Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Graag info over leefomstandigheden in Philadelphia.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Bandido
Amerika-expert

Re: Graag info over leefomstandigheden in Philadelphia.

Bericht door Bandido »

agm114 schreef:Nee, je bent bevoorrecht als je in Nederland bent geboren. Het is onvoorstelbaar hoe ver de realiteitszin op dit forum te zoeken is. Om je een idee te geven waar je terecht komt, internet search naar Philadelphia
Ik ben nou toch weleens benieuwd naar waar deze antipathie jegens Amerika vandaan komt. Is het omdat het jou niet is gelukt om er een leven op te bouwen? Of had je het er gewoon niet naar je zin? Ik ben gewoon benieuwd, want het valt me wel op dat je ook nu weer een negatieve insteek kiest. En iedereen heeft recht op zijn eigen mening, maar ik ben nieuwsgierig waar dit vandaan komt.

Wat deze foto's betreft, die zouden ook in een NL stad gemaakt kunnen zijn. Ik heb in Laak (in Den Haag) gewoond. En met dezelfde belichting, en de schijnbare eeuwige NL druilerigheid geeft dat ook niet bepaald een fleurig en opbeurend beeld. :roll: En dan in Den Haag niet eens een hele grote stad, in vergelijking met veel Amerikaanse metropolen. Alleen al Metro Atlanta, waar ik woon heeft meer inwoners dan Denemarken. En dat is niet eens een van de grootste steden in de VS.
"Keep Georgia On Your Mind"
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik wilde AGM net voorstellen om gezellig eens een middagje in Molenwijk, de Schilderswijk en de Transvaal in Den Haag rond te gaan lopen.. Over realiteitszin gesproken..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Bandido schreef:Ik ben nou toch weleens benieuwd naar waar deze antipathie jegens Amerika vandaan komt. Is het omdat het jou niet is gelukt om er een leven op te bouwen? Of had je het er gewoon niet naar je zin? Ik ben gewoon benieuwd, want het valt me wel op dat je ook nu weer een negatieve insteek kiest.
Het valt me op dat in de meeste, zoniet alle, berichten van agm de negativiteit hoogtij viert; volgens mij heb ik nog geen enkel bericht met positieve antwoorden gezien. Het mag uiteraard, maar opvallend is het zeker - Clint en ik hebben dat in een ander topic ook al eens aangehaald. Tegengas geven en vanuit een eigen ervaring ook een mindere kant aan het licht brengen is prima, maar het begint vervelend te worden als het alléén maar negativiteit is dat de klok slaat, vooral als dat ook nog het enige doel lijkt te zijn.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je erg veel tegenslag gehad hebt bij het verwezenlijken van iets wat velen 'de Amerikaanse droom' noemen, als het jou niet lukt om dat leven op te bouwen dat je verwacht had, als de omstandigheden voor jou niet gunstig gezind zijn, dan kan ik me inbeelden dat de frustratie die je oploopt ontzettend groot is. En dan moet je terug gaan keren naar Nederland, waar velen zullen vinden dat je met hangende pootjes terugkomt en de reacties op je 'mislukking' niet altijd even sympathiek zullen zijn. Ik kan me inbeelden dat de frustratie die je daarbij oploopt zodanig groot is, dat het lange tijd nodig heeft om te helen. Dus misschien is agm daar helemaal nog niet aan toe, aan een realistische reflectie?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

agm114 schreef:Nee, je bent bevoorrecht als je in Nederland bent geboren. Het is onvoorstelbaar hoe ver de realiteitszin op dit forum te zoeken is. Om je een idee te geven waar je terecht komt, internet search naar Philadelphia
Dus als ik nu wat foto's van de wijk van mijn vriendin laat zien, dan moet ik dat als waarheid nemen? En mag ik dan stellen dat de VS een van de meest geweldige landen is om in te wonen?
En als ik wat foto's vind van een rijke wijk in Philadelphia dan is dat de waarheid? En een geweldig land om in te wonen?
Of als ik jouw mening deel, dan heb ik wel realiteitszin?
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

@Elke: hoe het thuisfront erover denkt bracht agm ook al eerder op, maar ik snap dat niet. Je kunt toch gewoon verklaren dat je hart in NL bij de familie bleef? Daar is toch geen "mislukken" aan? Raar thuisfront dat niet blij is je terug te zien, als de reden is dat je zelf het thuisfront graag terug ziet.

Overigens, gesproken over frustratie: google "agm114" eens.

Gr., Flipje
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Met 'thuisfront' bedoelde ik niet direct de naaste familie en vrienden. Want ja, die zijn vaak blij dat de verloren zoon/dochter terugkeert naar huis. Maar meer de (ex)collega's, buren, iets verdere vrienden,... Ik ken maar een paar mensen die ooit terug zijn gekeerd omwille van allerlei redenen terwijl dat aanvankelijk niet de bedoeling was, en dat was toch de reactie die zij kregen hoor.
Ook tegen ons werd bij ons vertrek door sommigen gezegd "Als het mislukt, dan kom je toch gewoon terug."

Na het raadplegen van google: Agm114 heeft de aanval ingezet. ;-) Amerika, zoek dekking!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

kastelke schreef:Na het raadplegen van google: Agm114 heeft de aanval ingezet. ;-) Amerika, zoek dekking!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Zo leer ik nog eens wat bij hier op het forum, hahaha.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

kastelke schreef:Na het raadplegen van google: Agm114 heeft de aanval ingezet. ;-) Amerika, zoek dekking!
Ha ha, en hier krijg ik alles op Google in het Italiaans, even puzzelen, maar het ziet er eng uit ;)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

DutchieInPhilly schreef:Ik woonde in 1 van de 4 grote steden in Nederland, ben echt een stadsmens en voel me dan ook thuis in Philly. Ik huur een 1br in een highrise apartementen gebouw op 5 min lopen van city hall en de parkway.
Sorry hoor maar wat betekent een 1 br?
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

1br = one bedroom (i.e. 1 slaapkamer).

Gr., Flipje
BibiS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door BibiS »

Dankjewel Flipje, ik had al vanalles zitten bedenken maar kon er deze keer geen wijs uit.
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer