Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
doorreis page - zion
-
- Amerika-ontdekker
doorreis page - zion
Hoi, nog maar weer een vraagje.
Oorspronkelijk wilden we van Zion NP naar LA rijden in 1 keer, maar nu komen we er achter dat dit toch wel een beetje erg veel is. Om een lang verhaal kort te maken, we gaan nog een xtra nacht in Las Vegas inlassen.
Maar, dan moeten we ergens anders in de reis een dag schrappen.
Nu hebben we 2 nachten Lake Powell
2 nachten Bryce Canyon en 2 nachten Zion geboekt.
We vroegen ons af of je ook vanuit Lake Powell een halve dag Bryce Canyon kunt doen en dan direct bij Zion overnachten of mis je dan teveel van Bryce Canyon?
Ik heb wel eens gehoord dat je het ook in een halve dag kunt doen en doorrijden. Ben benieuwd wat de kenners zeggen?
Alvast dank,
groetjes,
Agnes
Oorspronkelijk wilden we van Zion NP naar LA rijden in 1 keer, maar nu komen we er achter dat dit toch wel een beetje erg veel is. Om een lang verhaal kort te maken, we gaan nog een xtra nacht in Las Vegas inlassen.
Maar, dan moeten we ergens anders in de reis een dag schrappen.
Nu hebben we 2 nachten Lake Powell
2 nachten Bryce Canyon en 2 nachten Zion geboekt.
We vroegen ons af of je ook vanuit Lake Powell een halve dag Bryce Canyon kunt doen en dan direct bij Zion overnachten of mis je dan teveel van Bryce Canyon?
Ik heb wel eens gehoord dat je het ook in een halve dag kunt doen en doorrijden. Ben benieuwd wat de kenners zeggen?
Alvast dank,
groetjes,
Agnes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: doorreis page - zion
Met 2 nachten Page en 2 nachten Bryce heb je zeker ruimte om nog een nacht Las vegas in te lassen. Die 2 nachte Zion zou ik laten staan, maar je komt daar dan wel een dag eerder aan. Hopelijk kun je daar dan nog een motel vinden. Of je nu een nacht PAge of Bryce laat vallen is afhankelijk van wat je allemaal wilt doen rondom Page. Voor bryce is 1 overnachting al mooi, als je maar de tij hebt om bijvoorbeeld aan het eind van de middag de rim views te doen, en dan in de ochtend een andeling naar beneden. Wij hadden in 2008 maar 1 nacht in Page en dat was voor ons toen wel voldoende omdat het er erg heet was toen. Wil je echter gaan varen of raften, dan heb je meer tijd nodig.
Marianne
Marianne
Ik zou 1 nacht minder in Bryce doen.
-
- Amerika-ontdekker
maar zou je ook vanuit Page doorreizen via Bryce en in 1 keer in Zion blijven overnachten?
Thanx voor de reacties alvast,
groetjes,
Agnbes
Thanx voor de reacties alvast,
groetjes,
Agnbes
Dat kan wel, maar dan mis je de zonsondergang bij Bryce. Je redt het niet om voor het donker is in Zion te komen en om die weg in het donker te rijden dat is niet aan te raden. Bryce is een park wat op zich in een halve dag te zien is als je je beperkt tot de viewpunten en een korte trail, maar als je de zonsondergang wil mee maken zul je er dus moeten overnachten voor 1 nachtje.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zou ik niet doen. Ik begrijp ook niet zo goed waarom je dat zou willen, je wint 2 dagen op die manier, maar je hebt toch maar 1 nacht nodig om het stuk Zion - LA te onderbreken? Het is een beetje lastig (en wat laat) om te adviseren zonder te rest van de route te kennen. Heb je bij LA nog speling?
Marianne
Marianne
Vergeet ook niet dat er tussen Page en Zion/Bryce een uur tijdsverschil is. Utah is een uur later in de zomer (maart-november)
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Als ik naar de vraagstelling kijk, houd je inderdaad alsnog 1 nacht Bryce Canyon over en die zou ik zeker laten staan. Het is wel lekkerder genieten als je niet in het achterhoofd hebt dat je nog verder moet rijden richting Springdale. Helaas hebben wij ervaring met dat stuk in het donker te rijden. Dat was echt geen pretje, want je hebt grote kans op overstekend wild in dat gebied in het donker.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht