Je zou ook nog de Trial versie van Streets and Trips kunnen gebruiken: http://www.microsoft.com/streets/en-us/free-trial.aspxbunzing schreef:Ik zal er eens induiken! Merci. Zou zomaar een handige tool zijn
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Bunzing: De Zuidelijke staten
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Reis Bunzing: De Zuidelijke staten
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik vind het niet zo'n logische route voor 25 dagen.
Jullie willen zo graag naar Florida, laat Texas dan vallen en duik het gebied van Georgia, Florida South Carolina, Mississippi, Louisiana en Tennessee in.
Omdat je nu de oostkant van Texas wilt bezoeken ga je gigantische afstanden rijden en neem maar van mij aan (ervaringsdeskundige) dat Texas groot is.
Laat de lijn Memphis/New Orleans je uiterste westgrens zijn en schuif je oostgrens iets op naar de plaats Savannah in Georgia of Charleston in South Carolina.
Jullie moeten echt een keuze maken, nu ga je met iedere suggestie die hier wordt gedaan onmiddellijk je route omgooien, maar jullie moeten bepalen wat je wilt zien, wat belangrijk is voor jullie.
Iedereen die de eerste keer naar de USA gaat maakt dezelfde fout: je wilt álles zien en dat kan nu eenmaal niet.
Vraag je goed af waar je interesse ligt en wat je per sé wilt zien of meemaken.
Daar ga je de route omheen bouwen.
Nu wil je alles en ik geef je de verzekering dat je aan het eind van de route, zoals je hem nu hebt uitgestippeld, veel te lang in de auto hebt gezeten en te weinig hebt meegemaakt en hebt gezien.
Ook onze eerste reis ging naar het gebied wat jullie nu willen bezoeken, maar wij hebben er niet over gepeinsd om Texas daarbij te betrekken. We bezochten 7 staten in 25 dagen en hadden daar de handen vol aan.
Hieronder onze route uit 2005. Je ziet dat dit een logischer route is, waarbij je Florida nog makkelijk kunt betrekken.
Bewaar Texas tot een volgende reis. Wij kwamen in 2009 voor het eerst in Texas en hadden 3 weken voor alleen deze ene staat. Dit jaar gaan we er voor de derde keer terug (in combinatie met Mississippi).
Succes!
Jullie willen zo graag naar Florida, laat Texas dan vallen en duik het gebied van Georgia, Florida South Carolina, Mississippi, Louisiana en Tennessee in.
Omdat je nu de oostkant van Texas wilt bezoeken ga je gigantische afstanden rijden en neem maar van mij aan (ervaringsdeskundige) dat Texas groot is.
Laat de lijn Memphis/New Orleans je uiterste westgrens zijn en schuif je oostgrens iets op naar de plaats Savannah in Georgia of Charleston in South Carolina.
Jullie moeten echt een keuze maken, nu ga je met iedere suggestie die hier wordt gedaan onmiddellijk je route omgooien, maar jullie moeten bepalen wat je wilt zien, wat belangrijk is voor jullie.
Iedereen die de eerste keer naar de USA gaat maakt dezelfde fout: je wilt álles zien en dat kan nu eenmaal niet.
Vraag je goed af waar je interesse ligt en wat je per sé wilt zien of meemaken.
Daar ga je de route omheen bouwen.
Nu wil je alles en ik geef je de verzekering dat je aan het eind van de route, zoals je hem nu hebt uitgestippeld, veel te lang in de auto hebt gezeten en te weinig hebt meegemaakt en hebt gezien.
Ook onze eerste reis ging naar het gebied wat jullie nu willen bezoeken, maar wij hebben er niet over gepeinsd om Texas daarbij te betrekken. We bezochten 7 staten in 25 dagen en hadden daar de handen vol aan.
Hieronder onze route uit 2005. Je ziet dat dit een logischer route is, waarbij je Florida nog makkelijk kunt betrekken.
Bewaar Texas tot een volgende reis. Wij kwamen in 2009 voor het eerst in Texas en hadden 3 weken voor alleen deze ene staat. Dit jaar gaan we er voor de derde keer terug (in combinatie met Mississippi).
Succes!
16x USA / 30 staten
Klopt, ja alles wat je leest wordt je enthousiast en ga je meteen zoeken en stippelen. We zullen thuis eens alles op een hoop gooien en eens kijken hoe en of wat inderdaad. Wat voor ons belangrijk is, is naast de muziek natuur. Dus we gaan die twee dingen eens bekijken en dan de route opnieuw uitstippelen.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Dit was onze route vorig jaar. Wij hadden hiervoor 30 dagen (incl vluchten AMS-HOU-AMS)
Net even iets anders dan die jij plaatste, 3500 mile, dus wat jij wil kun je best halen in 25 dagen.
Geen idee hoe ik een plaatje moet bijvoegen, dus de link maar even gedaan.

Net even iets anders dan die jij plaatste, 3500 mile, dus wat jij wil kun je best halen in 25 dagen.
Geen idee hoe ik een plaatje moet bijvoegen, dus de link maar even gedaan.

Laatst gewijzigd door markro op 20 mei 2011, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: De link naar de afbeelding van het routekaartje aangepast, zodat het kaartje zichtbaar is.
Reden: De link naar de afbeelding van het routekaartje aangepast, zodat het kaartje zichtbaar is.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Kijk helemaal top! Merci. Ik ben tussendoor routes aan het bekijken. Voor alles wat je gaat bekijken moet je andere dingen skippen. Ik ga er thuis een goed voor zitten. Blijft lastig. We moeten gewoon de plaatsen die we echt willen zien ff op een rijtje zetten.
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tijdens onze reis hebben wij het volgende gedaan en bekeken:
Houston - honkbalwedstrijd
Galveston - een middag aan het strand gezeten
Holly Beach - op het strand overnacht (wij bezitten zelf een camper -zie plaatje-)
Avery Island - Tabasco fabriek bezocht en tabasco ijs gegeten.
Rosedown Plantation (tour)
Baton Rouge - swamp tour - capitol bekeken
Houma house, Oak Alley, Laura Plantation gezien (geen tour)
New Orleans - St.Louis cemetary, Lafayette Square, French Quarter, Voodoo museum (viel tegen), Algiers ferry, Katrina Tour.
Slidell - honey island swamp tour (erg mooi)
Zo veel mogelijk langs de kust gereden. Stuk na Pensacola had enkele prachtige witte stranden.
St. Augustine - in downtown gewandeld.
Savannah - downtown gewandeld en gefietst
Charleston - bootocht naar Fort Sumter
Atlanta - Stone Mountain camping, CNN, Coca Cola, ML.King, capitol, honkbalwedstrijd, Centennial Park
Lynchburg - Jack Daniels (leuke tour, geen drank tenzij je een fles koopt)
Natchez Trace - mooie rustige weg door de bossen
Tupelo - Elvis geboortehuis, vonden wij wat tegenvallen
Vicksburg - waarschijnlijk doordat wij eerder veel oude huizen hadden gezien vonden wij dit niet zo heel erg interessant meer. We zijn niet bij het battelfield geweest.
Natchez - gewandeld in het oude downtown.
Zie maar wat je gebruiken kunt.
Houston - honkbalwedstrijd
Galveston - een middag aan het strand gezeten
Holly Beach - op het strand overnacht (wij bezitten zelf een camper -zie plaatje-)
Avery Island - Tabasco fabriek bezocht en tabasco ijs gegeten.
Rosedown Plantation (tour)
Baton Rouge - swamp tour - capitol bekeken
Houma house, Oak Alley, Laura Plantation gezien (geen tour)
New Orleans - St.Louis cemetary, Lafayette Square, French Quarter, Voodoo museum (viel tegen), Algiers ferry, Katrina Tour.
Slidell - honey island swamp tour (erg mooi)
Zo veel mogelijk langs de kust gereden. Stuk na Pensacola had enkele prachtige witte stranden.
St. Augustine - in downtown gewandeld.
Savannah - downtown gewandeld en gefietst
Charleston - bootocht naar Fort Sumter
Atlanta - Stone Mountain camping, CNN, Coca Cola, ML.King, capitol, honkbalwedstrijd, Centennial Park
Lynchburg - Jack Daniels (leuke tour, geen drank tenzij je een fles koopt)
Natchez Trace - mooie rustige weg door de bossen
Tupelo - Elvis geboortehuis, vonden wij wat tegenvallen
Vicksburg - waarschijnlijk doordat wij eerder veel oude huizen hadden gezien vonden wij dit niet zo heel erg interessant meer. We zijn niet bij het battelfield geweest.
Natchez - gewandeld in het oude downtown.
Zie maar wat je gebruiken kunt.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Allemaal goed! Ik maak van alles hier een checklist, boeken erbij en dan plaatsen prikken.
Ik krijg onze route redelijk op rit, ik twijfel alleen of we terug moeten naar Atlanta, is het slimmer om de ronde af te maken vanuit New Orleans, of is het dan beter om naar Houston te rijden?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het scheelt 2 uur rijden. Er komen alleen wel Drop-off kosten bij ($300 bij de meeste aanbieders) als je de auto in Atlanta ophaalt en in Houston afgeeft. Dat bedrag verrijd je niet met die 2 uur langer rijden.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Klopt, daarbij denk ik dat er tussen new orleans en atlanta ook wel vanalles te zien is. We willen een ronde maken en texas en florida helemaal skippen. Daar moeten we voor terug een keer denk ik. Dan hebben we meer tijd en ruimte om er tussenin te genieten.
Vanuit hier zijn we nu aan het schrappen en schrijven. We proberen muziek met natuur te combineren in de route zeg maar.
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Neem vanuit Pensacola toch zeker de route langs de kust richting Fort Walton.
Prachtige stranden.
Prachtige stranden.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Florida skippen we ik denk dat we nu redelijk in de buurt komen van de route. Blijft lastig, minder plaatsen is meer comfort, maar ik vind het lastig om te snijden. Ik wil sowieso dit stuk arkansas mee pikken dus dat is een lastige uitstulping aan de route. Maar het natuurpark schijnt er fraai te zijn.
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&tab=wl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht