Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Guinevere: Hawaii Jan/Feb 2012

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
guinevere
Amerika-expert

Reis Guinevere: Hawaii Jan/Feb 2012

Bericht door guinevere »

Volgend jaar gaat een van mijn grootste dromen in vervulling: een reis naar Hawaii! 8) De vliegtickets heb ik gisternacht voor een mooi prijsje ($550pp) vastgelegd, verder is alles nog in te vullen.

1/19 Baltimore -> Oahu (deze dag niet meerekenen in de planning svp)
1/20 Oahu (North Shore)
1/21 Oahu -> Big Island
1/22-27 Big Island
1/28 Big Island -> ...
1/29-2/3 ...
2/4 ... -> Oahu
2/5 Oahu -> Baltimore (vlucht vertrekt pas rond middernacht, dus we gaan deze dag goed benutten)

We zijn er nog niet over uit hoe we het tweede deel van de vakantie willen besteden. Ik denk dat we op Big Island veel op pad zullen zijn, dus een week ergens bijkomen lijkt me heerlijk. Op het moment gaat mijn voorkeur uit naar Maui, vanwege de Road to Hana, mogelijkheid tot excursie naar Lanai, meer surfgelegenheid en dat er sowieso meer te doen is. Aan de andere kant hoor ik dat Kauai zo mogelijk nog mooier is ... anderzijds is winter blijkbaar niet zo'n goede tijd om de Na Pali kust te bezoeken. :?

Of misschien is het beter om de tweede week tussen Maui en Kauai te verdelen? Of om alle tijd te verdelen tussen Big Island, Maui en Kauai? Ik zag dat overnachtingen flink aan de prijs zijn, dus misschien is het voordeliger om twee keer iets voor een week te huren, dan telkens voor een paar nachten? Ik heb een flink aantal excursies voor ogen dus als ik op overnachtingen kan besparen zou heel fijn zijn. :lol:
Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Reis Guinevere: Hawaii Jan/Feb 2012

Bericht door gleuknie »

Ik zou voor die tweede week kiezen tussen Kauai en Maui.
Beter een eiland goed bezoeken, dan voor 2 eilanden te weinig tijd hebben.
Zo hadden wij voor Big Island veel te weinig tijd.
Als je voor Maui kiest, ben ik erg nieuwsgierig naar die excursie naar Lanai. :wink:
guinevere schreef:Ik heb een flink aantal excursies voor ogen dus als ik op overnachtingen kan besparen zou heel fijn zijn. :lol:
Met het bezoeken van 2 i.p.v. 3 eilanden bespaar je ook al op de vluchten. :wink:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

gleuknie schreef:Beter een eiland goed bezoeken, dan voor 2 eilanden te weinig tijd hebben.
Ben ik met je eens, maar mijn inziens zul je altijd te weinig tijd hebben voor welk eiland dan ook. Ik had voor drie weken familie op bezoek hier in Oahu, we zijn echt continue op pad geweest met ze, nergens blijven hangen en zo, en slechts een paar strand dagen gehad, en toch hebben ze nog niet alles gezien lol
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Wij zijn in 2009 dertien dagen naar Hawaii geweest.
dag 1 vliegen vanaf LAX
dag 2 3 4 Kauai
dag 5 vliegen naar Big Island
dag 6 7 8 Big Island
dag 9 vliegen naar Oahu
dag 10 11 12 Oahu
dag 13 vliegen naar LAX
Ik zou kiezen voor niet te veel verplaatsingen.
Als je op Oahu vliegt, zou ik daar eerst een tijdje verblijven en dan pas verplaatsen.
Korte samenvatting van onze belevingen.
Kauai prachtig groen eiland, drie dagen is genoeg om de highlights te zien.
Big Island, vulkanen en veel gesnorkeld/zeekajakken, drie dagen is veel te kort om de hoogtepunten te zien. Het is een erg groot eiland en achteraf zou ik er zeker drie dagen bij gehad willen hebben. Wellicht is het handig om op twee verschillende plaatsen te verblijven. Mocht je snorkelen en zeekajakken leuk vinden kijk even op VRBO.com: 127431. Wij hebben hier geslapen en de eigenaar, helemaal gek van snorkelen, duiken en zeekajakken, doet dit er gratis voor je bij. Geweldig.
Oahu heel veel gezien en gedaan in drie dagen met 1 of 2 extra dagen had het wat relaxter geweest.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

jiejie schreef:Ik had voor drie weken familie op bezoek hier in Oahu, we zijn echt continue op pad geweest met ze, nergens blijven hangen en zo, en slechts een paar strand dagen gehad, en toch hebben ze nog niet alles gezien lol
Ik gok dat ze de West Shore dan niet gezien hebben? :wink: In 3 weken kun je inderdaad zelfs nog niet alles zien. Dan is het dus juist aan te raden om het bij 2 eilanden te houden.

Oahu wordt misschien (en ook door mij) wel ondergewaardeerd, dus misschien is het een idee dat jij een lijst voor de forumleden maakt met wat er op Oahu te doen is? Dan kan iedereen meteen verwezen worden naar die lijst, net zoals nu vaak gebeurt met de lijst van RiverCola over L.A. en de lijst van SpaceAce over Highway 1.
Hans B schreef:Wellicht is het handig om op twee verschillende plaatsen te verblijven.
Dat is niet eens zo'n slecht idee. Bijvoorbeeld in Kona en Hilo. Ik vond de verschillen zo prachtig tussen de droge westzijde en de groene oostzijde.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

gleuknie schreef:Ik gok dat ze de West Shore dan niet gezien hebben? :wink: In 3 weken kun je inderdaad zelfs nog niet alles zien. Dan is het dus juist aan te raden om het bij 2 eilanden te houden.

Oahu wordt misschien (en ook door mij) wel ondergewaardeerd, dus misschien is het een idee dat jij een lijst voor de forumleden maakt met wat er op Oahu te doen is? Dan kan iedereen meteen verwezen worden naar die lijst, net zoals nu vaak gebeurt met de lijst van RiverCola over L.A. en de lijst van SpaceAce over Highway 1.
Nou, die westkust hebben ze gezien, maar tot aan de lagoons bij Ko'olina op het land, en de rest vanuit de lucht. Ze wilden wel daar ook nog naar toe gaan (in ieder geval mijn zusje met haar vriend) maar daar was uiteindelijk geen tijd meer voor. Reden dat ze daar voornamelijk naartoe wilden gaan was omdat je er leuk kunt snorkelen volgens de berichten en omdat er veel dolfijnen te vinden moeten zijn. Maar, je snapt hem inderdaad, ik had ze wel ingelicht over de eventuele gevaren aldaar (alhoewel het de laatste tijd wat stiller is daar).

Zo'n lijst is inderdaad een idee, ik had destijds al een klein lijstje gemaakt voor mijn familie met wat dingetjes. Er zal nog genoeg op aan te vullen zijn, vermoed ik. Als ik vandaag of morgen tijd heb zal ik dat eens gaan doen.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

jiejie schreef: Zo'n lijst is inderdaad een idee, ik had destijds al een klein lijstje gemaakt voor mijn familie met wat dingetjes. Er zal nog genoeg op aan te vullen zijn, vermoed ik. Als ik vandaag of morgen tijd heb zal ik dat eens gaan doen.
Vandaag of morgen zou mooi zijn :mrgreen: ! Voor 1 juli zou ook al mooi zijn :thumbup:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Fijn, duidelijk advies! :thumbup: Nu alleen nog deze keuze tussen Maui en Kauai. Ik las gisteren een verslag wat me weer heel erg aan het twijfelen bracht, omdat het als te touristisch omschreven werd met overal file en grote mensenmassa's bij de bezienswaardigheden. Is dat echt zo? :?

Twee overnachtingsplaatsen op Big Island is een interessant idee. Ergens lijkt het me heerlijk (en goedkoper) om de hele week op dezelfde plaats te zitten, maar als we daarmee uren in de auto kwijtzijn ... weer iets om over na te denken.

Hans, Oahu trekt ons niet zo. Ik las ergens het advies om bij wijze van orientatie de helicoptervideo's van de eilanden te bekijken en Oahu deed me daarbij erg denken aan California. Mijn college die er een paar jaar geleden was zei dat het niet zo'n succes was, omdat het op zijn geboortestaat Florida lijkt. Allebei fijne staten, maar niet wat ik in gedachten heb voor een reis naar Hawaii. De enige reden dat we op Oahu vliegen is omdat ik absoluut naar Pipeline wil.

Ik ben trouwens wel benieuwd naar de lijst van jiejie, want we gaan onze tijd op Oahu (totaal 3 dagen) natuurlijk wel optimaal benutten.
Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

guinevere schreef:Ik las gisteren een verslag wat me weer heel erg aan het twijfelen bracht, omdat het als te touristisch omschreven werd met overal file en grote mensenmassa's bij de bezienswaardigheden. Is dat echt zo? :?
Ik mag aannemen dat dit om Oahu gaat? Op Big Island heb je totaal geen last van grote mensenmassa's. Op Maui ben ik zelf niet geweest, maar ook daar heb ik dit nog nooit over gehoord.
Groetjes René

guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Nee, het ging over Maui. Volgens de schrijfster was de weg naar Hana een grote opstopping van auto's, net als dat er voor elk strand/bezienswaardigheid een kleine file ontstond met parkeerproblemen. Ook op de stranden en tijdens het snorkelen was het volgens haar aldoor hutjemutje.

Ik had wel gelezen dat Maui na Oahu het drukste eiland is, maar niet dat het zo erg was. Ik schrok daar eigenlijk wel een beetje van, want dat is niet wat ik in gedachten had.
Afbeelding
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Eventjes geknipt uit Lauya's Florida topic, omdat dat anders straks ook over Hawaii gaat. :wink:
Lauya schreef:En wat betreft het Maui-blogje... Working on it! Ik ben bijna klaar met tikken (gaat een stuk langzamer nu de dagelijkse beslommeringen weer zijn begonnen), maar ik ga steeds stiekem foto's kijken! Zucht...
Waar ga je heen in Hawaii?? Wij hebben alleen Maui gedaan, maar we kunnen morgen weer terug. Lang niet alles gezien en gedaan wat we wilden.

Ik vond het heerlijk relaxed. Je zou echt de Road to Hana moeten rijden en naar Big Beach gaan, de golven daar zijn briljant. En de zee is echt blauw. Lahaina is ook een leuk plaatsje. Maar ik moet wel eerlijk zijn; omdat we daar getrouwd zijn, en veel van onze vrienden en familie daar waren, was het wel extra speciaal, romantisch sfeertje, je kent het wel.
Oh, en een cabrio is echt een must! En aanpappen met de locals. Die hebben altijd wel leuke tips, die we helaas niet allemaal hebben kunnen doen!
Ik ben zo blij om te lezen dat jij Maui wel als relaxed hebt ervaren! Het blijft een moeilijke keuze, maar ik denk dat we op Maui net iets meer leuke dingen kunnen doen dan op Kauai. Ik hoorde al dat er op Little Beach, vlakbij Big Beach op zondagavond een wild feest gegeven wordt.

Was de cabrio niet eng op de weg naar Hana? Ik had verwacht dat je daarvoor beter een 4x4 kon huren.
Afbeelding
Lauya
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauya »

Handig dit! :D

Klopt van Little Beach, helaas is dat een van de dingen die we zelf niet hebben kunnen aanschouwen. Ik geloof dat je achter Big Beach of op Little Beach over een paar rotsen moet klimmen.... De locals zouden daar gaan chillen en een beetje eten enzo. Wild feest weet ik niet zeker... Hoor graag van je hoe dat was :D

En ik heb helemaal geen last gehad van drukte, op de Road to Hana echt maar 10 auto's tegengekomen, maar we zaten dan ook wel in het na-seizoen. Ik denk dat Jan/Feb wel wat drukker is.
Als je gewoon rustig rijdt, dat is ook wel handig, want er is genoeg te zien, is het helemaal niet eng. Maar mijn kersverse husband is dan ook een hele goede chauffeur :D

Wat ik heb gehoord van familie die mee was, en ook Ohau hebben bezocht, is dat het daar vooral in Honolulu erg druk is. Veel japanners. Dat vonden ze wel echt even schrikken, vergeleken met maui. Maar de kust is wel weer prachtig heb ik me laten vertellen.

Ik kan je natuurlijk niet helpen bij de keuze tussen de andere eilanden, maar Maui was eind april/begin mei, best heel rustig. Ik kan me voorstellen dat het in het hoogseizoen wat minder fijn is daar...
Voor Hana echt wel een dagje uittrekken. Vroeg opstaan! Je hebt ook nog de vulkaan, maar wij hebben die ook niet bezocht. Onze vrienden wel, maar dat was de mogelijk slechtste dag ever, omdat het vreselijk slecht weer was, en ze geen hand voor ogen konden zien.

Ik zal snel het blog online zetten... misschien dat het helpt!
Volg ons tijdens de pre-honeymoon in Zuidwest USA en onze trouwpartij op Maui!
http://ralphlaura.blogspot.com

Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer