Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Antelope Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Monica
Amerika-ontdekker

Antelope Canyon

Bericht door Monica »

Hoi,
Over 4 weken gaan wij (man kids 12 en 10 jaar en ik) voor vier weken naar de USA. Aftellen! :D
We starten in Denver (bij vrienden), gaan van daaruit naar Yellowstone, vervolgens via allerlei nationale parken naar Las Vegas en dan naar San Fransisco.
We willen natuurlijk zoveel mogelijk parken bezoeken maar zijn ook wel zo realistisch om niet alles te doen. In elk geval slaan we Grand Canyon over omdat we daar minstens een week voor uit willen kunnen trekken. Bewaren we wel voor een andere keer.
We reizen per auto en slapen in een tentje (behalve in LV en SF).

Heeft iemand tips over het kamperen, is het makkelijk om plaats te krijgen op campings of moet je zoveel mogelijk van tevoren reserveren?
Wat moeten we aan uitrusting zelf meenemen en wat kunnen we beter daar kopen?
Kun je kamperen in de buurt van Death Valley of is het daar 's nachts te heet?
En heeft er iemand info over Antelope Canyon? Dat schijnt toch wel een belevenis te zijn, maar hoe kom je daar? En kun je het zelf bekijken of moet dat met een gids?
En als laatste wil ik graag weten of het de moeite waard is om naar Dinosaur NM te gaan.

Groeten, Monica
Bart40
Amerikakenner

Re: Antelope Canyon

Bericht door Bart40 »

Ik weet van Antelope Canyon dat er ook boottripjes heengaan vanaf de Wahweap lodge aan Lake Powell. Maar geen idee hoe je daar over land komt.
Ruth
Amerika-ontdekker

Bericht door Ruth »

Hoi,
Info over antelope canyon vind je op :
http://www.antelopecanyon.com/
Wat ik op een andere site heb gevonden is :

Antelope Canyon is located in Page, Arizona on land owned by the Navajo Nation. You can access the canyon yourself after paying for a day Pass, or you can use one of the many tour companies in the area. There are two canyons. Upper and lower Antelope canyon. Most tours visit the Upper canyon. The people that were killed were visiting the lower canyon. The lower canyon requires a descent down a ladder into the canyon. The Upper canyin can be easily walked from end to end. Both canyons offer magnificent oppurtunites for photos.

Veel plezier aldaar, ikzelf hoop er in september naar toe te gaan.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Monica schreef: Heeft iemand tips over het kamperen, is het makkelijk om plaats te krijgen op campings of moet je zoveel mogelijk van tevoren reserveren?
Bij mijn weten is het niet moeilijk om campeerplekken te vinden. Besef alleen wel dat het kamperen met een tentje véél minder voorkomt dan het kamperen met een camper of mobile-home. De meeste campings zijn dan ook slecht ingericht voor tentjes. Ongetwijfeld heeft onze kenner op dit gebied, Rob, :D :D , wel enkele url's of handige tips :wink:

Over kamperen in Death Valley....... rond die tijd van het jaar is het 's nachts nog zo'n 30 tot 35 graden celcius. Voor mij in elk geval te heet.

Groeten René
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

rene.jager schreef:
Monica schreef: Heeft iemand tips over het kamperen, is het makkelijk om plaats te krijgen op campings of moet je zoveel mogelijk van tevoren reserveren?
Bij mijn weten is het niet moeilijk om campeerplekken te vinden. Besef alleen wel dat het kamperen met een tentje véél minder voorkomt dan het kamperen met een camper of mobile-home. De meeste campings zijn dan ook slecht ingericht voor tentjes. Ongetwijfeld heeft onze kenner op dit gebied, Rob, :D :D , wel enkele url's of handige tips :wink:

Over kamperen in Death Valley....... rond die tijd van het jaar is het 's nachts nog zo'n 30 tot 35 graden celcius. Voor mij in elk geval te heet.

Groeten René
Bedankt Rene,

Ik zal proberen een antwoord te geven op het campeerprobleem hoewel ook ik altijd met een camper rondtrek.
Monica, als tentkampeerder zal je in de Nationale Parken, State Parken en National Forest weinig problemen hebben, je kan er overal terecht, in de Grand Canyon en Yosemite zijn er zelf campgrounds waar alleen maar tenters mogen komen.
Daar waar je niet in de parken staat is het wel eens zoeken naar een campground met tentplaatsen maar er zijn er genoeg, zoals Rene schreef niet altijd de mooiste plek van de campround maar toch ruim en schoon.
Als je de route klaar hebt en je weet bij welke plaaten je wil overnachten kan je dat op de site zetten, in het Campground boek kan ik dan eventueel voor je zoeken of er campgrounds met tentplaatsen zitten,als je alle draadjes heb doorgelezen zal je zien dat ik dat al eerder heb gedaan.
Gr.
Rob
Gerlien
Amerika-ontdekker

Bericht door Gerlien »

Hoi Monica,

Een andere site met wat informatie over Antelope Canyon en andere slot canyons in de buurt is:
http://www.americansouthwest.net/ hier vind je onder het kopje slot canyons ook nog wat info, bijvoorbeeld waar de canyon is en hoe je er moet komen.
Be bear aware!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Monica,

Wij zijn vorig jaar naar de upper Antelope Canyon geweest. Er is daar een grote parkeerplaats met een loket waar je tickets koopt. Je gaat dan in een openlucht busje naar de canyon.

Het valt sterk aan te raden er rond het middaguur te zijn, want dan zie je de zonnestralen spectaculair de canyon inschijnen. De upper canyon schijnt mooier te zijn dan de lower canyon.

Ik heb foto's van de canyon hier staan: http://community.webshots.com/album/89557907keXkuM

Het is werkelijk heel uniek!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Monica,

Wij zijn vorig jaar naar de upper Antelope Canyon geweest. Er is daar een grote parkeerplaats met een loket waar je tickets koopt. Je gaat dan in een openlucht busje naar de canyon.

Het valt sterk aan te raden er rond het middaguur te zijn, want dan zie je de zonnestralen spectaculair de canyon inschijnen. De upper canyon schijnt mooier te zijn dan de lower canyon.

Ik heb foto's van de canyon hier staan: http://community.webshots.com/album/89557907keXkuM

Het is werkelijk heel uniek!
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Monica
Amerika-ontdekker

Antelope Canyon en meer

Bericht door Monica »

Bedankt allemaal voor jullie reacties.
Rob, hier is onze reis zoals we het voor ogen hebben. We hebben gedeeltelijk gereserveerd, maar lang niet alles, zodat we met de route nog kunnen schuiven. We bekijken ter plekke wat haalbaar is en wat niet.
Groetjes Monica

Za 17/07 Nijmegen naar Denver :D
Zo 18/07
Ma 19/07
Di 20/07 Denver naar Cody (?)
Wo 21/07 Cody naar Yellowstone (camping gereserveerd)
(evt. Cody via Cooke City)
Do 22/07
Vr 23/07
Za 24 07
Zo 25/07
Ma 26/07 Yellowstone via Grand Teton naar Dinosaur (Vernal)
Di 27/07
Wo 28/07 Dinosaur (Vernal) naar Moab (Arches)
Do 29/07 Moab (Arches) naar Monument Valley
Vr 30/07 Monument Valley naar Bryce (Tropic)
via Page/Antelope Creek
via Hanksville
Za 31/07
Zo 01/08 Bryce naar Zion
Ma 02/08
Di 03/08 Zion naar Las Vegas (hotel gereserveerd)
Wo 04/08
Do 05/08 Las Vegas naar Panamint Springs door Death Valley
Vr 06/08 Panamint Springs naar June Lake (camping geres.)
Za 07/08 June Lake via Tioga naar Yosemite (camping geres.)
Zo 08/08
Ma 09/08
Di 10/08 Yosemite naar San Francisco (via Wawona) (hotel geres.)
Wo 11/08
Do 12/08
Vr 13/08
Za 14/08 San Francisco naar Nijmegen :cry:
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hoi Monica,

Wat leuk om je schema te lezen. Ook wij reizen met twee kids (11 en 9).
Wij vertrekken 12 juli en vliegen 12 augustus terug van SF.
In principe kunnen we elkaar dus tegen komen in SF en op 30 juli in de Antelope Canyon. Ook bij ons staat ie op die dag in planning.

Wij twijfelen trouwens nog steeds of we niet een guided tour v.t.v. moeten reserveren. Ze zeggen dat het heel druk kan zijn in het hoogseizoen. Ik vraag me dus af of je je op de bonnefooi kan melden en of je dan meekunt??

Groeten
Wendy
Monica
Amerika-ontdekker

Bericht door Monica »

Hoi Wendy,

Leuk dat jullie ook zo snel al vertrekken, zelfs nog eerder dan wij. Heb je er ook zo'n zin in? :D

De Antelope Canyon gaan we zeker doen, ook omdat het iets totaal anders is dan de gebruikelijke parken. Zoiets moet je gewoon gezien hebben.
Ik heb intussen begrepen dat je niet op eigen houtje kunt gaan, en dat het behoorlijk druk is in het hoogseizoen, dus reserveren is aan te raden.
Alleen is ons probleem dat we de datum nog niet zeker weten omdat dat deel van onze reis niet vast staat.
Wij hebben nu besloten om alle info mee te nemen en zodra we zeker weten welke dag we naar Antelope Canyon gaan, bellen we op om te reserveren. In principe gaan we 30 juli er naar toe, dus ik zal naar je uitkijken!

Nog een tip voor het geval je net als wij ook naar Alcatraz wilt gaan: ik heb van verschillende mensen gehoord dat je dat ook beter van tevoren kunt reserveren!

Groetjes, Monica
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Hoi Monica,

Tickets voor Alcatraz hebben wij ook al gereserveerd!!

Even nog over Antelope; ik weet dat je niet op eigen houtje kunt, maar veel mensen zeggen dat je je gewoon op de parkeerplaats kunt melden bij de Navajo's. Zij rijden je dan naar de canyon.

Als je van de niet geijkte plekken houdt heb ik nog een tip. Wij hebben permits voor The Wave in Coyote Buttes. Dit is werkelijk een uniek stukje natuur. Google maar eens bij de afbeeldingen. Schitterend.

Groeten
Wendy
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Bart40 schreef:Ik weet van Antelope Canyon dat er ook boottripjes heengaan vanaf de Wahweap lodge aan Lake Powell. Maar geen idee hoe je daar over land komt.
Hoi Bart,

Ik heb daar nog nooit over gehoord. Heb je meer informatie daarover? Het lijkt me een leuke combinatie, om per boot ernaar toe te gaan, en dan de canyon te bekijken.

Jacqueline
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat moet dan de Lower Antelope Canyon zijn (minder mooi met zonnestralen naar verluid, dan de Upper). Er is bij de Upper Canyon in de verste verte geen water te bekennen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Monica,

Heb een en ander voor je opgezocht.
CODY;
Buffalo Bill SP heeft 2 campgrouds met elk 3 tentsites.
verder nog 3 privat CGs
1, Absaroka Bay RV Park 12 tentsites.
2, Cody KOA 87 tentsites
3, Pondarosa Campground met 50 tentsites, de laatste is een leuke CG wij hebbben er in het najaar 2003 gestaan.
Dinosaur NP/Vernal;
net boven Vernal heb je 2 SPs Red Fleet SP 20 tentsites en Steinaker SP met 2 tentsites.
2 privat CGs
1, Dinosaurland KOA 50 tentsites
2, Fossilvalley RV Park 10 tentsites
Bij het plaatsje Jensen wat korter bij Dinosaur NP ligt het je nog Outlaw Trail RV Park met 25 tentsites
MOAB;
Arches NP heeft een campground binnen het park de Devil Garden CG deze heeft wel tentsites maar ik weet niet hoe veel.
In Moab heb je genoeg CGs.
1, Arch View RV Park 20 tent
2, Canyonlands CG 35 tent
3, Moab KOA 59 tent
4, Moab Rim Campark 35 tent
5, Moab Valley RV & Campark 39 tent
6, Portal RV Park 10 tent
7, Riverside Oasis RV park 20 tent aan de Coloradoriver leuk hebben er in 1999 gestaan
8, Slickrock CG 56 tent mooie CG hebben er in 2003 gestaan
9, Spanish Trail 13 tent.
Hanksville:
Red Rock CG 25 tentsites
Monument Valley:
heeft een CG binnen het park.
Privat 1 op 3 mile, Goulding's Monument Valley RV Park en CG met 100 tentsites, mooie CG hebben er in 1999 en 2003 gestaan.
Bryce Canyon NP;
binnen het park 2 CG
North met 58 tentsites
Sunset met 54 tentsites
2 privat
1, Ruby's Inn met 100 tentsites, groot is een klein dorpje met hotel, winkels en rodeoshow wel goed hebben er in 2001 gestaan.
2, Bryca Canyon Pines Store & CG met 15 tentsites.
Zion NP heeft 2 CG binnen het park,
South met 70 tentsites
Watchman met 67 tentsites leuke CG aan de VIrginriver hebben er in 1999 en 2001 gestaan.
Springdale: Zion Canyon CG met 100 tentsites
Hurricane: Willow Wind RV Park met 60 tentsites
Virgin: Zion River Resort met 8 tentsites deze is erg duur.
Death Valley;
Er zijn in de periode dat jullie er zitten 3 CG open alle andere zijn alleen van oktober tot april geopend
Bij Furnace Creek, Stove Pipe Wells en Panamint Springs zijn ze open, de CG bij Stove Pipe Wells heeft een zwembad naast het tegenoverliggende motel, je kan hier ook Tanken, deze pomp is veel goedkoper als die bij Furnace Creek.
Let op het is de laatste pomp voor Lone Pine want de pomp bij Panamint Spring is al jaren dicht.
Als je nog meer wil weten hoor ik het wel.
Gr.
Rob
Monica
Amerika-ontdekker

Bericht door Monica »

Rob, bedankt voor je lijst! :D
Wendy, hoe ben je aan die permits voor Coyote Buttes / The Wave gekomen? Wij hebben daar ook naar gekeken maar ze zitten t/m januari vol! :(
Groetjes Monica
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Monica schreef:Rob, bedankt voor je lijst! :D
Wendy, hoe ben je aan die permits voor Coyote Buttes / The Wave gekomen? Wij hebben daar ook naar gekeken maar ze zitten t/m januari vol! :(
Groetjes Monica
Hoi Monica,

Op elke 1e dag van de maand, worden de permits uitgegeven voor de 6e maand na die maand. M.a.w. op 1 april worden de permits uitgegeven voor oktober. De website gaat open op 12 noon, lokale tijd, en hier is het dan 9 uur later, dus voor ons om 21.00 uur is de website bereikbaar.

Helaas moest ik op 1 april 's avonds een lezing geven, en was ik pas om 23.00 uur thuis, en op dat tijdstip waren alle permits (en dat zijn er maar 10!) al uitgegeven! :banghead: Zo snel gaat dat dus....... :cry: Ik baalde ook ontzettend!

Maar..... niet getreurd, er worden ook 10 walk-in-permits weggegeven elke morgen om 9 uur, voor de dag erna. Dit gebeurt op het BLM kantoor in Page. :!: Wij gaan ook proberen om op die manier aan permits te komen.
Als er ´s ochtends om 9 uur meer dan 10 mensen zich melden voor een permit, worden ze verloot onder de aanwezigen.

Ik weet niet wanneer jullie willen gaan, maar ik zou dit zeker proberen! Ik heb al van heel veel mensen gehoord dat een wandeling in The Wave echt een unieke ervaring is!

Groetjes,
Jacqueline
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer