Hai allemaal,
We horen vanalles over veiligheidsmaatregelen etc voor als je naar amerika vliegt.
We vliegen met zijn tweetjes over twee weken via chicago naar san francisco. Waar moeten we nu rekening mee houden???
Visum?
Paspoort?
Interviews?
Verblijfsgegevens hotels?
Koffer op slot of niet?
Vingerafdruk?
Irisscan?
Foullering?
Koffer doorzoeken?
Schoenen uit?
Wat is gang van zaken? Wat staat ons wel te wachten en wat zijn maar verhaaltjes?
Visum? - Je reist in principe op een Visa Waiver Paspoort? - Lijkt me wel handig (LOL .. of wat bedoel je eigenlijk?) Interviews? - kan bij de controle Verblijfsgegevens hotels? - Die zou ik wel opschrijven en meenemen, in ieder geval waar je de eerste nacht verblijft. Koffer op slot of niet? - Nee, je hebt kans dat ze je koffers openbreken, tenzij je een goedgekeurd slot hebt waarvan zij een loper hebben. Vingerafdruk? - Ja electronisch - linker wijsvinger, rechterwijsvinger. Irisscan? - Ditto, is gewoon een soort webcam waar je in moet kijken. Foullering? - kan, als de metaal detector afgaat ; )) Koffer doorzoeken? - kan Schoenen uit? - Grote kans op.. Zou ik wel rekening mee houden!
En waarschijnlijk je broekriem afdoen, en als je echt pech hebt, mag je even mee om je te ontkleden Dat geluk had mijn vrouw een keertje, in MN meen ik...
Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.
hou in ieder geval het adres van je eerste overnachting bij de hand om op het formulier in te kunnen vullen,let op wel in het engels.
op schiphol maar ook in chicago kan worden gevraagd je schoenen uit te doen dus schone sokken zijn aanbevolen.
het wil nog wel eens gebeuren dat waneer je sportschoenen aanhebt dat je zo door mag lopen.
de broek riem zal wel gepingel in de detector geven.
vraag voor de koffer van te voren met inchecken wat je moet doen,toen we de laatste keer terugkwamen mochten we de koffers gewoon op slot doen maar wel nadat hij door de scan was geweest .foullering doen ze niet zo heel vaak meer helaas,gaat nu meestal met de handdetector.
de vinger en oogfoto stelt helemaal geen bal voor ,linker wijsvinger ,rechterwijsvinger en even in een camera kijken een klusje van 20 seconden.
maar ook wel belangrijk ga geen rare dingen doen of zeggen bij de immigratie dienst,als je een zeikerd tegen over je krijgt kan hij knap lastig doen dus blijf lekker relaxed en stay cool.
gr erika
Erika schreef:.foullering doen ze niet zo heel vaak meer helaas,gaat nu meestal met de handdetector.
In Amerika wel ja, maar op schiphol kan je nog heel goed blauwe plekken oplopen zeker als vrouw, er loopt daar een oude taart rond die er schijnbaar plezier in heeft om veel te hard in je borsten te krijpen (vraag maar aan Annie die wordt nog kwaad als ze er aan denkt)
Rob
Sandy schreef:
Irisscan? - Ditto, is gewoon een soort webcam waar je in moet kijken.
Die webcam neemt gewoon een fotootje, niets meer niets minder. Je staat dus bij Homeland Security bekend met de gezichtsuitdrukking die je hebt na 10 uur vliegen.
Ik heb dat trouwens nog nooit hoeven doen, maar ja.... ik mag bij de rij voor U.S. citizens aansluiten.
Irisscan doen ze (nog niet) aan, en als een irisscan genomen moet worden moet je je oog tegen een apparaat drukken, dus heel dichtbij.
maartena schreef: Die webcam neemt gewoon een fotootje, niets meer niets minder. Irisscan doen ze (nog niet) aan, en als een irisscan genomen moet worden moet je je oog tegen een apparaat drukken, dus heel dichtbij.
Klopt, dat bedoelde ik eigenlijk ook - bedankt voor het ophelderen : ))
Wat betreft het fouilleren, sinds wanneer doen ze dat niet meer? - Ik weet toch zeker dat mijn man vorig jaar gefouilleerd werd ...
Ik was een week of 3 geleden op Newark, en daar hadden ze naast het metaaldetectorpoortje ook een nieuw apparaat. Een soort kast met glazen deuren waar je in moet staan, en dan lijkt het alsof er een stevige puf wind tegen je aangeblazen wordt. Weet iemand wat dit is? (Ik mocht zelf om het apparaat heenlopen).
Misschien handig om te vermelden dat je echt het adres van je hotel moet weten. Vorig jaar november volstond de naam van het hotel nog, maar in april werd er bij immigratie geschreeuwd dat mensen die niet het volledige adres (straatnaam, stad, postcode en staat) hadden ingevuld het mochten gaan opzoeken in de yellowpages en weer achteraan mochten sluiten..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
fcolos schreef:Ik was een week of 3 geleden op Newark, en daar hadden ze naast het metaaldetectorpoortje ook een nieuw apparaat. Een soort kast met glazen deuren waar je in moet staan, en dan lijkt het alsof er een stevige puf wind tegen je aangeblazen wordt. Weet iemand wat dit is? (Ik mocht zelf om het apparaat heenlopen).
Bij mijn weten worden met dit apparaat 'stofdeeltjes' van je lichaam afgeblazen, opgevangen en geanalyseerd om te kijken of er deeltjes van explosief materiaal bij zitten. Wanneer je immers met zulk materiaal in aanraking bent geweest, dan zullen er zulk soort deeltjes achterblijven op je lichaam en kleding.
Iets soortgelijks: bij ons werden in oktober in Philadelphia de autostoeltjes van de kinderen onderzocht met een soort 'sticker'. Met die sticker werden stofdeeltjes van diverse plekken op en in het stoeltje genomen en vervolgens in een analyseapparaat gestopt. Ik heb toen gevraagd waarvoor dat was en dat was dus ook om deeltjes van explosief materiaal op te sporen.
Vingerafdruk? - Ja electronisch - linker wijsvinger, rechterwijsvinger. Irisscan? - Ditto, is gewoon een soort webcam waar je in moet kijken. Foullering? - kan, als de metaal detector afgaat ; )) Schoenen uit? - Grote kans op.. Zou ik wel rekening mee houden!
het stof afnemen gebeurd ook met de koffers in amerika.
ze nemen een paar monsters van de handvaten en doen deze in een snuffelaar.
ik heb geen hekel aan fouilleren vooral als ik van te voren weet dat er niets mis is.
erika
Vingerafdruk? - Ja electronisch - linker wijsvinger, rechterwijsvinger. Irisscan? - Ditto, is gewoon een soort webcam waar je in moet kijken. Foullering? - kan, als de metaal detector afgaat ; )) Schoenen uit? - Grote kans op.. Zou ik wel rekening mee houden!
Geldt dit ook voor de kinderen?
Monique
Ja het geld voor alle personen die Amerika in willen
Ik werd vorig jaar ook uitgebreid gefoulleerd in Chicago. Alle sierraden af, schoenen uit, evt riem af. De moet je armen wijd doen en dan gaan ze foulleren.
Ze voelen aan je borsten (niet hardhandig bij mij), ik moest de bovenkant (waar je riem zit) van mijn broek binnenstebuiten keren, ze voelden in mijn haar onder het elastiekje en de rest van het lichaam.
Ik voelde me wel een beetje een crimineel. Ik was ook de enige van de groep die dat moest ondergaan.
Marcel schreef:
Bij mijn weten worden met dit apparaat 'stofdeeltjes' van je lichaam afgeblazen, opgevangen en geanalyseerd om te kijken of er deeltjes van explosief materiaal bij zitten. Wanneer je immers met zulk materiaal in aanraking bent geweest, dan zullen er zulk soort deeltjes achterblijven op je lichaam en kleding.
Ok, tnx. Dus net zoiets als die stickers die ze soms over/door je schoenen halen? Puur kijken of je met explosieven in aanraking geweest bent.
Mij best allemaal. Ik heb niets te verbergen, en het garandeert mij dat medereizigers ook geen kwaad in de zin hebben.
Wij hebben bij z'n blaas poort gestaan toen we naar het vrijheidsbeeld gingen schrok me kapot.
Toen we terug vlogen van San Francisco naar Amsterdam, hadden mijn oom en tante de koffer te zwaar, koffer mag niet zwaarder zijn dan 70 kilo. Moesten we hem hals over kop uit pakken en spullen in de handbagage doen Bij de controlle, moesten alees uit, ik stond in mijn hempje en spijkerbroek.....
Op schiphol werden de spullen van mijn oom en tante weer uit mijn tas gehaald, aansteker, nagelvijl en nagel knippertje, scheermesjes, schaar.... ik wist niet dat dit in mijn tas zat... maar volgens mij zijn dat allemaal spullen die NIET in je handbagage mogen...
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017 Blog tijdens onze reizen Facebook
Geldt dit ook voor de kinderen?
Monique
Volgens mij hoefden de kinderen geen foto en vingerafdruk laten maken maar dat weet ik niet zeker meer.
Is het bij iemand wel 'ns niet gelukt zo'n vingerafdruk? Michel moest een aantal keer proberen voordat ie 'n vingerafdruk had. Wat nu als dit niet lukt?
michelly schreef:Is het bij iemand wel 'ns niet gelukt zo'n vingerafdruk? Michel moest een aantal keer proberen voordat ie 'n vingerafdruk had. Wat nu als dit niet lukt?
michelly schreef:
Is het bij iemand wel 'ns niet gelukt zo'n vingerafdruk? Michel moest een aantal keer proberen voordat ie 'n vingerafdruk had. Wat nu als dit niet lukt?
ess schreef:
Toen we terug vlogen van San Francisco naar Amsterdam, hadden mijn oom en tante de koffer te zwaar, koffer mag niet zwaarder zijn dan 70 kilo.
Groetjes ess
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.