Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rijden met automaat.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Rijden met automaat.

Bericht door Marenko »

Ik ben opgegroeit met een automaat. Mijn moeder kon niet schakelen. Zelf hier ook jaren automaat gereden. Eerst natuurlijk in de auto van mijn moeder. Mijn vader rijdt ook automaat, omdat hij ook al jaren niet meer had geschakelt. later een keer een auto van mijn vader overgenomen. Ik vond het heerlijk rijden.
Trouwens ook nooit last gehad van te pas en te onpas schakelen.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Nordschleife schreef: Verder rijd het gewoon k@t, want dat ding schakelt soms te pas en te onpas. Alleen in de stad rijd en als je rustig rijd op de snelweg is het fijn.
Je kan veel van automaten zeggen maar dat ze rijden als een kat...nee dat dan weer niet :lol:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik denk dat het veel te maken heeft met de leeftijd van een auto. Zo hebben we nog een oude Honda Civic uit '93 en dat gaat toch een stuk stroever dan de Ford Escape uit 2009. En het is natuurlijk ook een lichtere motor en dat kan er misschien ook mee te maken hebben. Maar automatische transmissies zijn tegenwoordig een stuk zuiniger en ook soepeler dan een paar jaar geleden.
"Keep Georgia On Your Mind"
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

trekkingfan schreef:Bedankt, elke geruststelling helpt :) als je dat niet echt ziet zitten.
Om jezelf gerust te stellen, kan je eerst met de auto naar een grote parking bij een supermarkt rijden en daar even oefenen om voeling te krijgen met de auto. Dat heb ik ook gedaan :wink:

in het begin had ik ook heel hard de neiging om mijn linkervoet te gebruiken en zocht ik met mijn rechterhand automatisch de pook. Maar het went heel snel en het rijdt heel erg makkelijk. het lukt je vast wel!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Wij hebben een 6 en een 8 cilinder en deze schakelen ook niet te pas en te onpas.
Alleen als ik een 4 cilinder huur dan wel maar dat komt omdat ik gewend ben snel de heuvel op te kunnen :lol:
Als je dan zo'n bromfiets motor onder de kap hebt moet je hard op het gas trappen met als gevolg terugschakelen en loeiende motoren
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik rij nu bijna 2 jaar een automaat, maar af en toe grijpt m'n hand toch nog naar de stick. M'n voet heeft intussen wel door dat het niets meer hoeft te doen.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik rijd al vanaf 1994 automaat, ook hier in Nederland. Eigenlijk bijna alleen maar Amerikaanse auto's trouwens, maar rijden als een kat? En te pas en te onpas schakelen? Dat snap ik echt niet.
trekkingfan
Amerikafan

Bericht door trekkingfan »

Het verhaal van de 4x4 en de schoonmoeder mag ik dus gelukkig vergeten. Zijn de meeste auto's daar dan 4x4 ?

Op de parking van een supermarkt oefenen, ideaal en had ik ook gedacht, maar ik moet de auto afhalen in centrum San Francisco om 9u 's morgens en er direct mee naar Yosemite, Curry Village.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Er zijn mensen die erg onrustig rijden en continue gas intrappen en weer loslaten waardoor je onbewust de kick down activeert ( of het is gewoon een slechte, slappe automaat)

@ Monique. Ik geloof dat het woord kat eerst k*t was :lol: (met een u dus)

De meeste suv's (niet altijd) zijn 4x4 of awd = all wheel drive
Gewone auto's niet. die zijn 2wd

@ trekkingfan. Do not sweat the small stuff (iaw maak je geen zorgen).
Het is super simpel.
Net zo simpel als een schoen met klitteband dicht doen als je veters gewend bent
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

ned in MO schreef:Net zo simpel als een schoen met klitteband dicht doen als je veters gewend bent
:clap: Een geweldige vergelijking! :thumbup: :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik begrijp ook niet waarom mensen steeds geneigd zijn hun koppeling(die er dus niet is) in te trappen...tenminste ik schakel in een schakelauto altijd op het geluid en gevoel. Maar bij een (amerikaanse, geen ervaring met europese)automaat gaat dat schakelen zo vloeiend dat je het niet eens merkt(geluid en gevoel) of rijden sommige mensen in een automaat die pas bij 7000 toeren doorschakelt? :lol:
trekkingfan
Amerikafan

Bericht door trekkingfan »

Ned in MO, klitteband is super makkelijk t.o.v. veters, haha !

De vragen zijn nog niet gedaan : zou ik beter een 4x4 huren ? Maar daar heb ik ook nog nooit mee gereden :oops:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Daar merk je geen verschil in met rijden. Je zit alleen iets hoger (rijdt prettig) en het verbruikt wat meer benzine(so what)
Ik rijd al sinds 1996 SUV (4x4) maar heb ook een gewone personenauto.
Op vakantie gaan we meestal met de SUV. Rijdt heerlijk.
Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Nordschleife »

Color01 schreef:
Nordschleife schreef: Verder rijd het gewoon k@t, want dat ding schakelt soms te pas en te onpas. Alleen in de stad rijd en als je rustig rijd op de snelweg is het fijn.

mischien in nederland met die kleine motoren. ..ik heb er niet veel last van met onze voertuigen.
Het was zo'n chevrolet (daewoo) Malibu huurauto. Downtown LV rijd het prima. Maar in de heuvels van Sequioa, Zion of Yosemite was het 3x niks.
Ligt ook een beetje aan m'n rijstijl, ik rij niet zo rustig waardoor ik vaak dichtbij de kickdown of het schakelmoment zit.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik heb ook een week in een Chevy Malibu rondgereden, en mijn rijstijl is ook (zeer) verre van rustig, maar ik moet echt zeggen dat ik daar geen last van heb gehad...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Misschien een 4 cylinder...
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dento schreef:Ik heb ook een week in een Chevy Malibu rondgereden, en mijn rijstijl is ook (zeer) verre van rustig, maar ik moet echt zeggen dat ik daar geen last van heb gehad...
Daar staat mij wat van bij. Moest het gas soms aardig in trappen om je bij te houden :lol: (of zou het aan Loek liggen die met de motorfiets daar weer voor reed?)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ja, lag aan Loek :? :lol: (Ik heb me soms nog even ingehouden, overigens :mrgreen: :lol: )

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer