Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vliegtuigmaaltijden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: vliegtuigmaaltijden

Bericht door nieuwenoord »

Petra/VS schreef:Ja, maar dat weet je dan toch van tevoren? Inderdaad krijg je als eerste eten. Je kunt het na het boeken nog wel bestellen, maar niet bij het inchecken, dat is te laat. Ik meen dat het meer dan 24 uur van tevoren moet, maar dat weet ik niet zeker.
Ik wist dat echt niet toen Petra. Het was in 2002, onze eerste Amerikareis en ik had alleen in 1983 een keer gevlogen ;-) Inmiddels weet ik al beter, maar daarna vlogen we naar de USA eigenlijk altijd BC. En daar eet je inderdaad erg lekker!
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Een collega van me bestelt om die reden altijd koosjer eten. Niet dat ze joods is, maar ze vindt het lekkerder en dat er net wat meer zorg aan is besteed. Tja, waarom ook niet. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

@Monique - Ja, dat is waar, als het je eerste keer is weet je het niet, tenzij je dit forum hebt gelezen ;).

@Nico - Ik heb ook een keer kosher gehad, inderdaad was dat ook erg lekker.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

En het forum was er nog niet in 2002 :)
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

ik heb de vervelende gewoonte dat ik slecht reageer op de geur van vliegtuigmaaltijden. Ik kan rammelen van de honger, maar het moment dat de geur van het opgewarmde eten door het vliegtuig in mijn neus komt, houdt mijn maag het voor bekeken :oops:

meestal beperkt mijn maaltijd zich tot de pinda's die je vooraf krijgt, het broodje dat je erbij krijgt (en dat van de mama) en het cakeje of zo dat je achteraf krijgt. En dan probeer ik nog een extra broodje te matsen. :D En heel af en toe zit ik een beetje te knabbelen aan mijn eten.

wij hebben eens in first class gevlogen van Air France (gratis upgrade) en daar was het eten wel lekker maar toch, niet alles opgegeten, het is de geur :?
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Ik vind de maaltijden in een vliegtuig altijd leuk en lekker! vooral als je allemaal kleine, aparte dingetjes krijgt...laatst eens met Swiss, wow!
dit keer vliegen we met continental en ik heb foto's gezien die er niet inspirerend uit zien...
afijn, ik heb bierworstjes (tip van hier ergens, geloof ik) appels en worteltjes bij me....straks nog flink wat water tappen want ik ben heilig overtuigd dat dat goed voor je in in zo'n ongezonde omgeving als een vliegtuig... :lol:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

Nou ben vorige maand met Continental naar Boston geweest. Ben benieuwd of je dat ook lekker gaat vinden. Op de heenreis kregen we als "snack" kauwgom in de vorm van een stukje pizza. Werkelijk niet te ...... Echt goor. Wat bij Continental wel ok is dat het bier gratis is (1tje dan :wink: )
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

...dat is verleiderlijk, dat gratis bier!....maar of het verstandig is op de heenweg?? :mrgreen:
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Erwinh schreef: Wat bij Continental wel ok is dat het bier gratis is (1tje dan :wink: )
Bij Air France krijg je gratis champagne :thumbup:
meyem
Amerika-expert

Bericht door meyem »

nou, dat heb ik dan glorierijk gemist, vorige zomer.... :? :?
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

dafkapin schreef:ik heb de vervelende gewoonte dat ik slecht reageer op de geur van vliegtuigmaaltijden. Ik kan rammelen van de honger, maar het moment dat de geur van het opgewarmde eten door het vliegtuig in mijn neus komt, houdt mijn maag het voor bekeken :oops:

meestal beperkt mijn maaltijd zich tot de pinda's die je vooraf krijgt, het broodje dat je erbij krijgt (en dat van de mama) en het cakeje of zo dat je achteraf krijgt. En dan probeer ik nog een extra broodje te matsen. :D En heel af en toe zit ik een beetje te knabbelen aan mijn eten.

wij hebben eens in first class gevlogen van Air France (gratis upgrade) en daar was het eten wel lekker maar toch, niet alles opgegeten, het is de geur :?

Herkenbaar ! Ik kan het (warme) vliegtuigeten ook niet verdragen. Zodra de geuren mijn neus bereiken raakt mijn spijsvertering van slag en moet ik rénnen naar het toilet. Van broodjes, yoghurt o.i.d. heb ik geen last. Het gaat alleen om warm, gekruid eten. Heb wel eens overgegeven in het vliegtuig van de geur van een opgewarmd eiergerecht.
Een vriend van ons heeft hetzelfde probleem en volgens hem is een vorm van luchtziekte.
Ik neem op lange vluchten verpakte stukjes ontbijtkoek mee, kaascrackers, chocola etc. om toch iets te eten hebben.
Zodra we het vliegtuig uit zijn, is het over en rammel ik van de honger.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

mtl schreef:Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat eten in de business class aanzienlijk beter is dan in de economy class. En het wordt ook nog eens opgediend in echte borden, bekers en glazen. Wat een genot.
²²²²² that... Eten in business of first is tenminste te eten... In economy krijg ik geen hap binnen maar telkens ik business of first vlieg laat ik het mij graag smaken... Het verschil in eten tussen eco en business is echt enorm...
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

thebes schreef:
dafkapin schreef:ik heb de vervelende gewoonte dat ik slecht reageer op de geur van vliegtuigmaaltijden. Ik kan rammelen van de honger, maar het moment dat de geur van het opgewarmde eten door het vliegtuig in mijn neus komt, houdt mijn maag het voor bekeken :oops:

Herkenbaar ! Ik kan het (warme) vliegtuigeten ook niet verdragen. Zodra de geuren mijn neus bereiken raakt mijn spijsvertering van slag en moet ik rénnen naar het toilet. Van broodjes, yoghurt o.i.d. heb ik geen last. Het gaat alleen om warm, gekruid eten. Heb wel eens overgegeven in het vliegtuig van de geur van een opgewarmd eiergerecht.
Een vriend van ons heeft hetzelfde probleem en volgens hem is een vorm van luchtziekte.
Ik neem op lange vluchten verpakte stukjes ontbijtkoek mee, kaascrackers, chocola etc. om toch iets te eten hebben.
Zodra we het vliegtuig uit zijn, is het over en rammel ik van de honger.
Tip: blijf dan vooral weg van Indiase maatschapijen zoals Jet Airways... De geur aan boord is soms echt overweldigend...
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ik vind het eten op het vliegtuig (eender welke luchtvaartmaatschappij) niet te vreten. Ik neem dus mijn eigen boterhammen mee, oké, na een tijdje zijn die ook niet meer zo smakelijk, maar nog altijd beter dan die vliegtuigkost. Ook in business vond ik het eten niet geweldig. Het was beter maar dat was dan ook alles. Wel ben je dan veel langer bezig met je maaltijd.

Als wij uit het vliegtuig komen en zitten te wachten op onze volgende vlucht gaan we meestal zo snel mogelijk naar Burger King. Kwestie van direct in de stemming te komen!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

Lilo schreef:Ik vind het eten op het vliegtuig (eender welke luchtvaartmaatschappij) niet te vreten. Ik neem dus mijn eigen boterhammen mee, oké, na een tijdje zijn die ook niet meer zo smakelijk, maar nog altijd beter dan die vliegtuigkost. Als wij uit het vliegtuig komen en zitten te wachten op onze volgende vlucht gaan we meestal zo snel mogelijk naar Burger King. Kwestie van direct in de stemming te komen!
Lilo
Ik begon zo langzamerhand te denken dat het aan mij lag :lol:
Eva70
Amerika-ontdekker

Bericht door Eva70 »

Wij vliegen met KLM dus ik heb even op hun site gekeken. Je kunt tot 24 of 36 uur van tevoren speciale maaltijdwensen doorgeven. Je kunt zelfs ook een fruitmaaltijd met alleen vers fruit bestellen: http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare ... _meals.htm
Belenos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Belenos »

Misschien een leuk idee om bij te gaan houden wat voor maaltijden we krijgen bij verschillende maatschappijen. Een beetje in de trant van het topic 'welke huurauto kreeg je mee'. Fotootje erbij en natuurlijk een beoordeling. Dan kunnen we straks echt een goede keuze maken wat voor maaltijd we moeten kiezen :wink:
Erwinh
Amerikafan

Bericht door Erwinh »

Goed idee :thumbup: , ik vlieg 1 juli met KLM naar SF. Ik maak een foto van die hap en zal verslag doen. Lijkt me een aardig topic worden
BBX
Amerikafan

Bericht door BBX »

Rob schreef:Snoep en koek is geen probleem, (met vlees) belegde boterham en fruit wel
Mja en zelfs dan valt het wel mee :)

Ik was me totaal onbewust van deze regeltjes dus ik had lekker drie dubbele boterhammen gefixed. Één met ham en twee met kip-filet. Uiteraard zat ik dat mooie groene import formuliertje te lezen in het vliegtuig en vulde alles netjes in naar waarheid. In het vliegtuig had ik eigenlijk niet zo'n honger en toen ik lande was ik al lang weer vergeten dat ik nog voedsel bij had. (Wat had ik een honger ... )

Even later word er doodleuk op mijn ticket gescribbled dat ik me ergens moet melden. Dus ik naar die balie toe.
Douane: Meneer u hebt voedsel bij?
Ik: *Doorzoekt tas* Oh ja, ehh twee sandwiches, hoezo?
Douane: Wat zit er op?
Ik: Één met kip en één met ham? Hebt u zo'n honger dan?
Douane: :| Mag ik u boterham met kip alstublieft.
Ik: Ehh ... ja hoor maar even serieus waarom? Is hier geen kantine?
Douane: Nee meneer, u mag geen kip invoeren. De ham is echter geen probleem.
Ik: Oh. Nou bedankt en eetsmakelijk!

Vervolgens loop ik de hoek om en realizeer ik me natuurlijk dat ik twee boterhammen met kip had. De andere zat ergens diep verborgen in mijn tas. Die heb ik maar snel in m'n mond gestopt ! :mrgreen: Yeeeaaa!

Edit:
Overigens zie ik, net als bij KLM, dat je maaltijden kan reserveren bij de diverse budget maatschappijen:
Continental Airlines
Delta Airlines -> Zie Special Meals
US Airways
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Belenos schreef:Misschien een leuk idee om bij te gaan houden wat voor maaltijden we krijgen bij verschillende maatschappijen. Een beetje in de trant van het topic 'welke huurauto kreeg je mee'. Fotootje erbij en natuurlijk een beoordeling. Dan kunnen we straks echt een goede keuze maken wat voor maaltijd we moeten kiezen :wink:
Veel auto's vind ik wel mooi, vliegtuigeten word ik altijd een beetje misselijk van als ik het zie :mrgreen:. Daarom stel ik voor; alleen maar BC en First maaltijden, die zien er nog enige vorm van appetijtelijk uit :lol:.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer