Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
- Belenos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vl
Ik heb nog een vraagje over het gebruik van de voornaam bij het invullen van de esta. Op voorgaande bladzijden in dit topic (en op de site van esta) wordt aangegeven dat de eerste voornaam genoeg is. Toen ik toevalligerwijs toch expedia aan de lijn had, heb ik het nog even nagevraagd voor de zekerheid. Ik heb namelijk op de tickets wel twee voornamen staan (2 van de 3, meer kan niet bij expedia).
De medewerker was erg stellig en verzekerde mij ervan dat ik een nieuwe esta moet invullen, anders zou ik niet eens het vliegtuig in mogen. De esta moet volgens hem qua voornamen overeenkomen met het ticket. Nu wil ik voor de zekerheid best een nieuwe esta invullen, maar ik ben een beetje bang dat het dan nog niet goed is, omdat ik dan op mijn ticket en in de esta weliswaar twee voornamen heb, maar er in het passpoort drie staan.
Ik realiseer me dat ik de zoveelste ben met dezelfde soort vraag, maar ik wil het toch graag zeker weten. Wat kan ik het beste doen?
Robert
De medewerker was erg stellig en verzekerde mij ervan dat ik een nieuwe esta moet invullen, anders zou ik niet eens het vliegtuig in mogen. De esta moet volgens hem qua voornamen overeenkomen met het ticket. Nu wil ik voor de zekerheid best een nieuwe esta invullen, maar ik ben een beetje bang dat het dan nog niet goed is, omdat ik dan op mijn ticket en in de esta weliswaar twee voornamen heb, maar er in het passpoort drie staan.

Ik realiseer me dat ik de zoveelste ben met dezelfde soort vraag, maar ik wil het toch graag zeker weten. Wat kan ik het beste doen?
Robert
Van de ESTA site zelf, die jij ook al bekeken hebt veronderstel ik. Moesten die mensen van expedia ook eens op de site van ESTA kijken zouden ze dat ook zien.
Waarom eigenlijk 2 voornamen aan Expedia geven?
Enter your first (given) name as the first name appears on your passport under the First or Given Name field. Do not include the middle name in this field. First name is required to complete the application.
Waarom eigenlijk 2 voornamen aan Expedia geven?
Enter your first (given) name as the first name appears on your passport under the First or Given Name field. Do not include the middle name in this field. First name is required to complete the application.
- Belenos
- Amerika-ontdekker
Ik had er me ook absoluut geen zorgen over gemaakt als die man van expedia niet zo stellig was geweest in zijn uitspraken. Bij expedia heb ik twee namen opgegeven, omdat ik daar mee op zeker dacht te spelen. Ze vroegen er immers om. Bij esta geven ze inderdaad aan dat je maar 1 naam hoeft te geven, maar ik denk niet dat ze moeilijk doen als je er twee opgeeft en dan speel ik liever op zeker. Ik weet in dit geval dus alleen even niet zeker wat 'zeker' is. Om mijn gemoedsrust helemaal op orde te krijgen zal ik nog even met British Airways bellen.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Je kunt de hele wereld wel afbellen, maar op de site staat toch dat je je FIRST name moet opgeven en DO NOT INCLUDE THE MIDDLE NAME.
Wat is daar nou niet aan te snappen ?
Volgens mij kun je je de moeite besparen om met BA te bellen, want zelfs als die zeggen dat je maar 1 naam moet opgeven dan blijf je denken aan die man van Expedia die zei dat het niet goed is.
Wat is daar nou niet aan te snappen ?
Volgens mij kun je je de moeite besparen om met BA te bellen, want zelfs als die zeggen dat je maar 1 naam moet opgeven dan blijf je denken aan die man van Expedia die zei dat het niet goed is.
- Belenos
- Amerika-ontdekker
Jullie hebben gelijk, maar het blijft raar dat die kerel van expedia verkeerde info geeft. Daarom leek het mij verstandig dit ook even op het forum neer te leggen en eventueel bij BA, maar het is duidelijk nu;)
Bij dit soort zaken moet je nooit van één klantenservice knakker af gaan. Jantje interesseert het niet en zegt A, Pietje weet het niet en durft het niet te vragen en zegt dus B en Klaasje gaat het na bij zijn baas en komt met het juiste antwoord..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Hallo,
Ik heb even een vraagje... het klinkt misschien onnozel maar ik zou toch graag zeker zijn.
Ik heb net mijn esta formulier ingevuld en ik kreeg dan ook direct 'toestemming' verleend. Ik heb dit in de Nederlandstalige versie ingevuld maar toen ik terug op het hoofdscherm kwam stond er dat de antwoorden precies in het Engels moeten ingevuld zijn...
Ben ik hier nu verkeerd geweest of is hetgeen ik gedaan heb nu toch juist?
Dank u wel en groetjes!
Ik heb even een vraagje... het klinkt misschien onnozel maar ik zou toch graag zeker zijn.

Ik heb net mijn esta formulier ingevuld en ik kreeg dan ook direct 'toestemming' verleend. Ik heb dit in de Nederlandstalige versie ingevuld maar toen ik terug op het hoofdscherm kwam stond er dat de antwoorden precies in het Engels moeten ingevuld zijn...
Ben ik hier nu verkeerd geweest of is hetgeen ik gedaan heb nu toch juist?
Dank u wel en groetjes!
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik denk niet dat het een probleem is. De enige dingen die je zelf moet intypen én die verplicht zijn, zijn je naam en paspoortnummer. Lijkt me in elke taal toch wel hetzelfde
Je kan trouwens opnieuw inloggen met je paspoortnummer en je esta-code en daar kan je altijd nog gegevens aanpassen.
Wat heb je dan in het nederlands staan? De stad van vertrek?

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Jep dat oa! Maar het enige verplichte dat ook in het Nederlands staat is de 'mei' van mijn geboortedatum...Doockles schreef:Ik denk niet dat het een probleem is. De enige dingen die je zelf moet intypen én die verplicht zijn, zijn je naam en paspoortnummer. Lijkt me in elke taal toch wel hetzelfdeJe kan trouwens opnieuw inloggen met je paspoortnummer en je esta-code en daar kan je altijd nog gegevens aanpassen.
Maar aangezien dat er nergens een foutmelding was en ik als resultaat 'toestemming verleend' heb gekregen zal het wel in orde zijn zeker? :-/

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ja, maar die "mei" heb je niet zelf moeten intypen he. Die komt uit een dropdown die op voorhand gedefinieerd is. Je selecteert gewoon uit de mogelijkheden die de site jou aanbiedt. Omdat je op de nederlandstalige versie bezig was zal deze lijst in het nederlands verschijnen. Niets om je zorgen over te maken!! 

Onze reisverslagen:
Dank je wel Doockles 

Enige tijd geleden heb ik een ESTA formulier aangevraagd en inmiddels ook toestemming gekregen. Ik zie dat ik ook mijn vluchtgegevens in kan vullen. Is dit aan te raden en zijn er verder nog zaken waar ik rekening mee moet houden?
- Jo usalover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
ESTA nog geldig ?
Hallo,
Wij vliegen 16 juni naar NY.
Vorig jaar 29 mei ben ik naar Chicago geweest en heb toen een ESTA registratie gekregen, deze is zoals ik op de homepage lees
2 jaar geldig. Helaas heb ik de print niet meer, en ook het registratienummer niet.
Wat kan ik nu het beste doen ? Kun je ergens via mijn paspoortnr. het registratienummer opzoeken ?
Gr. Jo usalover
Wij vliegen 16 juni naar NY.
Vorig jaar 29 mei ben ik naar Chicago geweest en heb toen een ESTA registratie gekregen, deze is zoals ik op de homepage lees
2 jaar geldig. Helaas heb ik de print niet meer, en ook het registratienummer niet.
Wat kan ik nu het beste doen ? Kun je ergens via mijn paspoortnr. het registratienummer opzoeken ?
Gr. Jo usalover
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2024 UT, ID, WY, MT, SD, NE, CO
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
- Bushmaster
- Amerika-expert
Re: ESTA nog geldig ?
- niets, er van uitgaan dat je huidige ESTA nog geldig is.Wat kan ik nu het beste doen ?
- nieuwe ESTA aanvragen
<strike>nee</strike> ja, op de ESTA paginaKun je ergens via mijn paspoortnr. het registratienummer opzoeken
Laatst gewijzigd door Bushmaster op 05 jun 2011, 23:03, 3 keer totaal gewijzigd.
Ja hoor, ga naar de Esta site en klik op "retrieve your Application NumberJo usalover schreef: Kun je ergens via mijn paspoortnr. het registratienummer opzoeken ?
Vul hier al je gegevens in
Laatst gewijzigd door 6foot6 op 06 jun 2011, 07:40, 1 keer totaal gewijzigd.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Wel dus. https://esta.cbp.dhs.gov/esta/applicati ... ution=e1s2Bushmaster schreef:neeKun je ergens via mijn paspoortnr. het registratienummer opzoeken
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Jo usalover
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Bedankt ! Maar beide links werken niet, ik krijg ;
De webpagina "esta.cbp.dhs.gov" kan niet worden gevondenDNS-fout opgetreden Server niet gevonden. Misschien is de koppeling verbroken.
??
De webpagina "esta.cbp.dhs.gov" kan niet worden gevondenDNS-fout opgetreden Server niet gevonden. Misschien is de koppeling verbroken.
??
1991 au-pair Chicago ( 16 States)
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
2000 TX, CA,NV, Chicago
2004 FL
2006 CO,UT,NV,AZ
2008 NY
2009 Canada
2010 Chicago
2011 NY
2012 CO,WY,MT,ID,UT
2015 CO,UT,AZ,NV
2017 CA,NV,AZ, Hawaii
2019 WA,OR,NV,CA
2022 CO, UT, AZ, NV, CA
2023 NY
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik zie inderdaad dat je niet meer die link kunt gebruiken.
Als je naar de site van Esta gaat dan staat het direct op de beginpagina (ook als je voor Nederlands kiest) in de rechterkolom net onder de helft. Klik hier als u uw aanvraagnummer niet kunt vinden en daaronder staat de knop waar je op kunt klikken.
Als je naar de site van Esta gaat dan staat het direct op de beginpagina (ook als je voor Nederlands kiest) in de rechterkolom net onder de helft. Klik hier als u uw aanvraagnummer niet kunt vinden en daaronder staat de knop waar je op kunt klikken.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bushmaster
- Amerika-expert
oops iets te snel met antwoorden,
de ESTA pagina aangegeven door 6foot6 doet het bij mij hier wel.
de ESTA pagina aangegeven door 6foot6 doet het bij mij hier wel.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12969 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties