Interessant topic. Dat het is afgesplitst kan ik wel begrijpen. Er worden wel vaker topics afgesplitst, niet vanwege lange tenen, maar om het overzicht in het bestaande topic te overzien zonder dat er teveel wordt afgedwaald over iets anders. Je kan het ook zo zien; men vond jouw berichtjes interessant genoeg om het een eigen topic te geven!
Anyways. Ik weet niet of WW het topic 'Hoe is de Amerikaanse man' heeft gelezen? Daarin worden de verschillen ook al een beetje aangegeven, maar er wordt ook gezegd dat je de gemiddelde Amerikaanse man niet over één kam kan scheren. Net zo min als de gemiddelde Amerikaanse vrouw, of Nederlandse vrouw. Jij hebt blijkbaar slechte ervaringen met Nederlandse vrouwen, maar geloof me dat echt niet alle Amerikaanse vrouwen zijn zoals jij ze in gedachten hebt!
Ik heb zelf een tijdje een relatie gehad met een Amerikaanse politieagent uit New Orleans. Nou, stoerder dan dat kan haast niet! Hij was een echte Southener born and raised maar hij had geen tatoeages en ook echt geen superstrak lijf. Hij was wel een heel traditionele man die altijd de deur voor me open hield en in een restaurant het eten voor me bestelde. Want, zo vertelde hij, Southern men zijn ongelooflijk galant. En de Southern Belles verwachten niet minder. Deze relatie is uiteindelijk stuk gelopen. Mijn huidige vriend is ook Amerikaans, hij komt uit Miami. Ook hij is traditioneel ingesteld, niet zo zeer met het extreem galant zijn, maar wel dat hij graag ziet dat ik 's avonds het eten kook en een wasje draai en dat soort dingen (hoewel ie zelf ook vaak zat in de keuken staat). Ik heb hier totaal geen problemen mee, zo ben ik eigenlijk ook min of meer opgegroeid. Hij is best wel zo'n 'stoere man' als jij het omschrijft, maar ik moet er wel gelijk bij zeggen dat ook hij geen tatoeages en een strak lijft heeft. Ik heb onlangs een paar maanden bij hem gewoond, en hij heeft zo vaak gezegd dat ie het zo waardeerd dat ik een traditionele vrouw ben, zo verzorgend en zo heel anders dan de vrouwen in Miami! Deze vrouwen charmeren een man, maar zodra ze eenmaal beet hebben dan is het over en hij zo nooit met een Amerikaanse vrouw willen trouwen. Nou vind ik dat van hem ook erg generaliserend, maar hij heeft gewoon slechte ervaringen met Amerikaanse vrouwen net als jij met Nederlandse. En ondanks dat mijn vriend erg traditioneel is, vind hij het juist fijn dat ik een eigen mening heb en daar ook voor uitkom.
Mijn neef is overigens getrouwd met een Texaanse vrouw. Een schat van een vrouw, onwijs lief! Maar 's avonds bij het eten wordt er standaard wat bij de Chinees of Italiaan gehaald omdat ze een hekel heeft aan koken en overdag ook gewoon aan het werk is. Mijn Amerikaanse vriendin uit Anaheim? Idem dito.
Zo zie je maar... het is niet zo zwart wit als jij denkt.