Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Graag info over leefomstandigheden in Philadelphia.

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
pesatira
Amerika-ontdekker

Graag info over leefomstandigheden in Philadelphia.

Bericht door pesatira »

Waarschijnlijk kan mijn man voor langere tijd voor zijn werk naar Philadelphia. Zijn er mensen die mij iets meer kunnen vertellen over de leefomstandigheden daar.
Hockey
Amerika-expert

Re: Graag info over leefomstandigheden in Philadelphia.

Bericht door Hockey »

Wees welkom hier.
Zou je eerst iets meer over jezelf willen vertellen, dan weten we een beetje wie je bent. En daarna je vraag willen specificeren. Ze is nu te breed om te kunnen beantwoorden.
pesatira
Amerika-ontdekker

Bericht door pesatira »

Hallo Hockey,

Mijn naam is Sandra en ons gezin heeft van 2003-2005 in North Carolina gewoond. Eventueel kunnen we uitgezonden worden naar Philadelphia voor 2 of 3 jaar. Nu ben ik benieuwd naar de leefomstandigheden daar. Hoe zit het met huren van een huis is dat heel erg duur. Is het 's winters erg koud en veel sneeuw. Is het beter om in Phila zelf te wonen of beter in de buitenwijken of eventueel op het platteland ivm criminaliteit. Dus kortom graag wat info van iemand die daar reeds woont. Wij hebben ook 2 kinderen van 17 jaar die heel erg graag met ons mee terugggaan naar de States.
Laatst gewijzigd door pesatira op 29 mei 2011, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Wel eens Killadelphia van Louis Theroux gezien? :P
pesatira
Amerika-ontdekker

Bericht door pesatira »

Nee nooit gezien, maar de titel doet me niet veel goeds vermoeden. Misschien kan je me vertellen of dit nog terug te zien is op internet.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Is een BBC documentaire van Louis Theroux die zowel in het VK als in de VS nogal wat stof deed opwaaien.
pesatira
Amerika-ontdekker

Bericht door pesatira »

Ik heb al wat stukjes op you tube gezien zojuist. Word er eerlijk gezegd niet vrolijk van, maar ik neem aan dat dit slechts gebeurd in enkele wijken
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Trek je van die documentaire niks aan. New York kent zeer slechte wijken, Los Angeles ook. Elke stad kent slechte wijken.
Ik ken Philadelphia niet, maar ik raad je aan middels Google eens op internet te gaan zoeken naar het klimaat aldaar. Wikipedia en dergelijke sites kunnen al een deel van je vragen beantwoorden.
pesatira
Amerika-ontdekker

Bericht door pesatira »

Hockey bedankt voor de tip. Nauurlijk ben ik al aan het surfen, maar de info van iemand ter plekke zou ik toch wel erg leuk vinden. Woon jij trouwens in de VS?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Nog niet. Ben bezig die kant op te gaan. Naar Los Angeles, mijn vriendin woont daar.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Beste antwoord: het hangt ervan af. Betaald je man z'n baas de huur? Betaal je die zelf? Kijk eens onder 'realtor philadelphia' wat voor soort woonruimte aangeboden wordt en wat de prijzen ongeveer zijn. Stuur een paar emailtjes naar plaatselijke realtors.

Wat het weer betreft: daar kun je tegenwoordig geen pijl op trekken. Sommige plaatsen zijn te droog, anderen te nat, In het algemeen geldt wel dat hoe verder naar het zuiden hoe warmer het meestal is. Maar in North Carolina hebben wij afgelopen winter ook sneeuw gehad.

Bekijk eens de website van de Philadelphia Inquirer, plaatselijke kwaliteitskrant. Een paar weken doornemen en je weet al een hoop.
Laatst gewijzigd door Bennogr op 29 mei 2011, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik ben zelf 3 keer in Philly geweest en mijn indruk was dat downtown Philly veilig is. En die documentaire geeft zeer zeker geen goed beeld van de stad zelf.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Philadelphia's klimaat is heel algemeen beschreven hete zomers, koude winters. Het ligt hier maar 2,5 uur rijden vandaan, dus lijkt erg op hier. Het is een leuke stad met een historisch centrum. Er zijn ook een aantal leuke suburbs, vrienden van ons wonen in Yardley, ongeveer een half uur buiten de stad. Er zijn inderdaad buurten in Philly, waar je beter niet kunt komen, maar verder lijkt het me een zeer leefbare stad en lekker dicht bij New York, Washington en de badplaatsen van New Jersey. Ik weet niet hoelang jullie gaan en of jullie kinderen er zullen gaan studeren, maar er zijn ook een aantal goede universiteiten in de stad en in de buurt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Vraag is ook van wat je kinderen willen gaan doen. Als jullie op een tijdelijk visum gaan, kunnen zij mee. Tot ze 21 jaar zijn, en dan vallen ze uit jullie visum. Dat wil zeggen dat ze ofwel terug moeten keren naar Nederland, ofwel op eigen houtje een visum te pakken moeten zien krijgen... (door te huwen met een Amerikaans, door te blijven studeren, door zelf een job te pakken te krijgen die hun als buitenlander recht geeft op een visum). Echt ideaal is dat dus niet.
Als men ondertussen voor jullie de green card procedure op zou starten, dan is de kans ook heel groot dat je die niet op tijd te pakken hebt zodat je kinderen daar ook nog onder vallen.
Switchen van bv. een bachelor opleiding in de US naar aan universitaire opleiding in Europa is ook niet de evidentie zelve ivm het (niet) erkennen van de behaalde credits. Idem voor dingen op niveau van College/hogeschool.
Ik weet niet of dit dingen zijn die voor jullie belangrijk zijn.

Afhankelijk van het visum dat je man krijgt, mogen je kinderen ook niet werken, dus ook geen studentenjobke doen. Kan ook een groot nadeel zijn.
Weet je om welk soort visum dit gaat?

Zelf hebben we Philadelphia ooit heel kort bekeken ivm een mogelijke overplaatsing van mijn echtgenoot. Ik sprak toen een Belgische prof die ginder woonde, en die man was wel heel tevreden. Woonde in een buitenwijk,maar ik weet niet meer waar... Ben dus zelf niet echt bekend met die regio.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Nog even een aanvulling:

Huizenprijzen kan je makkelijk vinden op www.realtor.com
Natuurlijk ken je dan nog niet de leuke/niet leuke wijken. Foto is geduldig. ;-)

In een recent topic werd ook kort over Philadelphia gesproken:
viewtopic.php?f=12&t=34433&hilit=Philadelphia

Een quote van wat iemand me ooit zei, uit een oud topic:
"Er is een groot verschil tussen het noorden en het zuiden van NJ: het noorden is meer 'south new york' en het zouden is meer een hub van Philadelphia. Zo ergens in het midden is het wel een 'nice area'.".
En wat je kinderen betreft: heb je al eens bekeken hoe voor hen de overgang gaat naar de high school? Onze zoon heeft hier zijn 5de middelbaar (grade 11) overgedaan (nou ja, hij doet het eerste jaar een combinantie van grade 11 + 12 en neemt dan nog een jaar grade 12 vakken) omdat hij anders geen geldig middelbaar diploma zou kunnen krijgen, wat dus weer problemen en allerlei uitzonderlijke omstandigheden tot gevolg heeft voor zijn toelating aan de universiteit. Hij zou dan voor elke universiteit waar hij wil gaan studeren bv. aparte ingangsexamen moeten doen, waardoor hij ook pas laat zou weten of hij toegelaten zou worden, en waar. Bespreek dat ook eens heel goed! En mogelijk kan dat al bepalen waar je wel of niet gaat wonen. Want je kinderen moeten school lopen in de wijk waar je woont. En sommige schooldistricten doen daar dus moeilijker over dan andere. Zo geven sommige al sneller allemaal credits voor vakken die je in Nederland al gevolgd hebt, en andere weer niet. Is ook wel sterk afhankelijk van het niveau dat ze ondertussen gevolgd hebben.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

Ik ken iemand die in West Philadelphia is opgegroeid. Hij slijtte zijn dagen vooral op het speelplein, beetje relaxen en basketball spelen. Tot op een dag een stel pestkoppen ruzie begonnen te zoeken en hij in een gevecht terecht kwam. Daarna stuurde zijn moeder hem naar zijn oom en tante in Bel-Air. Als ik hem weer eens tegenkom zal ik vragen wat hij van de stad vond.
Youdid
Amerikafan

Bericht door Youdid »

Vertrok die jongen ook niet naar Bel Air?

* te snel gelezen, lol ;)
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ripley6174 schreef:Ik ken iemand die in West Philadelphia is opgegroeid. Hij slijtte zijn dagen vooral op het speelplein, beetje relaxen en basketball spelen. Tot op een dag een stel pestkoppen ruzie begonnen te zoeken en hij in een gevecht terecht kwam. Daarna stuurde zijn moeder hem naar zijn oom en tante in Bel-Air. Als ik hem weer eens tegenkom zal ik vragen wat hij van de stad vond.
Voor het geval de topicstarter net als ik geen fan is van dergelijke tv dingen: ik denk dat Ripley hier de verwijzing maakt naar The Fresh Prince of Bel-Air. Maar dat hij dus verder niets kan vertellen over het echte leven in Philadelphia.
Correct me if I'm wrong.
Elke
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik ben in Philadelphia geweest. Het is een mooie stad overdag maar er zijn wel veel slechte wijken. Ik denk dat je, zoals in zoveel steden in Amerika, beter kan kijken naar de buitenwijken als je er wilt gaan wonen. Die zijn vaak rustiger, veiliger voor kinderen en minder crimineel. Met een beetje geluk is die buitenwijk niet al te ver van de stad en dan is het rijden naar werk goed te doen.
pesatira
Amerika-ontdekker

Bericht door pesatira »

[Bekijk eens de website van de Philadelphia Inquirer, plaatselijke kwaliteitskrant. Een paar weken doornemen en je weet al een hoop.

Benno bedankt voor de tip. Ik weet wat me de aankomende weken te doen staat..................krant lezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer