matthijs en rian schreef:Jullie geven aan dat het verstandig is wat gegevens bij de hand te hebben als je naar de states gaat betreffende in ieder geval het eerste logeeradres.
We gaan met zijn tweeen. Moet ieder dan dat adres apart hebben?
Matthijs en Rian,
Het adres van je eerste overnachting heb je (misschien) nodig bij het inchecken (heb het zelf nog niet hoeven opgeven tijdens mijn reis afgelopen oktober). Je hebt het in ieder geval nodig om de adresgegevens in te vullen op de groene Visa Waiver. Het is daarom niet nodig dat jullie allebei het adres apart bij jullie hebben.
We hebben voor onszelf een map gemaakt met daarin alle papieren en een complete route uitdraai en ook alle adres gegevens en vouchers en heel de reutemeteut.
Volstaat dit, en kan ik dit aan mijn vrouw geven als ik klaar ben met ondervraging of kun je tijdens het gesprekje die map niet aan haar geven?
Ik maak zelf ook altijd een map met alle papieren (kopie e-ticket, route, planning, reserveringen, info over bezienswaardigheden). Ik noem het zelf altijd mijn "draaiboek".

Dit neem ik niet mee in de handbagage. Ik heb een apart tasje waar ik alle reisdocumenten in bewaar.
Volgens mij gebeurt het interview op Schiphol, vlak voordat je de wachtruimte ingaat, altijd per reisgezelschap. Dit weet ik niet zeker omdat ik altijd alleen reis. Het is een heel kort interview met vooral vragen over wie de bagage ingepakt heeft. Ook wordt er een scan van je paspoort gemaakt. Je map met papieren heb je tijdens dat interview niet nodig. Het is niet zo dat men van de eerste tot de laatste dag wil weten wat je gaat doen in Amerika. Er staat me zelfs bij dat men dan niet eens vraagt naar de aard van het bezoek. Dat gebeurt bij de Immigratiedienst in Amerika pas.
Roland