danku
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verhuizen naar New York City
Verhuizen naar New York City
Hallo, ik had gehoopt om via dit forum aan informatie te raken in verband met verhuizen naar NYC. Ik weet nog niet veel over wat en hoe alles in zijn werk gaat. Kan iemand me helpen?
danku
danku
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als jij een visum hebt, dan is het niet zo moeilijk om naar NY te verhuizen.
Heb je een visum? Zo ja, wat zijn dan je concrete vragen over verhuizen?
Zo nee? Lees hier (of op de website van de Amerikaanse ambassade) eerst eens even door hoe je in Amerika kan geraken.
Ik wil je best verder helpen, maar dan hebben we wel meer info nodig.
Heb je een visum? Zo ja, wat zijn dan je concrete vragen over verhuizen?
Zo nee? Lees hier (of op de website van de Amerikaanse ambassade) eerst eens even door hoe je in Amerika kan geraken.
Ik wil je best verder helpen, maar dan hebben we wel meer info nodig.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ik ben van plan om binnen een 2-tal jaar te vertrekken dus een visum vraag ik dan wel aan. Maar wat doe ik dan met m'n bankrekeningen enzo... kan ik vanuit de VSA geld afhalen van mijn rekening hier?
En weet je ook waar het goed is om te wonen? Want ik wil niet ergens verblijven waar de bendeleden elkaar uitmoorden juist voor m'n huis
(bij wijze van spreken hé)
En weet je ook waar het goed is om te wonen? Want ik wil niet ergens verblijven waar de bendeleden elkaar uitmoorden juist voor m'n huis
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Xero, ik denk dat die bankrekening en moordende bendeleden momenteel het minste van je problemen zijn. Een visum kan je namelijk niet 'zomaar' aanvragen omdat je graag ginder wilt zitten. Visums zijn zeer gegeerd en vandaar onderworpen aan héééééél strenge eisen. Er zitten hier op het forum heel wat mensen die graag naar Amerika zouden verhuizen, maar die gewoon geen kans maken op een visum, tenzij ze de lotterij winnen. En tja, dan kan je best nu al maar mee beginnen doen, want dat kans dat jij één van die 50.000 lotjes wint terwijl er miljoenen mensen meedoen is vrij klein. ALS er tenminste nog een volgende lotterij komt, want zelfs dat staat niet vast.
Dus: als jij wilt dat mensen concreet op jouw vragen gaan antwoorden, dan denk ik dat je ze eerst zal moeten zien te 'overtuigen' van het feit dat je op enige manier kans maakt op een visum.
Verder kan je via de zoekfunctie van dit forum al eens zoeken op 'bank' of 'bankrekening', dan ga je al veel wijzer worden.
En vergeet vooral niet om ook eens hier te kijken: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=3318
Dus: als jij wilt dat mensen concreet op jouw vragen gaan antwoorden, dan denk ik dat je ze eerst zal moeten zien te 'overtuigen' van het feit dat je op enige manier kans maakt op een visum.
Verder kan je via de zoekfunctie van dit forum al eens zoeken op 'bank' of 'bankrekening', dan ga je al veel wijzer worden.
En vergeet vooral niet om ook eens hier te kijken: http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=3318
Elke
oooow, dat wist ik helemaal niet...! Dus je kan geen visum aanvragen bij je gemeente of gewoon kopen ofzo?! Maar kan ik dan ook niet op reis gaan naar Amerika voor een paar maanden, gewoon om te zien als ik het er wel naar m'n zin heb om dan later te verhuizen? Ah nu snap ik het, dat heeft met die green card te maken zeker... Daarom zie ik overal Green Card LOTERY opstaan! Maar laten ze dan helemaal niemand meer in het land?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan nog altijd als toerist naar Amerika hoor! Da's geen probleem. En als je minder dan 90 dagen gaat, dan heb je zelfs geen visum nodig, want dan val je onder wat men noemt "VWP" d.w.z. Visa waiver program. Je vult dan in het vliegtuig een formuliertje in.
Wil je langer dan 90 dagen gaan, dan kan je nog op een toeristenvisum gaan, maar dat moet je wel vooraf aanvragen. Zie ook http://dutch.belgium.usembassy.gov/busi ... urist.html
En tja, je kan natuurlijk altijd besluiten om als illegaal in Amerika te blijven, maar dat heeft ook z'n gevolgen (o.a. als ze je pakken: het land uit en er misschien wel nooit meer in)
Wil je langer dan 90 dagen gaan, dan kan je nog op een toeristenvisum gaan, maar dat moet je wel vooraf aanvragen. Zie ook http://dutch.belgium.usembassy.gov/busi ... urist.html
En tja, je kan natuurlijk altijd besluiten om als illegaal in Amerika te blijven, maar dat heeft ook z'n gevolgen (o.a. als ze je pakken: het land uit en er misschien wel nooit meer in)
Elke
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
WIJ houden dat misschien niet voor mogelijk, maar toch bestaan die mensen hoor! De neef van een vriendin zit momenteel in Florida, met zijn vrouw die 7 maanden zwanger is. Ze gingen nu vertrekken, omdat zij anders het vliegtuig niet meer op mocht (tenzij op eigen risico, en tja, dat wil je maar beter niet want je weet maar nooit). Zogezegd zijn zij op vakantie, ze gaan dus blijven tot zij bevallen is. Hun redenering: dan is ons baby'tje een Amerikaan, en dan kunnen ze ons niet meer uit Amerika zetten!!!
Ja, kijk, als 't zoooooo simpel zou zijn... Maar al mijn goede raad ten spijt, zijn zij vastbesloten dat het zo wél gaat.
Ja, kijk, als 't zoooooo simpel zou zijn... Maar al mijn goede raad ten spijt, zijn zij vastbesloten dat het zo wél gaat.
Elke
-
Nonaj
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hahahahahaha :hilarious:kastelke schreef:WIJ houden dat misschien niet voor mogelijk, maar toch bestaan die mensen hoor! De neef van een vriendin zit momenteel in Florida, met zijn vrouw die 7 maanden zwanger is. Ze gingen nu vertrekken, omdat zij anders het vliegtuig niet meer op mocht (tenzij op eigen risico, en tja, dat wil je maar beter niet want je weet maar nooit). Zogezegd zijn zij op vakantie, ze gaan dus blijven tot zij bevallen is. Hun redenering: dan is ons baby'tje een Amerikaan, en dan kunnen ze ons niet meer uit Amerika zetten!!!![]()
Ja, en ik heb een Mustang en Amerikaanse vlaggen in huis dus ik heb ook de Amerikaanse nationaliteit...
...en mijn huis is Amerikaans grondgebied.
LOL
...en mijn huis is Amerikaans grondgebied.
LOL
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
Nou, dat vind ik gewoonNonaj schreef:Zo kan ik het ook wel ja...Mack schreef:Ja, en ik heb een Mustang en Amerikaanse vlaggen in huis dus ik heb ook de Amerikaanse nationaliteit...
...en mijn huis is Amerikaans grondgebied.![]()
LOL
Hoezo Amerikaans grondgebied?
Mack
MW Drawings
MW Drawings
dit geldt maar voor een beperkt aantal landen weet je waar xero vandaan komt?Je kan nog altijd als toerist naar Amerika hoor! Da's geen probleem. En als je minder dan 90 dagen gaat, dan heb je zelfs geen visum nodig, want dan val je onder wat men noemt "VWP" d.w.z. Visa waiver program. Je vult dan in het vliegtuig een formuliertje in.
voor frans grondgebied geldt dit wel hoe zit dat dan precies in amerika?Hahahahahaha
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 3621 Weergaves
-
Laatste bericht door goldenhills
-
- 8 Reacties