eindelijk heb ik een beetje tijd om me eens in het lang en het breed met onze Amerika-reis bezig te houden. Ik ben namelijk leerkracht en dit was mijn eerste jaartje, dus het was heel erg hard werken.
Maar nu dus 2 maanden vakantie, waarvan bijna 4 weken Californië. Waar ik ervoor eigenlijk bijna geen tijd had om het spannend te gaan vinden, ga ik er nu meer en meer naar uitkijken.
Natuurlijk hebben we al veel gelezen over alle plekken waar we naartoe willen gaan (al lijkt het me soms weinig in verhouding met vele anderen hier op het forum), maar we zitten nog met een aantal vragen in verband met de route. Misschien kunnen jullie ons helpen.
We gaan dus een rondreis maken in Californië en hebben er bewust voor gekozen om de Granfd Canyon, Zion en de Bryce Canyon niet te doen, zodat we de rest rustig op ons gemak kunnen doen. Over Las Vegas twijfelden we nog, omdat het zo'n omweg lijkt en we er in het weekend aankomen, maar ik denk dat we het toch gaan doen.
Onze planning ziet er als volgt uit:
19 juli: vlucht Brussel --> Londen --> LA
slapen in hotel bij luchthaven, winkelen, ...
20 juli: Universal Studios
slapen op camping aan de zee
21 juli: beetje sightseeing + Ocean Side Walk + ...
slapen op camping aan de zee
22 juli: LA --> Las Vegas
slapen in hotel op Strip of motel erbuiten (nog niet zeker)
23 juli: Las Vegas
slapen in zelfde hotel/motel
24 juli: Las Vegas --> Death Valley
waarschijnlijk slapen ergens tussen Death Valley en Sequoia NP (we zien het niet zitten om te kamperen in Death Valley)
25 juli: verder naar Sequoia NP/Kings Canyon
slapen op camping (?)
26 juli: Sequia NP
idem
27 juli: Sequoia --> Yosemite
slapen op camping rond Yosemite (ligt nog niet vast, dus in park zal niet meer mogelijk zijn)
28 juli: Yosemite
idem
29 juli: Yosemite
idem
30 juli: Yosemite --> Lake Tahoe
camping bij Lake Tahoe
31 juli: Lake Tahoe
idem
1 augustus: Lake Tahoe --> San José (we gaan hiernaartoe omdat mijn vriend hier vroeger gewoond heeft en alles nog eens terug wilde zien)
camping/motel?
2 augustus: San José
idem
3 augustus: San José --> Monterey/Carmel
?
4 augustus: --> Big Sur
camping waarschijnlijk
5 augustus: Big Sur
camping waarschijnlijk
6 augustus: Big Sur
camping waarschijnlijk
7 augustus: Big Sur
camping waarschijnlijk
(het is eigenlijk de bedoeling dat we daar de kustlijn wat gaan volegn, misschien niet altijd op zelfde plek blijven, maar steeds meer naar het zuiden)
8 augustus: Big Sur
9 augustus: Big Sur --> San Francisco
hotel ?
10 augustus: SF
11 augustus: SF
12 augustus: SF
13 augustus: SF --> huis
Zoals jullie zien is zeker het laatste deel nog heel erg vaag. Ik heb dus nog behoorlijk wat planwerk voor de boeg de komende 2 weken.
Indien jullie tips hebben of zo, dan oor ik die graag van jullie. Eigenlijk loop ik nu wat verloren en begin ik over alles te twijfelen.
We wilden bijvoorbeeld na LA eerst nog naar San Diego om daar de surfstranden te gaan bekijken, maar dan waren we helemaal in het weekend in Vegas en dan werd de afstand San Diego --> Las Vegas ook weer zo groot. Misschien moeten we ook wat minder tijd in Big Sur doorbrengen en wat meer in Yosemite (maar heeft ook te maken met jeugdsentiment van mijn vriend --> ze gingen daar vroeger altijd kamperen).
Ik ga mij nu eens zetten, en nog wat dingen beginnen opzoeken op Internet en in mijn reisgidsen. En misschien hebben jullie nog wat goeie ideeën?
Alvast heel erg bedankt,
K@t