Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Muggenbeten groter in US ?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Dude
Moderator

Muggenbeten groter in US ?

Bericht door Dude »

Ik ben momenteel in Amerika en heb verschillende muggenbeten opgelopen. Als ik thuis ben heb ik zelden last van muggenbeten, maar als ik ze heb, zwellen die meestal behoorlijk op tot een rode bol, dus ben ik er wel erg gevoelig aan.
Nu heb ik er één op mijn arm, die erg fel gekleurd is, de zwelling is intussen al geminderd.
Op mijn andere arm heb ik ook één opgelopen en die is enorm dik, net een knikker die onder mijn huid zit. deze is wel nog gewoon rood en niet zo'n verschillende kleuren als de andere.
Hebben ze hier een 'ander soort' van muggen ? of moet ik me zorgen beginnen te maken. In de walmart heb ik een stick gekocht voor erop te doen en een spray om nieuwe beten te voorkomen.
De ranger in een visitors center zou naar een dokter gaan. Ik had er ook op mijn benen maar die zijn zo goed als weg. Ik heb de beten opgelopen in Nebraska, bij Scottsbluff NM waar erg veel muggen zaten, want we hadden het er nog over met de ranger van dienst.

Ik ben niet duizelig, grieperig en heb geen koorts ofzo. Volgens mij is het gewoon een ander soort mug waar ik erg allergisch op reageer. Ik zal morgen eens een foto posten ervan.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
ToonW
Amerikafan

Re: Muggenbeten groter in US ?

Bericht door ToonW »

Mijn moeder heeft daar ook al heel veel last van gehad. Zij heeft toen een cortisonezalf gekocht, die is in de supermarkt te verkrijgen en help erg tegen hevige reacties van insectenbeten. Succes ermee!
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Ik ben vreselijk gebeten door muggen aan de oostkust bij New Haven. Volgens mij is niet alleen het land groter, maar ook de muggenbeten. Ik leek wel melaats. Sterkte met de 'etters'. Off met een lekker % DEET en verschillende anti-jeukspullen. Wat bij mij goed hielp tegen de jeuk was Witchhazel [toverhazelaar of hamamelis], misschien een beetje gek maar bij de CVS hadden ze pads gedrenkt in dat spul en dat was bedoeld tegen de jeuk van aambeien, maar tegen de jeuk van muggen werkte het heel fijn en verkoelend. Sterkte!
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Oh daar had Joyce ook zo'n last van in Amerika. Ze had echt enorme bulten op haar benen en zelfs bloeduitstortingen.

Marjon
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Alles is much bigger in de VS, zelfs de muggenbeten !

Alle gekheid op een stokje: ik heb altijd vreselijke dikke bulten van muggenbeten, waar ter wereld ik ook ben. Na een wandeling bij de moerasachtige Tenellaplas in Rockanje aan de Zuidhollandse kust moest ik zelfs naar de huisarts want mijn benen waren opgezwollen en stijf van een stuk of 30 grote bulten.
In Griekenland ooit een plaag meegemaakt van heel kleine zwarte mugjes, die je overal staken waar je je niet ingesmeerd had, zoals onder je horlogebandje, je trouwring of de rand van je voetzool. Op die ontzettend jeukende bultjes kwam bij mij na een paar uur een geel kopje. Ze gingen dus ontsteken.
In de VS alleen in Yellowstone muggen tegengekomen, die niet zo stekerig waren. Maar wij zijn dan ook alleen maar in september in de VS geweest, na het muggenseizoen.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

De ergste muggen hier in NC zijn de "no-see-me's". De naam verklaard het al, ze zijn heel klein en je ziet ze bijna niet.
De reactie op hun bijten daarentegen wel. Het eerste jaar dat wij hier woonden was de reactie het ergst. Je lichaam is er zeg maar niet mee opgegroeid en je auto immuun systeem gaat volop aan het werk erdoor. Nu na 6 jaar reageer ik hetzelfde op een no-see-me bijt als van een Hollandse mug zeg maar. Had inderdaad ook hele rode schijven na 1 zo'n bijt.
En zoals al gezegd inderdaad de Cortison zalf erop, bij iedere drogist verkrijgbaar hier zonder recept, werkt het beste, en zo snel mogelijk de zalf na de beet er op doen. Witchhazel werkt inderdaad ook goed. Is een spulletje afstammend van de indianen. Werkt ook super voor blaren op je voeten ;)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En het is ook mogelijk dat het een spinnenbeet is. Zie je een puntje in het midden van de beet, of twee puntjes?
(aan slangenbeten zullen we maar niet denken :lol: )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

De ranger vroeg me ook al of het geen spinnenbeet was, maar omdat ik verschillende plekken had vermoed ik van niet. Evy had trouwens ook zo'n vieze plek maar bij haar is ze al weg. Ik noteer in elk geval de tips. Heeft die cortizonezalf een naam of is dat speciaal gebrouwd terwijl je wacht, zoals bij ons soms nog door de apotheker gedaan word ?

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Afbeelding

Nee ze zijn verpakt en al. Ze liggen in tig soorten in 1 van de paden van de Walgreens, CVS Eckerd of Rite Aid.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Staceybeesie schreef:De ergste muggen hier in NC zijn de "no-see-me's". De naam verklaard het al, ze zijn heel klein en je ziet ze bijna niet.
Hier (en in (delen van) Texas) is het "no-see-um's"... 'them' i.p.v. 'me' dus... en ik heb een enorme hekel aan die kleine krengen!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik word ook altijd veel gestoken door muggen, en het lijkt wel alsof het in de VS erger is. Maar wat mij altijd goed helpt is een anti-histamine. Dat is in wezen een anti-allergiemiddel en wordt in de VS verkocht als anti-hooikoorts middel. Zoek naar de "non drowsy" versie (tenzij je lekker wilt slapen natuurlijk :wink: ) en meestal is die in de goedkopere versie ook van huismerken te vinden. Dit voorkomt de muggebulten overigens niet, maar je hebt er wel minder last van; ze slinken en jeuken een stuk minder.

Wat je ook nog zou kunnen proberen is "Gold Bond powder", dit is een soort talkpoeder dat de jeuk verlicht.
"Keep Georgia On Your Mind"
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Azaron werkt ook goed tegen amerikaanse muggenbeten
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik ben een paar weken geleden ook gebeten, in de achtertuin, waarschijnlijk door een giftige spin. (Onze grasmaaier dacht wolfsspin). Ik had meerdere plekken, ze werden niet echt groot, maar waren wel rood/vurig enz. Ik ben er bijna twee weken miserabel van geweest. En ik heb nu een soort van deuk in mijn dijbeen.
Alle plekken hadden in het midden twee rode puntjes - van dubbele stekers dus. Een spinnenbeet voel je niet op het moment dat het gebeurt, dat komt later als de reaktie begint. Ik las dat sommige spinnen besmet kunnen zijn, ben je in zo'n gebied dan is een tetanus booster aan te bevelen.
Als er een rode rand om een beet ontstaat moet je naar de dokter, dan ben je hoogstwaarschijnlijk door een teek gebeten en die zijn vaak besmet met Lyme disease.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Lyme disease.
En dus binnen 24 uur nadat je in de natuur bent geweest grondig je lichaam controleren op die minibeestjes om Lyme en FSME (directe infectie mogelijk) tegen te gaan :!:. Vooral je nek, liezen en bovenbenen.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Bart, ik had het al op je website gelezen dat je zo'n grote beten had. Eerlijk gezegd heb ik in Amerika nog nooit last gehad van muggenbeten. Maar een aantal jaren geleden in Italië werden ze bij mij ook ongelooflijk groot en dik en jeuken, aaargh. Ik reageer zelf wel wat allergisch op muggenbeten (ook hier thuis), maar als ik ergens anders gestoken wordt is dat altijd eens zo erg. Andere soort muggen denk ik dan? :lol: Ik heb zelf ook al gehad dat zo'n beet dik en hard werd (op mijn voorhoofd :roll: ) en was toen echt in paniek. Maar het was dus gewoon een stomme muggenbeet.

Het lijkt me dus dat jij daar ook allergisch op reageert. Iets aansmeren of een antihistaminicum slikken. :wink:
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Koop een doosje Claritin

Afbeelding

Daarin zit hetzelfde werkzame ingredient als de pillen die ik van de huisarts in NL kreeg na en wespensteek en ze bleken ook geweldig te werken bij stofallergie!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik koop een generic versie bij de sams club die 5x goedkoper is en die hetzelfde doet Cetrizine of zoiets heet het
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

SanneN schreef:Daarin zit hetzelfde werkzame ingredient als de pillen die ik van de huisarts in NL kreeg na en wespensteek en ze bleken ook geweldig te werken bij stofallergie!
Dit is een anti-histamine waar ik eerder al naar verwees. Maar Claritin is wel een vrij duur merk, bijna elke winkel heeft ook een eigen merk.
"Keep Georgia On Your Mind"
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

ik reageer ook nogal gevoelig op muggebeten, vooral op mijn benen, daar worden het ook echte bulten van wel 1-2 cm. Ze blijven ook minsten 3 dagen echt rood en jeuken. Daarna mindert de bult maar wordt het wel soms paars en dat blijft dan gemakkelijk nog eens een week staan :roll:
Ik heb altijd Euceta- zalf bij mij, dat helpt tegen de jeuk.

Vorig jaar heb ik zelfs 1 muggebeet (vermoed ik toch) gehad op mijn beet die na 1 dag een doorsnede had van 10 cm, stond keihard en gloeide :shock: Toen ben ik wel even naar de dokter geweest. Pilletjes, wat zalf en 3 dagen later was het weg.
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Bandido schreef:
SanneN schreef:Daarin zit hetzelfde werkzame ingredient als de pillen die ik van de huisarts in NL kreeg na en wespensteek en ze bleken ook geweldig te werken bij stofallergie!
Dit is een anti-histamine waar ik eerder al naar verwees. Maar Claritin is wel een vrij duur merk, bijna elke winkel heeft ook een eigen merk.
Yep, ik heb zelf een potje van Costco, 20 dollar voor een jaarvoorraad... Maar als je niet zo goed weet waar je naar zoekt, kan een herkenbare naam wel handig zijn.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer