Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
stibi81
Amerika-newbie

Planning NYC

Bericht door stibi81 »

Hallo,

We gaan van 09/06/2011 tot 16/06/2011 naar the big apple.
We verblijven in het Metro Hotel (vlakbij Times Square en met een geweldig dakterras met zicht op het Empire State Building).
Het zal onze eerste keer in NYC zijn en daarom komt een beetje planning wel van pas.
Hieronder onze planning, geef gerust jullie mening/opmerkingen/tips !

Donderdag 09/06/2011
VM:
Aankomst Newark Airport
NM:
Check-In Hotel Metro + rust
Verkenning buurt :
> Bryant Park (NY Public Library)
> Grand Central Terminal
> Times Square (avondverlichting)

Vrijdag 10/06/2011
VM:
Top Of The Rock
‘Uptown’ Loop Tour (+/-2u)
> stop @ St.John Divine (Tom’s restaurant)
> stop @ Apollo Theater
NM:
Midtown:
> Rockefeller Center
> Broadway
> Times Square
‘Night’ ‘Tour (+/-2u)

Zaterdag 11/06/2011
VM:
‘Downtown’ Loop Tour (+/-2u)
> stop @ East Village
NM:
‘Brooklyn’ Loop Tour (+/-2u)

Zondag 12/06/2011
VM:
Chelsea
> High Lane Park
NM:
Greenwich Village
> Washington Square Park
National Puerto Rican Day Parade

Maandag 13/06/2011
VM:
Staten Island Ferry
> Battery Park
Financial District
> Wall St.
> Trinity Church)
> Ground Zero
NM:
Tribeca
Chinatown
SOHO

Dinsdag 14/06/2011
VM:
Museum of Natural History
NM:
Central Park (Strawberry Fields, Dakota building)
Empire State Building (‘s avonds)

Woensdag 15/06/2011
VM:
Brooklyn:
> metro naar brooklyn
> Brooklyn Heights
> Wandeling over Brooklyn Bridge
NM:
/

Donderdag 16/06/2011
VM:
/
NM:
Vlucht Brussel

Groetjes
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Planning NYC

Bericht door headhunterke »

Geweldig dat jullie naar NY gaan zeg :D
You're gonna love it, daar ben ik zeker van ;-)
Ik zal ff mijn bescheiden mening geven bij jullie planning (comments zal ik in het blauw onder het betreffende stukje zetten)

Donderdag 09/06/2011
VM:
Aankomst Newark Airport
NM:
Check-In Hotel Metro + rust
Verkenning buurt :
> Bryant Park (NY Public Library)
> Grand Central Terminal
> Times Square (avondverlichting)
Ook een eerste blik op 5th Av. kan je makkelijk meepikken in een eerste verkenning, aangezien je hotel vlakbij ligt.

Vrijdag 10/06/2011
VM:
Top Of The Rock
‘Uptown’ Loop Tour (+/-2u)
> stop @ St.John Divine (Tom’s restaurant)
> stop @ Apollo Theater
NM:
Midtown:
> Rockefeller Center
> Broadway
> Times Square
‘Night’ ‘Tour (+/-2u)
Ik denk dat je je bezoekje aan Rockefeller het best kan combineren met Top of The Rock, aangezien TOTR in Rockefeller zelf ligt ;-)

Zaterdag 11/06/2011
VM:
‘Downtown’ Loop Tour (+/-2u)
> stop @ East Village
NM:
‘Brooklyn’ Loop Tour (+/-2u)

Zondag 12/06/2011
VM:
Chelsea
> High Lane Park
Neem er ook even de aangrenzende buurten bij. Deze zijn reuzegezellig, een must-see als newbie in NY en eigenlijk niet zo heel groot.
NM:
Greenwich Village
> Washington Square Park
National Puerto Rican Day Parade

Maandag 13/06/2011
VM:
Staten Island Ferry
> Battery Park
Financial District
> Wall St.
> Trinity Church)
> Ground Zero
NM:
Tribeca
Chinatown
SOHO

Dinsdag 14/06/2011
VM:
Museum of Natural History
NM:
Central Park (Strawberry Fields, Dakota building)
Empire State Building (‘s avonds)

Woensdag 15/06/2011
VM:
Brooklyn:
> metro naar brooklyn
> Brooklyn Heights
> Wandeling over Brooklyn Bridge
NM:
/
Persoonlijk zou ik een volledig dagje uittrekken voor Brooklyn, want het is er zooooo gezellig en je kan er 1001 leuke wandelingen doen. Aangezien je in de namiddag nog niets had gepland, kan je best wel wat langer in Brooklyn blijven.
Donderdag 16/06/2011
VM:
/
NM:
Vlucht Brussel
Ik weet niet om welk uur je vlucht vertrekt, maar meestal doe ik in de voormiddag het inpakken van de valiezen. Ik heb nooit geen zin meer om nog de stad in te trekken omdat ik ze dan teveel ga missen ;D

Ik mis wel 1 grote attractie in je planning: Het Metropolitan Museum of Art (al zijn het eerder veel archeologische vondsten). Al moet je je er wel voor interesseren natuurlijk.
Maar neem van me aan, je zal tijd tekort hebben, want je springt snel eens onvoorzien ergens binnen, ook al staat het niet op de planning.
Voor een eerste keer NY denk ik dat deze planning je genoeg inzicht moet geven in de stad en je zal de meeste trekpleister ook gedaan hebben.
Wat leuk dat je aan de Highline hebt gedacht zeg. Da's een ect toppertje dat nog niet heel bekend is bij toeristen ;-)
Ook al ben je 's avonds wellicht pompaf, probeer toch op z'n minst een keertje een comdy show of Broadway voorstelling mee te pikken...
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Beady
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Beady »

The MET is inderdaad reusaaachtiggg, ik was ook compleet verdwaald haha! Had echt de plattegrond nodig om mezelf naar de uitgang te leiden.
En ik denk dat The High Line Park al wel behoorlijk populair is onder toeristen, iedere toerist die ik in New York sprak is erheen geweest!

Oh!! En een Broadwayshow! Als je toch vlakbij Times Square zit, zeker doen! Ik had dat echt niet willen missen.

Ik weet niet of je de New York Pass hebt, maar anders kun je die ook nog gebruiken voor een tour bij Lincoln Center, Carnegie Hall of Radio City Music Hall. Die laatste vond ik het minst, maar een tour door zo'n gebouw is altijd leuk! Je komt ook in de zalen enzo, dingen die je normaal alleen 's avonds ziet met honderden andere mensen! :P

Eh ja, verder als je nog blogs wilt lezen, dit is de mijne: selinnewyork.blogspot.com . Ik ben pas net terug uit New York, dus allemaal heel recente dingen!
4 - 12 mei 2014: New York
8 - 19 mei 2011: New York
Beady
Amerikafan

Bericht door Beady »

Oh en ga een keer 's avonds naar de bioscoop, dat vind ik altijd leuk om te doen haha.

En ik weet niet of je een beetje van arthouse films houdt?

EN! Als je tijd over hebt, kun je ook nog met zo'n groot kabelgevalding naar Roosevelt Island (eventueel daar even rondlopen) en weer terug. Dan heb je ook een mooi uitzicht. Ik vond Roosevelt Island sowieso heel fijn. Ik was er op de dag van de AIDS-walk. Het was UITGESTORVEN. Heb daar een half uur/drie kwartier rondgelopen en misschien in totaal 10 mensen tegengekomen. Aan de ene kant wel eng aangezien ik alleen was, aan de andere kant ook wel even heerlijk rustig haha.
In principe kun je ook gewoon op en neer gaan op dat kabelbaanding of hoe je zoiets zou moeten noemen.
headhunterke
Amerikakenner

Beady schreef:The MET is inderdaad reusaaachtiggg, ik was ook compleet verdwaald haha! Had echt de plattegrond nodig om mezelf naar de uitgang te leiden.
En ik denk dat The High Line Park al wel behoorlijk populair is onder toeristen, iedere toerist die ik in New York sprak is erheen geweest!
!
Het is nu wel al anderhalf jaar geleden dat ik er nog was, dus waarschijnlijk is het toch de toeristische hotspot geworden waar men op gehoopt had. Iig, toen ik er was, was die nog niet zo héél erg bekend hoor ;-)
Maar dat maakt het er niet minder mooi op natuurlijk.
Ik heb gehoord van m'n neef (die net terug is uit o.a. NY) dat je tickets voor een Broadway show aan Pier 17 spotgoedkoop kan krijgen (tip van een local). Ik weet het zelf niet zijn, maar mss ff Googelen daarvoor ;-)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Over de Radio City Hall Tour, die wil ik toch wel even verdedigen....het hangt duidelijk heel erg af van wie de tour doet...wij hadden een juffer en ze was zeer enthusiast...ik ben niet zo dol op dit soort tours, maar ik heb echt genoten! Ik ben dan ook wel dol op Art Deco.....Ook ik heb trouwens tijdens de tour het podium niet kunnen zien, want toen werd er een feest georganiseerd ter ere van de premiere van de 2e SATC film....

afgelopen december wel naar de Xmas special geweest en de zaal is bijzonder indrukwekkend...

ook nog een woordje over het Metropolitan....volgens mij is dat zeker niet alleen archeologische vondsten!! Er zijn zoveel afdelingen! Zoals Beady zegt, je verdwaalt er zomaar....ik neem een kompas mee, deze keer...LOL
Het is volgens mij zinnig om je van te voren in de layout te verdiepen en bijvoorbeeld 2 afdelingen kiezen van dingen die je leuk vindt...dat is voldoende voor een eerste keer, denk ik..
Er is nu een kostuumtentoonstelling, daar hoop ik naar toe te gaan...
en: het heeft ook een beeldentuin op het dak, met naar zeggen een leuk uitzicht op Central Park!

Misschien zit hier nog iets van je gading bij:
http://www.newyorkled.com/nyc_events_Free_Concerts.htm

deze vrijdag is Lady gaga er...helaas wist ik het te laat, maar we gaan waarschijnlijk wel een kijkje nemen....je weet nooit... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

De Highline bestaat ook nog niet zo lang...en is nog in 'aanbouw'....en zeker ook heeel populair onder de NYers zelf!
Bedoel jij niet gewoon 1 van de 3 tkts boots? Er is er ook een in Brooklyn, die is nog rustiger dan die bij pier 17.
inderdaad even googlen....op de eigen site staat ook een overzicht van wat er zoal de laatste tijd verkrijgbaar was aan goedkope kaarten...
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

http://www.tdf.org/TDF_SupportPage.aspx?id=68&do=v

LOL, ik zie dat de Naked Cowboy nu ook een 'off- bradway' show is begonnen!! :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
headhunterke
Amerikakenner

meyem schreef: ook nog een woordje over het Metropolitan....volgens mij is dat zeker niet alleen archeologische vondsten!! Er zijn zoveel afdelingen! Zoals Beady zegt, je verdwaalt er zomaar....ik neem een kompas mee, deze keer...LOL
Het is volgens mij zinnig om je van te voren in de layout te verdiepen en bijvoorbeeld 2 afdelingen kiezen van dingen die je leuk vindt...dat is voldoende voor een eerste keer, denk ik..
Mijn punt was eigenlijk dat het niet het soort kunst was dat ik verwachtte toen ik er de 1e keer was (aangename verrassing natuurlijk). Het is inderdaad zo immens dat je het nooit in een dag gedaan krijgt. Ben er nu 2 keer geweest en ik heb bij manier van spreken de helft nog niet eens gezien. Jammer, want er staan geweldig mooie dingen binnen...
Die tour in Radio City is inderdaad sterk afhankelijk van de guide. Vrienden van me hadden (wegens te weinig plaatsen in de groep) een andere guide dan ik en een vriend en die waren er niet over te spreken, en waren zelfs sneller terug dan wij, terwijl ze later vertrokken waren...
Beady
Amerikafan

Bericht door Beady »

meyem schreef:De Highline bestaat ook nog niet zo lang...en is nog in 'aanbouw'....en zeker ook heeel populair onder de NYers zelf!
Bedoel jij niet gewoon 1 van de 3 tkts boots? Er is er ook een in Brooklyn, die is nog rustiger dan die bij pier 17.
inderdaad even googlen....op de eigen site staat ook een overzicht van wat er zoal de laatste tijd verkrijgbaar was aan goedkope kaarten...
Ik was ook naar die in Brooklyn, was niemand voor mij in de rij. Maar je moet echt vroeg vroeg vroeg zijn om goedkope tickets te hebben. Anders blijven toch enkel de duurste tickets over. Zo ging ik naar de TKTS booth een uur voor sluiten (die in Brooklyn dus), en toen kon ik voor The Normal Heart alleen nog een kaartje krijgen van 65 dollar!! Die zou dan normaal 120 dollar ofzo zijn, maar vond het alsnog duur. Had wel goed zicht, maar in dit theater heb je volgens mij redelijk snel goed zicht.

Dus ik raad vooral Rush Hour Tickets aan. Moet je wel van tevoren weten welke show je wilt zien en of zij Rush Hour Tickets hebben. Dan ga je een uur of nog eerder voordat de Box Office open gaat (die openen meestal om 10.00 uur, kun je allemaal vinden op de website van de desbetreffende show) in de rij wachten en dan heb je goedkope kaartjes. Soms is het dan wel partial view en het zijn dus niet de beste zitplaatsen. Ik had voor mezelf besloten dat ik voor de eerste show waar ik heen zou gaan wel een goede plek wilde en dus wel wat meer geld wilde neertellen. De shows die ik daarna nog zou zien zou ik dan zo goedkoop mogelijk willen.
DUS! Kon ik naar How To Succeed In Business Without Really Trying voor 30 dollar met zitplaatsen die zogenaamd 'partial view' waren, maar heb haast niets gemist en zat op een mooie plek vooraan en kon dus alles van dichtbij zien. En sowieso raad ik deze show aan, zooo veel gelachen!
The Normal Heart was overigens ook heel goed, wel serieus. Dus als je meer een serieus stuk wilt zien kun je hierheen gaan. :) Mijn roommate heeft 15 shows gezien en vond The Normal Heart (een van) de beste!
Beady
Amerikafan

Bericht door Beady »

Ik heb trouwens minder geld uitgegeven in New York dan ik dacht!
Met mijn creditcard heb ik 950 euro uitgegeven (inclusief hostel 11 nachten + 1 nacht omdat meneer zijn creditcard niet mocht gebruiken en niet genoeg cash had).
Verder heb ik met mijn bankpas zo'n 200 euro gepind.

Dus (excl hostel) zo'n 900 euro uitgegeven in 12 dagen aan eten en drinken, cadeaus (!! veel cadeaus, denk wel zo'n 250/300 euro aan cadeautjes haha), kleding, vervoer, theater, bioscoop, musea, twee nieuwe fototoestellen (samen zo'n 100 euro).
EN HEB HET ZO NAAR MIJN ZIN GEHAD.
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

mannen zijn ook overal en allemaal hetzelfde!! Ik hoop dat ie wel netjes zijn schuld bij jou inlost, dan...
en dat heb je dan heel netjes gedaan, want voor 10 dagen is dat geen slecht bedrag!
(mijn hotel alleen kost al dat, LOL)

En Broadway, ja ik vind de prijzen daar echt wel belachelijk hoog, zeg....
heb tot nu toe wel mijn portemonnee open getrokken, omdat ik, als ik dat toch ga, eigenlijk wel goed wil zitten....
dat 'partial view' klinkt mij ook al niet leuk....wellicht dat we dan, als we aan 'How to...' toekomen, misschien toch naar de tkts gaan, dan....
afijn, wel zien wel....ik zit nu nog even aan een bakkie leut en dan gaan we vertrekken..... :shock: :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Beady
Amerikafan

Bericht door Beady »

12 dagen bedoel je he hahaa.

HAVE FUN
stibi81
Amerika-newbie

Bericht door stibi81 »

Bedankt voor de reacties,

Zojuist de tickets voor het hotel en de vlucht gaan halen bij Connections.
Nu begint het toch serieus te kriebelen :-)

Ik denk dat je je bezoekje aan Rockefeller het best kan combineren met Top of The Rock, aangezien TOTR in Rockefeller zelf ligt
Inderdaad, de 'Uptown loop & Night Tour' starten hier ook...da's gemakkelijk :thumbup:

Zondag 12/06 is er de National Puerto Rican Day Parade...heeft iemand deze al meegemaakt ?
Lijkt me wel fijn om even mee te pikken maar niet echt zo speciaal ! Of heb ik het verkeerd ?

Het lijkt ons ook heel plezant om een film naar de bioscoop te gaan.
Iemand een leuk adresje ?

Groeten
Beady
Amerikafan

Bericht door Beady »

Er zijn suuuperveel bioscopen. Wij zijn naar Chelsea Cinemas geweest (23rd Street) en Regal Battery Park Stadium ofzo (bij North End Avenue geloof ik). Beide heel anders!
Laatst gewijzigd door markro op 28 mei 2011, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten -> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer