Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kosten emigratie (K1) begin tot eind

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
maruanayam
Amerika-ontdekker

Kosten emigratie (K1) begin tot eind

Bericht door maruanayam »

Beste mensen,

Ik ben sinds een aantal maanden gelukkig verloofd met mijn Amerikaanse vriendin en wij hebben begin december alle papieren opgestuurd om een K-1 visum aan te vragen. Wij zitten nog te wachten op NOA2 en hoop heel erg dat we in de komende 1,2,3 weken wat horen (volgens VisaJourney behandelen ze nu zo'n beetje de aanvragen van rond de tijd dat wij het opgestuurd hebben).

Ik weet globaal de kosten van het hele proces en denk dat er waarschijnlijk al een topic bestaat waar er meer gedetailleerde info staat maar op de een of andere manier lukt het me niet dit te vinden...

Is er iemand die mij precies de kosten van alle stappen (inclusief AOS etc) zou kunnen vertellen of mij verwijzen naar een topic waar dit al is uitgelegd?

Alvast heel erg bedankt!

Groeten,
Matthijs
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Kosten emigratie begin tot eind

Bericht door Old Faithful »

Bedoel je misschien dit citaat
Clint schreef:
mirt023 schreef:Nu is mijn vraag, checken ze je verleden(politie/ziektes), ik heb gelukkig niks op me
kerfstok maar vindt Amerika echt een land wat dat allemaal zou checken!
Je krijgt een background check en in een later stadium wordt er ook gekeken naar je Nederlandse strafblad (als die er is). Ze kijken niet echt naar je medisch verleden volgens mij, maar je moet wel door een medische keuring komen
En kost het k-1 visum geld?
Absoluut!
$455 voor het I-129F (formulier)
€150 voor medisch onderzoek
€287 voor het visum zelf
Ongeveer $1000 om de status van non-immigrant naar immigrant te laten zetten (en dus een greencard te krijgen)
En dan nog een boel incidentele kosten (pasfoto's, papierwerk heen en weer versturen etc).
uit dit topic?
Groet,

Old Faithful
maruanayam
Amerika-ontdekker

Super, ja dat is zo'n beetje wat ik zocht!

Erg bedankt
maruanayam
Amerika-ontdekker

NOA 2 is binnen!!!!!!!!!!!!!!!! Op naar de volgende stap=weer wachten ;) maar nu met een veel beter gevoel!
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Als die eenmaal binnen is gaat het allemaal plots een stuk sneller, let maar op ;)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Inderdaad. Met een beetje mazzel is dat visum binnen 2 maanden geregeld ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
NaarNYState
Amerika-ontdekker

Re: Kosten emigratie (K1) begin tot eind

Bericht door NaarNYState »

Ik lees op verschillende sites, waaronder: http://www.uscis.gov dat de I-129F filing fee nu 340 dollar kost? Dus goedkoper geworden aangezien ik ook een aantal keer 455 dollar heb zien staan. Dat zou een mooie meevaller zijn voor degenen die er nu aan beginnen :)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Inderdaad, ik heb een jaar geleden $455 mogen betalen en toen ging net voor mijn interview ook de kosten van het visum flink omhoog, maar het was het waard. Mooi voor de nieuwe aanvragen dat het I-129F goedkoper is geworden :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Zjak
Amerika-ontdekker

Bericht door Zjak »

Ik ben net aan het eind van een K1 procedure, mocht je vragen hebben dan ben ik uiteraard ook bereid je te helpen.

Veel succes alvast!

Ikzelf heb dinsdag mijn interview, maar ik ben Belg dus informatie daarover zal je best bij Clint inwinnen.
maruanayam
Amerika-ontdekker

Yes! Binnen twee maanden hoop ik ook op :)

Ik begon em een beetje te knijpen omdat de bruiloft voor eind Augustus staat gepland maar ga ervan uit dat dat helemaal goed moet gaan komen.

Bedankt voor de aangeboden hulp, als ik ergens over twijfel zal ik het zeker even vragen!
maruanayam
Amerika-ontdekker

NaarNYState schreef:Ik lees op verschillende sites, waaronder: http://www.uscis.gov dat de I-129F filing fee nu 340 dollar kost? Dus goedkoper geworden aangezien ik ook een aantal keer 455 dollar heb zien staan. Dat zou een mooie meevaller zijn voor degenen die er nu aan beginnen :)
Klopt, wij hebben idd ook 340 betaald in December :)
NaarNYState
Amerika-ontdekker

Bericht door NaarNYState »

Scheelt toch weer 115 dollar bij die zee van kosten die je al hebt! :) De kosten die je van tevoren niet precies berekend hebt (versturen formulieren e.d.), lopen toch ook snel op.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En als je over 2 jaar de conditions van je green card wilt laten verwijderen, dan mag je weer eens in je buidel tasten. :-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

kastelke schreef:En als je over 2 jaar de conditions van je green card wilt laten verwijderen, dan mag je weer eens in je buidel tasten. :-)
Eerst krijgen ze de AOS ($1070) nog ;)
maruanayam
Amerika-ontdekker

Beste mensen, toch even een vraagje;

Nu ik mn NOA2 heb gekregen kan ik binnekort naar de NVC bellen om te vragen of ze mijn goedgekeurde NOA2 hebben ontvangen en gaan doorsturen naar het consulaat in Amsterdam, correct? Zodra dit echter gebeurd is, is er een manier om contact op te nemen met het consulaat om te zien of/wanneer zij bericht van het NVC hebben ontvangen of is dit uberhaupt zinloos? Anders moet ik denk ik gewoon wachten totdat ik het pakketje met papieren van het consulaat ontvang om terug te sturen?

Bij voorbaat dank!

Matthijs
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Inderdaad, gewoon wachten. Daarnaast zal je case waarschijnlijk niet langer dan een dag of drie bij het NVC liggen, waarna het met DHL naar Amsterdam wordt gestuurd.
Clint's Thoughts
Zjak
Amerika-ontdekker

Bericht door Zjak »

maruanayam schreef:Beste mensen, toch even een vraagje;

Nu ik mn NOA2 heb gekregen kan ik binnekort naar de NVC bellen om te vragen of ze mijn goedgekeurde NOA2 hebben ontvangen en gaan doorsturen naar het consulaat in Amsterdam, correct? Zodra dit echter gebeurd is, is er een manier om contact op te nemen met het consulaat om te zien of/wanneer zij bericht van het NVC hebben ontvangen of is dit uberhaupt zinloos? Anders moet ik denk ik gewoon wachten totdat ik het pakketje met papieren van het consulaat ontvang om terug te sturen?

Bij voorbaat dank!

Matthijs
Mijn case bleef een dag of 6 bij NVC maar daar zat toen 1 feestdag tussen dus het kan effectief sneller. Wel bestaat er een manier om te proberen achterhalen wanneer je pakket vanuit het NVC is vertrokken. Via de trackingsite van de koerier kun je gokken wat de dag is waarop uw package mogelijkerwijs is vertrokken. Via die referentie vind je dan een hele lijst van pakketjes en als daarin 1tje voor Amsterdam of Brussel vermeld staat, dan is het waarschijnlijk het uwe (er zijn er namelijk niet zoveel voor de lage landen).

Ik zoek nog snel even op hoe je die referentie moet opmaken en waar je terecht kan voor de tracking. Het laat u toe om te zien wanneer het in Amsterdam ontvangen wordt en zo kun je anticiperen met het klaarmaken van je Packet 3 en het maken van een afspraak voor je medical.

Intussen opgezocht:

even ter verduidelijking:

Ga naar de tracking site via http://track.dhl-usa.com/TrackByRef.asp?nav=TrackByRef
Vul referentie in als volgt: EXP 23 MAY 2011A Je moet een beetje trial and error doen met de datum want die is soms lastig te achterhalen (al zeker via de automatische check)
Zoek in de lijst naar mogelijke pakketten (er zijn meerdere pagina´s!!) voor Amsterdam of Brussel, het is geen garantie dat het uw pakket is maar de kans is toch groot (1 case is trouwens ongeveer 2 pounds).
maruanayam
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de tips!

Heb inmiddels bericht gekregen van het consulaat en vandaag het eerste pakket papieren de bus op gedaan.
Heb wel nog een vraagje voor jullie, gerelateerd aan het verzenden van het tweede pakket;

Ik heb voor mijn studie van Februari 2009 tot Juni 2010 in Barcelona gezeten en heb dit ook vermeld op mijn papieren.
Nu las ik alleen dat ik voor alle plekken waar heb langer dan een jaar heb gewoond, een bewijs van goed gedrag bij de politie moet halen. Heeft er hier iemand ervaring mee? Lijkt het jullie dat ik dit op de een of andere manier dus ook echt uit Spanje zou moeten laten komen? Ik heb me toentertijd nooit hier uit laten schrijven in NL.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

maruanayam schreef:Ik heb voor mijn studie van Februari 2009 tot Juni 2010 in Barcelona gezeten en heb dit ook vermeld op mijn papieren.
Nu las ik alleen dat ik voor alle plekken waar heb langer dan een jaar heb gewoond, een bewijs van goed gedrag bij de politie moet halen. Heeft er hier iemand ervaring mee? Lijkt het jullie dat ik dit op de een of andere manier dus ook echt uit Spanje zou moeten laten komen?
Als je dit inderdaad vermeld heb, zul je ook een politierapport moeten opvragen (overigens is het niet een bewijs van goed gedrag, dat is iets anders).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer