Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cadeautje sturen naar Nederland?
Cadeautje sturen naar Nederland?
Als ik volgende maand in San Francisco zit wil ik graag een iPod Touch ter waarde van 250 euro naar mijn zus in Nederland sturen als een cadeautjes. Ik kan op de site van de douane geen informatie over vrijstelling van cadeautjes van privé-personen naar privé-personen vinden. Betekent dat dat mijn zus dan een dikke rekening van de douane krijgt, of is het geen probleem?
Re: Cadeautje sturen naar Nederland?
Als hij eruit gepikt wordt waarschijnlijk wel ja. Ik kan nu zo 123 niet meer vinden of het nog steeds zo is, maar vroeger mocht je volgens mij maar voor 25 euro maximaal belastingvrij 'invoeren' via de post.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Oei, over dat bedrag weet ik niet, maar ik geloof dat ik sowieso niet zoiets groots op zou durven sturen per post. Ben veel te bang dat het onverhoopt kwijt raakt. Je bent lang weg, maar je kunt missschien een kaartje kopen en dat op sturen zodat ze die iPod tegoed houdt als je terug bent, en 'm gewoon meeneemt zelf.
Overigens moet je op pakketjes altijd schrijven wat de inhoud is, en de geschatte waarde, dus de verrassing is er gauw af als al op het pakketje staat wat er in zit. Dat vond ik altijd heel onhandig en irritant
Overigens moet je op pakketjes altijd schrijven wat de inhoud is, en de geschatte waarde, dus de verrassing is er gauw af als al op het pakketje staat wat er in zit. Dat vond ik altijd heel onhandig en irritant
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Zie hier: http://www.douane.nl/particulier/intern ... l#P66_5282
Tot 22 euro niks.
22-150 euro alleen BTW
>150 douanerechten en BTW
Tot 22 euro niks.
22-150 euro alleen BTW
>150 douanerechten en BTW
Die pagina had ik ook gezien DejaVu, maar gaat het hier niet om de commerciële waarde? Het is immers geen aankoop. Die waarde zou hier dus 0 euro zijn aangezien het om een cadeautje gaat. Vandaar mijn verwarring.
Ah ok.
Wat heel veel ebay verkopers doen is het item versturen onder "gift" naar de eu. Maar de ontvanger krijgt gewoon een aanslag.
Wat heel veel ebay verkopers doen is het item versturen onder "gift" naar de eu. Maar de ontvanger krijgt gewoon een aanslag.
Ik denk niet dat die vlieger op gaat. Anders zou ik al mijn aankopen door iemand anders laten kopen als cadeau? En dan hoef je nooit invoerrechten te betalen!Chrisp schreef:Die pagina had ik ook gezien DejaVu, maar gaat het hier niet om de commerciële waarde?
En met een beetje pech houden ze het pakje ook nog voor een paar weken achter (dit probleem had ik met mijn Iphone vorig jaar, wat ook als "gift" verstuurd werd).
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik zou 'm dus inderdaad gewoon mee nemen in je koffer, Chris!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zeg altijd ga maar eens naar de blokker en koop een kadootje. Zeg dan omdat het een kadootje is je geen btw wil betalen. Ik denk dat je het antwoord al weet.
Op 250 dollar betaaal je officieel 19% btw en naar ik meen geen invoerechten op electronica ( op elk artikel is dit weer anders)
Op 250 dollar betaaal je officieel 19% btw en naar ik meen geen invoerechten op electronica ( op elk artikel is dit weer anders)
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Kai heeft meegedaan aan een "gift exchange", een soort van surprise dus, rond de feestdagen.
Dit was van een internationaal forum, en Kai kreeg een harde schijf uit USA.... er zat een briefje bij dat hij 80 dollar (of euro) invoerrechten moest betalen....
Dus denk dat dat "gift" niet opgaat.
Ik zou de iPod zelf meenemen!
Dit was van een internationaal forum, en Kai kreeg een harde schijf uit USA.... er zat een briefje bij dat hij 80 dollar (of euro) invoerrechten moest betalen....
Dus denk dat dat "gift" niet opgaat.
Ik zou de iPod zelf meenemen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 9221 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle