Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ChristopheVDV: Zuidwest Amerika info/tips gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ChristopheVDV
Amerika-ontdekker

Reis ChristopheVDV: Zuidwest Amerika info/tips gevraagd

Bericht door ChristopheVDV »

Hallo,

Vorig jaar (eind augustus/begin september) ben ik voor het 1st in the USA geweest: 12 dagen Las-Vegas. Ik ben namelijk een grote fan van Cirque du Soleil (heb intussen al bijna 30 shows gezien, waarvan 14 verschillende producties). Op dat vlak is Vegas natuurlijk het Mekka van elke CdS liefhebber :thumbup: . Naast Vegas hebben we ook Death Valley, Grand Canyon, Zion & Bryce, Red Rock Canyon & Valley of Fire bezocht. We bleven echter elke avond in Vegas zelf (in het toch wel geweldige Bellagio-hotel moet ik toegeven). Deze reis is mij zo goed bevallen dat ik toen gezworen heb: hier wil ik nog eens terug naar toe en kijk, exact 1 jaar later ga ik terug naar het Zuid-Westen van Amerika.

Tussen 29 augustus en 11 september zullen we -een vriend en mezelf- een roadtrip maken en hiervoor had ik graag van jullie nog de nodige info en tips gevraagd. Ik heb al heel veel info via deze handige site en forum opgedaan, maar een paar vragen blijven mij nog onbeantwoord.

Ons reisschema ziet er als volgt uit (dit was het maximale dat ik er kon uithalen gezien mijn vakantiedagen):

*29 augustus: Brussel-San Francisco: aankomst in SF om 18.33u (local time) met Continental airlines (via Newark) - verblijf: Comfort inn by the bay
1) Valt Continental airlines als maatschappij goed mee (ik heb vorig jaar met Delta gevlogen en was zeer tevreden over hun service, btw: is dit typisch Amerikaans of eerder voor Delta: als je drank kreeg waren de glazen dubbel zo groot, dan wanneer ik met een andere airliner naar Spanje of Italië vlieg :)?)
2) Wat is de goedkoopste manier om naar ons hotel (in de buurt van Lombard Street) te geraken. Ik heb 'BART' al gevonden, maar van het dichtsbijzijnde station waar we moeten afstappen zou het nog zo'n 30 minuten stappen zijn: niet echt te doen met een zware reiskoffer dus (extra busverbindingen of zo?)

*30 en 31 augustus: San Francisco: hier gaan we 2 volledige dagen de stad verkennen met alle gekende stops natuurlijk: golden gate bridge, alcatraz, fisherman's wharf,...
1) Het enige wat we al op voorhand geboekt hebben zijn onze e-tickets voor alcatraz via alcatraz cruises (de 'early bird tour' om 09.00 u 's ochtends), maar we denken er ook aan om via blazing saddles een fiets te huren (voor 1 dag). Hoofddoel: een rit over de golden gate bridge maken ed. Is dit aan te raden of door de steile straten eerder niet?
2) Iemand tips in SF om lekker (maar niet duur) te eten (geen fastfood)?

*1 en 2 september: auto ophalen aan de luchthaven (standard SUV bij Alamo) - verblijf: Yosemite lodge at the falls:
1) Misschien een domme vraag maar stel, onderweg krijg je panne met de auto: bel je dan gewoon de verhuurmaatschappij en wat als de auto echt niet meer verder kan: krijg je dan meteen een vervangwagen, want met een krap reisschema wil je natuurlijk niet een hele dag kwijt zijn naar het zoeken van een nieuwe auto?
2) In dit park zie ik soms door het 'bos de bomen niet meer ' :) : hoe plan je hier best een schema voor 1,5 dag Yosemite om een goede indruk van het park te krijgen: er lijkt mij zo veel te zien als ik de verschillende reisgidsen en sites er op na sla + rij je met je eigen wagen in het park rond of neem je best de gratis shuttles?

*3 september: Y-Death valley - verblijf: Stove pipe wells: dit wordt opnieuw de gekende must-see's zoals devil's golfcourse, badwater ed.
1) Hier zouden we s' avonds even weg wil rijden van ons verblijf om te kunnen genieten van een sterrenhemel: een aanrader?

*4 september: DV-Las-Vegas - verblijf: Tropicana hotel: Vegas ken ik ondertussen wel goed genoeg na vorig jaar dus hier zal ik voor mijn reisgezel wel voor gids kunnen spelen. Hier gaan we een hele dag rustig rondkuieren op de Strip en 's avonds gaan we dan eerst iets eten, daarna naar 'Le Rêve', een tussenstop via de vulkaan van The Mirage en de fonteinen van Bellagio om tot slot nog de laatavond voorstelling van CdS's 'O' mee te pikken gevolgd door een backstagebezoek door 1 van de artiesten.

*5 september: LV-Grand Canyon - verblijf: Maswik South:
1) Omdat we op een later tijdstip nog een volldige dag in de Grand Canyon zullen zijn, zou ik op deze dag pas in de late namiddag in ons motel willen arriveren, daarom: iemand tips wat we allemaal zouden kunnen bezoeken tussen Vegas en de Grand Canyon (Hooverdam/Lake Mead heb ik vorig jaar al bezocht: hier zou ik dus niet willen stoppen).

*6 september: GC-Page - verblijf: Quality Inn Page:
1) We bezoeken hier de Antelope Canyon (hiervoor hebben we via Roger Ekis al de Photographer's tour geboekt omstreeks 11:30u omdat we beide amateurfotografen zijn). Deze tour duurt zo'n 2 à 3 uur: wat zijn aanraders in de buurt om nog te bezoeken?

*7 september: P-Monument Valley - verblijf: Kayenta Monument Valley:
1) Hierover lees ik allerlei tegenstrijdige verichten: is het nu juist wel of niet te doen om het park met je eigen huurwagen te verkennen en zoniet: via welke firma is het het meest aangeraden om ee tour te boeken. Eerlijk gezegd lijken mij al de verschillende agentschappen erg duur voor hetgeen je maar in de plaats krijgt. We hadden het idee opgevat om misschien 1st een uurtje of 2 te gaan paardijden en daarna mer eigen wagen in het park op verkenning te gaan.

*8 september: MV-Grand Canyon - verblijf: Maswik South:
1) Itt de 1ste keer in de Grand Canyon willen we hier wel een hele dag in de Canyon vertoeven: vorig jaar heb ik hier een 1/2 dag een rafttocht gemaakt + een korte helicoptervlucht. Dit jaar zou ik te voet de Canyon willen verkennen: kan dit en zo ja: wat/hoe?

*9 september: GC-Las Vegas - verblijf: Tropicana hotel: 1st de wagen opnieuw afleveren aan de luchthaven om dan opnieuw een hele dag de strip te verkennen. s' Avonds gaan we eerst iets eten, dan naar Kà van CdS kijken om dan via een pauze van 1,5u (een beetje gokken ondertussen) opnieuw Kà te zien maar ditmaal tussen de muziekanten van de show in 1 van Kà's musican's studio's onder het podium, op uitnodiging van 1 van de artiesten.

*10 september: LV-Brussel: nu vliegen we met United airlines:
1) Idem als bij Continental: een goede luchtvaartmaatschappij of niet?

*11 september: jammer genoeg terug in Brussel en al spijt hebben dat we opnieuw thuis zijn :wink:

+ 2 bijkomende, algemene vragen:
1) ik heb op mijn TomTom de nieuwst kaart van Amerika/Canada gedownload (met IQ-routes): volstaat dit voor onze reis of best ook nog een papieren kaart meebrengen?
2) Is ons reisschema goed te doen ondanks de eerder korte tijd dat we in de US zijn? (dat we op bepaalde dagen zeer vroeg moeten opstaan om op een deftig uur op onze bestemming aan te komen daar maak ik mij geen illusies over, bijslapen doen we wel als we terug thuis zijn :wink: )

Dank voor jullie antwoorden!

Christophe
Laatst gewijzigd door ChristopheVDV op 09 jul 2011, 16:46, 3 keer totaal gewijzigd.
Dude
Moderator

Re: Reisschema Zuid-West Amerika: info en tips gevraagd

Bericht door Dude »

Beetje een onoverzichtelijk post maar ik zal mijn best doen :wink:
De route op zich ziet er goed uit. Twee lange ritten die van Las Vegas naar Grand Canyon (en omgekeerd later) maar nog wel prima te doen.
Onderweg kan je hier misschien een gedeelte van route 66 rijden ? Ik weet niet of dit in jouw interesse ligt. Er zijn ook de grand canyon caverns, op het stuk R66 tussen Kingman en Seligman.

Continental in een prima airline ! Ik heb er dit jaar voor het eerst mee gevlogen en na delta, UA was dit de beste waarmee ik gevlogen heb. erg goed entertainment systeem ! UA is trouwens ook niks mis mee maar niet zo veel keuze uit films. Service zelf is vergelijkbaar en een beetje eigen aan Amerikaanse Airlines.

Van de huurwagen. Je moet al pech hebben om pech te krijgen bij een huurwagen want meestal zijn het vrij nieuwe wagens. Het kan natuurlijk altijd, genoeg forumleden hebben al wat aan de hand gehad, ik op 4 reizen nog niet. Normaal wordt de wagen dan vervangen. Ze komen met een nieuwe wagen op een truck en laden die af en die van jouw gaat weer terug mee. Zo lees ik het toch meestal hier op het forum. Hou er rekening mee dat dit toch enkele uren in beslag kan nemen, afhankelijk waar jij je bevind en waar de dichtsbijzijnde verhuurder zijn vestiging is.

Sterrenhemel kijken is natuurlijk een must in Death Valley

Vergeet in Page de Horseshoe bend niet !! wat mij betreft ook een must in Page!

In de Grand Canyon afdalen wordt meestal aangeraden in de vroege uurtjes. Jij moet echter nog van MV naar GC rijden. Ik zou terplaatste kijken naar de temperaturen. Hou er rekening mee dat het in de canyon stukken warmer is dan aan de rim bovenaan !

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

hallo Christophe,

Even wat vragen om te zien of ik het allemaal goed begrijp: ben je 2 nachten in Yosemite? Je hebt het over 1,5 a 2 dagen, maar als je eerst van het centrum van SF naar de luchthaven moet om de auto op te halen, wellicht boodschappen inslaan, en dan nog naar het park moet rijden, blijft er die dag niet veel tijd over. Ook de dag dat je naar Stovepipe wells rijdt is er niet veel tijd meer voor het park. Voor de vallei heb je dus 1 volle dag. Laat die dag de auto staan bij de Lodge en gebruik de shuttlebus. zie ook de link naar de NPS-site die ik op het andere zuidwestenforum heb geplaatst (over de drukte in het park). Voor andere delen van het park (Mariposa grove, Glacier Point) zul je wel de auto moeten gebruiken. Is er nog tijd, dan zou je dat op weg vanuit SF kunnen doen.
Zie ook de kaarten op http://www.nps.gov/yose om een idee te krijgen van het park en de vallei.
Bij 3 september schrijf je SF - Death valley, maar dat zal Yosemite - DV moeten zijn neem ik aan. Bedenk dat dit een lange reisdag is, en dat er veel moois te zien is, zowel in het park (Tioga Road; Olmsted Point, Tenaya Lake, Tuolumne Meadows) als buiten het park (Mono LAke, Alabama Hills).
Op september zit je 1 nacht in de GC, en op 8 september weer een nacht. Die volle dag op 8 september zie ik niet, je komt toch van MV rijden? Waarom niet die beide nachten gecombineerd? Het blijft wel heen en weer rijden met MV erbij, maar je zou eventueel ook in 1 lange dag van MV naar Las Vegas kunnen rijden (via Page en Zion). Ik denk dat ik MV overgeslagen zou hebben, je rijdt wel veel op deze manier.
Je kunt geweldig wandelen in de Grand Canyon, kijk eens naar de Bright Angel Trail of de south Kaibab Trail. Naar de rivier wordt te ver maar je zou bij de BAT naar het eerste resthouse kunnen wandelen, of tot aan Cedar Ridge bij de SKT. Zie voor meer mogelijkheden de NPS-site en de guide die je bij de ingang krijgt.

Als ik moest kiezen tussen een TT en een papieren kaart koos ik voor die laatste, ik zou zeker niet alleen met een TT gaan reizen. Ze zitten er wel eens naast, of doen het niet meer etc. Je kunt trouwens moeilijk fout rijden op deze route.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 09 jul 2011, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
ChristopheVDV
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:hallo Christophe,

Even wat vragen om te zien of ik het allemaal goed begrijp: ben je 2 nachten in Yosemite?Marianne
Hallo Marianne,

Dank voor de info!
We rijden op 1 september omstreeks 10.00u van de verhuurfirma rechtstreeks naar Yosemite, ik hoop hier kort na de middag te arriveren zodat we nog gans de namiddag hebben om in het park te vertoeven, hopelijk is dit mogelijk.
Martin & Marianne schreef:Bij 3 september schrijf je SF - Death valley, maar dat zal Yosemite - DV moeten zijn neem ik aan. Marianne
Op 3 september is het idd Yosemite-DV: dit is eigenlijk de enigste dag waartegen ik een beetje opzie gezien het aantal km's (ik bedoel niet zo zeer het rijden zelf: ik ben zelf al een aantal jaren vertegenwoordiger dus ik rij dagelijks soms tot 350 km/dag, maar wel of we die dag nog voldoende tijd hebben voor Death Valley: ik zou gewoon graag een korte stop maken bij de meeste gekende punten van het park: devils golf course, badwater, dantes view en zabriskie point)
Martin & Marianne schreef: Op september zit je 1 nacht in de GC, en op 8 september weer een nacht. Die volle dag op 8 september zie ik niet, je komt toch van MV rijden? Waarom niet die beide nachten gecombineerd? Marianne
Ik zag op 5 september de GC eerder als een stopplaats om verder naar Page en later MV te rijden. Daarom ook dat ik op 5 september onderwerg andere zaken wil bezoeken om pas tegen de late middag/avond in de GC aan te komen. Op 8 september willen we dan wel 3/4 van de dag (idd: geen hele dag want nog verplaatsing van MV naar GC) doorbrengen in de GC zelf
ChristopheVDV
Amerika-ontdekker

Dude schreef:Beetje een onoverzichtelijk post maar ik zal mijn best doen :wink:
De route op zich ziet er goed uit. Twee lange ritten die van Las Vegas naar Grand Canyon (en omgekeerd later) maar nog wel prima te doen.
Onderweg kan je hier misschien een gedeelte van route 66 rijden ? Ik weet niet of dit in jouw interesse ligt. Er zijn ook de grand canyon caverns, op het stuk R66 tussen Kingman en Seligman.
Bart
Dank voor de nuttige info Bart!

De route 66 spreekt me idd heel erg aan: zal ik noteren.

De 1ste keer GC zag ik eerder als een stopplaats om later naar Page en MV te rijden. Vandaar ook dat ik van LV richting GC niet in 1 keer zou willen doen, maar met verschillende stops onderweg op plekken waar er echt iets te zien is (behalve dus de Hooverdam want die zag ik al vorig jaar): komen we pas aan tegen een uur of 18 à 19u in de GC dan is dit geen probleem, we zijn immers nog een (bijna) hele dag in de GC op 8 september en dan zou ik de canyon een stuk te voet willen verkennen.
ChristopheVDV
Amerika-ontdekker

Om nog even toe te voegen: in de dagen zelf kan er niets meer gewijzigd worden want de motels/hotels zijn allemaal reeds geboekt + gezien de vakantiedagen die ik had, was dit voor ons het best haalbare
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Dat je niets meer kan veranderen is spijtig. Maar ik ben het niet met je eens dat dit het best haalbare schema was in de tijd die je hebt.

Aangezien je post een beetje warrig is, neem ik even de vrijheid je route wat overzichtelijker op te schrijven:

29/8 Brussel - S.F.
30/8 S.F.
31/8 S.F.
01/9 S/F - Yosemite
02/9 Yosemite
03/9 Yosemite - Death Valley
04/9 Death Valley - Las Vegas
05/9 Las Vegas - Grand Canyon
06/9 Grand Canyon - Page
07/9 Page - Monument Valley - Kayenta
08/9 Kayenta - Grand Canyon
09/9 Grand Canyon - Las Vegas
11/9 Las Vegas - Brussel

Zie je nu zelf hoe onrustig het oogt vanaf Death Valley? Je blijft geen dag meer op dezelfde plek. Dat wordt vroeg opstaan.

Je hebt naar mijn beleving op 3 september amper tijd voor Death Valley omdat je veel tijd zult verliezen door de rit Yosemite - Death Valley (Tioga Pass, Mono Lake etc.). Yosemite kan behoorlijk druk zijn en file is daar helaas ook niets bijzonders. Death Valley zul je dus moeten bekijken op weg naar Las Vegas en daar heb je nog van alles gepland.

De rit Las Vegas - Grand Canyon kost zonder stops, wegwerkzaamheden ed. zo'n 5 uur volgens Google Maps. Dus zoveel tijd heb je niet voor Las Vegas, zeker geen volle dagen. Ook die volle dag Grand Canyon zie ik daardoor niet, van Kayenta duurt het bijna 2 uur voor je bij de viewpunten aan de Eastrim bent en dan ben je dus nog niet bij de south rim, dat kost je minstens nog een uur.

Bij Page zijn Lake Powell, de Glen canyon dam en Horseshoe bend leuke dingen om te bezoeken.

Hou er rekening mee dat in het donker rijden buiten de interstates niet is aan te raden, omdat donker daar ook echt pikdonker is. Dus je zult je ritten toch echt overdag moeten rijden.

Continental heb ik niet meegevlogen, maar wel met United en daar had ik geen klachten over.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis ChristopheVDV: Zuidwest Amerika info/tips gevraagd

Ik had Page helemaal gemist. :oops: Dan begrijp ik die 1e stop in de GC niet, het was dan toch veel handiger om via de GC naar MV te rijden, dan naar Page en rechtstreeks van Page naar Las Vegas? Of andersom natuurlijk. Heb je zlef de overnachtingen geboekt? Misschien valt er nog iets te schuiven?

06/9 Grand Canyon
07/9 Grand Canyon - Monument Valley - Kayenta
08/9 Kayenta - Page
09/9 Page - Las Vegas
11/9 Las Vegas - Brussel

Op deze manier hoef je maar 2 nachten te veranderen, je rijdt geen stukken dubbel, en je hebt meer tijd voor de GC.

Marianne
ChristopheVDV
Amerika-ontdekker

jolanxyz schreef:Dat je niets meer kan veranderen is spijtig. Maar ik ben het niet met je eens dat dit het best haalbare schema was in de tijd die je hebt.

Aangezien je post een beetje warrig is, neem ik even de vrijheid je route wat overzichtelijker op te schrijven:

29/8 Brussel - S.F.
30/8 S.F.
31/8 S.F.
01/9 S/F - Yosemite
02/9 Yosemite
03/9 Yosemite - Death Valley
06/9 Grand Canyon - Page
11/9 Las Vegas - Brussel

Zie je nu zelf hoe onrustig het oogt vanaf Death Valley? Je blijft geen dag meer op dezelfde plek. Dat wordt vroeg opstaan.

Je hebt naar mijn beleving op 3 september amper tijd voor Death Valley omdat je veel tijd zult verliezen door de rit Yosemite - Death Valley (Tioga Pass, Mono Lake etc.). Yosemite kan behoorlijk druk zijn en file is daar helaas ook niets bijzonders. Death Valley zul je dus moeten bekijken op weg naar Las Vegas en daar heb je nog van alles gepland.

De rit Las Vegas - Grand Canyon kost zonder stops, wegwerkzaamheden ed. zo'n 5 uur volgens Google Maps. Dus zoveel tijd heb je niet voor Las Vegas, zeker geen volle dagen. Ook die volle dag Grand Canyon zie ik daardoor niet, van Kayenta duurt het bijna 2 uur voor je bij de viewpunten aan de Eastrim bent en dan ben je dus nog niet bij de south rim, dat kost je minstens nog een uur.

Bij Page zijn Lake Powell, de Glen canyon dam en Horseshoe bend leuke dingen om te bezoeken.

Hou er rekening mee dat in het donker rijden buiten de interstates niet is aan te raden, omdat donker daar ook echt pikdonker is. Dus je zult je ritten toch echt overdag moeten rijden.

Continental heb ik niet meegevlogen, maar wel met United en daar had ik geen klachten over.
Wat ik bedoelde met 'best haalbare' was eigenlijk gewoon het aantal plekken dat we konden bezoeken, gegeven het aantal vakantiedagen dat ik kon uittrekken om naar de US the reizen. Ik had ook nog naar bv LA of Brucye enz willen gaan, maar dan was het bv weer een dag minder SF ed en dat zou (al) helemaal hectisch worden :wink: . Toen ik vorige jaar een hele vakantie in Las Vegas ben geweest hebben we steeds ook daguitstappen gedaan naar bv GC, DV en zelfs een combo Zion/Bryce op 1 dag. Buiten die laatste uitstap wat ik écht te veel vond om op 1 dag te bezoeken, had ik niet het gevoel iets gemist te hebben. De plaatsen waar ik nu wel iets langer zou willen blijven (SF en YO) zijn daarom ook 2 volle dagen en 1,5 dag geworden.

Ik weet natuurlijk niet of volgende tijdstippen idd ook overeenstemmen met de realiteit (bron: tomtom), maar gegeven telkens de duur van de rit tussen het ene en het andere motel/hotel dat ik in de gps heb ingegeven, kwam ik op volgende uren en km's uit:

29/8 Brussel - S.F.
30/8 S.F.
31/8 S.F.
01/9 S/F - Yosemite: 314 km: +/-4 uur (we kunnen vanaf 09.30u de wagen ophalen, stel dat we iets na 10u vertrekken hoop ik om tegen 14 à 15u ten laatste in YO aan te komen)
02/9 Yosemite
03/9 Yosemite - Death Valley: 438 km: +/-6u (hier zouden we rond 6.30u willen vertrekken, zodat we hopelijk tegen 13 à 14/15u in DV aankomen, maar er zijn natuurlijk nog de nodige interessante stops die we zouden willen maken zoals bv Mono Lake. Ik hoop dat het zo mogelijk is om in een +/-3u de belangrijkste stops te maken die ik voorzien had zoals devil's golfcourse, badwater,...)
04/9 Death Valley - Las Vegas: 239 km: +/- 2,3u (vertrekken rond 7u, aankomst zo rond 10u in Vegas)
05/9 Las Vegas - Grand Canyon: 449 km: +/-4,5 à 5 u (hier minder van belang, want hier mogen we maar tegen de avond aakomen in GC: onderweg willen we vele stops maken bij de verschillende bezienswaardigheden: stukje omrijden via route 66 misschien zoals aangegeven, ...)
06/9 Grand Canyon - Page: 225 km: +/-2,5u (zo vertrekken rond 8u, omstreeks 11.30u de tour van de antelope canyon, einde ten laatste tegen 14 à 14.30u: hopelijk nog te doen om dan naar de horsehoe bend te trekken)
07/9 Page - Monument Valley - Kayenta: 161 km: +/-1,45u (zo rond 8u vertrekken, aankomst rond 10u)
08/9 Kayenta - Grand Canyon: 248 km: +/-iets minder dan 3u (zo rond 7u vertrekken, aankomst rond 10u)
09/9 Grand Canyon - Las Vegas: 449 km: +/-4,5 à 5 u (hier zouden -ifv de tijden natuurlijk- nog eerst de zonopgang in de GC willen meemaken, om daarna in 1 ruk naar Vegas te rijden. Hopelijk zijn we hier ten laatste tegen 13u op de luchthaven en tegen 14 à 14.30u terug in het hotel.
11/9 Las Vegas - Brussel

We hopen dat bovenstaand schema in werkelijkheid haalbaar is? Zo zouden de dagen tussen 30/08 en 02/09 'redelijk' rustig moeten zijn, 03/09 zal de meest vermoeiende moeten zijn en de dagen erna zullen we steeds een volledige dag hebben om de plaats waar we naartoe trekken te verkennen. Enkel op 09/09 zijn we een halve dag kwijt met de lange verplaatsing van GC naar Las Vegas
ChristopheVDV
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Ik had Page helemaal gemist. :oops: Dan begrijp ik die 1e stop in de GC niet, het was dan toch veel handiger om via de GC naar MV te rijden, dan naar Page en rechtstreeks van Page naar Las Vegas? Of andersom natuurlijk. Heb je zlef de overnachtingen geboekt? Misschien valt er nog iets te schuiven?

06/9 Grand Canyon
08/9 Kayenta - Page
09/9 Page - Las Vegas
11/9 Las Vegas - Brussel

Op deze manier hoef je maar 2 nachten te veranderen, je rijdt geen stukken dubbel, en je hebt meer tijd voor de GC.

Marianne
Er denk dat er niets meer veranderd kan worden: ik heb deze route volledig zelf samengesteld, maar wel door een bureau (tioga) laten boeken. Het enige wat ik zeker wel nog kon doen was nog een extra dag langer in Vegas blijven, maar doordat we al onze vouchers al hebebn (incl van het vliegtuig) zou dit veel te veel kosten om de terugvluchten te verzetten.

Ik kan mij vergissen maar is de afstand GC-Vegas niet korter dan de afstand Page-Vegas: zou zou je op 09/09 nog meer tijd verliezen? Ik weet dat het vreemd overkomt dat we 2X in de GC zullen langskomen, maar de eerste keer (op 05/09) zie ik eerder als een tussenstop om vandaar verder door de rijden naar Page en later MV. Ik wil dus ook op de dag van LV naar GC zo veel mogelijk zaken bezoeken en pas tegen de avond/zonsondergang in de GC aankomen. De tweede maal (op 08/09) dient dan echt om de GC te bezoeken. De dag erna -van GC naar LV- neemt dan minder tijd in beslag als zouden we van Page terug naar Vegas moeten rijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je moet natuurlijk niet alleen het laatste stuk vergelijken, maar de hele route:

Jouw route:
06/9 Grand Canyon - Page
Zie hier voor een kaartje.

Mijn voorstel:
06/9 Grand Canyon
08/9 Kayenta - Page
09/9 Page - Las Vegas
808 mijl 14 uur 49
Deze route is korter en mooier dan die van jou
Kaartje

Als je niet veel wilt wijzigen zou je in plaats van de eerste nacht GC in Springdale kunnen overnachten. Scheelt je ook kilometers en je ziet nog iets van zion.
Dus:
05/9 Las Vegas - Zion
06/9 Zion - Page

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht