Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

overstaptijden Honolulu

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

overstaptijden Honolulu

Bericht door VillaUtopia »

Hi!

Ik zit al een tijdje te worstelen met alle vliegtickets die ik moet boeken voor een reis naar hawaii via NY en SF.

De stopover ticket van brussel naar SF via NY heb ik al geboekt maar nu nog naar hawaii.

Blijkt dat United en Continental goedkoper zijn naar honolulu dan hawaiianair dus ik wil een retourticket SF - Honolulu boeken om vervolgens met hawaiianair de eilanden te bereiken. Hawaiianair heeft eigenlijk dezelfde ticket prijzen retour als twee enkeltjes dus lekker overzichtelijk.

Nu heb ik een vlucht met united vanuit SF gezien die lekker goedkoop is naar honolulu en om 11.10 am aankomt. Als ik aansluitende vluchten zoek om direct door te vliegen naar kauai gaan er nog twee relatief snel: OF 12.03 pm OF 12.32 pm

Als ik die niet boek moet ik wachten to tegen 4 pm en daar heb ik weinig zin in.

Is 12.32 of misschien zelfs 12.03 haalbaar om over te stappen. (wel al gelezen dat je het beste in SF al je bagage naar lihue moet inchecken en je ervoor moet zorgen dat je op de secure area blijft in honolulu) Ik ga ervanuit dat als je vanuit SF komt je niks anders hoeft te doen dan naar de hawaiianair terminal te lopen en inchecken (als we dat nog niet online kunnen doen).

kind regards,
JD
jiejie
Amerika-expert

Re: overstaptijden Honolulu

Bericht door jiejie »

Nou heb ik zelf geen ervaring met het daadwerkelijke overstappen hier in Hawaii, maar als ik kijk naar overstappen in het algemeen, zou het te doen moeten zijn vermoed ik. Je zult alleen geen vertraging mogen hebben, want dan kom je natuurlijk wel in de knoop, en je moet rekening houden dat het toch best wel een stukje wandelen is tussen de twee terminals (zie hier ook de plattegronden: http://hawaii.gov/hnl/terminal-information (je komt aan en vertrekt op de tweede verdieping)).

Voor interisland vluchten staat normaal dat je twee uur van te voren aanwezig moet zijn, maar wij zijn er meestal pas een uur van te voren, en dat gaat normaal gesproken gewoon goed (al moeten we soms rennen lol). Overigens kun je gelijk hebben, als ik naar de terminal map kijk, over het binnen de secure area kunnen blijven. Maar ik durf dit niet echt te garanderen.

Hoe ziet de rest van je vlucht er trouwens uit? Het lijkt mij nogal een erg lange reis (met een dag ertussen), gezien je in de ochtend aankomt?
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou persoonlijk liever de vlucht kiezen van 12.32 dan die van 12.03. Die van 12.03 is binnen een uur van aankomst en het lijkt me toch rustgevender om bijna anderhalf uur te hebben tussen de vluchten.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

Hi!

Thanks voor jullie reacties! Om eerlijk te zijn hebik het in de tussentijd geheel anders gedaan (en nog goedkoper en sneller ook)

Ik zat te focussen op een reis SF - Kauai - Big island - Maui - SF. De rechtstreekse vluchten naar kauai zijn allemaal belachelijk duur maar het blijkt dat een combi ticket SF - Kona + Kahului - SF net zo duur is als een retour SFO - HNL. Daar komt bij dat ik nu sneller op echte bestemming ben, niet moelijk hoef te doen met bagage, niet hoef over te stappen en ook nog eens goedkoper uit ben omdat ik minder interisland tickets nodig heb... Totaal 630 dollar en met de huidige dollarkoers prima te doen :D

Evengoed goed om deze info te delen want ik ben de vraag zonder antwoord vaker tegen gekomen.

Thanks
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Super. Dat is ook nog eens een scherpe prijs inderdaad!
Heel veel plezier met het voorbereiden van een onvergetelijke reis. :wink:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

VillaUtopia schreef:De rechtstreekse vluchten naar kauai zijn allemaal belachelijk duur
Afhankelijk wanneer en waar vandaan je vliegt op het vaste land van de VS, kun je voor iets minder dan 400 USD rechtstreeks naar Kauai vliegen met Alaska Airlines. Op zich is dat niet bepaald duur :)
VillaUtopia
Amerika-ontdekker

True, maar ik zit al in SF en wil per sé op die ene dag :D

Dus voor mij was er geen optie, ook niet bij alaska air. Maar goed, het is al geboekt nu. (hoewel interisland direct via hawaiianair een probleem gaf blijkbaar want ik kreeg een melding op het scherm dat er een probleem was met het geven van het e-ticket en de opmerking dat ik contact moest opnemen met het service center....grrr)
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

In 2009 heb ik met United gevlogen, AMS-LAX met een stop in LA en vervolgens naar Kauai.
De terugweg Honolulu-LAX en vervolgens door naar NYC, daar een stop en enkele dagen later naar AMS.
Verder twee vluchten van Kauai-Big Island en Big Islan naar Honolulu met Hawaiian Airlines.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ