Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

It's Appie!

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

It's Appie!

Bericht door Appie »

Hallo,

Ik ben Albert (Appie, of zoals ze het in Amerika uitspreken Eppie :)). Momenteel 26 jaar en bezig met het afronden van mijn Masterstudie Business Information Technology op de Universiteit van Twente in Enschede. Ik ben hier terecht gekomen middels mijn zoektocht naar mensen die in eenzelfde situatie zitten als ik zelf om ervaringen te lezen, te delen en te leren. Ik heb al een aantal posts gemaakt en zag zojuist deze categorie, vandaar mijn post ;)

Als alles goed gaat woon ik per 15 september 2006 in Amerika bij mijn, dan nog vriendin/ verloofde. Wij hopen op 16 oktober 2006 te trouwen (naja hopen, we gaan trouwen! :)).

Meer informatie over ons verhaal vanaf het moment tot we elkaar ontmoeten tot de situatie zoals deze momenteel is staat op de volgende Link.

Momenteel bezig met het verkrijgen van een K1 visa. Motivatie om deze visa te kiezen boven DCF is:
a. Ik dien mijn studie nog af te ronden en daardoor dien ik langer in Nederland te blijven;
b. De voorbereidingen voor het huwelijk. Aangezien dit een volledige Amerikaans huwelijk wordt vergt dit enige voorbereidingen
c. Na ons huwelijk willen wij niet van elkaar gedwongen gescheiden worden.

Momenteel heb ik de papieren teruggestuurd naar de US consulate in A'dam en ben ik bezig met het verzamelen van al mijn papieren voor het interview. Op enige onduidelijk na m.b.t. de militaire gegevens (Heb alleen een brief gehad dat ik opgeroepen kon worden, nooit actief in het leger gezeten) is dit ook allemaal al rond. Mogelijk dat mensen het op dit forum weten en/of het consulaat het weet.

Enfin, de behulpzame sfeer op dit forum geeft mij in ieder geval het gevoel om vaker terug te komen en mensen te helpen met mijn ervaringen, zoals ik kan leren van andersmans ervaringen.

Groetjes,
Appie
K1 visa progress: Applied (10 jan ' 06); Approval (5 sept '06); Entry (15 Sept.'06); Married (14 Oct.'06); Applied for EAD I-765 & I-485 (28 Oct. '06); EAD approved (23 Jan.'07); Con. resident card approved (23 Feb '07), received (5 May '07)
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

:welcome: ... alle info is altijd welkom en ik hoop dat jou visa aanvraag vlot mag verlopen :wink: ...
jenn
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door jenn »

Welkom en veel lees/schrijf plezier :D
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

:welcome: en veel plezier op dit forum.
Carola
Plaats reactie