Ik heb onlangs mijn tickets naar de USA gekocht. Ik kom op 26 augustus in de avond aan in Los Angeles, en ik vertrek 12 september vanaf San Jose in de ochtend voor nog een weekje Hawaii (Big Island) erachteraan, waar ik de 18e weer vertrek naar Nederland. Reden om een andere vertrekstad te kiezen, is omdat ik het "stranddeel" niet in de USA wil doormaken, dat kan even goed in Hawaii. Ik kan mijn tijd in de USA beter aan de bezienswaardigheden in de binnenlanden en een paar grote steden besteden, is mijn mening.
Ik heb voor de eerste paar dagen mijn programma wel klaar:
- 26-8 20:00u: Aankomst, auto ophalen, naar het hotel, even wat eten, einde van de dag
- 27-8 rond 9 uur opstaan, LA verkennen, idee is om Hollywood / Beverly Hills aan te doen. Even rodeo drive bekijken. Misschien celebrity tour pakken (of kun je dat net zo goed zelf doen als je een auto huurt?). In de avond vertrekken naar Santa Barbara (onderweg eten) en daar aangekomen inchecken in volgend hotel.
- 28-8 weer vroeg op, daar van plan een whale tour te doen. Voor de rest daar nog even aan de kust begeven, dag volmaken. In de avond al een stuk het binnenland intrekken, en daar onderweg een hotel pakken.
Voor de rest zit ik even met veel vragen over de beste route, heb er praktisch geen idee over, ik weet wel wat ik wil zien, maar de beste route is lastig voor om te kiezen. Vooral omdat je op routeplanners e.d. alleen de snelste routes te zien krijgt, niet de mooie routes.
Dingen die ik wil zien, waar ik eigenlijk in ieder geval heen wil:
- Grand canyon, Hoover dam
- Las vegas (2 overnachtingen)
- Death valley
- Als het mogelijk is qua tijd, stuk Arizona (monument valley, omgeving van Page zoals antelope canyon).
Ik had dus een beetje het idee om vanaf Santa Barbera richting bijvoorbeeld Darwin te rijden, dan de volgende dat te besteden aan Death Valley, dan richting Arizona te gaan, op de terugweg naar Las Vegas en Grand canyon.
Ik heb nog niet verder dan dat gedacht, vooral niet te route die al een beetje terugloopt richting San Fransisco, waar ik o.a. Alcatraz en Golden Gate Bridge wil zien, om daar de reis in USA te beeindigen en naar San Jose te rijden om naar Hawaii te vertrekken. Dit omdat ik simpelweg vrijwel geen idee heb hoeveel tijd ik dan nog over heb, en langs welke route het mooiste is.
De insteek van de reis is echt veel zien, iedere dag op tijd op (uitrusten doe ik op Hawaii wel), en geen uren wandelen o.i.d.
Zouden jullie mij wat feedback kunnen geven?