Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Florida en de Bahamas

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Florida en de Bahamas

Bericht door steson »

@Sel

We zijn alweer thuis :(
We hadden al Florida rondgereden en in twee villa's in Orlando en Marco Island verbleven. Ons jubileum vierden we op de Keys (die we iets tegen vonden vallen), omdat de cruise 2 dagen later pas vertrok.....
Je hebt iets om naar uit kijken hoor !!!
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Oh... Beetje jammer dat zoiets gaafs altijd ook weer een eind heeft he!
Hoe is de rest van de reis verlopen?

Nou welkom thuis ;) :)
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

steson schreef:@Sel

We zijn alweer thuis :(
We hadden al Florida rondgereden en in twee villa's in Orlando en Marco Island verbleven. Ons jubileum vierden we op de Keys (die we iets tegen vonden vallen), omdat de cruise 2 dagen later pas vertrok.....
Je hebt iets om naar uit kijken hoor !!!
Waarom vonden jullie de Keys tegenvallen? Ik ga er met zekerheid naartoe hoor, maar zou het toch graag even weten :)
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

We hadden het water van de zee veeeeeeel mooier verwacht. Als je de Keys oprijdt vanaf Key Largo, zie je niet echt de mooie omgeving alleen de schreeuwerige reclames aan beide zijden van de weg. De zee aan beide zijden zie je pas vanaf Islamorada. Ik had persoonlijk ook wat meer verwacht van de 7-mile bridge, maar dat is heel persoonlijk hoor ! Dat de oude brug er nog naast ligt, is wel heel mooi. Af en toe zag je wel mooie blauwe stukken zee.
We hebben Key West doorgefietst en het southermost point was echt een toeristenattractie. Er staat ook gewoon een rij mensen die op de foto willen met een boei ! Hemmingway House is vanaf de buitenkant mooi, maar om 12 dollar te betalen om het van binnen te zien hoefde van ons niet.
De straatjes zijn daarentegen wel mooi hoor, echt caribbisch, maar je moet wel de zijstraatjes pakken, veel rustiger...... En de begraafplaats vond ik ook mooi.
Key West heeft op zich wel wat strand, maar er zijn ook veel zwervers. Wij waren er 2 nachten en dat was goed. Je moet er dan toch ook wel geweest zijn toch ?! Mallory Square was ook gezellig met al die straatartiesten en muzikanten, maar de zonsondergang was achter een eilandje dus viel weer tegen.
Maar een week op Key West.... ik zou niet weten wat je dan allemaal zou moeten doen ! Nee, 2 nachten was voor ons echt prima.
Maar dit is echt heel persoonlijk. We zijn in de vakantie al geen stedentrippers en zoeken graag de rust. Key West was tijdens ons bezoek waarschijnlijk drukker dan normaal door Memorial Day.
Wel een goede eettip: op de hoek Truman Ave en Simonton St zit Duffy's Steak & Lobster House. Wij hebben daar heerlijke steak gegeten en het zat bij ons om de hoek van het hotel (Almond Tree Inn, ook een aanrader !)

Voor de rest komt inderdaad aan alles een einde !! Onze reis was fantastisch met twee villa's, de keys, een cruise naar de Bahama's en Miami Beach.
Als iemand interesse heeft: een uitgebreid verslag staat op http://steson-goes-florida.reismee.nl
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Ik heb meteen gekeken! hartstikke leuk om te lezen en foto's te kijken!
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Ha ha ! Daar doe ik het voor !! Ik lees ook graag reisverslagen van andere mensen die al ergens geweest zijn om indrukken op te doen. Voor mij spreken foto's ook meer en ik heb er dus ook mijn best op gedaan ! Leuk dat je het hebt gelezen......
Je hebt overal internet en als je iets bij je hebt met WiFi-toegang zodat je kunt surfen, dan raad ik aan een reisverslag bij te houden. Is zo leuk om later nog eens terug te lezen !! En ook voor de mensen thuis.
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Ja ik had het vorige reis ook bijgehouden in West :)
Dus dat ga ik zeker doen! Van de vorige reis heb ik ereen boek van laten afdrukken :)
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Key West is volgens mij gewoon een plaatsje waar je geweest moet zijn om het te kunnen beoordelen, sommigen vinden het geweldig, anderen wat minder. Wij slapen er maar één nacht, het is ons vooral voor de reis ernaartoe te doen en hopen 's avonds de sfeer te kunnen opsnuiven op mallory square en omgeving. Langer dan één nacht zou ik er volgens mij niet kunnen blijven, er zijn namelijk nog zoveel andere dingen te zien op onze trip! Maar Key West schijnt me toch iets uniek te zijn, dus ik twijfel er niet aan dat het toch zeker een bezoek waard is!
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

steson schreef: Als iemand interesse heeft: een uitgebreid verslag staat op http://steson-goes-florida.reismee.nl
Heb het net helemaal gelezen! Leuk verslag! Met mooie foto's!
Was eenheerlijke vakantie zo te lezen!
Jurgh
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurgh »

Wij zijn net teruggekomen van Islamorada. Dit waren de laatste drie dagen van onze oostkust rondreis. Persoonlijk had ik me iets meer voorgesteld van de Keys. Niet dat het tegenviel maar idyllisch was het nou ook niet echt. Wat idd genoemd werd al die schreeuwerige reclameborden langs de weg. Het komt mij een beetje over als vergane glorie. Ons resort (mag het resort heten :roll: ) had ook zijn beste dagen wel gehad. Op de foto's zag het er allemaal prachtig uit, maar de bekende werkelijkheid valt altijd iets tegen. (Islander resort) Ik ben blij dat ik wat op Islamorada geboekt had, het is een flink stuk rijden vanaf Miami Airport en volgens mij als je een Key hebt gezien heb je ze allemaal wel gezien. Witte stranden hebben ze weinig in ieder geval. Zaterdag zijn we wezen snorkelen met zo'n boottocht. Wel leuk maar ook niet heel spectaculair, een zusterhaai en een zeeschilpad gezien verder alleen wat klein spul. Ik vond het koraalrif niet geweldig mooi ofzo. We zijn tot Duck Key doorgereden (wat een mooie huizen staan daar) verder rijden zag ik niet zo zitten.

Ik had eigenlijk een beetje dezelfde gevoelens bij de Bahama's. In gedachten blauwgroene wateren met langgerekte witte stranden. Helaas liet de 5 dagen cruise een andere werkelijkheid zien. Aan de boot heeft het niet gelegen (Norwegian Sky) daar ontbrak het ons aan niets. Echter Freeport en Nassau zijn twee uit de kluiten gewassen eilanden die volledig op toerisme ge-ent zijn. Maw je wordt op zo'n eiland gedropt, hang de toerist uit in toeristenwinkeltjes en als je uitgetoerist bent kun je weer terug naar de boot. Ondertussen betaal je wel de toeristenprijzen voor bijv taxi's e.d. Verder kwamen zowel Freeport als Nassau erg armoedig op me over, Freeport grote viezige haven, veel kapotte huizen langs de route naar het 'centrum'. Je merkt gewoon dat alles op toeristen draait. Dat is prima, maar zorg dan dat alles er netjes verzorgd bijligt. Er komen per dag ong 4000 toeristen op zo'n eiland, dat zijn heel veel US dollars. Kan me dus niet voorstellen dat de mensen daar in armoede hoeven te leven :? In Nassau staan afgebrande huizen (oa Bacardigebouw) in de haven, niet echt een warm welkom zeg maar. Atlantis staat daar echt als een vlag op een modderschuit. (Atlantis in Dubai komt véél beter tot zijn recht!) Een rondrit met een taxi (1,5 uur 70 dollar) heeft me niet echt een beter gevoel gegeven. Het ziet er allemaal oud en vergaan uit. Misschien dat het weer ook niet meehielp, het was bewolkt en in de middag regende het, er was in de buurt een orkaan geweest zei de taxichauffeur. Daardoor was het water ook golverig en daarom niet zo groen als anders.

Gelukkig was de eerste deel van onze vakantie wel superpositief. NY was geweldig, Washington was leuk voor een keer en Orlando/Miami moet ik nog een keer terug. :thumbup: Discovery Cove, Seaworld en Magic Kingdom waren geweldig, de Malls (Pentagon Mall, Florida Mall, Outlets) waren gaaf. (twee koffers heen, vier terug :lol: )

Als met al hebben wij een geweldige drie weken in de Oostkust gehad en Florida gaan we zeker nog een keer bezoeken, maar de Bahama's en Keys hoeven voor ons niet meer....
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Potverdrie! Is het enigste mooiste gebouw van Nassau afgebrand ?... de Bacardi shop! :cry:
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Hoi Jurgh!

Wat vervelend dat sommige dingen wat tegenvielen! Maar gelukkig ben je verder erg positief!
Ik ben wel benieuwd na jouw verhalen, maar de bahamas.
En gelukkig was je wel erg positief over het schip zelf ;) Dat scheelt voor mij haha.
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Hey Jurgh ! Ook weer terug..... Heb nog een foto van 'je' gemaakt. Ik wist dat je 6 juni zou gaan en heb je weg zien varen vanaf Miami Beach !

Dezelfde gevoelens over de Keys en de Bahama's lees ik ! Het zou ook niet echt de moeite waard geweest zijn hoor, om verder te rijden vanaf Duck Key.

Over de Norwegian Sky inderdaad niets meer dan lof trouwens !! Al valt bij sommige mensen (zoals bij ons) de Bahama's tegen: de cruise zelf is wel erg leuk !
Bij aankomst staan ze allemaal te dansen en klappen (al waren wij door dat kamer-akkefietje nog niet in de stemming). Meteen zo'n re-fill beker gekocht voor 21 dollar en de rest alleen het alcohol aan boord betaald (bucket bier voor 28 dollar, 6 flesjes).
We hebben helaas geen shows gezien, maar het personeel is erg aardig en het eten was verbazend goed !

@Sel
West-USA hebben we vorig jaar gedaan. Fantastisch !!!! Ik heb nu een collega op het werk die gaat in september voor het eerst, dus ik kan de hele dag door kletsen en tips geven :lol: Wij gaan volgend jaar terug voor Yellowstone, Rocky Mountains en Monument Valley.....
Helaas is de website van ons reisdagboek van vorig jaar niet meer te benaderen..... Ik heb de verhalen wel overgezet (om te bewaren voor later), maar zonder foto's. Die staan gelukkig op de harde schijf !
http://steson-goes-usa.reismee.nl
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Die ga ik eens kijken :D

Even een vraagje wbt drinken op NCL. Die refillbekers zijn voor soda begrijp ik. Maar hoe zit het met 'gewoon' water?? moet je dat los kopen??

We gaan de gok toch maar wagen door te rijden naar Key West. Ben toch wel erg benieuwd ;)
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Water kun je zo vragen aan de bar. Bij de aankoop van de re-fill krijg je een stickertje op je kaart (kamersleutel). Dus met de beker en de kaart kun je soda laten tappen, water kun je gewoon vragen en krijg je in een bekertje. Ik heb geen water gedronken :lol:

En over Key West: voor hetzelfde geld vinden jullie het geweldig. Ik denk ook maar zo, je komt er maar 1 keer, dus waarom niet !!
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Oooh, ik hou van water drinken hahaha, dus duimen maar dat het niet van dat gore water met n nasmaak is hahaha. Dat had ik eens in n restaurant, jak.

Nou daarom. gaat goed komen :mrgreen:
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Je kunt wel water van jezelf meenemen hoor, als de flesjes nog maar wel echt dicht zijn met de seal. Dan hebben ze er geen probleem mee. Het gaat er bij hun om dat er geen alcohol in kan zitten.
Maar ik had maar 1 flesje water bij me. Ik weet niet hoe ze reageren als je een 12-pak grote flessen meeneemt bijv. :lol:
Je hebt in ieder geval wel een koelkastje op de kamer (een soort minibar, dus je moet wel ruimte maken dan).....
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Hahaha, ik met al die flessen aan boord, :lol:

thanks voor de tip :D
Jurgh
Amerika-ontdekker

Bericht door Jurgh »

@steson, wanneer waren jullie aan boord dan? De cruise zelf is idd prima bevallen. Eten was meer dan prima, eerste dag in het restaurant gewoon kreeft gegeten (verbazingwekkend goed!) Alcohol is duur aan boord, eerste keer weet je niet precies hoe het werkt en bestel je bucket bier en fles water $45,- hoppa haha. Daarna wel beetje rekening meegehouden. Wij hadden sodapakket bij onze boeking gekregen en hebben veel Gingerale gedronken, kende het niet zo maar was erg lekker haha. Water kun je overal tappen, net als icetea (smaakt echt naar koude thee :? ) In de bar betaalde ik $6,- voor een glas chardonnay, dat vond ik dan wel weer reuze meevallen. Grappig om te lezen dat jullie dezelde gevoelens bij de bahama's en de keys hadden. Nou ja misschien waren onze verwachtingen wel te hoog. Op de Keys heb ik een aantal Amerikanen gesproken en voor hun zijn de Keys echt een geweldige vakantiebestemming. Ze gaven er hoog van op. Nou ja ieder zijn ding :lol:

Je mag wel wijn aan vaste land kopen, maar daar betaal je dan $16,- kurkengeld over. Sterke drank wordt ingenomen en krijg je terug op de laatste dag. Sterke drank was wel een stuk goedkoper op de bahama's. Ik zat nog te denken om een waterfles met Beefeater Gin te vullen, maar dat vond ik iets te ver gaan haha

Nee cruise was prima zo, heb het een keer gedaan en zou het niet zo snel een tweede keer doen. Mijn ouders gaan komend voorjaar vier maanden de wereld rond met een cruise, in eerste instantie was dat ook een droomreis voor mij, denk er nu wel anders over :wink:
Sel
Amerikafan

Bericht door Sel »

Wat is Bucketbier? Haha, wat moet je dan bestellen als je wel 'goedkoop' een biertje wilt drinken?? :roll:

(klinkt btw wel als een gave reis van je ouders)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer