kant vinden ze Spanje ook een heerlijke nieuwe uitdaging. Hun huis en de hele ranch is naar tevredenheid verkocht, een groot deel van de handel gaat door en er hebben er weer helemaal zin in. Hun visumaanvraag was nog niet afgewezen, ze hebben zelf een keus gemaakt voor het zover zou komen.

Jammer is misschien het goede woord, maar triest is veel te zwaar. Bianca leeft zich helrmaal uit in de supermarkt in elk geval ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer