Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Antelope Canyon --> Roger Ekis al volzet om 11.30u

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Kittie
Amerika-ontdekker

Antelope Canyon --> Roger Ekis al volzet om 11.30u

Bericht door Kittie »

Wij zouden 17 juli Antelope Canyon willen bezoeken, dus ik ging dat gisteren reserveren bij Roger Ekis, voor de tour om 11u30.
Blijkt deze al volzet te zijn!!
Wat nu? Er is wel nog plaats om 9u30, 13u30 of of 15u30. Is de tour van 13u30 ook nog mooi?
Heb al een mailtje gestuurd om te vragen of een dag vroeger of later misschien nog plaats is, maar dan moet ik ook eens kijken of dat allemaal lukt met de planning...
Kan ik nog ergens anders reserveren dan bij Roger Ekis?
maximpie
Amerikafan

Re: Antilope Canyon --> Roger Ekis al volzet om 11.30u

Bericht door maximpie »

de tour van Chief tsosie wordt ook aangeraden hier op het forum: http://www.antelopeslotcanyon.com/

Ikzelf heb de tour van 9.30 geboekt. Hoop ook nog op wat mooi zonlicht natuurlijk!
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

wij hebben ook chief Tsosie gedaan, toen alles nog helemaal niet zo bekend was en gewoon om half tien bij een bewolkte lucht die Canyon in. Tja die foto's kunnen niet voor een wedstrijd, maar toch de belevenis en de pracht heeft op ons ook onder minder ideale omstandigheden diepe indruk gemaakt. beter iets dan niets.
Kittie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kittie »

Bedankt!
Heb nu eens geprobeerd bij chief Tsosie, ben eens benieuwd naar het antwoord...
En anders zal het 8u30 of 13u worden... Zullen we nog eens moeten over nadenken :-)
tojo
Amerika-ontdekker

Bericht door tojo »

Ook ik had het eerst geprobeerd bij Roger Ekis, ook al vol in augustus. Dus vervolgens bij Chief Tsosie geprobeerd; daar kon ik de tour nog wel boeken: zowel de normale tour als de tour van 2 en een half uur; let op Chief Tsosie heeft een tour om 10.30 en niet om 11.30,

Wij hebben daarom gekozen voor de langere tour van 2 en een half uur bij Chief Tsosie. Bevestiging keurig via de mail ontvangen.
Ik hoop voor je dat Chief Tsosie nog plek heeft.

Anders kun je het ook nog proberen bij: http://www.overlandcanyontours.com/
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

In aansluiting hierop: kunnen de ervaringsdeskundigen wellicht een advies geven over het beste tijdstip om Antelope Canyon te bezoeken? En dan bedoel ik eigenlijk zowel qua mooie lichtinval als een tijdstip waarop het normaal gesproken minder druk is. Is daar iets zinnigs over te zeggen? Ik zag namelijk foto's van de enorme drukte daar en dat vond ik dermate afschrikken dat ik erover twijfel of we er in zo'n drukte wel plezier aan zouden beleven.

Ik las bijv. dat het aan het eind van de middag veel rustiger is, maar heb je dan nog mooi licht? Om een zinnig antwoord te kunnen geven wellicht belangrijke info: Wij zijn 5-6 oktober in Page en qua dagplanning maakt het voor ons niet uit of we in de ochtend of aan het eind van de middag zouden gaan.
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
tojo
Amerika-ontdekker

Bericht door tojo »

Kittie
Amerika-ontdekker

Bericht door Kittie »

Oeps... Nieuw probleem... :-)
Nu heb ik bevestiging gekregen van chief Tsosie voor 10u30 op de 17e juli. Maar ook bevestiging van Roger Ekis dat er op 18 juli nog plaats is voor de tour van 11u30. De 18e rijden we door van Page naar de Grand Canyon (logeren in Williams).
Toch maar bij Roger Ekis houden dan? Of die dag eerder vroeger vertrekken naar de GC en de dag ervoor met chief Tsosie mee gaan?
Van geen boeking naar te veel boekingen, straf :-)
wama4040
Amerikafan

Re: Antelope Canyon --> Roger Ekis al volzet om 11.30u

Bericht door wama4040 »

Wij deden de tour verleden week met Chief Tsosie.
Wij vertrokken om 12u.40 en mochten 2.30u in de canyon blijven.
De gids was formidabel.Omdat hij zag dat wij geen statief bij hadden heeft hij nadien
de tour met ons nog eens gedaan en het fototoestel gewoon op een doekje op de grond gelegd.
Ook gaf hij tijdens de tour uitleg over de instellingen van uw toestel.
Wij zijn uiterst tevreden over de phototour.
Het resultaat kunnen jullie bekijken op ons blog:

http://blog.seniorennet.be/verenigdesta ... ?ID=933069

Veel kijkplezier

Ria en Guido
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Mooie foto's! :thumbup:
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

Wij hebben deze week de tour van 11.30 uur gedaan. De lichtinval was inderdaad prachtig, zon scheen recht in de canyon. Het was wel erg druk. De gids vertelde dat dit in de zomer altijd zo was. De canyon is maar klein waardoor het al snel vol lijkt. Ik denk dat het niet uitmaakt met wie je gaat, ze proberen allebei om zoveel mogelijk mensen in de canyon te krijgen. Wij hadden een leuke gids die veel wist te vertellen. Maar iedereen werd er door heen gejaagd. Alleen de fototour had wat langer de tijd. De bezoekers hielden wel goed rekening met elkaar zodat je mooie foto's kon maken.
Nice Lady
Amerika-newbie

Bericht door Nice Lady »

Vorig jaar hebben mijn man en ik een tour gedaan bij Slot Canyon Hummer Adventures, ook in Page.
Het voordeel is, vonden wij, dat de groep erg klein is, omdat er per tour slechts één Hummer de Canyon in gaat. Dus buiten de Canyon zelf, krijg je ook nog een Hummer tour door en over rotsen! Geweldig was dit.
Wij hadden de tour van, ik geloof, 8.30 uur en het was schitterend. Inclusief de bestuurder, waren wij met 5 man. Zij mogen het gebied gebruiken van de lokale indianen en verder is het gebied voor niemand toegankelijk, nogmaals, ideaal.

Vergeet overigens niet naar de Horseshoe Canyon Page te gaan.
René V
Amerika-ontdekker

Bericht door René V »

Vorig jaar de Photo Tour gedaan via Roger Ekis. Super om te doen en er werdt echt de tijd genomen.
Vooral de rit er naar toe was spectaculair, maar dat mag jezelf beleven 8)
Veel uitleg van de gids e.d. Mensen die in de Canyon waren en niet de Photo Tour deden, werden door de Canyon gejaagd.
Alles moest wijken voor de Photo Tour. Als je echt de tijd wilt hebben en niet opgejaagd wilt worden; Boek de Photo Tour !
Het werdt nog even spannend want het begon behoorlijk te regenen. Een week later was er een Flashflood in de Canyon.
Niet om je bang te maken maar zeker iets om wel bij stil te staan. En vergeet Horseshoe Bend niet. Tis even puffen om er te komen, maar.... prachtig !

Afbeelding
Zuid/West USA 2010 Reisblog http://www.zuidwestusa2010.blogspot.com
Westkust Californie USA 2011 Reisblog http://www.westkustusa2011.wordpress.com
Florida 2015
Rondreis Canada 2017
IJsland en New York 2018
Oregon & Washington 2019
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Ons advies:
08:30 uur Lower Canyon
12:00 uur Upper Canyon

Dan heb je prachtige lichtinval.

Wij zijn vanmorgen met de gids van de Lower de Canyon ingegaan en hadden alle tijd voor foto's. Hij vertelde ook van alles over de Canyon. We hebben dus geen speciale tour geboekt of wat dan ook. Gewoon bij de kassa onze entree betaald en hopakee, n aar beneden met een kleine club.
sifaka
Amerikafan

Bericht door sifaka »

offtopic vraagje even: heb je echt een spiegelreflex camera nodig om hier mooie foto's te schieten? Ik neem een Sony NEX3 mee... kan ik hier wat mee denken jullie :S?
6-10-2011 t/m 2-01-2012: rondje Zuidwest + Chicago - Miami

http://goingusa2011.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Waarschijnlijk zal je met een spiegelreflex in Antelope Canyon iets gemakkelijker een goede foto kunnen trekken waarop je de lichtstraal mooi kan zien. Daarvoor heb je dan best ook nog een statief mee, en ken je liefst ook wel iets van fotograferen om te weten hoe het allemaal ingesteld moet worden. Maar of dat allemaal nodig is, dat is dan weer een andere vraag. Heb je er thuis één liggen, dan zou ik zeggen: neem hem mee. Maar om specieel eentje te kopen? Nee hoor ;-) De mooiste herinneringen zitten nog altijd in je eigen hoofd.

Ik heb trouwens al van veel mensen echt mooie foto's gezien die met een eenvoudig toestelletje getrokken zijn. :thumbup:
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Mijn advies: sla die 11:30 tour van Roger Ekis sowieso lekker over
Tenzij je zin hebt om te struikelen over de mensen en statieven (die allemaal dezelfde foto willen maken). Vreselijk!

Wij zijn zelf in Lower Antelope geweest, prachtig en zo heerlijk rustig en stil! Dan ervaar je zo'n slotcanyon pas echt en mooie foto's maak je er toch wel (mits je een statief en lange sluitertijd gebruikt tenminste)
Maarten-Annique
Amerikakenner

Bericht door Maarten-Annique »

Iris_1982 schreef:Mijn advies: sla die 11:30 tour van Roger Ekis sowieso lekker over
Tenzij je zin hebt om te struikelen over de mensen en statieven (die allemaal dezelfde foto willen maken). Vreselijk!

Wij zijn zelf in Lower Antelope geweest, prachtig en zo heerlijk rustig en stil! Dan ervaar je zo'n slotcanyon pas echt en mooie foto's maak je er toch wel (mits je een statief en lange sluitertijd gebruikt tenminste)
Voor 100% mee eens!
angelino
Amerikafan

Bericht door angelino »

Ik heb begin juni de 2 canyons bezocht: op dag 1 ’s morgens om 8u30 de Lower en op dag 2 de Upper fototour met Chief Tsossies.

Bij de Lower mocht ik samen met enkele andere mensen 20 minuten vroeger de canyon in (zonder begeleider), omdat wij een spiegelreflex camera hadden plus een statief. Dat gaf ons de mogelijkheid om rustig de nodige foto’s te maken. De rest van de groep (circa 20 mensen) kwam dan later onder begeleiding van een gids naar de canyon.
Voor de Upper canyon was het een helse drukte. Ik denk niet dat het veel verschil maakt of jij de fototour met Chief Tsossies of met Roger Ekis maakt. Beide gidsen geven de nodige uitleg over de instellingen van de camera en de beste plaatsen om te fotograferen. Maar de grote “massa” van personen (ik schat toch wel minstens 150 man op een beperkte oppervlakte) maakt het quasi onmogelijk om rustig een foto t nemen. Op de beste plaatsen mochten de ‘fotografen’ ieder om beurt gedurende enkele seconden wat foto’s nemen, terwijl de gids andere mensen maximaal uit het beeld probeerde te houden. Voor de andere personen met geen of een amateurcamera (niet negatief bedoeld hoor) zoals mijn echtgenote was er geen tijd of plaatsom een mooie foto te maken (terwijl zij wel evenveel betaald hebben als de’fotografen’).
Persoonlijk vond ik de Lower canyon een veel mooiere ervaring dan de Upper. De Upper heeft natuurlijk wel als unieke troef de invallende lichtstralen tijdens de middaguren.

Voor de geïnteresseerden: mijn foto’s van beide canyons vind jij op mijn fotosite https://picasaweb.google.com/onzedaddy
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door elninjoo »

Wij hebben vorig jaar in april (dus buiten het hoogseizoen) de fototour gedaan (dus rond 12-14 uur) maar het was stervensdruk. Ook erg irritant dat de gids de hele tijd zand in de zonnestraal gooide. Dit is één keer leuk om te zien, maar voor foto's met lange sluitertijd waardeloos. Verder is het eenrichtingsverkeer in die nauwe canyon, dus de hele tijd wringen mensen zich langs alle kanten langs je heen. Hoewel best mooi, beschouw ik het als 'n tourist trap. Vooral als je zoveel geld moet betalen voor 'n entree zou je er wel iets meer van mogen verwachten. Al is 't maar dat ze aan de andere uitgang 'n wandelroute aanleggen naar 't begin punt zodat je niet meer met tegenliggers zit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer