Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jaydee84: Eerste keer USA, advies gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jaydee.
Amerikakenner

Re: Reis Jaydee84: Eerste keer USA, advies gevraagd

Bericht door Jaydee. »

Bedankt voor all reacties! Als het me nu niet lukt om een mooie reis te plannen :wink:

Moet zeggen dat we denk ik wel iets meer houden van steden bezoeken en de echte amerikaanse cultuur op te snuiven (Dus grote steden, grote auto's, veel overdrevenheid :))
dan de natuur. Natuurlijk willen we de Grand Canyon, Yosimite Park en Death valley zien. Maar ook LA, SD, LV en SF willen we absoluut zien.

Volgens mij mogen we er dan wel 4 weken voor uitrekken haha..
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Jaydee84 schreef:Volgens mij mogen we er dan wel 4 weken voor uitrekken haha..
Nee hoor al is langer altijd leuker :mrgreen:
Maar met de route van Rene ben je al ver in al je wensen. Enkel San Diego ontbreekt maar als dat een must is kan dat makkelijk met wat schuifwerk ingepast worden hoor. Dan laat je bv een dag Page en die dag in Monument Valley vallen.
Doe vooral waar je zelf zin in hebt en laat je niets 'opdringen'.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Dude schreef:
Jaydee84 schreef:Volgens mij mogen we er dan wel 4 weken voor uitrekken haha..
Nee hoor al is langer altijd leuker :mrgreen:
Maar met de route van Rene ben je al ver in al je wensen. Enkel San Diego ontbreekt maar als dat een must is kan dat makkelijk met wat schuifwerk ingepast worden hoor. Dan laat je bv een dag Page en die dag in Monument Valley vallen.
Doe vooral waar je zelf zin in hebt en laat je niets 'opdringen'.

Bart

Ja ik heb de route van Rene al opgeslagen op m'n pc. Vooral de hotelsuggesties is iets waar we echt iets aan hebben.
Ik laat me niets opdringen :) we hebben de tijd om een mooie route uit te stippelen. Ik ga zoeken naar de goedkoopste tickets en naar de beste autohuur.
Sommige hotels zullen we vantevoren boeken om een beetje lijn in de reis te houden. Dat lijkt mij wel verstandig. Ook omdat m'n vriendin nog wel eens wat paniekerig kan zijn haha.. :D

P.s. mooie site heb je bart, met veel plezier naar gekeken!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Bedankt :wink:
En even voor de duidelijkheid aan iedereen: opdringen stond tussen ' ' en ik bedoel dus niet dat er in dit topic mensen jouw wat opdringen, verre van.

Goed begin om al naar vliegtickets te zoeken want hoe korter je bij je vertrekdatum komt hoe duurder ze (meestal) worden.
Voor de autohuur lopen er veel topics op het forum, eens een dagje met de zoekfunctie bezig zijn en dan komt ook dat goed.
Wbt de hotels, probeer toch steeds in de parken te zitten, en indien deze te duur zijn, zo kort mogelijk erbij.
Voor Zion geven reisbureaus nogal eens St George op als slaapplek, maar als je dan heen en weer moet rijden ben je veel tijd kwijt, terwijl je in Springdale met de shuttlebus naar de parkingang kan (gratis) en vandaar naar het park zelf.
Rene gaf dat ook al in voorbeeld bij Yosemite en Grand Canyon

Bart
Grts, Bart

Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Oke dit is de route van Rene met wat kleine aanpassingen en vragen van mijn kant.
Ik zit met de afstand van Phoenix (is Phoenix een must-see?) naar Yoshua Tree NP, dat is volgens mij wel 500km.
Kun je in 1 volle dag de hotshots zien van steden als SF en LA?
Wij vinden het niet echt nodig om dagen lang in een park te blijven, wij zijn geen types die de hele dag willen wandelen door een park. Wat dat betreft zijn we net Jappaners en houden meer van sight-seeing.

Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco - Yosemite (Het mooiste is in het park zelf overnachten, bijvoorbeeld in Curry Village.)
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite - Lee Vining
Dag 6: Lee Vining - Death Valley (Ook het mooist om in het park zelf te overnachten, bijvoorbeeld in Stovepipe Wells.)
Dag 7: Death Valley - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Zion (Overnachting in Springdale, eventueel Desert Pearl Inn.)
Dag 10: Zion - Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon - Page (Page ook in je route opgenomen voor o.a. Horseshoe Bend en Antelope Canyon.)
Dag 12: Page - Grand Canyon (Overnachting bij de Rim, eventueel Bright Angel Lodge.)
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Flagstaff
Dag 15: Flagstaff - Phoenix.
Dag 16: Phoenix - Joshua Tree NP.
Dag 17: Joshua Tree NP - San Diego.
Dag 18: San Diego
Dag 19: San Diego - Los Angeles
Dag 20: Los Angeles
Dag 21: Los Angeles - Terugreis

Graag jullie reacties.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Jaydee84 schreef:Moet zeggen dat we denk ik wel iets meer houden van steden bezoeken en de echte amerikaanse cultuur op te snuiven (Dus grote steden, grote auto's, veel overdrevenheid :))
dan de natuur. Natuurlijk willen we de Grand Canyon, Yosemite Park en Death valley zien. Maar ook LA, SD, LV en SF willen we absoluut zien.
Zelf ben ik meer een natuurmens, omdat de natuur in de Verenigde Staten echt zo prachtig en divers is. Mijn voorkeur zou dus uitgaan naar de eerste route die ik heb gemaakt, maar met bovenstaande wensen zou je ook een prachtige route kunnen maken in 3 weken.:

Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Lee Vining
Dag 7: Lee Vining - Death Valley
Dag 8: Death Valley (Een volle dag Death Valley is een echte aanrader. Zeker in de tijd van het jaar dat jullie gaan. Eventueel zou je deze dag ook bij Yosemite kunnen plaatsen.)
Dag 9: Death Valley - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon
Dag 14: Grand Canyon - Kingman
Dag 15: Kingman - Los Angeles
Dag 16: Los Angeles
Dag 17: Los Angeles
Dag 18: Los Angeles - San Diego
Dag 19: San Diego
Dag 20: San Diego
Dag 21: San Diego - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Je was me net voor met je reactie. :lol:
Phoenix is niet echt een mooie stad om te bezoeken. Je zou Joshua Tree ook na de Grand Canyon toe kunnen voegen. Dan win je weer 2 dagen in je route.
Eén volle dag per stad is zeker in steden als Los Angeles en San Francisco wat weinig, zeker als je aangeeft dat je meer een stedenmens bent.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ik had ook het idee dat we mekaar kruisden ja :wink:
Dan haal ik Phoenix uit de route en stop ik een extra dag LA erin, volgens mij heb ik dan wel een mooie mix met veel stad en redelijk veel natuur:

Dag 3: San Francisco - Yosemite (Het mooiste is in het park zelf overnachten, bijvoorbeeld in Curry Village.)
Dag 4: Yosemite
Dag 5: Yosemite - Lee Vining
Dag 6: Lee Vining - Death Valley (Ook het mooist om in het park zelf te overnachten, bijvoorbeeld in Stovepipe Wells.)
Dag 7: Death Valley - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Zion (Overnachting in Springdale, eventueel Desert Pearl Inn.)
Dag 10: Zion - Bryce Canyon
Dag 11: Bryce Canyon - Page (Page ook in je route opgenomen voor o.a. Horseshoe Bend en Antelope Canyon.)
Dag 12: Page - Grand Canyon (Overnachting bij de Rim, eventueel Bright Angel Lodge.)
Dag 14: Grand Canyon - Flagstaff
Dag 15: Flagstaff - Needles
Dag 16: Needles - San Diego (Langs Joshua Tree NP)
Dag 17: San Diego.
Dag 18: San Diego - Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Nou mis ik dag 13 in je route. Ik neem aan dat die ook voor de Grand Canyon is? Ik zou in 1x van de Grand Canyon naar Needles rijden. Of heb je nog een reden voor Flagstaff? Die dag die je dan weer extra zou hebben, zou ik plaatsen bij mijn favoriete stad San Francisco.
Groetjes René

Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ja je hebt gelijk, dag 13 is voor de Grand Canyon. Flagstaff had ik erin voor Phoenix, maar die kan er dan uit.

Dan wordt het dus zo:

Dag 4: San Francisco - Yosemite (Het mooiste is in het park zelf overnachten, bijvoorbeeld in Curry Village.)
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite - Lee Vining
Dag 7: Lee Vining - Death Valley (Ook het mooist om in het park zelf te overnachten, bijvoorbeeld in Stovepipe Wells.)
Dag 8: Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10: Las Vegas - Zion (Overnachting in Springdale, eventueel Desert Pearl Inn.)
Dag 11: Zion - Bryce Canyon
Dag 12: Bryce Canyon - Page (Page ook in je route opgenomen voor o.a. Horseshoe Bend en Antelope Canyon.)
Dag 13: Page - Grand Canyon (Overnachting bij de Rim, eventueel Bright Angel Lodge.)
Dag 14: Grand Canyon. (helicoptervlucht?)
Dag 15: Grand Canyon - Needles
Dag 16: Needles - San Diego (Langs Joshua Tree NP)
Dag 17: San Diego.
Dag 18: San Diego - Los Angeles
Dag 19: Los Angeles
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik vind dit naar jullie wensen een prachtige route. :thumbup:
Groetjes René

Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Ja dit lijkt mij ook een mooie route, nu nog het hele internet afstruinen naar de goedkoopste hotels, vliegtickets en autohoor. Mooi taakje :thumbup:

Edit: Wij gaan waarschijnlijk van 25 oktober t/m 15 november.
Ik heb een retourvlucht gevonden van €646,72 p.p. Dat valt reuze mee toch?
Laatst gewijzigd door markro op 30 mei 2011, 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: In een aantal berichten de quote van het voorgaande bericht verwijderd. Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jaydee84 schreef:Ik heb een retourvlucht gevonden van €646,72 p.p. Dat valt reuze mee toch?
Dat lijkt mij helemaal geen slechte prijs. Met wie en hoe vlieg je dan? Zijn de overstaptijden ook gunstig? Voor € 100 meer p.p. vind ik bij cheaptickets.com een rechtstreekse vlucht bij Delta (uitgevoerd door KLM). Weet niet of dat ook van belang is?

Het is moeilijk te zeggen of ticketprijzen nog goedkoper worden. Probeer voor jezelf een max. prijsrange (bijv. € 550 - € 700) in gedachten te houden en dan te boeken als je in die prijsrange tickets ziet.

Je route lijkt mij dik in orde. Alleen zou ik nog wel even nadenken over 2 nachten Grand Canyon. Met een middag, avond en ochtend kun je daar al heel veel zien. Jullie geven aan meer stads- dan natuurmensen te zijn dus zou je je kunnen afvragen of 2 nachten niet teveel is voor de Grand Canyon.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Gezien jouw wensen is dit inderdaad een mooi rondje. Ik ben het wel eens met Roland dat voor jullie (geen wandelaars) één nacht Grand Canyon genoeg is. Als je niet veel wil wandelen heb je de GC vrij snel gezien. Vergeet de uitkijkpunten niet aan de east rim als je vanuit Page naar GC village rijdt. Die gewonnen overnachting kan je dan plaatsen met één van de steden wat jullie het meeste aanspreken! :thumbup:

Bart
Grts, Bart

Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

ja we zitten te twijfelen tussen extra dagje SD of LV..
Waar valt meer te zien/beleven?

Ik ga morgen de hele dag bezig met het alvast uitzoeken van hotels die op strategische plekken m.b.t. onze route. Ook beetje naar prijs/kwaliteit kijken natuurlijk.

Is dit nou die voorpret??
Laatst gewijzigd door Jaydee. op 31 mei 2011, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou denk ik kiezen voor Las Vegas. Dan zou je op 1 van die dagen overdag eventueel een uitstapje kunnen maken naar Valley Of Fire State Park, waar je geen tijd voor hebt onderweg naar Zion, omdat je daar maar 1 overnachting hebt.
Groetjes René

Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

Zou je die dag ook kunnen stoppen in het stuk LA-SF? Omdat ik veel lees dat dat de route langs de kust ook prachtig is. Dat je dus uiteindelijk begint in SF en eindigt in SF..?

Weet iemand hoe rond die periode de weersomstandigheden zijn?
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Dat zou je 2 dagen kosten i.p.v. 1, omdat je dan dus onderweg langs Highway 1 ergens overnacht, maar dan ben je er ook nog 1 nodig in San Francisco. Wat je wel zou kunnen doen is een overnachting in Cambria tussen San Francisco en Yosemite.:

Dag 4: San Francisco - Cambria
Dag 5: Cambria - Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Lee Vining
Groetjes René

Jaydee.
Amerikakenner

Bericht door Jaydee. »

gleuknie schreef:Dat zou je 2 dagen kosten i.p.v. 1, omdat je dan dus onderweg langs Highway 1 ergens overnacht, maar dan ben je er ook nog 1 nodig in San Francisco. Wat je wel zou kunnen doen is een overnachting in Cambria tussen San Francisco en Yosemite.:

Dag 4: San Francisco - Cambria
Dag 5: Cambria - Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - Lee Vining
Dat is wel iets om over na te denken ja..
Ik heb een offerte aangevraagd bij Exit-reizen, natuurlijk vrijblijvend (zoals elke offerte).
Dit kreeg ik terug;

Reis inclusief:
• Vluchten met United Airlines / Continental nog beperkt beschikbaar volgens onderstaand schema

VLUCHTNR. DATUM VAN NAAR V A
UA 909 25OCT AMSTERDAM CHICAGO 1115 1326
UA 973 25OCT CHICAGO SAN FRANCISCO 1500 1735
UA 950 14NOV LOS ANGELES WASHINGTON 0755 1545
UA1021 14NOV WASHINGTON AMSTERDAM 1745 0715 15NOV

• Luchthavenbelasting, veiligheidstoeslag en boekingskosten
• 25/10 3 overnachtingen in het Holiday Inn Civic Center hotel in San Francisco
• 28/10 2 overnachtingen in het Curry Village Cabin Tent (without bath) in Yosemite
• 30/10 1 overnachting in het Mammoth Mountain Inn hotel in Mammoth Lakes
• 31/10 1 overnachting in het Furnace Creek Ranch Resort in Death Valley
• 01/11 2 overnachtingen in het Palace Station hotel in Las Vegas
• 03/11 1 overnachting in het BW Zion Park Inn hotel in Springdale
• 04/11 1 overnachting in het BW Ruby’s Inn hotel in Bryce Canyon
• 05/11 1 overnachting in het Courtyard by Marriott hotel in Page
• 06/11 2 overnachtingen in het BW Squire Inn hotel in Grand Canyon
• 08/11 1 overnachting in het Aquarius hotel in Laughlin
• 09/11 2 overnachtingen in het Sheraton Mission Valley hotel in San Diego
• 11/11 3 overnachtingen in het Westin hotel in Los Angeles
• 3 weken een Compact huurauto met het Inclusive pakket

Basisreissom € 1819 per persoon

Bovenstaand tarief is op basis van minimale deelname van 2 personen (vertrek op 25 oktober 2011).
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Zo te zien heeft Exit haar aanbod vergroot wat betreft overnachtingsmogelijkheden.
Misschien waren er meer dan alleen ikzelf die ideeën hebben ingediend.
Curry Village was 2 jaar geleden absoluut nog niet mogelijk bij Exit. Vandaar dat wij in Mariposa zaten.
Ook Springdale was toen nog niet mogelijk.
Ik vind het op deze manier niet eens een slecht aanbod. Alleen Laughlin zou ik liever vervangen voor Kingman of Needles om zo het stukje Route 66 via Oatman ook mee te kunnen nemen.
Exit biedt ook meerdere hotels aan in Las Vegas. Misschien dat je Palace Station nog zou kunnen vervangen.
Groetjes René

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer