Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pabo in Nederland vs USA

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Magnolia87
Amerikakenner

Pabo in Nederland vs USA

Bericht door Magnolia87 »

Ik vroeg me af, hoe zit dat precies in Amerika als je lerares basisonderwijs wilt worden,weet iemand dat? Ik zit op de Pabo, en ben dan bevoegd om in les te geven in groep 1 t/m 8 (kinder garten en 1st tot 6th grade), maar ik vroeg me af hoe dat in Amerika precies zit. Op wat voor niveau is dat, en zit die school net zo in elkaar als de Pabo in Nederland? Ben ik heel erg benieuwd naar (heb geen plannen om dat daar te doen ofzo hoor, ben gewoon erg benieuwd hoe dat daar gaat)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Pabo (heette dat niet Kweekschool vroeger) is hier in de VS een universitaire opleiding, vier jaar leren wat er in de tere kinderzieltjes omgaat en hoe die zieltjes niet al te erg te knijpen.

Weet verder weinig van dat niveau. Heb wel eens nagevraagd wat ik hier kan met mijn drs en 1e graads lesbevoegdheid Engels in Nederland. Hier moet ik dan nog eens twee jaar redelijk hard studeren om diezelfde bevoedgheid te krijgen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Om in de US op een openbare lagere school les te mogen geven, moet je een algemeen Amerikaans examen hebben afgelegd.
Voor particuliere basisscholen is dit niet nodig. Op een particuliere Nederlandse basisschool zou je dus zo aan de slag kunnen.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik dacht dat het hier master's niveau was voor het onderwijs.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

ANY schreef:Ik dacht dat het hier master's niveau was voor het onderwijs.
Bij mijn weten is bachelor niveau genoeg. Mijn vrouw heeft een bachelor's degree met een major in education. Daarmee is zij bevoegd les te geven tot en met de hoogste klas van een elementary school. Een vriendin van mijn vrouw had dezelfde opleiding en is ook daadwerkelijk lerares geworden. Mijn vrouw daarentegen heeft vervolgens een master's degree gehaald met een major in counseling (psychotherapie).
Life is good in the Tarheel State.
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Maar met welk niveau kun je het vergelijken? HBO of universiteit? Hier in Nederland is het dus HBO. En stel dat ik ooit naar Amerika zou gaan, zou ik dan daar les kunnen geven met mijn HBO-diploma van de Pabo, of moet ik daar dan álles weer opnieuw doen?
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Magnolia87 schreef:Maar met welk niveau kun je het vergelijken? HBO of universiteit? Hier in Nederland is het dus HBO. En stel dat ik ooit naar Amerika zou gaan, zou ik dan daar les kunnen geven met mijn HBO-diploma van de Pabo, of moet ik daar dan álles weer opnieuw doen?
Het antwoord hierop heb ik al gegeven in mijn eerdere post/
Zoals met veel beroepen (bv arts, advocaat, etc) moet je een basisexamen afleggen. Voor een particuliere basischool is zo'n diploma echter niet verplicht en kun je direct aan de slag.
Als je dit niet gelooft, adviseer ik je contact op te nemen met bijv particuliere Nederlandse basisscholen in de US, als ik juist geinformeerd ben, zullen zij je hetzelfde vertellen.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Magnolia87 schreef:Maar met welk niveau kun je het vergelijken? HBO of universiteit? Hier in Nederland is het dus HBO. En stel dat ik ooit naar Amerika zou gaan, zou ik dan daar les kunnen geven met mijn HBO-diploma van de Pabo, of moet ik daar dan álles weer opnieuw doen?
Door de bank genomen is bachelor niveau ongeveer gelijk aan HBO-niveau. Dat wil echter niet zeggen dat je met jouw PABO-diploma zonder meer aan de slag kunt in de US. Er zal allicht wat om- en bijgeschoold moeten worden, naast uiteraard een goede diploma-evaluatie.
Life is good in the Tarheel State.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer