Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Creditcard geblokkeerd - vertrek zaterdag!
Re: Creditcard geblokkeerd - vertrek zaterdag!
Inmiddels hebben wij van de rabobank een nieuwe cc ontvangen en konden wij deze vandaag ophalen. Helaas hebben ze deze op de een of andere manier gekoppeld aan de oude creditcard. Doordat de oude geblokkeerd was en wordt opgeheven, werkt de nieuwe cc niet. Ze zijn op dit moment aan het kijken of ze de opheffing van de nieuwe kaart kunnen terugdraaien (wie koppelt er dan ook een nieuw product aan een bestaand product wat wordt opgeheven?). Dat moet in ieder geval binnen een paar werkdagen geregeld zijn. Helaas voor ons hebben we hem morgen al nodig. Wie weet lukt het de rabobank om dit vanmiddag nog te regelen. Ze zijn druk bezig.
Door een andere fout is er wel nog een creditcard aangevraagd. Deze ligt nu nog op een filiaal in de buurt. Mocht optie 1 niet werken dan hebben wij nog optie 2 en dat is die cc ophalen in het filiaal en hopen dat deze wel correct is aangevraagd. Als het goed is komt de pin vandaag met de post bij ons binnen. We zijn hier dus druk duimen aan het draaien zodat we een positief berichtje ontvangen van de rabobank.
Het is alleen geen fijne voorbereiding op je reis en zekerheid hebben wij nog steeds niet.
Door een andere fout is er wel nog een creditcard aangevraagd. Deze ligt nu nog op een filiaal in de buurt. Mocht optie 1 niet werken dan hebben wij nog optie 2 en dat is die cc ophalen in het filiaal en hopen dat deze wel correct is aangevraagd. Als het goed is komt de pin vandaag met de post bij ons binnen. We zijn hier dus druk duimen aan het draaien zodat we een positief berichtje ontvangen van de rabobank.
Het is alleen geen fijne voorbereiding op je reis en zekerheid hebben wij nog steeds niet.
Ook wij hadden kaartjes gekocht voor Alcatraz, lees dat meerdere mensen hun CC is geblokkeerd daarna. Toeval of???
Gelukkig hebben wij ook nog even tijd voordat we op vakantie gaan, maar voor de mensen die vlak voor hun vertrek dit overkomt, echt niet fijn. Hopen dat alles op tijd in orde komt voor jullie!
Gelukkig hebben wij ook nog even tijd voordat we op vakantie gaan, maar voor de mensen die vlak voor hun vertrek dit overkomt, echt niet fijn. Hopen dat alles op tijd in orde komt voor jullie!
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Misschien denken ze dat Alcatraz nog steeds in gebruik is en dat jullie in de gevangenis zijn beland. 

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Hoe kom je er eigenlijk achter dat je cc is geblokkeerd. In Nederland gebruiken wij hem eigenlijk niet, maar ook ik heb tickets gekocht voor de alcatraz tour. Dit is ongeveer drie weken geleden, maar tot nog toe niets gehoord over een blokkade. Van deze verhalen krijg ik het eigenlijk een beetje benauwd. Ik neem aan dat het ook wel gewoon normaal kan gaan met de cc in Amerika.
Gr. Miranda
Gr. Miranda
Ik heb ongeveer 6 weken geleden tickets geboekt voor de Alcatraz tour en deze week schriftelijk bericht van de Rabobank dat mijn CC is geblokkeerd. Telefonisch contact gehad om alle afschrijvingen te controleren en er is nu een nieuwe CC naar ons onderweg.
Wij hadden een week of 4/5 geleden tickets gekocht. We hebben hiervan ook netjes een afschrift thuis gehad en het bedrag is van onze rekening afgehaald aan het eind van de maand. Afgelopen maandag heb ik via internetbankieren bij bank en pasgegevens oid gekeken. Daar kan je dan je rekeningnummer aanklikken en vervolgens zien welke passen er aan je rekeningnummer gekoppeld zijn. Hierbij kan je op je cc klikken en daar zagen wij dat de cc was geblokkeerd. De brief van de rabobank hebben wij gister pas ontvangen.romidini schreef:Hoe kom je er eigenlijk achter dat je cc is geblokkeerd. In Nederland gebruiken wij hem eigenlijk niet, maar ook ik heb tickets gekocht voor de alcatraz tour. Dit is ongeveer drie weken geleden, maar tot nog toe niets gehoord over een blokkade. Van deze verhalen krijg ik het eigenlijk een beetje benauwd. Ik neem aan dat het ook wel gewoon normaal kan gaan met de cc in Amerika.
Gr. Miranda
Inmiddels net weer bij de bank geweest en cc nummer 3 werkt! Last minute gelukkig een werkende cc waarmee we de borg van de auto kunnen betalen. Erg fijn dat alles net op tijd geregeld is. En gelukkig hebben we het op tijd gesignaleerd en hebben we niet het bericht van de rabobank afgewacht. Kan morgen met een gerust gevoel het vliegtuig instappen!
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat ze hier maar snel een wat handigere manier voor bedenken. Kunnen ze niet gewoon een mailtje of een SMSje sturen?Lauwsz schreef:Afgelopen maandag heb ik via internetbankieren bij bank en pasgegevens oid gekeken. Daar kan je dan je rekeningnummer aanklikken en vervolgens zien welke passen er aan je rekeningnummer gekoppeld zijn. Hierbij kan je op je cc klikken en daar zagen wij dat de cc was geblokkeerd. De brief van de rabobank hebben wij gister pas ontvangen.
Die zie je veel sneller. Op vakantie ga je niet steeds je Internet Bankieren bekijken..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Precies mijn gedachte. De brief is ook gedateerd op de dag dat wij gemeld hadden dat wij geen bericht hadden ontvangen hiervan. Vreemd verhaal en volgens mij kan het allemaal een stuk efficienter. Een telefoontje was ook al genoeg geweest. Telefoonnummers zijn zeer zeker bij onze bank bekend.Njit schreef: Dat ze hier maar snel een wat handigere manier voor bedenken. Kunnen ze niet gewoon een mailtje of een SMSje sturen?
Die zie je veel sneller. Op vakantie ga je niet steeds je Internet Bankieren bekijken..
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Bijvoorbeeld in NL een keer gaan tanken en betalen met je CC (oid). Als hij het niet doet en hij geeft code 119 (ING) dan is hij geblokkeerd.romidini schreef:Hoe kom je er eigenlijk achter dat je cc is geblokkeerd. In Nederland gebruiken wij hem eigenlijk niet, maar ook ik heb tickets gekocht voor de alcatraz tour. Dit is ongeveer drie weken geleden, maar tot nog toe niets gehoord over een blokkade. Van deze verhalen krijg ik het eigenlijk een beetje benauwd. Ik neem aan dat het ook wel gewoon normaal kan gaan met de cc in Amerika.
Gr. Miranda
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
- Contacteer:
Dat dacht ik dus vandaag ook, ik ga hem nog maar eens gebruiken, tickets besteld voor de warner bross studio's, en de cc werkte.Ruud2004 schreef:Bijvoorbeeld in NL een keer gaan tanken en betalen met je CC (oid). Als hij het niet doet en hij geeft code 119 (ING) dan is hij geblokkeerd.romidini schreef:Hoe kom je er eigenlijk achter dat je cc is geblokkeerd. In Nederland gebruiken wij hem eigenlijk niet, maar ook ik heb tickets gekocht voor de alcatraz tour. Dit is ongeveer drie weken geleden, maar tot nog toe niets gehoord over een blokkade. Van deze verhalen krijg ik het eigenlijk een beetje benauwd. Ik neem aan dat het ook wel gewoon normaal kan gaan met de cc in Amerika.
Gr. Miranda
Gelukkig.
Gr. Miranda
Ik heb vorige maand kaarten voor Alcatraz gekocht en ook mijn cc is deze week geblokkeerd (Rabo). Ik dacht zelf dat het geblokkeerd was omdat ik een foutje maakte bij het invullen van gegevens voor de ESTA-verklaring. Maar goed, ik heb een nieuwe kaart en we gaan pas over 3 weken weg, dus bij mij zit hopelijk alles goed. Succes allemaal!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Nu wordt de indruk gewekt dat je met een Rabo kaart de meeste kans maakt dat, als je kaarten voor Alcatraz besteld, je grote kans maakt op blokkering van je CC......??Ik heb vorige maand kaarten voor Alcatraz gekocht en ook mijn cc is deze week geblokkeerd (Rabo).

Ik heb navraag gedaan bij de plaatstelijke Rabo (want ik heb zelf een Rabo goldkaart) en daar keken ze raar op van deze verhalen. Zij weten niets van dit soort problemen. Natuurlijk komt fraude voor maar een kaart wordt niet zomaar geblokkeerd. Daar moet dan wel een goede reden voor zijn.
Zou het niet zo zijn dat er fraude plaatsvindt doordat er door sommige mensen misschien niet goed gehandeld is op betreffende site's?? Heeft iedereen wel gekeken of de site secure ofwel beveiligd was bij het invullen? Of is er wel bij de juiste geboekt. Voor Alcatraz schijnen er meerdere te zijn, ook niet-officiële? Of zou het komen doordat veel mensen hun kaart nooit gebruiken en nu ineens wel? Of zijn er meerdere andere betalingen ergens gedaan waardoor het mis is gegaan?
Ik wil niet rellen maar als ik alles zo lees zou ik heel onrustig kunnen worden vanwege onze reis over goed 1,5 week naar de states. Dus heb ik toch maar een extra Visa besteld bij de ANWB.....

2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ik plan een reis voor anderen en zij hebben twee weken geleden kaarten voor Alcatraz gekocht met Amex. Ik heb hen verteld dat ze moesten nakijken of alles in orde was. Maar bij hen was er geen probleem.
Groetjes,
Carine
Carine
Ronald46 schreef:Nu wordt de indruk gewekt dat je met een Rabo kaart de meeste kans maakt dat, als je kaarten voor Alcatraz besteld, je grote kans maakt op blokkering van je CC......??Ik heb vorige maand kaarten voor Alcatraz gekocht en ook mijn cc is deze week geblokkeerd (Rabo).![]()
Ik heb navraag gedaan bij de plaatstelijke Rabo (want ik heb zelf een Rabo goldkaart) en daar keken ze raar op van deze verhalen. Zij weten niets van dit soort problemen. Natuurlijk komt fraude voor maar een kaart wordt niet zomaar geblokkeerd. Daar moet dan wel een goede reden voor zijn.
Zou het niet zo zijn dat er fraude plaatsvindt doordat er door sommige mensen misschien niet goed gehandeld is op betreffende site's?? Heeft iedereen wel gekeken of de site secure ofwel beveiligd was bij het invullen? Of is er wel bij de juiste geboekt. Voor Alcatraz schijnen er meerdere te zijn, ook niet-officiële? Of zou het komen doordat veel mensen hun kaart nooit gebruiken en nu ineens wel? Of zijn er meerdere andere betalingen ergens gedaan waardoor het mis is gegaan?
Ik wil niet rellen maar als ik alles zo lees zou ik heel onrustig kunnen worden vanwege onze reis over goed 1,5 week naar de states. Dus heb ik toch maar een extra Visa besteld bij de ANWB.....
Ook mijn kaart is dus geblokkeerd (Rabo) en ik heb ook kaarten besteld bij Alcatraz, maar ik heb echt via de officiele website de kaarten besteld (alcatrazcruises.com)
Mijn kaart gebruik ik vaker, ook heb ik excursies geboekt via CC van mijn man; deze is dus niet geblokkeerd.
Dus ik denk echt dat er toch een link gelegd moet worden met Alcatraz.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ik geloof je ook wel, maar het wordt echt zo gebracht. Heb net even gecheckt op die site (alcatrazcruises.com) en je komt netjes terecht in een beveiligde omgeving. Dus dat kan het probleem in principe niet zijn. Misschien dat er bij de gedupeerden toch iets fout is gegaan of zoals al eerder aangegeven hebben zij misschien naast de bestelde tickets nog andere aankopen gedaan via de CC. En daar kan het ook mis zijn gegaan.
Nogmaals, heel vervelend voor diegene die het overkomen is. Wij hebben iig een extra CC aangevraagd en nemen zeker ook de contactgegevens van Mastercard mee.
Nogmaals, heel vervelend voor diegene die het overkomen is. Wij hebben iig een extra CC aangevraagd en nemen zeker ook de contactgegevens van Mastercard mee.
2011: rondreis West-USA
Oei, ik wilde hier niet onnodig onrust zaaien. Ik vond het alleen erg toevallig allemaal. Ook ik heb via de officiële Alctraz-site kaarten besteld. Bij de Rabobank konden ze me niet vertellen waarom mijn kaart geblokkeerd werd. Alle betalingen en bedragen die zij opnoemden kon ik bevestigen. Waarom ze dan toch blokkeerden, werd me niet duidelijk. Dat vond ik wel jammer, ze bleven er erg vaag over. Ook stond in de brief dat ze geprobeerd hadden te bellen, maar ik heb geen gemiste oproepen (ook niet van onbekende nummers). Ik overweeg om nog eens contact op te nemen, Al is het alleen maar omdat ik niet erg tevreden ben over de service. Ik heb nu anderhalve week zonder cc gezeten, zonder dat ik begrijp waarom. Daarnaast laat ik ook maar even weten dat ik straks in de VS ben, zodat ze niet weer blokkeren als daar betalingen gedaan zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1155 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties