Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

planning 6 hele dagen Washington D.C.

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
heidem
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

planning 6 hele dagen Washington D.C.

Bericht door heidem »

In juli ga ik na eerst zeven dagen New York naar Washington. Voor New York heb ik wel een mooie en haalbare planning. Voor Washington vind ik het iets lastiger om te overzien of ik "alles" heb en of het nog haalbaar is. Dit is wat ik tot nu toe bedacht heb, mede aan de hand van veel dat ik op het forum gevonden heb:

Maandag 18 juli:
Aankomst op Union Station volgens dienstregeling om 14:00 uur, met taxi of metro naar Hyatt Arlington, inchecken en dan wellicht naar Georgetown of anders in de buurt van het hotel blijven.

Dinsdag 19 juli:
Washington Memorial
Jefferson Memorial
George Mason Memorial
FDR Memorial
Korean War Veterans Memorial
Lincoln Memorial
Uitzicht over Arlington Memorial Bridge en Arlington House
Vietnam Veterans Memorial
19.00 uur Sunset Parade at Iwo Jima Statue

Woensdag 20 juli:
Union Station
National Japanese American Memorial
US Supreme Court
Library of Congress
National Air and Space Museum

Donderdag 21 juli:
US National Archives (is een "timed visit entry" nuttig?)
US Navy Memorial
Civil War to Civil Rights Trail - East Loop
Civil War to Civil Rights Trail - Center Loop
Ford 's Theatre
Old Post Office

Vrijdag 22 juli:
US Capitol --> tour gereserveerd om 09.30 uur
Ulysses S. Grant Memorial
National Gallery of Art of National Museum of American History

Zaterdag 23 juli:
Washington National Cathedral
Civil War to Civil Rights Trail - West Loop
Witte Huis
Georgetown

Zondag 24 juli:
Arlington National Cemetary
Iwo Jima Statue
Pentagon Memorial
Air Force Memorial
Pentagon City Mall

Maandag 25 juli:
's morgens wellicht nog winkelen of toch nog even richting de Mall, ca. 13.45 uur Supershuttle naar Dulles Airport en om 17.40 uur vertrek van de KLM vlucht naar Schiphol

Behalve op dinsdag heb ik voor de avonden nog niet echt iets gepland. Wel zou ik in ieder geval een avond naar de monumenten op de Mall willen gaan (met name naar de reflecting pool) en zou ik de night tour van City Sightseeing willen doen. Helaas spelen de Nationals niet thuis gedurende deze week. Daarnaast zijn de avonden bedoeld om m'n voeten wat rust te geven :wink:

Mijn vraag is met name of deze planning haalbaar is en of er niet dingen zijn die duidelijk ontbreken, maar alle op- en aanmerkingen zijn welkom. Bedankt alvast!
SanneN
Amerikakenner

Re: planning 6 hele dagen Washington D.C.

Bericht door SanneN »

Mooie planning! Ik heb alleen slecht nieuws voor je, de reflecting pool wordt gerenoveerd... Ik zag een maand geleden dat dat nog tot het najaar gaat duren. Wij zagen door het hek een leeg bad!

Ik zou kiezen voor National Museum of American History, ipv van National Gallery of Art. Het laatste museum is heel mooi, maar soortgelijke musea zitten op meer plekken en de eerste niet. Ik vond the Natural History Museum ook erg gaaf, maar daar moet je van houden.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Mooie planning. Als je tijd over hebt raad ik ook heel erg het Museum of Crime and Punishment aan. Dat is niet gratis, maar erg de moeite waard. Daar heb je volgens mij op donderdag nog wel tijd voor. Sommige dingen zou ik in een dag doen en dan de overgebleven dag aan Alexandria en Mount Vernon besteden, maar ik ben nogal van het heel veel willen zien en doen ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Wij gaan in September verspreid over 2 periodes in totaal 6 nachten naar Washington DC.
In 2009 zijn we 3 nachten in DC geweest en dat is ons heel goed bevallen dat we nu weer gaan.

trouwens, vergeet je niet om via internet kaartjes te reserveren voor het momument?
http://www.nps.gov/wamo/index.htm

Gaan jullie nog een reisverslag via internet bijhouden?

Heel veel plezier in DC
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik mis het Washington Monument een beetje in het rijtje. Als je de kans hebt om naar boven te gaan moet je dat zeker doen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik denk, dat "Washington Memorial" het Washington Monument is, toch? Maar inderdaad, zeker naar boven gaan, als dat kan. Over de timed visit bij de Archives, ik denk, dat het in die periode niet nodig is, maar handig is het wel.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
heidem
Amerikakenner

Bericht door heidem »

Alvast bedankt voor alle tips.

Washington Monument is inderdaad wat ik bedoelde (in plaats van Memorial). Heb inmiddels gereserveerd om 09.00 uur.
Omdat de timed visit entry voor de National Archives op dezelfde site geboekt kon worden, heb ik dat toch ook maar gedaan (eerste mogelijkheid, 10.15 uur).

Wat betreft de reflecting pool, dan heb ik in ieder geval alvast een reden om nog eens terug te komen :wink: Dat geldt ook voor Alexandria and Mount Vernon. Het zou waarschijnlijk wel mogelijk zijn meer dingen op een dag te doen. Ik heb alleen de neiging teveel te willen zien op een dag en dan na een paar dagen tot de conclusie te komen dat ik nauwelijks meer kan lopen bij wijze van spreke. Dat wil ik deze keer proberen te voorkomen ;)

Museum of Crime and Punishment staat nu op de "backup-lijst". Ik denk dat er nog wel ergens een gelegenheid is om daarheen te gaan.

Ik houd geen live reisverslag bij, maar maak er misschien wel achteraf een. M'n werk bestaat al uit heel veel typen op computers, dus dat laat ik tijdens mijn vakantie achterwege 8)
brekson
Amerikafan

Bericht door brekson »

SanneN schreef:Mooie planning! Ik heb alleen slecht nieuws voor je, de reflecting pool wordt gerenoveerd... Ik zag een maand geleden dat dat nog tot het najaar gaat duren. Wij zagen door het hek een leeg bad!

Ik zou kiezen voor National Museum of American History, ipv van National Gallery of Art. Het laatste museum is heel mooi, maar soortgelijke musea zitten op meer plekken en de eerste niet. Ik vond the Natural History Museum ook erg gaaf, maar daar moet je van houden.
Wow ,is me dat een tegenvaller
Wij bezoeken DC begin oktober, hopelijk zijn de werken dan al achter de rug
De pool is voor mij één van de redenen dat we DC bezoeken, pffff het zal toch niet waar zijn :roll:
Het is nooit te laat om anderen iets te vragen, ooit komt het moment dat ik anderen kan helpen.
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Ik ben bang van niet... De planning is op zijn vroegst Spring 2012
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

SanneN schreef:Mooie planning! Ik heb alleen slecht nieuws voor je, de reflecting pool wordt gerenoveerd... Ik zag een maand geleden dat dat nog tot het najaar gaat duren. Wij zagen door het hek een leeg bad!
Shit. De vorige keer het witte huis in de steigers en nu dit weer. Wat verschrikkelijk toch allemaal :wink: .
heidem schreef:Ik houd geen live reisverslag bij, maar maak er misschien wel achteraf een. M'n werk bestaat al uit heel veel typen op computers, dus dat laat ik tijdens mijn vakantie achterwege
Groot gelijk, zoiets gaat al gauw voelen als een verplichting, en daarvoor ben je niet op vakantie.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
naomi1981
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door naomi1981 »

Hallo

Je hebt een mooie planning gemaakt.
Je hebt ook een goed hotel uitgekozen.
Mijn vriend en ik hebben hier 2 maanden terug een week gezeten.
Super locatie je loopt het hotel uit en steekt de weg over en je staat bij de metro.
En je kan ook zo naar Georgetown lopen. Zo de brug over.

Hier mijn resiverslag misschien nog wat tips.
viewtopic.php?f=9&t=34159

Geniet ervan
Groetjes Naomi
heidem
Amerikakenner

Bericht door heidem »

Bedankt voor de link! Stonden al een aantal nuttige tips voor mij tussen.

Inmiddels heb ik mijn toegangskaartje voor het Washington Monument thuis per post ontvangen. Vakantie komt nu lekker snel dichterbij :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer