Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis erikjanv: Reis & Route ZW USA 2011
Reis erikjanv: Reis & Route ZW USA 2011
Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Erik Jan (32). Samen met mijn vriendin (29) ga ik dit jaar in september voor het eerst naar de VS.
Wij gaan zogenaamd IPB'en, mijn vriendin is werkzaam bij een Nederlandse vliegtuigmaatschappij. We kunnen voor een gunstig tarief meevliegen als er "plaats" is. IPB staat voor "indien plaats beschikbaar". We gaan er maar vanuit dat er op dat moment een tweetal plaatsen beschikbaar zijn...
De bedoeling is om ongeveer 20 dagen rond te reizen en willen uiteraard de meeste highlights mee te pikken.
Autohuur is zo goed als geregeld, we hebben gekozen voor een (midsize) SUV. Hotels hebben we dus niet vastgelegd. Voor enkele locaties ga ik dat wel proberen vast te leggen.
Ik ben al eventjes bezig met de route en dat is op zich al een wetenschap als ik de andere topics lees.
17-9 Aankomst San Francisco
18-9 San Francisco / San Luis Obispo
19-9 San Luis Obispo / Santa Monica
20-9 Santa Monica / Palm Springs
21-9 Palm Springs / Kingman
22-9 Kingman / Grand Canyon
23-9 Grand Canyon / Monument Valley
24-9 Monument Valley / Page
25-9 Page / Bryce Canyon
26-9 Bryce Canyon / Zion NP
27-9 Zion NP / Las Vegas
28-9 Las Vegas
29-9 Las Vegas / Death Valley (overnachten in DV)
30-9 Death Valley / Bishop
1-10 Bishop / Lee Vining
2-10 Lee Vining / Yosemite (Tioga Pass en overnachten in Yosemite Valley of El Portal)
3-10 Yosimite / San Francisco
4-10 San Francisco
5-10 San Francisco
6-10 San Francisco vertrek
Schiet er op los en alle suggesties zijn welkom.
Ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Erik Jan (32). Samen met mijn vriendin (29) ga ik dit jaar in september voor het eerst naar de VS.
Wij gaan zogenaamd IPB'en, mijn vriendin is werkzaam bij een Nederlandse vliegtuigmaatschappij. We kunnen voor een gunstig tarief meevliegen als er "plaats" is. IPB staat voor "indien plaats beschikbaar". We gaan er maar vanuit dat er op dat moment een tweetal plaatsen beschikbaar zijn...
De bedoeling is om ongeveer 20 dagen rond te reizen en willen uiteraard de meeste highlights mee te pikken.
Autohuur is zo goed als geregeld, we hebben gekozen voor een (midsize) SUV. Hotels hebben we dus niet vastgelegd. Voor enkele locaties ga ik dat wel proberen vast te leggen.
Ik ben al eventjes bezig met de route en dat is op zich al een wetenschap als ik de andere topics lees.
17-9 Aankomst San Francisco
18-9 San Francisco / San Luis Obispo
19-9 San Luis Obispo / Santa Monica
20-9 Santa Monica / Palm Springs
21-9 Palm Springs / Kingman
22-9 Kingman / Grand Canyon
23-9 Grand Canyon / Monument Valley
24-9 Monument Valley / Page
25-9 Page / Bryce Canyon
26-9 Bryce Canyon / Zion NP
27-9 Zion NP / Las Vegas
28-9 Las Vegas
29-9 Las Vegas / Death Valley (overnachten in DV)
30-9 Death Valley / Bishop
1-10 Bishop / Lee Vining
2-10 Lee Vining / Yosemite (Tioga Pass en overnachten in Yosemite Valley of El Portal)
3-10 Yosimite / San Francisco
4-10 San Francisco
5-10 San Francisco
6-10 San Francisco vertrek
Schiet er op los en alle suggesties zijn welkom.
Re: Reis & Route ZW USA 2011
Veel verplaatsingen maar het kan wel.
Waarom wil je zowel in Bishop als in Lee Vining slapen? Death Valley - Lee Vining kan prima op 1 dag. Net zoals Las Vegas - DeathValley - Bishop op 1 dag kan. Het is maar net wat je wil maar Bishop én Lee Vining zou ik te veel van het goede vinden gezien de drukte in de rest van je route. Die dag die je dan bespaart kan je ook gebruiken voor een volle dag Yosemite of een volle dag Page of Zion.
Als je nog geen tickets hebt, ben je gebonden aan S.F.? Je zou ook in Las Vegas kunnen beginnen en in S.F. kunnen eindigen (of andersom).
Waarom wil je zowel in Bishop als in Lee Vining slapen? Death Valley - Lee Vining kan prima op 1 dag. Net zoals Las Vegas - DeathValley - Bishop op 1 dag kan. Het is maar net wat je wil maar Bishop én Lee Vining zou ik te veel van het goede vinden gezien de drukte in de rest van je route. Die dag die je dan bespaart kan je ook gebruiken voor een volle dag Yosemite of een volle dag Page of Zion.
Als je nog geen tickets hebt, ben je gebonden aan S.F.? Je zou ook in Las Vegas kunnen beginnen en in S.F. kunnen eindigen (of andersom).
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Is het ook mogelijk om een verschillende aankomst- en vertrekplaats te hebben? Als je zou kunnen starten in Los Angeles en eindigen in San Francisco zou dat wel beter zijn. Je bent nu overal maar 1 nacht, terwijl je voor Page, Zion en Yosemite toch zeker wel 2 overnachtingen mag rekenen.
De overnachting in Bishop zou je al kunnen omwisselen voor een overnachting in Yosemite. Dan rijd je dus van Death Valley naar Lee Vining om daar te overnachten.
De overnachting in Bishop zou je al kunnen omwisselen voor een overnachting in Yosemite. Dan rijd je dus van Death Valley naar Lee Vining om daar te overnachten.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Je gaat idd wel erg snel van plaats naar plaats. Geen idee waarom je naar Santa Monica en Palm Springs wil voor slechts een nacht. Op weg naar PS va SM kom je in LA traffic terecht en de rit kan heel wat tijd in beslag nemen met de interstate als parkinglot. Waarom ga je niet van SF naar Cambria om te overnachten en daarna vast in de richting van GCNP. Je kan dan iets langer in bv in Page, Zion en Yosemite blijven. Je hebt beslist reserveringen nodig voor GC en Yosemite en ik zou ook niet zonder reservering naar Monument Valley gaan.
Yeehaw
Yeehaw
-
Heleen72
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Dan mis je Highway 1 en dat zou zonde zijn. Dan liever Phoenix starten en LA eindigen.gleuknie schreef:Als je zou kunnen starten in Los Angeles en eindigen in San Francisco zou dat wel beter zijn.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoeft niet. Je kunt ook vanuit Yosemite naar Cambria en dan van Cambria naar San Francisco.Heleen72 schreef:Dan mis je Highway 1 en dat zou zonde zijn.
Neemt overigens niet weg dat starten in Phoenix en eindigen in Los Angeles ook een goede optie is.
Groetjes René
Re: Reis erikjanv: Reis & Route ZW USA 2011
Vanuit Death Valley meteen door naar Lee Vining zou super zijn. Ik had geen idee of dat goed te doen was.
Starten en eindigen in dezelfde stad is geen must. Alleen moeten we wel starten en/of eindigen in San Francisco of LA. Dat vanwege het IPB-verhaal.
Maar willen wel graag Highway 1 willen meepikken. Dan klinkt de sugestie van René wel goed.
Maar als de route vanaf LA zou gaan naar bijvoorbeeld Needles en vanuit daar naar Grand Canyon, dat levert een "extra dag op. Dat zou een extra dag Page opleveren. Het overslaan van Bishop, is ook een "extra" dag. Voor bijv. Yosemite.
Is dit wat?
17-9 LA aankomst
18-9 LA / Needles
19-9 Needles / Grand Canyon
20-9 Grand Canyon / Monument Valley
21-9 Monument Valley / Page
22-9 Page
23-9 Page / Bryce Canyon
24-9 Bryce Canyon / Zion NP
25-9 Zion NP / Las Vegas
26-9 Las Vegas
27-9 Las Vegas / Death Valley
28-9 Death Valley / Lee Vining
29-9 Lee Vining / Yosemite
30-9 Yosemite (Yosemite Valley of El Portal)
1-10 Yosemite (Yosemite Vally of El Portal) / Cambria
2-10 Cambria / San Francisco
3-10 San Francisco
4-10 San Francisco
5-10 San Francisco
6-10 San Francisco (vertrek)
Starten en eindigen in dezelfde stad is geen must. Alleen moeten we wel starten en/of eindigen in San Francisco of LA. Dat vanwege het IPB-verhaal.
Maar willen wel graag Highway 1 willen meepikken. Dan klinkt de sugestie van René wel goed.
Maar als de route vanaf LA zou gaan naar bijvoorbeeld Needles en vanuit daar naar Grand Canyon, dat levert een "extra dag op. Dat zou een extra dag Page opleveren. Het overslaan van Bishop, is ook een "extra" dag. Voor bijv. Yosemite.
Is dit wat?
17-9 LA aankomst
18-9 LA / Needles
19-9 Needles / Grand Canyon
20-9 Grand Canyon / Monument Valley
21-9 Monument Valley / Page
22-9 Page
23-9 Page / Bryce Canyon
24-9 Bryce Canyon / Zion NP
25-9 Zion NP / Las Vegas
26-9 Las Vegas
27-9 Las Vegas / Death Valley
28-9 Death Valley / Lee Vining
29-9 Lee Vining / Yosemite
30-9 Yosemite (Yosemite Valley of El Portal)
1-10 Yosemite (Yosemite Vally of El Portal) / Cambria
2-10 Cambria / San Francisco
3-10 San Francisco
4-10 San Francisco
5-10 San Francisco
6-10 San Francisco (vertrek)
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind hem bijna prima. Ik zou alleen nog 1 nacht San Francisco inruilen voor of een nacht Zion of een nacht Los Angeles, tenzij jullie deze stad helemaal niet willen bezoeken. Mijn voorkeur gaat uit naar Zion, maar om objectief te blijven noem ik ook Los Angeles als optie.
Groetjes René
Dat leek mij ook, alleen weet ik nog niet of dat Zion wordt. LA trekt ons niet zo erg. Wel de kust bij LA, vandaar Santa Monica.
Het was ook voor mij de kunst om niet in het weekend in bijv. Las Vegas, Yosemite en Grand Canyon te verblijven.
Een andere vraag. In de periode dat wij gaan, is het dan gemakkelijk om een motel/hotel te vinden? Aangezien wij voor een groot deel geen reserveringen gaan doen.
Het was ook voor mij de kunst om niet in het weekend in bijv. Las Vegas, Yosemite en Grand Canyon te verblijven.
Een andere vraag. In de periode dat wij gaan, is het dan gemakkelijk om een motel/hotel te vinden? Aangezien wij voor een groot deel geen reserveringen gaan doen.
Je route lijkt heel erg op de onze
Ik zou overigens inderdaad een dagje LA incalculeren, gewoon om even de belangrijkste attracties langs te rijden. Hoewel je vriendin die waarschijnlijk al wel kent (tenminste, als ze intercontinentaal vliegt, of is ze geen stewardess? KLM'er zeker?). En, zoals René zegt, een dag extra Zion zou ook leuk zijn. Dat probeer ik zelf ook nog in te passen in onze reis.
Qua motels/hotels denk ik dat je in september redelijk veilig zit. Wij gaan over twee weken, hebben weinig gereserveerd, en ik verwacht weinig problemen, behalve in Yosemite.
Qua motels/hotels denk ik dat je in september redelijk veilig zit. Wij gaan over twee weken, hebben weinig gereserveerd, en ik verwacht weinig problemen, behalve in Yosemite.
Als je geen reserveringen wil maken is een netbookje heel handig. Dan kan je de dag van tevoren vast op onderzoek uitgaan. Zonder reserveringen zou ik niet later dan 4-5 pm gaan zoeken. In de NP's kan het moeilijk zijn om op de bonnefooi te komen. Wij reizen altijd zonder reserveringen maar hoeven niet meer zo nodig in de NP's te zitten maar op een eerste reis zou ik toch maar eea vastleggen als je niet voor teleurstellingen wil komen te staan. We hebben wel eens meegemaakt die tijd van het jaar dat bv Page om 6pm geheel uitverkocht was..
Yeehaw
Yeehaw
Ha, nee mijn vriendin is geen stewardess. Werkt op kantoor van een dochter van KLM.
Ze houdt niet eens echt van vliegen, speciaal voor mij doet ze dit. (ook uiteraard voor zichzelf, want ze wil dit niet missen)
En zoals het er nu nog uitziet is de stand van de $ nog gunstig.
Voor Yosemite ben ik wel al aan het kijken voor een accomedatie. En een netbook heb ik net een tweetal weken geleden met voorbedachte rade aangeschaft en Lannoo;s blauwe reisgids.
Een overnachting aan de South Rim wordt ook lastig, althans als je nu kijkt naar de reserveringen. Tusayan leek mij dan een goed alternatief.
Ze houdt niet eens echt van vliegen, speciaal voor mij doet ze dit. (ook uiteraard voor zichzelf, want ze wil dit niet missen)
En zoals het er nu nog uitziet is de stand van de $ nog gunstig.
Voor Yosemite ben ik wel al aan het kijken voor een accomedatie. En een netbook heb ik net een tweetal weken geleden met voorbedachte rade aangeschaft en Lannoo;s blauwe reisgids.
Een overnachting aan de South Rim wordt ook lastig, althans als je nu kijkt naar de reserveringen. Tusayan leek mij dan een goed alternatief.
Je kan altijd bellen voor cancellations aan de rim. Tusayan is ook niet slecht. Maar gewoon een reservering www.tusayanhotels.com en als er iets aan de rim vrij is kan je cancellen. Nummer voor GC Village is 888 297 2757 Website www.grandcanyonlodges.com
Top, dankjewel voor de tip!
Ik heb alleen nog een vraag over autohuur. Klopt het dat een extra bestuurder in Californie "gratis" is? Dat er in deze staat een extra bestuurder de wetgeving inbegrepen is, wel moet aanmelden bij het ophalen van de auto? (bijv. bij Alamo)
Ik heb alleen nog een vraag over autohuur. Klopt het dat een extra bestuurder in Californie "gratis" is? Dat er in deze staat een extra bestuurder de wetgeving inbegrepen is, wel moet aanmelden bij het ophalen van de auto? (bijv. bij Alamo)
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Klopt helemaal 
Als je een tentje nog een optie vindt, heb je meer flexibiliteit bij bijv de Grand Canyon south rim. Via de website van Walmart heb ik uitgerekend dat een tent, een luchtbed en twee stoeltjes voor minder dan 100 dollar aan te schaffen zijn.
Wat betreft de autohuur misschien nog een nuttige tip om even na te kijken: medewerkers van luchtvaartmaatschappijen hebben vaak een kortingscode voor bijv Hertz of Alamo. Da's behoorlijk meer dan de ANWB korting. Maar wie weet is dit overbodige info
Grappig trouwens, een medewerker van een luchtvaartmaatschappij die niet van vliegen houdt 
Wat betreft de autohuur misschien nog een nuttige tip om even na te kijken: medewerkers van luchtvaartmaatschappijen hebben vaak een kortingscode voor bijv Hertz of Alamo. Da's behoorlijk meer dan de ANWB korting. Maar wie weet is dit overbodige info
Het klopt dat medewerkers van een vliegmaatschappij korting krijgen op autohuur. Maar bij het opvragen van een offerte was het nog niet eens echt goedkoper.
We hadden een link van een collega van haar gekregen en daar is het een stuk voordeliger. Scheelt zo'n € 150,-
http://www.alamogames.de/travelindustry/sun_eng.htm
Wellicht handig voor iemand anders die ook op zoek is naar een huurauto.
Een tent heeft niet echt onze voorkeur. Maar het is wel het overwegen waard. Gelukkig is ons budget niet zo heel krap, dat komt mede door voordeling kunnen vliegen. Er is dus ruimte voor wat duurdere overnachtingen.
We hadden een link van een collega van haar gekregen en daar is het een stuk voordeliger. Scheelt zo'n € 150,-
http://www.alamogames.de/travelindustry/sun_eng.htm
Wellicht handig voor iemand anders die ook op zoek is naar een huurauto.
Een tent heeft niet echt onze voorkeur. Maar het is wel het overwegen waard. Gelukkig is ons budget niet zo heel krap, dat komt mede door voordeling kunnen vliegen. Er is dus ruimte voor wat duurdere overnachtingen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 20 Reacties
- 4649 Weergaves
-
Laatste bericht door JWTS
-
- 8 Reacties