Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

14 dagen Florida o.a. Panhandle & Gulf Coast TIPS GEVRAAGD!

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Rosan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

14 dagen Florida o.a. Panhandle & Gulf Coast TIPS GEVRAAGD!

Bericht door Rosan »

Hallo mensen,

Ik ben mijn vakantie aan het plannen voor mei of juni 2012. We vliegen naar New Orleans en willen vandaaruit met de auto naar Key West. Nu kom ik zoveel informatie tegen, dat ik graag wat tips zou willen krijgen van ervaringsdeskundigen. Ik heb de volgende route gepland:

Dag 1 Amsterdam - New Orleans

Dag 2 New Orleans

Dag 3 New Orleans - Destin

Dag 4 Destin - Carrabelle

Dag 5 Carrabelle - Crystal River

Dag 6 Crystal River

Dag 7 Crystal River - Fort Myers

Dag 8 Fort Myers - Miami

Dag 9 Miami

Dag 10 Miami - Key West

Dag 11 Key West

Dag 12 Key West

Dag 13 Key West - Amsterdam

Het gaat me vooral om de route tot aan Miami. Zijn er plaatsen/bezienswaardigheden die ik echt niet mag missen? Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Miami & Key West ben ik vorig jaar geweest, maar tips daarover zijn natuurlijk ook altijd welkom!

Grtz Rosanne
ToonW
Amerikafan

Re: 14 dagen Florida o.a. Panhandle & Gulf Coast TIPS GEVRAA

Bericht door ToonW »

Ik ga in juli zelf naar florida voor de eerste keer, maar hier zijn enkele dingen die ik zeker ga bezoeken die ook op jouw route liggen. Voor Fort Myers dan:

- Homosassa: zeekoeien
- Myakka Rivers SP
- Sunshine Skyway bridge (bij St. Petersburg)
- enkele stranden/kustplaatjes zoals Honeymoon island en lovers key

Maar zoals eerder gezegd, ik ben er zelf nog niet geweest, en ben zelf de finetuning van de route nog aan het doen, dus hopelijk geven er nog anderen tips!
2008: Las Vegas - ... - Yellowstone
2011: NY/Washington + Florida
2013: Las Vegas - ... - Yellowstone
2025: Florida met kids
Rosan
Amerika-ontdekker

Bericht door Rosan »

Hoi Toon,

Bedankt voor je reactie! Jij vertrekt dus al bijna, wat een fijn vooruitzicht! :thumbup:
Ik had zelf Homosassa en Myakka ook op mijn lijstje staan. Jouw andere tips ga ik zeker even googelen. Bedankt!

Blijf je zelf in de omgeving van Fort Myers? Of ga je ook andere delen van Florida aandoen?

In ieder geval alvast heel veel plezier gewenst!

Groetjes Rosanne
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Na new york en washington vliegen we naar Orlando, dan langs de westkust naar Miami/Everglades/Key West en dan langs de oostkust terug omhoog naar Orlando waar we nog wat parken gaan bezoeken. We bezoeken wel degelijk een groot deel van Florida binnen een redelijk beperkte tijd. Mijn ouders zijn er ongeveer een jaar geleden geweest en van hun heb ik al redelijk wat tips gekregen, en dat helpt zeker om prioriteiten te kunnen stellen. Zoals bijvoorbeeld Myakka, wat zij echt geweldig vonden, terwijl ik het nog niet echt op mijn lijstje had staan. Die andere voorbeelden zijn gewoon mooie strandjes, waar er waarschijnlijk nog veel meer van zijn, maar wij gaan deze zeker eens verkennen, omdat mijn ouders die echt herinneren als zeer mooi.
Ama
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Ama »

Destin; doen! Prachtige stranden,klein stadje,leuke sfeer. Shoppen bij Santa Rosa outlet,20 min rijden.

Verder vond ik the everglades indrukwekkend en de Keys typisch Amerikaans...vul zelf maar in of dit goed of slecht is haha!
NYC (3), Florida (4), Missisipi, Lousiana, Alabama
Tinkerbell
Amerikakenner

Bericht door Tinkerbell »

Fort Myers?

http://www.edisonfordwinterestates.org/

Je valt van de ene verbazing in de andere en krijgt een hele andere kijk op onze tijd.
Elektrische auto's?

Niks nieuws. Edison had al accu's om ze op te laden rijden. Ken je toekomst kijk naar het verleden.
Echt meer als een bezoek waard.
Rosan
Amerika-ontdekker

Bericht door Rosan »

@Toon
Klinkt als een supervakantie. Misschien kun je me nog wat tips geven als je terug bent :wink: Wie weet wat voor leuke dingen je allemaal nog gaat ontdekken.

@Ama
Ik had Destin in eerste instantie niet als overnachting op mijn route gezet. Maar na het zien van een aantal foto's, wilde ik hier toch wel graag naar toe. Ben blij dat jij bevestigd dat het de moeite waard is! Dank je!

@Tinkerbell
Bedankt voor je tip! Dit lijkt me erg interessant om te bezoeken! Gaat zeker op mijn to-see lijstje! :thumbup:
ToonW
Amerikafan

Bericht door ToonW »

Het gaat zowieso een supervakantie worden ;), als ik nog echt concrete tips heb, laat ik het zeker weten!
Rudolfje
Amerikafan

Bericht door Rudolfje »

In de omgeving van Fort Myers heb je leuke kustgebieden als Anna Maria Island en LongBoat key, met name Anna Maria Island is ons goed bevallen. Het is een rustig eiland en met name de noordelijke punt is bijna verlaten. Prachtig wit zand en een warme turquoise zee, echt genieten. Over een week of 4 zitten we hier weer. Iets zuidelijker van Fort Myers ligt Sanibel en dit is bekend als het schelpen eiland. We hebben hier met onze zoon een dag gezocht naar mooie schelpen en hebben ze ook gevonden.
Rosan
Amerika-ontdekker

Bericht door Rosan »

Hoi Rudolfje,

Bedankt voor je tips! Sanibel stond ook op mijn lijstje om te bezoeken als we in Fort Myers zijn. Schelpeneiland, klinkt prachtig! :wink:
Ik heb onlangs tussen Crystal River en Fort Myers ook nog een dagje Sarasota ingepland, wellicht dat we Anna Maria eiland dan ook nog even kunnen bezoeken. Heel erg bedankt! En veel plezier over 4 weken!

Gr Rosanne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer