Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Drinkwater

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

:welcome:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Rob schreef:Als wij ergens gaan eten zeggen we voor het drinken altijd NO ICE, de frisdrank is toch al gekoeld en meestal scheppen ze je beker eerst voor 3/4 vol met ijs.
Dat doen wij dus ook!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Jasmino schreef:
Rob schreef:Als wij ergens gaan eten zeggen we voor het drinken altijd NO ICE, de frisdrank is toch al gekoeld en meestal scheppen ze je beker eerst voor 3/4 vol met ijs.
Dat doen wij dus ook!
Dat doe ik zelfs in Nederland. Ik heb een hekel aan ijskoud drinken.

Marjon
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

PeeJay schreef:Thuis drink ik water gewoon uit de kraan, wij hebben nl. een eigen put en zijn dus niet aangesloten op het waternet, heerlijk water en voor niets...

/PeeJay
Dan heb jij zeker nog nooit problemen met je wellpump gehad. De kosten van reparaties aan je well of de pomp daarin kunnen behoorlijk oplopen. In de afgelopen 8 jaar dat ik hier woon heb ik al $12000 kosten aan de well gehad. Geef mij maar een waterrekening...
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Loek schreef:In de afgelopen 8 jaar dat ik hier woon heb ik al $12000 kosten aan de well gehad. Geef mij maar een waterrekening...
Hoe oud is/was die pomp ? Mijn installatie is redelijk nieuw, en denk niet dat ik daar grote problemen mee krijg voorlopig. Maar zeg nooit mooit natuurlijk. Had een paar jaar geleden wel dat de aannemer die mijn basement bouwde de stroom van de pomp in de put ergens had afgesneden. Maar alles netjes opgelost natuurlijk, had alleen een halve dag geen water.

Ik zeg niet dat er niets kan gebeuren met de put en pomp, maar ik heb wel inspektie laten doen voordat ik het huis kocht natuurlijk, en volgens de inspekteur zit het allemaal uitstekend in elkaar.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Volgens mij kun je het kraanwater inderdaad gewoon drinken, maar ik doe het nog steeds niet. Nu na 4 maanden ruik ik gelukkig de chloorlucht tijdens het douchen niet meer zo en ook tanden poetsen gaat prima met kraanwater. Drinken daarentegen vind ik nog steeds niet lekker. Gelukkig hebben we een koelkast met aan de buitenkant een kraantje voor gekoeld èn gezuiverd water (en ijsblokjes) en zit er ook een filter op de keukenkraan, zodat ik kan koken met gefilterd water. Zou er niet aan moeten denken om hier mijn Senseo te zetten met dat chloorwater :-).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

houstonwehaveaproblem schreef:Zou er niet aan moeten denken om hier mijn Senseo te zetten met dat chloorwater :-).
Daar zou ik ook niet aan moeten denken. :cry: Krijgt de koffie inderdaad een nare bijsmaak van. Als ik op een motelkamer in Amerika koffie zet (op steeds meer motelkamers kan dat :D ) gebruik ik ook altijd water uit flessen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
smiletje85
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door smiletje85 »

Hoe zit het eigenlijk met het water en ijs dat je uit de koelkast kunt halen? Zit hier ook chloor in? Ik heb het zelf eigenlijk nog nooit geprobeerd en haal altijd flesjes, maar daar ben ik wel benieuwd naar.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

smiletje85 schreef:Hoe zit het eigenlijk met het water en ijs dat je uit de koelkast kunt halen? Zit hier ook chloor in? Ik heb het zelf eigenlijk nog nooit geprobeerd en haal altijd flesjes, maar daar ben ik wel benieuwd naar.
Wij hebben zo'n grote dubbele koelkast-vriezer combi met daarin aan de buitenkant zo'n tapkraantje voor gekoeld water en ijsblokjes. Het water wat daaruit komt wordt gezuiverd met een filter, dus geen last van chloorbijsmaak. Filter moet eens in de zoveel tijd vervangen worden, net als het filter op de keukenkraan.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Wij hebben op onze keukenkraan een filter aangesloten dat allerlei chemicaliën en ander spul uit het water filtert. Werkt zeer goed. Elke zes maanden vervangen we het filter.
Het merk is mij nu even ontschoten. Dat zal ik even opzoeken en melden zodra ik weer thuis in Seattle ben (ik zit nu in Minneapolis voor m'n werk en vlieg vanavond terug).

Ron
http://www.duchavenue.com
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

PeeJay schreef:
Loek schreef:In de afgelopen 8 jaar dat ik hier woon heb ik al $12000 kosten aan de well gehad. Geef mij maar een waterrekening...
Hoe oud is/was die pomp ? Mijn installatie is redelijk nieuw, en denk niet dat ik daar grote problemen mee krijg voorlopig. Maar zeg nooit mooit natuurlijk.

/PeeJay
Dee eerste keer was het een 15 jaar oude pomp die vervangen moest worden. Een jaar later moest die er weer uit omdat hij het niet meer deed (garantie alleen op de pomp). Weer anderhaf jaar later moest ie er weer uit, ditmaal was de impellor als gevolg van sediment vastgelopen (geen garantie). De onderdelen zijn vrij duur, maar het arbeidsloon mag er ook wezen. Daarbij zit onze pomp erg diep (800 foot).

Loek
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Dat is balen Loek. Volgens de geleerden is ons grondwater erg schoon, dus hopelijk geen vast lopers hier... :wink: Kweet niet hoe diep onze put gaat, maar aangezien wij op een heuvel wonen zal het toch zeker zo'n 500 foot zijn.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer