Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Universal Studios Hollywood

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
balkie
Amerika-ontdekker

Universal Studios Hollywood

Bericht door balkie »

Beste kenners

Ik ga in juli mn eerste rondreis maken door USA. En we zitten 2 nachten in Anaheim.
Kunnen jullie het ons aanraden om naar de Universal Studios te gaan of denken jullie dat we te kort hier zijn om een hele dag naar de Studios te gaan?
Want als ik het goed begrijp ben je wel een hele dag kwijt aan het bezoeken van deze Studios.
We willen verder natuurlijk even over de walk of fame lopen, op de foto met het Hollywood sign, rijden door Beverly Hills en lopen over de Sunset Boulevard.
Zijn er nog dingen die ik gemist heb en die je moet gedaan/gezien hebben als je in LA bent
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Universal Studios Hollywood

Bericht door Désirée »

RiverCola schreef:Ik ben een echte LA-fan en heb er al best veel tijd door gebracht. Wat mij betreft heb je er zeker niet teveel tijd ingepland!

Even wat tips uit de hoge hoed: Focus je niet op Hollywood Blvd, daar is niet zoveel te beleven en LA heeft veel meer te bieden dan dat! Ik zou ook niet naar een park gaan, zonde van je tijd. Maar daar denken anderen anders over!

Strand: voor bezoek aan strand is Venice Beach het leukst. Er is een lange boulevard met allemaal leuke winkeltjes en veel apart volk om te bekijken. Het strand is er breed en langgerekt. Ik vind het een mooi strand. Als je in Venice bent is een bezoek aan Abbot Kinney blvd een must. Een leuke straat met veel aparte winkels (kleding, hebbedingen, allemaal van het soort 'niet mainstream/designerig) en een aantal hele leuke restaurants en lunchrooms. Kijk eens op de site's van 'Abbot's Habbit' (lunchroom met heerlijke sandwiches en shakes) en Gjellina (Restaurant met Italiaanse keuken, hip en heeeerlijk!)
- Santa Monica. Stuk minder levendig dan Venice maar er is een pier met een soort kermis erop. In de buurt vind je ook de 3rd Street Promenade, een autovrije winkelstraat waar je veel mainstream winkelketens vind.
- Malibu. Geen stad in de buurt, je bent daar echt een beetje 'de stad uit'. Langs de weg vind je parkeerplaatsen bij stukken strand n er zijn restarurants in de buurt waar je kunt dineren aan het strand (check de website van 'Moonshadows') terwijl de golven tegen de rotsen slaan en je de zon onder ziet gaan.

Winkelen: Het hangt er vanaf waar je van houdt. Een goede plek om te winkelen is 'The Grove' in West-Hollywood. Er zijn een heleboel winkels in een niet-overdekt winkelgebied. Ernaast zit de Farmersmarket met allemaal kleine restaurantjes. Heel gezellig. Je vind er Zara, Victoria's Secret, Barnes & Nobles (boekenwinkel), Abercombie & Fitch enz.
Heb je geld te besteden (of wil je gewoon lekker window-shoppen)? Dan is Melrose Avenue een must. In sommige delen van deze lange straat vind je veel tweedehands designer kleding en meer richting het westen echte mooie designerkledingzaken. Ook zitten er veel restaurants/terassen en lunchrooms waar je heerlijk kunt zitten en misschien nog wel wat sterren kunt spotten!

Musea: The Getty Center is een Must! Dit enorme museum complex ligt bovenop een heuvel vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over heel de stad. Ook als je geen enorme kunstliefhebber bent is het leuk om deze plek te bezoeken. Je kunt ook gewoon 1 van de paviljoens inlopen en daarna door de botanische tuin wandelen en genieten van het uitzicht. MOCA: klein museum voor moderne kunst in Downtown LA. In een uurtje tijd zie je echt hele goede moderne kunst. Even verderop staat de Walt Disney Concert Hall, dit is een spectaculair gebouw van bekende architect Gehry. Je moet er echt even naar binnenwandelen en zowieso het gebouw van buiten bekijken.

Rondrijden met de auto: Rijd Mulholland Drive voor uitzichten over de stad en een blik op de huizen van de Rich&Famous. Rijd vanaf Santa Monica langs de kust en rij vervolgens de Topanga Canyon Blvd. Hier kom je in een prachtige canyon, een kronkelige weg rijd er doorheen. Hier wonen allemaal hippie-achtigen. Overal vind je vegetarische lunchrooms en staan boorden voor yogalessen. Leuk om even rond te rijden en goed te combineren met een ritje naar Malibu.
Het geen wat in een vraag van mij al eens gestaan heeft. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Gaan jullie niet naar Disneyland? In dat geval zou ik ergens anders gaan overnachten want Hollywood vanuit Anaheim is niet echt handig. Voor Universla moet je inderdaad een volle dag uittrekken.
Hoe ziet je verdere route er uit, heb je nog tijd voor LA voor of nadat je in Anaheim zit?

Marianne
balkie
Amerika-ontdekker

Bericht door balkie »

Nee we gaan niet naar Disneyland.
Heb de reis bij een reisburo geboekt en die hebben dit hotel voor ons geboekt. Zal idd stuk rijden zijn naar Hollywood maar dat nemen we voor lief. Geloof dat het ongeveer 3 kwartier rijden is
We komen vanuit San Luis Obispo dan zitten we 2 nachten in Anaheim en rijden we door naar Las Vegas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Anaheim heeft goedkope hotels, maar echt handig is het niet. Drie kwartier is als je geen files hebt, wij hebben er een keer bijna 2 uur over gedaan (zie ons 2008-verslag).
Je zou op weg naar Las Vegas de walk of fame etc kunnen doen. Hoewel je die tijd oo zou kunnen gebruiken m via Death valley te rijden. Of kom je daar op een ander moment al?

Als je een hele dag Universal te veel vindt en het je vooral om de studio's gaat kun je ook een tour bij een andere studio doen zoals Warner Bros of Paramount. Dat kost je 2 a 3 uur.

Marianne
balkie
Amerika-ontdekker

Bericht door balkie »

Bedankt voor de tips
We gaan na Las Vegas naar Death Valley dus dat hoeven we niet tussen door te doen.
Ik zal je verslag is gaan lezen staan vast veel dingen tussen waar we wat aan hebben.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

- komende van san luis obispo rijdt je helemaal door LA naar het zuiden ( anaheim),om de volgende dag opnieuw ( bijna) helemal LA door te rijden naar het noorden (Hollywood) : logeren in Anaheim is in dit geval niet handig, kan het niet meer veranderd worden ?
- als je van san luis obispo komt kan je al santa monica/venice beach, beverly hills, sunset blv en misschien zelfs hollywood sign al bezoeken.

Jacques
balkie
Amerika-ontdekker

Bericht door balkie »

Hallo Jacques

Nee het kan helaas niet meer veranderd worden omdat we over 2 weken al weg gaan.
Maar we gaan idd op de heen weg vanaf San Luis Obispo al een aantal dingen doen/zien voordat we naar het hotel gaan.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

op de freeways door het centrum van LA rijden is op zich ook wel een belevenis, prima gelegenheid voor de passagiers om foto's te maken van de vele viaducten en dergelijke.

Jacques
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Reken inderdaad op meer reistijd dan 45 minuten. Kan je Universal Studios in 1 dag doen? Ik vind van wel. Een dag kan zelfs lang zijn. Laatste keer dat ik er was (zomer 2010) begon me op te vallen dat veel attracties als je het eenmaal doorhebt hetzelfde zijn. En dan is er weinig meer wat spannend is.
balkie
Amerika-ontdekker

Bericht door balkie »

Bedankt voor de reacties.
We gaan de Universal Studios gewoon voor overdag inplannen en dan 's avonds nog wat anders doen.
Mocht het toch tegenvallen kunnen we altijd eerder weg gaan en andere dingen gaan doen.
Zat te doen/zien in LA
Maksim
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Maksim »

Universal Studios ingeplanned voor onze eerste volledige dag in LA, begin juni dit jaar. Tickets de dag ervoor geboekt (via internet) en afgeprint in het hotel. Het was (of is?) een promotie dat je 2 dagen mag gaan voor de prijs van 1 dag.

Wij kwamen heel relaxed aan na een 45 minuten rijden (Santa Monica > Universal) om 11:30u. Eerst iets gegeten en daarna 3/4de van de attracties afgewerkt, nooit langer dan 20 minuten moeten wachten. Dit was op een donderdag. De volgende dag teruggekomen en de rest gedaan, daarna rondgecruised in LA en omgeving. 2 prachtige dagen!
bartdierckx
Amerikafan

Bericht door bartdierckx »

Hoi!
Even dit topic omhoog!

Ik ga donderdag 14 juni naar Universal Studios Hollywood.

We wouden eerst FOL tickets kopen, maar is dit de moeite? Park lijkt me niet zo heel groot en op een gewone weekdag in juni.

Jullie ervaringen?

Wat betreft Maksim hierboven: wij zouden wel direct beginnen bij opening van het park, dus dat scheelt wat uren.
Afbeelding
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door iverson »

Ik ben al 2x in Universal Studios Hollywood geweest, waarvan 1 volledige dag midden in juli 2008... en wij hebben alle attracties en shows kunnen doen! Sommige zoals The simpsons zelfs 3x!!
Zorg gewoon dat je er bij openingstijd bent en dan mag dat zeker geen probleem zijn, zeker niet in juni!

Iverson
Bicky1984
Amerikafan

Bericht door Bicky1984 »

Dag Balkie
Hoe heb je nu uw 2 dagen LA gepland?
Wij zitten ook 2 nachten in LA en weten niet wat we moeten verwachten van Universal studios .Kwestie van tijd over te hebben op die ene dag om nog andere bezienswaardigheden te zien.
grtz
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer