Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Minimum leeftijd alleen reizen USA

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Tans4USA
Amerikakenner

Minimum leeftijd alleen reizen USA

Bericht door Tans4USA »

Weet iemand hoe het zit met de minimum leeftijd om alleen naar Amerika te mogen reizen.
Ik heb al diverse sites bezocht maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Het gaat om 2 vrienden van 17 en 18 jaar die samen naar New York op vakantie zouden willen gaan zonder ouders.
Ik heb wel begrepen dat sommige hotels wel 18 jarige willen inchecken als je dit van tevoren gevraagd hebt.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Minimum leeftijd alleen reizen USA

Bericht door US-fanboy »

Meeste vliegtuigmaatschappijen staan vliegen zonder begeleiding toe vanaf 14 jaar.
Wat je zelf al aangeeft zijn er hotels die minderjarigen niet willen inchecken. Vooraf even informeren dus.
Reizen zal vooral/alleen per openbaar vervoer kunnen.
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Dank je wel voor je antwoord.
Over het vliegen zit ik niet in het ging mij erom of ze bij binnenkomst in Amerika niet moeilijk gaan doen (1 minderjarige).
Frannie
Amerika-ontdekker

Bericht door Frannie »

Nee daar doen ze niet moeilijk over, ben vorig jaar samen met mijn zusje van toen 16 (zelf 20) naar Amerika geweest en dat was geen probleem.
Let erop dat clubs en drank vanaf 21 jaar zijn.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

In sommige steden mag je gedurende schooluren niet op straat komen als je van leerplichtige leeftijd bent. Ik denk echter dat je paspoort daar wel uitkomst zal bieden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer