Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Black Bear in mijn achtertuin!!!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Black Bear in mijn achtertuin!!!
Dat wilde ik ook al plaatsen... die pijp is gewoon de kooi die op een pick-up staat, want in de achtergrond kun je de hoofdsteunen van de autostoelen zien (die van de bestuurder staat hoger dan die van de passagier).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ohw wouw! Toch wel echt tof zo'n wild dier in een woonwijk!!
Je hoort er altijd wel over, maar zien doe je eigenlijk nooit!
Kan zelf niet wachten tot ik mijn eerste levende wasbeer zie! Zelf worden we geterroriseerd door herten die onze komkommers en tomatenplanten komen leeghalen snachts! Geen lieve bambi!
Je hoort er altijd wel over, maar zien doe je eigenlijk nooit!

Kan zelf niet wachten tot ik mijn eerste levende wasbeer zie! Zelf worden we geterroriseerd door herten die onze komkommers en tomatenplanten komen leeghalen snachts! Geen lieve bambi!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eigenlijk is dat helemaal niet tof want aanwezigheid van beren in een woonwijk is geen goed teken; het betekent dat een beer geen angst voor mensen meer heeft, of zo hongerig is dat hij die angst over boord zet, of dat hij in zijn normale habitat niet genoeg voedsel meer vond en daarom de woonwijk in trekt. Nu is deze beer ergens anders uitgezet en heeft hij geluk gehad maar het is mogelijk dat deze beer uiteindelijk weer terug komt en dan kan dat betekenen dat het 't einde van deze beer is.D-lite schreef:Toch wel echt tof zo'n wild dier in een woonwijk!!
Het is zeker een belevenis maar "tof" is het helaas niet.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Daar had ik nog niet eens zo bij nagedacht.
Laten we maar hopen dat hij niet meer terug komt dan.
Laten we maar hopen dat hij niet meer terug komt dan.
Dat is ook een groot deel van het probleem inderdaad. Wij mensen zijn eigenlijk de ergste levende wezens op aarde.Bandido schreef:Dit verwacht je niet in de stad, maar aan de andere kant: hun leefgebied wordt steeds kleiner en dat van ons steeds groter.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is inderdaad ook wat zich hier afspeelt. Onze klusjesman woont al 30 jaar in Oakville. Toen hij hier kwam wonen was het een boerengat. Nu wonen er 180.000 mensen. Er lagen niet eens zandwegen in de buurt waar wij wonen, het was allemaal bosgebied, met allerlei kreeks die naar Lake Ontario hier een paar kilomter vandaan lopen. Vandaar dat het heel normaal is om hier wasberen, stinkdieren en coyotes te zien. Beren hebben we hier gelukkig niet!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, hier net zo. Toen mijn ouders hier net buiten de Beltway gingen wonen, woonden ze "ver" van de stad. Washington en Baltimore waren nog helemaal aparte steden. Nu, bijna dertig jaar later, is het een grote metropool met meer dan 8 miljoen mensen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Klopt Petra, deze beer was "slechts" 300 pounds en er werd inderdaad gezegd dat hij op zoek was naar zijn territory! Deze zelfde beer is trouwens al eens eerder terug gezet in een park zo'n 30 miles hier vandaan."Jeroens" beer ziet er jong uit. Misschien was hij op zoek naar zijn eigen "territory"?
Hij is nu naar een park gebracht 10 miles verderop dus de kans is groot dat hij terug kan komen om nog een duik te nemen in 1 van de ponds in onze buurt of om een balletje te slaan op de golfbaan

Ik blijf het ook bijzonder vinden! Hier zitten ook talloze herten,wasberen,stinkdieren,groundhogs,opossums,konijntjes,brown & black squirrels,chipmunks,shildpadden,slangen en nu ook berendus herten, vossen en wasberen komen ook binnen de stadsgrenzen voor. Ik vind al die wilde dieren om ons heen nog steeds bijzonder.

"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
-
- Amerika-expert
inderdaad, erg leuke foto van de beer in de fontein. Ja, dat verwacht je toch niet in jouw stedelijke buurtje? Dan ga je toch iets anders kijken, denk ik, naar je afvalemmers die omgegooit zijn.
Gewoon, een kat nemen...
... 0F4F0064BB
... 0F4F0064BB

... 0F4F0064BB
... 0F4F0064BB
-
- Amerika-expert
ah, fisherman, jullie ook een stinkdier? Die van ons zie ik regelmatig over de inrit waggelen - altijd even uitkijken wanneer ik 's avonds afval naar achteren breng: is stinky-le-pew in de buurt?
ik woon een kwartiertje buiten Boston, in een dicht bewoond plaatsje aan een meer met veel groen, waar vanalles tussen de huizen sjouwt: coyotes, herten, stinkdieren, wasberen, bergmarmotten, kalkoenen, enz. Mooi hoor, vind ik, en nog steeds bijzonder omdat ik dat niet kende in NL (en ik ben op het platteland opgegroeit). Maar geen beren, meen ik. Wel bij ons huis in Maine, aan een veel groter meer met nog veel meer groen, waar echt vanalles moois loopt en vliegt - daar zijn zelfs pumas gezien in de bossen. Genieten, vooral 's ochtends vroeg met een bak koffie op de veranda naar het wildleven kijken, van kolibries en chipmunks tot aan herten en de vos die naast ons woont, terwijl de loons over het water roepen.
ik woon een kwartiertje buiten Boston, in een dicht bewoond plaatsje aan een meer met veel groen, waar vanalles tussen de huizen sjouwt: coyotes, herten, stinkdieren, wasberen, bergmarmotten, kalkoenen, enz. Mooi hoor, vind ik, en nog steeds bijzonder omdat ik dat niet kende in NL (en ik ben op het platteland opgegroeit). Maar geen beren, meen ik. Wel bij ons huis in Maine, aan een veel groter meer met nog veel meer groen, waar echt vanalles moois loopt en vliegt - daar zijn zelfs pumas gezien in de bossen. Genieten, vooral 's ochtends vroeg met een bak koffie op de veranda naar het wildleven kijken, van kolibries en chipmunks tot aan herten en de vos die naast ons woont, terwijl de loons over het water roepen.
Wow Jeroen! Dat verwacht je zeker niet waar jij woont!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht