Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Las Vegas-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Las Vegas
-
Livestrong
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Las Vegas-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Las Vegas
Hallo allemaal,
Lees dit forum al een aantal jaar om tips en verhalen van andere leden te lezen. Maar vandaag ook maar eens geregistreerd.Wij zijn nu 4 maal in VS op vakantie geweest. Dit jaar vertrekken we op 5 september naar LV om vanuit daar 2 weken rond te reizen om daarna weer vanuit LV naar Maui te vliegen om daar een week te verblijven. Vanuit LV willen we naar Grand Teton gaan om daarna Yellowstone te bezoeken. Vanuit hier willen we naar Glacier rijden. Dan via een andere route weer in LV uit te komen. We komen aan op 5 september in LV en vliegen op 19 september naar Maui. We hebben een hotel in LV op de 5e en op 17e en 18e. Kan iemand ons vertellen of ons plan reeel is.
Alvast bedankt.
Lees dit forum al een aantal jaar om tips en verhalen van andere leden te lezen. Maar vandaag ook maar eens geregistreerd.Wij zijn nu 4 maal in VS op vakantie geweest. Dit jaar vertrekken we op 5 september naar LV om vanuit daar 2 weken rond te reizen om daarna weer vanuit LV naar Maui te vliegen om daar een week te verblijven. Vanuit LV willen we naar Grand Teton gaan om daarna Yellowstone te bezoeken. Vanuit hier willen we naar Glacier rijden. Dan via een andere route weer in LV uit te komen. We komen aan op 5 september in LV en vliegen op 19 september naar Maui. We hebben een hotel in LV op de 5e en op 17e en 18e. Kan iemand ons vertellen of ons plan reeel is.
Alvast bedankt.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Las Vegas-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Las Vegas
Het is wel een beetje opschieten maar wel mogelijk, tussen liggende stukken via de interstates rijden.
LV > Grand Teton kost is 2 dagen
Yellowstone > Glacier kost je (een lange) dag
Glacier > LV kost je 2,5 á 3 dagen
Dus heb je nog 6 dagen voor de park bezoeken
1 Grand Teton, 3 yellostone en 2 Glacier
LV > Grand Teton kost is 2 dagen
Yellowstone > Glacier kost je (een lange) dag
Glacier > LV kost je 2,5 á 3 dagen
Dus heb je nog 6 dagen voor de park bezoeken
1 Grand Teton, 3 yellostone en 2 Glacier
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Hartelijk welkom op het forum

Is er een reden waarom je naar en van Las Vegas vliegt?
Is er een reden waarom je naar en van Las Vegas vliegt?
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
Livestrong
- Amerika-ontdekker
We vinden LV gewoon leuk, verblijven hier altijd wel even. Wordt 3e bezoek. Meestal lekker shoppen en bootje huren op Lake Mead.
-
Livestrong
- Amerika-ontdekker
Na een aantal andere forums te hebben gelezen, denk ik dat Glacier toch net te ver naar het noorden ligt.Wou dan ook het Canadeese gedeelte meenemen. Zullen we dus een andere keer moeten doen.
Dan kom ik tot nu toe aan
5 sept. aankomst Las Vegas
6/7 sept. richting Grand Teton. Idee om SLC te overnachten. Is de kopermijn de moeite waard? Ander idee tussen LV en Grand Teton?
8 sept. overnachting Jackson bezoek Grand Teton
9/10 september overnachting West Yellowstone
11/16 nog nader in te delen
16/17/18 Las Vegas
Misschien al de 7e aan te komen in Jackson?
Willen ook een keer raften, iemand een idee waar we dit het beste kunnen doen?
Is Moab ook het bezoeken waard.
Alvast bedankt voor wat tips
Dan kom ik tot nu toe aan
5 sept. aankomst Las Vegas
6/7 sept. richting Grand Teton. Idee om SLC te overnachten. Is de kopermijn de moeite waard? Ander idee tussen LV en Grand Teton?
8 sept. overnachting Jackson bezoek Grand Teton
9/10 september overnachting West Yellowstone
11/16 nog nader in te delen
16/17/18 Las Vegas
Misschien al de 7e aan te komen in Jackson?
Willen ook een keer raften, iemand een idee waar we dit het beste kunnen doen?
Is Moab ook het bezoeken waard.
Alvast bedankt voor wat tips
-
Livestrong
- Amerika-ontdekker
Ps. the Bear Tooth pass richting Cody willen we ook graag doen. Is Cody wat om te bezoeken. Volgens mij zijn er geen rodeos meer dan?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Voor zover ik weet eindigt de rodeo op 31 augustus.
In Cody heb je het Buffalo Bill Historical Center, eigenlijk meerdere musea in één gebouw. Ik vond het heel jammer dat ik er maar een paar uur heb kunnen doorbrengen, omdat ze om 18.00u sluiten. Ik was nog lang niet uitgekeken.
Verder is er ook nog de gunfight bij het Irma hotel. Ik ben daar echter niet geweest.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
In Cody heb je het Buffalo Bill Historical Center, eigenlijk meerdere musea in één gebouw. Ik vond het heel jammer dat ik er maar een paar uur heb kunnen doorbrengen, omdat ze om 18.00u sluiten. Ik was nog lang niet uitgekeken.
Verder is er ook nog de gunfight bij het Irma hotel. Ik ben daar echter niet geweest.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Hoi,
Wij deden Las Vegas naar Salt Lake in een dag (flink stuk maar alleen stille Interstate) en de dag erop Salt Lake - Grand Teton (ook stevig doorrijden, maar goed te doen). Glacier hebben we in een andere reis gedaan en zou ik niet na Yellowstone proppen. Het ligt uit de buurt en is niet zo indrukwekkend nadat je Yellowstone hebt gezien (als je het echt wilt doen, zou ik eerst Glacier pakken en dan Yellowstone).
Erwin
Wij deden Las Vegas naar Salt Lake in een dag (flink stuk maar alleen stille Interstate) en de dag erop Salt Lake - Grand Teton (ook stevig doorrijden, maar goed te doen). Glacier hebben we in een andere reis gedaan en zou ik niet na Yellowstone proppen. Het ligt uit de buurt en is niet zo indrukwekkend nadat je Yellowstone hebt gezien (als je het echt wilt doen, zou ik eerst Glacier pakken en dan Yellowstone).
Erwin
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Livestrong
- Amerika-ontdekker
We doen Glacier toch ook maar niet erbij. Gaat anders weer ten koste van andere dingen. Zullen dit een keer met Canada combineren. Was zelf ook van plan om LV -SLC in een dag te rijden. Alleen jammer dat het een saaie interstate is.
Tussenstopje bij de Kolob Canyons van Zion is makkelijk te maken zonder al te veel extra afstand. Wij reden ook nog naar Cedar Breaks NP wat een beetje op Bryce lijkt. En verder is het inderdaad redelijk saai...
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo, denk dat het verstandig is dat je Glacier overslaat. In Grand Teton en Yellowstone is genoeg te zien. De kopermijn in Salt Lake City vonden wij geweldig om te zien. Was heel indrukwekkend. Kost niet veel tijd als je daar een 1tot 2 uur hebt rondgekeken dan heb je het voor het grootste wel gedeelte gezien. Zou dan overnachten in Salt Lake, kun je s' avonds de stad in en daar de gebouwen van de mormonen zien en eventueel een onderzoekje doen naar je stamboom. De volgende dag naar Grand Teton en vervolgens Yellowstone. Geniet er van en succes met de voor bereiding. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- jmvdc
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
In Cody kan je ook nog naar de Buffalo Bill Dam, Cody Night Rodeo en daar vlak voor ligt the Old Town Trail: http://www.nezperce.com/trltown.html
waar je een stukje western geschiedenis krijgt.
Buffalo Bill Historical Center is ons ook goed meegevallen!
In Moab hebben we gelogeerd om Arches en Canyonlands te bezoeken, maar het stadje zelf vonden we, persoonlijk, niet zo de moeite waard. Vooral hotels/motels/restaurants.
In Moab hebben we gelogeerd om Arches en Canyonlands te bezoeken, maar het stadje zelf vonden we, persoonlijk, niet zo de moeite waard. Vooral hotels/motels/restaurants.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kies je bewust voor West Yellwostone om te overnachten? Je hebt maar 2 nachten dus eigenlijk maar 1 volle dag voor Yellowstone als ik het goed begrijp. Dat is wel heel erg weinig. Probeer ook in het park zelf te overnachten, dat scheelt je heen en weer reizen en het is prachtig om bijvoorbeeld de geiesrs bij Old Faithful in de vroege ochtend of tegen de avond te zien, en heerlijk rustig. In september gaan al aardig wat voorzieningen sluiten, dus als je in het park wilt overnachten is op tijd boeken aan te bevelen.
Wij zijn in 2004 vanuit Grant Teton langs de I15 gereden en hebben toen het Kolob-deel van Zion bezocht, Misschien heb je iets aan ons reisverslag. In 2008 zijn we ook in Yellowstone geweest, in combinatie met onder andere Arches en Canyonlands.
Raften kan op de Snake River. Er is hier al eens eerder iets over geschreven dacht ik, misschien kun je de zoekfunctie eens proberen.
Je zou zoiets kunnen doen, maar het is wel wat gehaast vind ik:
5 sept aankomst Las Vegas
6 sept Las Vegas - SLC
7 sept SLC - West Yellowstone
8 sept West Yellowstone - Yellowstone
9 sept Yellowstone
10 sept Yellowstone
11 sept Yellowstone - Jackson
12 sept Jackson - Torrey
13 sept Torrey - bryce
14 sept Bryce - Zion
15 sept Zion - Las Vegas
16 -18 sept Las Vegas
Eventueel een dag minder Yellowstone hoewel ik 3 dagen wel het minimum vind.
Marianne
Wij zijn in 2004 vanuit Grant Teton langs de I15 gereden en hebben toen het Kolob-deel van Zion bezocht, Misschien heb je iets aan ons reisverslag. In 2008 zijn we ook in Yellowstone geweest, in combinatie met onder andere Arches en Canyonlands.
Raften kan op de Snake River. Er is hier al eens eerder iets over geschreven dacht ik, misschien kun je de zoekfunctie eens proberen.
6 sept Las Vegas - SLC
9 sept Yellowstone
10 sept Yellowstone
12 sept Jackson - Torrey
13 sept Torrey - bryce
14 sept Bryce - Zion
15 sept Zion - Las Vegas
16 -18 sept Las Vegas
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 26 mei 2011, 19:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Lees voor raften rond Jackson bijvoorbeeld dit topic. Over scenic float trips en wild water raften.
-
Livestrong
- Amerika-ontdekker
Dat is jammer, leek on echt leuk om mee te maken. Denk dat we dan niet Cody zullen bezoeken. Hebben we ergens anders weer een dag extra. Volgens mij is het wel vanuit Yellowstone de Beartooth pass richting Cody of niet? Hoelang doe je over het algemeen over deze route. Is het wat om hem zeg maar heen en gelijk terug te rijden?Old Faithful schreef:Voor zover ik weet eindigt de rodeo op 31 augustus.
-
Livestrong
- Amerika-ontdekker
K&N schreef:Hallo, denk dat het verstandig is dat je Glacier overslaat. In Grand Teton en Yellowstone is genoeg te zien. De kopermijn in Salt Lake City vonden wij geweldig om te zien. Was heel indrukwekkend. Kost niet veel tijd als je daar een 1tot 2 uur hebt rondgekeken dan heb je het voor het grootste wel gedeelte gezien. Zou dan overnachten in Salt Lake, kun je s' avonds de stad in en daar de gebouwen van de mormonen zien en eventueel een onderzoekje doen naar je stamboom. De volgende dag naar Grand Teton en vervolgens Yellowstone. Geniet er van en succes met de voor bereiding. Klaas
ok, bedankt. Lijkt me ook wel wat op de mijn te zien. Zullen dan inderdaad in SLC overnachten om daarna door te rijden naar Jackson, om vanuit hier Teton te bezoeken.
Ps. kunnen ze zelfs een stamboom van iemand uit Nederland onderzoeken?
-
Livestrong
- Amerika-ontdekker
Willen Moab ook alleen aan doen om Arches/Canyon te bezoeken. Ook las ik dat dit een moutainbike paradijs is. Lijkt me wel wat om hier een fiets te huren en een rondje te rijden.jmvdc schreef:In Cody kan je ook nog naar de Buffalo Bill Dam, Cody Night Rodeo en daar vlak voor ligt the Old Town Trail: http://www.nezperce.com/trltown.html
In Jackson Hole, WY zijn er nog rodeo's tot 17 sept., telkens op woensdag en zaterdag.Livestrong schreef:Ps. the Bear Tooth pass richting Cody willen we ook graag doen. Is Cody wat om te bezoeken. Volgens mij zijn er geen rodeos meer dan?
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
Livestrong
- Amerika-ontdekker
Martin & Marianne schreef:Kies je bewust voor West Yellwostone om te overnachten? Je hebt maar 2 nachten dus eigenlijk maar 1 volle dag voor Yellowstone als ik het goed begrijp. Dat is wel heel erg weinig. Probeer ook in het park zelf te overnachten, dat scheelt je heen en weer reizen en het is prachtig om bijvoorbeeld de geiesrs bij Old Faithful in de vroege ochtend of tegen de avond te zien, en heerlijk rustig. In september gaan al aardig wat voorzieningen sluiten, dus als je in het park wilt overnachten is op tijd boeken aan te bevelen.
6 sept Las Vegas - SLC
9 sept Yellowstone
10 sept Yellowstone
12 sept Jackson - Torrey
13 sept Torrey - bryce
14 sept Bryce - Zion
15 sept Zion - Las Vegas
16 -18 sept Las Vegas
Marianne
Hoi Marianne. We slapen tot nu toe 2 nachten in West Yellowstone. Zullen dus 3 dagen hebben om Yellowstone te bezichtigen. Maar kunnen eventueel er een nacht aan plakken. We slapen in West Yellowstone, omdat het toch dicht bij het park is en niet zo duur. Heb wat rond gekeken in de periode dat wij er zijn en dan betaal er wel voor.
Zion en Bryce hebben we al een keer eerder bezocht, zullen dit nu dus ook niet doen.
-
Livestrong
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de linkFelicitas schreef:Lees voor raften rond Jackson bijvoorbeeld dit topic. Over scenic float trips en wild water raften.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 8892 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 4 Reacties