Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Niet naar New Mexico & Texas ?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Niet naar New Mexico & Texas ?

Bericht door Liz »

Een beetje rustiger?
Als ik de route lees word ik al nerveus :shock:

Je kunt lange afstanden rijden wel leuk vinden (dat vinden wij ook geweldig), maar dan moet je daar in je routeplanning rekening mee houden.
Als je drie weken tot je beschikking hebt, dan ben ik bang dat je door een stad rijdt, even om je heen kijkt en weer verder moet, want met jullie route heb je waarschijnlijk niet eens de tijd om uit te stappen en dingen te bekijken.
En ik zeg het nog maar eens.....de afstanden in Texas zijn enorm!! Vergis je niet.

Wat jullie nu in één reis stoppen, daar hebben wij 2 x 3 weken voor nodig gehad in 2009 en 2010.
En aanstaande oktober gaan we weer 3 weken (maar deze keer 1½ week TX en 1½ week Louisiana).

Niettemin wens ik je veel plezier met het uitwerken van de reis; altijd leuk om te doen, vind ik.
16x USA / 30 staten
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ipv Houston-Galveston kan je aan het eind van je vakantie ook Port Aransas-Galveston-Houston doen. Dus na aankomst eerst naar Austin. Dan hoef je ook niet 2x tussen Houston en Galveston te rijden. Wij hebben een grondige hekel aan dat stuk. En je hebt ook geen jetlag meer bij dat Spacecenter bezoek.
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

Liz schreef:Een beetje rustiger?
Als ik de route lees word ik al nerveus :shock:
En ik zeg het nog maar eens.....de afstanden in Texas zijn enorm!! Vergis je niet.
hi,hi Liz en ik word al helemaal nerveus van jouw reactie.
Wij hebben voor 4 weken ook redelijk die route en denken zelf dat we het goed gepland hebben met veel rust momenten tussen de (lange) reisdagen. maar ik denk dat ik inderdaad geen idee heb hoe groot Texas is. Je hoort van iedereen dat de slogan van de staat terecht is.
Ben heel benieuwd hoe ik daarna op de reis terugkijk.
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Nou, ik heb net jullie route even bekeken op je weblog en dat ziet er goed uit.
Mááárrrr.....ik word alweer nerveus :lol:
Jullie gaan een flinke rit tegemoet, hoor, maar jullie hebben dan ook 4 weken, dan kun je een heel eind komen.
Overigens ligt Wichita Falls niet in Oklahoma, maar in Texas.
Wij hebben daar vorig jaar toevallig overnacht.

Veel plezier verder nog met de voorbereidingen!

Ik kan trouwens nergens vinden wanneer jullie vertrekken??
16x USA / 30 staten
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

.....en ga niet in het gebied van Bisti rondrijden, ook niet met een SUV. gewoon de auto parkeren en gaan wandelen.
recidivist
Amerikafan

Bericht door recidivist »

Liz, bedankt voor je reactie. Ik ga zometeen ook zeker even je reisverslagen doorlezen en weet je te vinden als we ergens vragen over hebben. Van vrienden in Amerika hebben we ondertussen ook al wat hints en tips gekregen, ik weet zeker dat het weer een mooie reis gaat worden!

Tickets zijn geboekt, de huur-auto(s) ook en zelfs Chisos Mountains Lodge. En als klap op de vuurpijl...de sunset ride in Big Bend NP. Ik heb nog nooit op een paard gezeten, maar de dame met wie ik contact had heeft me verzekerd dat ze doorlopend met 'beginners' op pad gaat. Hi-ha-how...ik begin me al een echte cowboy te voelen.

oeps: ik zie nu pas dat je onderschrift geen reisverslagen zijn.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Kaolboerke
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaolboerke »

Ik ga naar een ranch in Clyde....op zich al een heel nationaal park met veel wildlife....maar wat is in het Nederlands een Bobcat of een mountain lion???
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Bobcat is Lynx en Mountain Lion of Cougar is een Puma. Weinig kans dat je ze te zien krijgt. Javelinas zal je zeker zien.
Kaolboerke
Amerika-ontdekker

Bericht door Kaolboerke »

Weinig kans Yeehaw?
Die amerikaan met wie ik contact heb zegt juist dat ze op de ranch van zijn maat in ABILENE regelmatig voorkomen....
Maar ik ben benieuwd....misschien vertelt ie me wel niet de waarheid....

Denk dat ik mijn hele reis omgooi....niet via DECATUR terug ri BBSP maar eerst naar Oklahoma en dan naar het westen( New Mexico )...ik zie wel...
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik had het over Big Bend. Diverse keren geweest en nog meer in andere delen van Tx maar heb die dieren, behalve Javelinas, nooit gezien. Waarschijnlijk zien ze jou wel trouwens. Een toerist is natuurlijk geen local dus in neem onmiddellijk aan dat ze op de ranch te zien zijn alhoewel ik sterke twijfels heb vwb mountain lions.
Yeehaw
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Yeehaw schreef:Ipv Houston-Galveston kan je aan het eind van je vakantie ook Port Aransas-Galveston-Houston doen. Dus na aankomst eerst naar Austin. Dan hoef je ook niet 2x tussen Houston en Galveston te rijden. Wij hebben een grondige hekel aan dat stuk. En je hebt ook geen jetlag meer bij dat Spacecenter bezoek.
Vervelend stuk om te rijden dus van Houston naar Galveston?
In welk opzicht?Veel file?
Als ik nu om moet gooien moet ik alle hotels en Big bend weer veranderen geen idee of Big bend nog ruimte heeft.
Ik laat het maar zo.
Met aankomen vallen we overigens altijd meteen in het ritme.
Bij thuis komst hebben we wel altijd last van een jetlag.
Heel vervelend en het duurt echt wel een paar dagen voor we weer in het ritme van hier komen.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Recidivist met dat paardrijden komt het wel goed.
Vorig jaar heb ik voor het eerst paardgereden in Moab
waar we ook in Arches hebben gereden.
Dit ging prima ze begeleiden je erg goed en je krijgt een paard
dat lekker rustig is..
Het is zo goed bevallen dat ik ook maar ga kijken voor die sunset rit in Bigbend.
Echt nerveus maak ik me niet over de afstanden.
En Texas is zeker enorm groot.
Vandaar dat we er ook zoveel dagen rondbrengen.
Op onze vorige rondreizen hebben we in dezelfde tijd veel meer staten bezocht.
En hebben we ook dagen ertussen gehad van zes uur.
Toch is dit goed bevallen en we zijn allemaal wel gek op autorijden.
Er zitten inderdaad een paar flinke afstanden tussen.
Vooral van Forth worth naar Amarillo.
En de volgende dag naar Santa fe is ook geen klein stukje.
Twijfel erover om Forth Worth te schrappen en daar Wichita falls van te maken.
Wat is daar eigenlijk te doen?
Maar goed Forth Worth wil ik ook wel graag zien.
Vindt het een moeilijke beslissing.
Myrte
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Myrte »

Super topic, wat een leuke tips allemaal !
Wij gaan in oktober/november van Houston naar LA rijden.
Ben al van LA naar NYC gereden door NM & TX dus weet wat ik kan verwachten.
Maar ik vraag me nog 2 dingen af:
- het is dan hurricane season, wat merk je daarvan ? hoe vaak komt het voor ?
- hoe is het weer en hoe laat is het donker ?
recidivist
Amerikafan

@ eric44051 Een mak paard...dat komt dus wel goed. Nu alleen maar hopen dat de 'houten kont' na het rijden een beetje meevalt.

In Fort Worth hebben we het Country Inn vlakbij de Stockyards geboekt. Met de promotiecode 'carlsonf' (friends en family) kon dat voor een redelijke prijs ($70 ex tax). Uit eerdere ervaring weet ik dat je die code zonder problemen kan gebruiken in alle Carlson hotels (o.a. Country Inn, Radisson, Park Inn). Er is ons in de afgelopen jaren nog nooit gevraagd naar wie onze 'friend of family' is die bij Carlson werkt en we hebben met de code al hele mooie hotels tegen 70 of 80 dollar gehad. Soms zelfs ook nog met een upgrade 'because you're family'. Ook op plekken waar ik met Priceline of Hotwire veel meer kwijt zou zijn. Ik heb het zo uitgemikt dat we op vrijdag en zaterdag daar zijn, zodat we natuurlijk de rodeo in Billy Bob's Honky Tonk kunnen meepakken voor het echte Texas gevoel 8) .

Tja, Texas is te groot om alles in een keer te zien. Wij hebben in onze route echt keuzes moeten maken. Maar het leuke is wel dat hoe meer je leest, hoe meer zin je krijgt om die kant op te gaan. En ach...Texas loopt niet weg. Als het in october goed bevalt dan pakken we een volgende keer wat meer de noord-kant en een stuk New-Mexico erbij.
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Mijn paard was zo mak en rustig moest constant aangespoord worden om te lopen.
Had de volgende dag wel een houten kont maar goed het was de moeite waard.
Dit jaar gaan we paart rijden op het strand bij Port aransas.
Heb vandaag ook een mailtje gehad van onze kennissen in Clovis New Mexico.
Die gaan we tussen Amarillo en Santa Fe ook nog ontmoeten.
Vorig jaar hebben we ze ontmoet in Yellowstone.
En door hun enthouisaste verhalen gaan we deze kant op.
Ben het met je eens er is zoveel te zien en te doen alleen al in Texas
en het is zo moeilijk om keuzes te maken.
Sytse
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sytse »

Wat een mooi topic, die had ik nog niet eerder gezien. Wij beginnen in Texas en gaan dan omhoog naar Mount Rushmore en via California, veel op vrienden bezoek weer naar beneden naar San Diego (Comic convention) en dan via Las Vegas weer naar Houston. Wij zijn niet van de parken en het wandelen dus vandaar dat we veel kilometers maken en veel bekenden gaan opzoeken. Ik ben nog wel even benieuwd naar wat suggesties in Texas en dan met name zuid texas.
Wij gaan deze zomer ook naar Houston ( 2 juli)...en dan de rest van de westkust maar hebben aan het eind 31 juli of 2 dagen later twee dagen te vullen.
We hebben dan de keus tussen 2 dagen El P{aso of 2 dagen San Antonio.
Mijn dochters (8 en 10) willen graag een rodeo zien, weet iemand hier of die rond die tijd daar gehouden worden?
Welke stad is leuker San Antonio of El Paso? Wat zouden jullie dan doen met kinderen erbij?

Ons schema is ongeveer 30 juli Lordsburg - El Paso - Fort Stockton - San Antonio - Houston( 4 augustus)
recidivist
Amerikafan

Misschien is Bandera (de zelfverklaarde cowboy hoofdstad van de wereld) bij San Antonio een optie voor een rodeo? Op iedere vrijdagavond in juli tot augustus wordt er (zolang het weer het toelaat) een rodeo gehouden. Informatie op:
http://www.lightningranch.com/rodeo_series.htm
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Mooie maar enorme rountrip Sytse. Ik neem aan dat je Yellowstone ook niet overslaat. Ga vooral de grens met Mexico niet over van El Paso. San Antonio zou mijn voorkeur hebben boven El Paso.
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Sytse schreef: We hebben dan de keus tussen 2 dagen El P{aso of 2 dagen San Antonio.
Mijn dochters (8 en 10) willen graag een rodeo zien, weet iemand hier of die rond die tijd daar gehouden worden?
Welke stad is leuker San Antonio of El Paso? Wat zouden jullie dan doen met kinderen erbij?

Ons schema is ongeveer 30 juli Lordsburg - El Paso - Fort Stockton - San Antonio - Houston( 4 augustus)
Ik zou ook voor San Antonio kiezen ipv El Paso. De Riverwalk is erg leuk en gezellig. De boottocht vond ik ook leuk, lijkt mij ook wel wat voor kinderen. Ook de Mexicaanse markt vond ik een bezoek waard, met alle geuren en kleuren.

Veel plezier!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Ook mijn voorkeur gaat uit naar San Antonio boven El Paso.

En ik weet niet meer wie het schreef, maar als je naar Fort Worth gaat, logeer dan bij voorkeur in het Stockyards Hotel.
Erg leuk en midden in het centrum dichtbij alle vertier.
En op steenworp afstand van Billy Bob's.
Wel wat duurder dan de normale ketenhotels, maar dan ervaar je wel het echte Texas gevoel.
16x USA / 30 staten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer