Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rockies september 2011

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Rockies september 2011

Bericht door swissdutchie »

Onze planning is weliswaar al vrij ver gevorderd en verschillende accommodaties zijn inmiddels geboekt, maar ik wil onze route toch nog aan jullie voorleggen. De kritische kijk van een ander levert toch meestal weer nieuwe ideeën op, die misschien nog wel in onze planning op te nemen zijn. Voorlopig hebben we dus de volgende planning staan:

11 sept: Vlucht Amsterdam - Newark - Denver met Continental (overnachting: La Quinta Airport Hotel)
12 sept: Denver - Estes Park via Nederland (Peak to Peak Scenic Byway), overnachting: Alpine Trail Ridge Inn
13 sept: Estes Park - Rocky Mountain NP - Estes Park, overnachting: Alpine Trail Ridge Inn
14 sept: Estes Park - Trail Ridge Road - Steamboat Springs (of iets in de buurt)
15 sept: Steamboat Springs - Vernal, met onderweg bezoek aan Dinosaur NM (Harpers Corner Road)
16 sept: Vernal - Flaming Gorge - Jackson, overnachting: Motel 6
17 sept: Jackson - Grand Teton NP - Jackson (evt. raft of float trip, 's avonds rodeo), overnachting: Motel 6
18 sept: Jackson - Grand Teton NP - Jackson (wandelen in Grand Teton), overnachting: Motel 6
19 sept: Jackson - Yellowstone, overnachting: Old Faithful Lodge
20 sept: Yellowstone NP: Old Faithful - Mammoth Hot Springs, overnachting: Mammoth Hot Springs Hotel
21 sept: Yellowstone NP: Mammoth Hot Springs - Yellowstone Lake, overnachting: Lake Lodge
22 sept: Yellowstone NP, overnachting: Lake Lodge
23 sept: Yellostone NP - Cody, evt. via Beartooth and Chief Joseph Highway (afhankelijk van het weer)
24 sept: Cody - Buffalo, via 14A over Bighorn Mountains
25 sept: Buffalo - Devils Tower - Wall
26 sept: Wall - Badlands NP - Mt. Rushmore - Keystone of Custer
27 sept: Keystone / Custer - Custer SP - evt. Windcave NP - Hot Springs
28 sept: Hot Springs - Denver (lange rijdag)
29 sept: Denver, overnachting: La Quinta Airport Hotel
30 sept: Vlucht Denver - Newark - ...
1 okt: aankomst Amsterdam

Daar waar we al accommodaties geboekt hebben staat de route min of meer vast, al kunnen we de meeste accommodaties nog tot kort voor aankomst gratis annuleren. Daar waar geen accommodaties bijstaan hebben we dus nog niets geboekt en zijn we vrij, om de route evt. nog aan te passen. Met name tussen Steamboat Springs en Jackson weten we nog niet precies, wat we gaan doen. De quarry met de dino-botten in Dinosaur NM gaat pas begin oktober weer open en het is dus de vraag of de route via Vernal loont. Evt. zouden we ook al eerder Wyoming in kunnen rijden en dan bij voorbeeld via Lander en Dubois naar Jackson kunnen rijden. Aan de andere kant blijft Dinosaur NM toch trekken. We willen daar namelijk graag de weg naar Harpers Corner rijden en de wandeling aan het einde van deze weg doen. Ook lijkt Flaming Gorge tussen Vernal en Jackson ons een leuke stop. Maar andere voorstellen zijn altijd welkom.
Ook in de Black Hills zijn we nog niet helemaal uit, hoe we onze tijd daar gaan indelen en waar we het beste kunnen overnachten. We willen in elk geval Badlands NP, Custer SP en Mount Rushmore zien. Maar waar we dan het beste kunnen overnachten en of het beter is, om 3 nachten op één plek te verblijven in plaats van elke dag te verkassen, daar zijn we dus nog niet over uit. Ideeën zijn dus ook hier welkom!
Verder zijn alle tips over niet te missen bezienswaardigheden, leuke accommodaties, wandelingen etc. natuurlijk welkom.
Alvast bedankt!
Groeten,
Franziska
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rockies september 2011

Bericht door K&N »

Hoi Franziska, Ziet er goed uit :P . Zoals ik het kan bekijken zijn het redelijke afstanden en nemen jullie de tijd voor sommige locaties. Kan niet over alles oordelen omdat we sommige stukken nog niet hebben gezien. Als je van natuur houd hebben tijd voor Grand Teton en Yellowstone. Het zijn prachtige parken en daar moet je wel de tijd voor nemen. Vergis je niet in de afstanden. De afstanden zijn groot en omdat je wat wilt zien en af en toe stopt neemt het veel tijd. Cody is leuk :D , de rodeo, gunfight voor hotel Irma, Buffalo Bill museum en The Old Town er is daar genoeg te zien. Vernal is als plaats wel leuk maar niet echt bijzonder. Wij zijn er door heen gereden en ook de omgeving vonden wij niet echt spectaculair. Wel Chief Joseph Highway en het stukje Beartooth wat wij hebben gereden. Misschien heb je iets aan ons reisverslag.
Succes met de planning, groeten Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Bedankt Klaas voor je reactie. Ik ga jullie reisverslag zeer zeker bestuderen en wie weet halen we er wel weer wat goede tips uit.
Ja, we houden van natuur en Yellowstone en Grand Teton is daarom ook de hoofdbestemming van deze reis. Ik weet eigenlijk nu al, dat we daar tijd te kort zullen komen, maar onze vakantietijd is helaas beperkt. Bovendien willen we de lange reisdagen liefst een beetje evenredig over de reis verdelen. Het is daarom voor ons geen optie, om in een dag of twee van Denver naar Yellowstone te racen, daar twee weken te blijven en vervolgens weer terug naar Denver te reizen.
Vernal is geen must-see op onze route hoor. Voor het geval, dat we inderdaad via Dinosaur NM en Flaming Gorge naar Jackson rijden, leek het me gewoon een handige plaats om te overnachten, omdat het een vrij grote plaats is met een redelijk aanbod aan accommodaties. Maar als we elders in de omgeving wat moois kunnen vinden om te overnachten, is dat ook prima.
Cody willen we zeker aandoen en dan vooral voor het Buffalo Bill Historical Center. Volgens mij is het seizoen voor de gunfight voor het Irma Hotel en voor de rodeo dan echter al voorbij. We denken er daarom over, in Jackson de rodeo te gaan bezoeken. Die is er in het weekend, dat wij er zullen zijn, net voor het laatst dit jaar. We zien wel of we er zin en tijd voor hebben.
Beartooth en Chief Joseph Highway staan eveneens hoog op het verlanglijstje, maar we zijn hiervoor wel afhankelijk van het weer. Ik heb begrepen, dat je daar in het najaar al flinke kans op sneeuw hebt en dat met name de Beartooth Highway dan nog wel eens gestremd is. We zullen het wel zien.
In elk geval nogmaals bedankt voor jouw reactie. Ik ga nu jullie blog bekijken.
Groetjes,
Franziska
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Klaas, wat hebben jullie een ontzettend leuke en gedetailleerde blog, zeg! Het verslag is alleen zo uitgebreid, dat ik er echt een keer een paar uur voor moet gaan zitten. Alleen jammer, dat bij mij niet alle plaatjes goed willen laden. Zal dat aan mijn computer liggen?

Natuurlijk zijn alle tips onze route betreffend nog steeds welkom.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Franziska
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hoi Franziska. Fijn te lezen dat je ons reisverslag leuk vind :D . Vond het leuk om te maken niet alleen van wat je ziet en beleeft maar ook achtergrond informatie. Tijdens de reis al veel opgedaan maar ook nog veel opgezocht. Vond het zelf ook interessant en daarom in het reisverslag verwerkt. Leuk voor later en misschien hebben andere reislustigen er ook wat aan :wink: . Heb van anderen nog niet gehoord dat sommige afbeeldingen niet zichtbaar zijn. Op mijn PC kreeg ik wel alles te zien. Heb het reisverslag ook op de laptop staan in een Word bestand. Als je iets specifieks wilt zien laat het mij dan even weten dan mail ik het wel even. Succes met de planning. Groeten Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Bedankt Klaas! Het zal dan wel aan ons computer en / of software liggen, dat ik sommige afbeeldingen niet te zien krijg. Als ik in verband hiermee nog vragen heb, meld ik me wel weer bij jou. In elk geval nogmaals bedankt voor het geweldige verslag.
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

We denken erover om in Jackson evt. een rafting of een floating trip op de Snake River te doen. Heeft daar iemand ervaring mee en kan ons een trip / maatschappij aanbevelen?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Zie dit topic. Gaat over rafting/floating trip op de Snake River.
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Hoi Felicitas,
Bedankt voor de link. Zag net, dat ik daar zelf ook al op gereageerd had.
Trouwens: Is die video van zomaar een raft trip of van jullie raft trip genomen?
We zijn er nog niet helemaal uit of het een float of raft trip gaat worden. Aan de ene kant lijkt me een rustige tocht door Grand Teton NP met kans om wild te zien en van het landschap te genieten best leuk. Aan de andere kant hebben we ook al verschillende keren een rafting tocht op wild water gedaan en ook dat is goed bevallen, want een beetje spannend en nat mag het van ons best zijn. Wij gaan deze keer echter pas op 17 september, de laatste dag van het rafting / floating seizoen in Jackson. Het is daarom de vraag, hoe het weer dan zal zijn en of het voor raften dan niet al te koud is. Ik denk dan ook, dat we voorlopig nog even wachten met boeken tot dat de dag dichterbij komt en we beter kunnen inschatten, hoe het weer zal worden.
Groetjes,
Franziska
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Die video was van onze raft tocht... Met het hele gezin kopje onder in het wilde water. Fotografen uit Jackson staan op deze plek langs de rivier te fotograferen en te filmen. De foto's en/of video kun je de volgende morgen dan in Jackson kopen. We hebben er nog 25 dollar voor betaald.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Hallo Franziska , wij gaan ongeveer dezelfde route doen en ook op hetzelfde tijdstip ongeveer :lol: Ik heb hier onze planning niet bij de hand , maar ik geloof zelfs dat we op dezelfde dag in hetzelfde hotel zitten in Denver op het einde van de reis . :thumbup:
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Bedankt voor de info Felicitas! Ik hoop toch niet, dat wij straks kopje onder gaan. Dat lijkt me half september wel wat fris. Alhoewel nat word je bij die raftingtochten meestal toch.

Gerd, wat grappig dat jullie praktisch tegelijk met ons in die contreien zijn en misschien zelfs in hetzelfde hotel. Laat maar weten, als het inderdaad zo is. Misschien komen we elkaar nog wel tegen. Hebben jullie trouwens ook een weblog? Wij zijn straks te volgen via: www.franziskaenklaas.waarbenjij.nu

Groetjes,
Franziska
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ja ik heb een weblog , maar die is niet zo mooi als die van jullie hoor .
Wij hebben alleen het hotel bij aankomst en vertrek geboekt , voor de rest gaan we op de bonnefooi zoals verleden jaar . Misschien kan daar nog verandering in komen dat zien we nog wel .
http://johnengerd2011.web-log.nl/blog/
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Hoe zo, niet zo mooi? Ik vind jullie weblog erg mooi uitzien en zal hem dan ook meteen bij mijn favorieten zetten. Maar omdat wij inderdaad ongeveer tegelijk met jullie onderweg zullen zijn, kan ik jullie blog waarschijnlijk pas na de vakantie rustig gaan lezen.
Wij reizen normaalgesproken ook liefst op de bonnefooi, maar wil je in Yellowstone in het park overnachten, dan lukt dat helaas niet en moet je de parklodges ver vooraf reserveren. Bij jullie ligt dat natuurlijk weer een beetje anders, want met een camper heb je je huisje immers altijd bij je.
Leuk rondje, dat jullie gaan rijden, trouwens. Het lijkt inderdaad veel op onze eigen ronde, alleen gaan jullie nog iets zuidelijker dan wij in Utah en Colorado. Maar jullie hebben natuurlijk ook een paar dagen meer ter beschikking.
We wensen jullie in elk geval alvast heel veel plezier en wie weet, komen we elkaar nog ergens tegen.
Groetjes,
Franziska
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Ja , ik hoop echt dat we mekaar ergens kunnen ontmoeten , wie weet . Misschien kunnen we onderweg eens skypen of zo ? Als je interesse moest hebben dan geef ik je mijn skypenaam wel door via je pb . Veel tijd om te skypen is er natuurlijk niet hé ? :lol: :lol: Ik heb nog wel wat werk aan mijne blog hoor .
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

Yes!!! De reispapieren zijn binnen! Dat ging trouwens razendsnel. We hebben net vorige week vrijdag het restantbedrag op de rekening van Tioga overgeschreven en gisteren lagen de reispapieren al in de bus.
De laatste voorbereidingen kunnen nu dus beginnen. Vandaag hebben we alvast onze ESTA's aangevraagd. En nu maar hopen, dat ze ons ook willen hebben.
De voorvreugde is dus groot, alleen hopen we wel, dat de kwestie van het verhogen van het schuldenplafond niet op het laatste ogenblik nog roet in het eten gaat gooien. Het zou toch wel erg jammer zijn, als we straks de nationale parken niet in kunnen! Dus we hopen echt, dat de verschillende partijen in die kwestie toch nog uitkomem en een oplossing gevonden wordt, zonder dat eerst het halve land platgelegd moet worden.
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Wij hebben ook onze reispapieren gehad maar er stonden verkeerde namen op vermeld . De achternaam van John stond achter mijn naam en omgekeerd . Waarschijnlijk komen de nieuwe papieren morgen binnen .
Tja ... ze zijn niet goed bezig ginder hé ? :roll:
zilj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door zilj »

Wij zitten in Sept in hetzelfde gebied. Een (hopelijk) leuke uitstap vanuit Vernal, UT is http://www.utahoutdooractivities.com/dryfork.html of http://www.frankstehno.com/sagemesa/des ... sintro.htm

Misschien heb je er iets aan... :)
swissdutchie
Amerikakenner
Contacteer:

@ Gerd: Onze reispapieren schijnen deze keer te kloppen, maar ook wij hebben al vaker andere ervaringen gemaakt. Zo stond ik 2009 bij de incheckbalie op Schiphol om naar Australië te vertrekken en bleek mijn geboortedatum op het elektronische visum niet te kloppen. Ik was namelijk volgens mijn visum maar één jaar oud! Gelukkig kon dit probleem meteen worden opgelost, maar lastig zijn dat soort dingen wel.

@ zilj: Heel erg bedankt voor de links. Daar hebben we zeer zeker wat aan. Ziet er heel interessant uit.

Groetjes aan jullie allemaal en voor straks een geweldige reis toegewenst,
Franziska
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Oei , maak het maar mee dat je opeens weer één jaar oud bent hahaha :mrgreen:
Wij hebben de papieren nog steeds niet gekregen , hopelijk morgen .

Bedankt voor de tips Zilj :thumbup: Morgen ga ik ze eens doorlezen .
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer