Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis klazoid: San Francisco - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
klazoid
Amerika-ontdekker

Reis klazoid: San Francisco - Las Vegas

Bericht door klazoid »

Omdat we de reis van deze zomer (in Europa) uitgesteld hebben, zijn we stiekem al gaan plannen voor volgende zomer.
Omdat dit onze eerste Amerika reis wordt en tevens ook onze eerste grote rondtrek reis begin ik er dan ook liefst zo vroeg mogelijk aan.
Ik lees hier nu al een tijdje mee op het forum en heb al veel interessante tips gelezen, jammer dat ik ze iedere keer vergeet te noteren :D

Alles begint natuurlijk met een reisschema en dit is wat ik in gedachten had:

dag 1: aankomst SF
dag 2: SF
dag 3: SF
dag 4: SF
dag 5: SF - Yosemite NP
dag 6: Yosemite NP
dag 7: Yosemite NP
dag 8: Yosemite NP - Bishop
dag 9: Bishop - Death Valley - Las Vegas
dag 10: Las Vegas - Zion NP
dag 11: Zion NP
dag 12: Zion NP - Bryce Canyon NP
dag 13: Bryce Canyon NP
dag 14: Bryce Canyon NP - Moab
dag 15: Moab (Arches NP)
dag 16: Moab (mountainbike in regio)
dag 17: Moab (Canyonlands NP)
dag 18: Moab - Monument Valley NP
dag 19: Monument Valley NP - Grand Canyon NP
dag 20: Grand Canyon NP
dag 21: Grand Canyon NP - Las Vegas
dag 22: Las Vegas
dag 23: Las Vegas
dag 24: Las Vegas
dag 25: vertrek Las Vegas

De bedoeling was om in iets minder dan een maand zoveel mogelijk van de streek mee te pikken en onderweg toch tijd genoeg te hebben om alles rustig te bezoeken wat we aandoen. Daarom dat er in de nationale parken die we aandoen minstens één dag is waar niet gereisd wordt. Zijn er ritten of combinaties die je anders zou doen (zonder er extra dagen aan toe te voegen)?

Ik las dat het goedkoper was als je een wagen huurt voor 15/07. Zoals ik het eerst gepland had zouden we net op de 15de de wagen nodig hebben. Is het de moeite om de reis desnoods met enkele dagen vroeger aan te vatten?
jta
Amerika-expert

Re: Reis klazoid: San Francisco - Las Vegas

Bericht door jta »

Hallo,

van een heel rustige route gesproken, met bijna overal heel veel tijd.
Die bijna verwijst vooral naar de dag Bryce - Moab, tussenin is heel veel te zien, je zou er makkelijk 2 dagen kunnen aan spenderen. Waarschijnlijk gaan ook fans van Death Valley een dagje opeisen. Voor het overige een route met veel tijd voor prachtige wandelingen.

Jacques
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het een prachtige route! Een nachtje Capitol Reef is een goed idee, bijvoorbeeld ten koste van de tweede nacht in Bryce. Wat mij betreft mag Las Vegas wat minder, en inderdaad, een nacht in Death Valley zou mooi zijn. Maar dat is allemaal heel persoonlijk. In welke periode willen jullie gaan?

Marianne
klazoid
Amerika-ontdekker

Bericht door klazoid »

Zomervakantie 2011, als ik kon kiezen zou ik eerder in het laagseizoen gaan, maar ik heb niet te kiezen :lol:
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Mooie, rustige route maar ik zou een paar punten aanpassen zodat je naar mijn idee meer tijd hebt voor Death Valley, Capitol Reef en Page
dag 8: Yosemite NP - Lee Vining
dag 9: Lee Vining - Death Valley
dag 10: Death Valley - Zion

dag 12: Zion NP - Bryce Canyon NP
dag 13: Bryce Canyon NP - Torrey
dag 14: Torrey - Moab

dag 18: Moab - Monument Valley NP
dag 19: Monument Valley NP - Page
dag 20: Page (Antelope Canyon, Horseshoe bend, Lake Powell)
dag 21: Page - Grand Canyon
dag 22: Grand Canyon - Las Vegas

Bryce en Grand Canyon zijn meer kijkparken en als je niet van plan bent om flinke hikes te lopen of paardrijtochten (Bryce) of helicoptervluchten (Grand Canyon) te maken, is 1 overnachting bij Bryce en Grand Canyon voldoende. Ik heb een overnachting bij Las Vegas weggehaalt ten gunste van Page. Ik denk, gezien jullie plannen bij Moab, dat jullie Page en omgeving ook zeer kunnen waarderen. Google maar eens wat daar allemaal te doen is.
klazoid
Amerika-ontdekker

Bericht door klazoid »

Bedankt voor de tips. Bryce Canyon één overnachting gecombineerd met één overnachting Torrey is zeker het overwegen waard en zit nu zo goed als in m'n 'schema'.

M'n reis zal nu uiteindelijk een dag of 23-25 duren.
- Is het interessant om de startdatum zo te verschuiven zodat Las Vegas zeker niet in het weekend valt?
- Is het interessant om 'zoveel' mogelijk van de reis mee te pikken voor 15 juli (daar ik dacht gelezen te hebben dat vanaf dan de Amerikaanse vakantie start, het drukker begint te worden in de NP's en de prijzen ook de lucht in gaan).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

klazoid schreef:- Is het interessant om 'zoveel' mogelijk van de reis mee te pikken voor 15 juli (daar ik dacht gelezen te hebben dat vanaf dan de Amerikaanse vakantie start, het drukker begint te worden in de NP's en de prijzen ook de lucht in gaan).
Zou ik zeker proberen, alleen al vanwege de watervallen in Yosemite die je in juli elke dag wat minder indrukwekeknd ziet worden. De autohuur wordt ook rond die tijd duurder, als je voor - ongeveer -de 15e huurt, betaal je voor de hele periode minder dan wanner je na die datum huurt. Wat de accommodatie betreft: je kunt vaak een jaar van te voren al boeken, en zeker voor Yosemite zou ik dat ook gaan doen; de beste deals zijn heel snel weg (en annuleren kan altijd).

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Is het interessant om de startdatum zo te verschuiven zodat Las Vegas zeker niet in het weekend valt?
Is zeker aan te raden, de prijzen in het weekend zijn vaak (meer dan) dubbel ten opzichte van door de week.
klazoid
Amerika-ontdekker

Bericht door klazoid »

@mods: Topic zal waarschijnlijk nog verplaats moeten worden.

Bedankt voor de hulp die ik hier rechtstreeks kreeg, of gevonden heb in andere topics.

Dit is het uiteindelijk geworden:

6 juli 2011: Brussel – Amsterdam – San Francisco
7 juli 2011: San Francisco
8 juli 2011: San Francisco
9 juli 2011: San Francisco
10 juli 2011: San Francisco – Yosemite National Park
11 juli 2011: Yosemite National Park
12 juli 2011: Yosemite National Park
13 juli 2011: Yosemite National Park – Bodie – Mono Lakes – Bishop
14 juli 2011: Bishop – Death Valley – Las Vegas
15 juli 2011: Las Vegas – Zion National Park
16 juli 2011: Zion National Park
17 juli 2011: Zion National Park – Bryce Canyon National Park - Tropic
18 juli 2011: Tropic – Scenic Byway 12 – Torrey
19 juli 2011: Torrey – Moab
20 juli 2011: Moab (Arches National Park)
21 juli 2011: Moab (Canyonlands National Park)
22 juli 2011: Moab (mountainbike)
23 juli 2011: Moab – Blanding
24 juli 2011: Blanding – Monument Valley – Grand Canyon
25 juli 2011: Grand Canyon – Las Vegas
26 juli 2011: Las Vegas
27 juli 2011: Las Vegas
28 juli 2011: Las Vegas
29 juli 2011: Las Vegas – Brussel

Voor de geïnteresseerden, een verslag zal tijdens (of na) de reis te volgen zijn via http://www.powerrank.be
Nu maar hopen dat onze reis in het begin niet teveel gestoord wordt door de mogelijke aanwezigheid van Kate & William in SF of Yosemite.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou nog een nachtje van San Francisco en van Las Vegas halen, ten gunste van Death Valley en Page. Jolanxyz gaf al aan wat er onder andere te zien is in Page. Heb je al op google gekeken hoe prachtig Antelope Canyon en Horseshoe Bend zijn? Page is perfect in te passen tussen Monument Valley en de Grand Canyon.:

http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... ebend.html
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... anyon.html

Een overnachting in Death Valley is ook altijd een aanrader. Wij vonden dit onze indrukwekkendste overnachting tijdens onze trip in 2009. Het voordeel van een overnachting in Death Valley is, dat je het park in de vroege uren kunt bezoeken.
Met een overnachting in Death Valley, zou je die van Bishop kunnen inruilen voor bijvoorbeeld Lee Vining om zonsondergang te bekijken bij Mono Lake.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Helemaal mee eens. Zeker in de zomer lijkt het me heerlijk om DV tegen het eind van de middag en 's ochtends vroeg te verkennen, omdat het overdag erg heet zal zijn.

Vergeet bij Page Glenn Canyon/Lake Powell niet. Voor ons was dat juist en van de onverwachte hoogtepunten van de reis. Op mijn blog staan foto's.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ten opzichte van de oorspronkelijke route heb je wat dingen veranderd die ik geen verbetering vind, zoals de overnachting bij Blanding in plaats van Monument valley. Ga je nog naar het Needles-deel als je van Moab naar Blanding rijdt?
De tijd voor de Grand Canyon vind ik nu ook wel weinig. Ik zou daar nog een overnachting extra doen, ten koste van Las Vegas.

Marianne
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zou ook zeker een overnachting in Death Valley aanraden.
Vind ik met sprong het allermooiste National Park waar je wel wat tijd voor nodig hebt om te ontdekken. In de zomer een hele mooie ervaring om hier bvb een zonsondergang mee te maken en dan 's ochtends heel vroeg te gaan wandelen.
Furnace Creek is een prachtige overnachtingsplaats.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer