Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Gastgezin in Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Daisy
Amerika-newbie

Gastgezin in Amerika

Bericht door Daisy »

Hallo,

Ik ben opzoek naar gastgezinnen om in de zomer van 2008 een maand door te brengen. Samen met een vriendin wil ik een maand naar Amerika.
Hotels e.d. zijn veels te duur (wij studeren nog)
Heeft iemand tips/links om in contact te komen met gastgezinnen? Of misschien een ander goed idee? (wij hebben beide een rijbewijs)

B.v.d.,
Daisy.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Daisy
Amerika-newbie

Bericht door Daisy »

Bedankt voor de link!
Heeft iemand ervaring hiermee?
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

In dit topic staat het reisverslag van Vince22.
Hij heeft gebruik gemaakt van couchsurfing. Misschien leuk om zijn ervaringen te lezen.[/url]
Daisy
Amerika-newbie

Bericht door Daisy »

Ik heb ondertussen een profiel aangemaakt, leuke site!
Krijg alleen geen foto online :(
mrchill0ut
Amerika-newbie

Re: Gastgezin in Amerika

Bericht door mrchill0ut »

Hallo,
Ik wil na mijn havo een jaar naar amerika vertrekken om daar high school te volgen.
Heeft iemand dit al eerder gedaan en op welke keuzes ik moet letten

mvg,

timo
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Onze zoon heeft dat in 1998 gedaan aan Penn High in Southbend, Indiana, maar hij heeft dat via een organisatie in Den Haag, waar ik nu even de naam niet meer van weet, gedaan.
Zij hebben toen ook het gastgezin voor hem geregeld.
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Inmiddels weet ik dat het ging om de Aspect Foundation
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Gebruik de zoekfunctie van het forum, zoek op dingen als
high school year
ESF
gastgezin
uitwisseling
Er is al vaak over geschreven hier.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Raafje87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Ik heb vorig jaar gecouchsurft in Engeland en Amerika, PM me maar als je vragen hebt :)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Raafje, couchsurfing mag je niet doen als je uitwisselingsstudent bent in de high school.
Trouwens, zou het niet beter zijn om vraggen rond couchsurfing gewoon op het forum te laten stellen ipv altijd per pb? Dit forum dient tenslotte voor het delen van informatie, als iedereen dan gaat pm-men, dan staat er straks geen info meer op het forum.

Hou er als kandidaat-uitwisselingsstudent ook rekening mee dat sommige organisaties/scholen een leeftijdslimiet stellen, dus dat je bv. niet al 18 mag zijn, of dat je ook je high school in Nederland al niet mag afgewerkt hebben (omdat je het dan meer als een pretjaar zou zien ipv als een serieuzer iets).
Dus: hou oud ben je?
En wat is je doel voor dat jaar high school?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

kastelke schreef:Hou er als kandidaat-uitwisselingsstudent ook rekening mee dat sommige organisaties/scholen een leeftijdslimiet stellen, dus dat je bv. niet al 18 mag zijn, of dat je ook je high school in Nederland al niet mag afgewerkt hebben (omdat je het dan meer als een pretjaar zou zien ipv als een serieuzer iets).
Ik wist niet dat dat zo was? Ik ken namelijk meerdere personen die ná hun middelbare school naar Amerika zijn gegaan voor een jaar High School? Hoe zit het dan, want je moet toch een NL examen doen lijkt mij, dus als je "tussendoor" weggaat moet je daarna toch alsnog je Nederlandse school afmaken en heb in principe ook een pretjaar?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik ga gewoon af op wat hier in het verleden gezegd geweest is door mensen die ook een uitwisseling deden/wilden doen...

Maar aangezien de vraagsteller HAVO afgewerkt heeft, is het, afhankelijk van het doel van dat jaar USA, misschien nuttiger om hoger onderwijs te volgen?
Lees in ieder geval al eens dit door:
viewtopic.php?f=12&t=32501&hilit=uitwisseling
viewtopic.php?f=6&t=30529&hilit=uitwisseling
Elke
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En zeker ook dit:
viewtopic.php?t=11753
Elke
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Onze zoon was 17 en had net zijn Havo-diploma, toen hij voor een jaar naar de USA ging.
Toen was er sprake van een maximum leeftijd van 18 jaar.

Als je geen (nog) geen diploma heb, kun je wel als uitwisselingsstudent gaan, maar dan moet je, als je terug komt, nog wel je eindexamen doen en dat nadat je er één jaar uit bent geweest.
Luc
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Luc »

25 Jaar geleden ging ik voor het eerst naar de USA als AFS uitwisselingsstudent. AFS is in de meeste Amerikaanse High school zeer bekend . Nu 25 jaar later hebben wij zelf een student uit Brazilie bij ons te gast .
AFS richt zich wel tot studenten op lyceum of Gymanasium niveau. AFS staat voor American Field service. Kijk op op Afs.com of afs .nl
If you can´t stand the heat, stay out of the kitchen.
Afbeelding
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

kastelke schreef:Raafje, couchsurfing mag je niet doen als je uitwisselingsstudent bent in de high school.
Trouwens, zou het niet beter zijn om vraggen rond couchsurfing gewoon op het forum te laten stellen ipv altijd per pb? Dit forum dient tenslotte voor het delen van informatie, als iedereen dan gaat pm-men, dan staat er straks geen info meer op het forum.

Hou er als kandidaat-uitwisselingsstudent ook rekening mee dat sommige organisaties/scholen een leeftijdslimiet stellen, dus dat je bv. niet al 18 mag zijn, of dat je ook je high school in Nederland al niet mag afgewerkt hebben (omdat je het dan meer als een pretjaar zou zien ipv als een serieuzer iets).
Dus: hou oud ben je?
En wat is je doel voor dat jaar high school?
@Kastelke, ik reageerde op de topic opener die naar mijn weten studeert (zie bericht) en die een maand naar de VS wil en op zoek was naar housing oplossingen. Ze kan me ook gewoon via het forum vragen over CS, je hebt gelijk over PM :) In mijn weblog, zie link staat ook enige info erover :)
Op naar de volgende reis... http://www.emintheusa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jol90
Amerika-ontdekker

Bericht door Jol90 »

@Raafje, het bericht van TS is geplaatst in 2007. Timo kwam zijn vraag (over HS) in dit oude topic stellen. TS is waarschijnlijk allang weer thuis en inmiddels afgestudeerd ;).

@Timo; om een high school year te doen kun je volgens mij het beste om info vragen bij een organisatie (ik ken in NL EF en TravelActive). Zij regelen bijna alles voor je, incl een soort introweek met andere high school gangers. Een middelbare schooldiploma is geen probleem, maar ze raden geloof ik wel aan om te zeggen dat je nog geen diploma hebt omdat high schools je anders kunnen weigeren.
Jolanda

Januari 2012 naar Uni in Illinois!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Daisy, de topicstarter, is sinds november 2007 niet meer op het forum geweest.
En Timo, die zijn bericht in dit oude topic gepost heeft, is ook nog niet komen kijken nadat hij zijn bericht hier op vrijdag gepost heeft. Hopelijk komt hij toch snel terug langs, zodat hij wat meer uitleg kan geven en we eventueel nog gerichter tips kunnen geven.
Elke
Raafje87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raafje87 »

Oke, het was te vroeg voor mij deze ochtend hahaha :lol: :lol: :lol:

En voor de huidige topic-er is CS inderdaad geen optie, hopelijk heeft hij wel wat jullie tips! :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer