Dat kan wel zo zijn, maar in de NL taal is een droogkast iets anders dan een wasdroger. Een droogkast is een kast waarin je de temperatuur ook kunt instellen en waar je kleding of andere spullen te drogen kunt hangen of leggen. Die worden dan niet rondgedraaid in een trommel. Een wasdroger is een apparaat met een trommel waarin de was wordt rondgedraaid. Ik ken overigens niemand die een droogkast heeft (heb je ook heel veel ruimte voor nodig), terwijl een wasdroger iets meer gebruikelijk is.Lucid schreef:Een droogkast is volgens mij Vlaams voor het Nederlandse woord wasdroger.Jasmino schreef:Volgens mij is er trouwens een verschil tussen een wasdroger en een droogkast, althans in de Nederlands taal zoals die in NL wordt gesproken.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Over wassen en drogen
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Over wassen en drogen
*****Afgesplitst van dit topic*****
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Re: Nederland door de ogen van een Amerikaanse
Maytag maakt (maakte ?) dryer cabinets bovenop de conventionele dryers, is dat niet een soort droogkast ? Ze kregen wel hele slechte kritieken over het algemeen...
Ik vond dat er meer laundry drying cabinets op de markt zijn in de US - "a new concept" zo worden ze geadverteerd en ze kosten rond de $ 1000.
Ik woon in central CA en droog bijna alles buiten aan de lijn behalve de handdoeken want die worden daar keihard van.
Overigens ik heb top-of-the-line watersparende voorladers, maar mijn wasgoed wordt niet goed schoon, mn. de handdoeken ruiken nooit fris, hoe vaak ik ze ook was en spoel (!), maakt niet uit op wel programma, op welke temperatuur, met wat voor wasmiddel, etc. Iemand van de NederAmerikanen die dit probleem herkent ?!
Voor Ruud: ja dat is 'em ! Zie je die nog gebruikt worden nu in Ned. ?
Ik vond dat er meer laundry drying cabinets op de markt zijn in de US - "a new concept" zo worden ze geadverteerd en ze kosten rond de $ 1000.
Ik woon in central CA en droog bijna alles buiten aan de lijn behalve de handdoeken want die worden daar keihard van.
Overigens ik heb top-of-the-line watersparende voorladers, maar mijn wasgoed wordt niet goed schoon, mn. de handdoeken ruiken nooit fris, hoe vaak ik ze ook was en spoel (!), maakt niet uit op wel programma, op welke temperatuur, met wat voor wasmiddel, etc. Iemand van de NederAmerikanen die dit probleem herkent ?!
Voor Ruud: ja dat is 'em ! Zie je die nog gebruikt worden nu in Ned. ?
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
in Vlaanderen noemen we een wasdroger dus een droogkast.Jasmino schreef:Dat kan wel zo zijn, maar in de NL taal is een droogkast iets anders dan een wasdroger. Een droogkast is een kast waarin je de temperatuur ook kunt instellen en waar je kleding of andere spullen te drogen kunt hangen of leggen. Die worden dan niet rondgedraaid in een trommel. Een wasdroger is een apparaat met een trommel waarin de was wordt rondgedraaid. Ik ken overigens niemand die een droogkast heeft (heb je ook heel veel ruimte voor nodig), terwijl een wasdroger iets meer gebruikelijk is.
Jasmino, wat hoe noemen jullie een droogkast dan ? Wasdroger ?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij noemen een droogkast een droogkast, en een wasdroger een wasdroger
Sorry hoor, kon het even niet laten..... Maar wat in Vlaanderen een droogkast wordt genoemd is hier dus officieel een wasdroger, oftewel een droger.
Sorry hoor, kon het even niet laten..... Maar wat in Vlaanderen een droogkast wordt genoemd is hier dus officieel een wasdroger, oftewel een droger.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik heb dat met onze handdoeken. Ik word er echt gek van. Wij hebben ook nieuwe (nou ja, twee jaar oud) dure voorladers, en vooral onze handdoeken ruiken gewoon nooit echt super lekker schoon. Ik heb ze op lange programma's gedaan, korte, langer in de droger, en ze ruiken gewoon niet "robijntjes-fris". Manlief merkt het niet, maar ik dus wel. Iemand enig idee hoe dat komt/ hoe je dat kan oplossen? Ik zou bijna een ouderwetse droogmolen kopen en ze buiten in de achtertuin ophangen om te kijken of dat helpt...oortjes schreef: Overigens ik heb top-of-the-line watersparende voorladers, maar mijn wasgoed wordt niet goed schoon, mn. de handdoeken ruiken nooit fris, hoe vaak ik ze ook was en spoel (!), maakt niet uit op wel programma, op welke temperatuur, met wat voor wasmiddel, etc. Iemand van de NederAmerikanen die dit probleem herkent ?!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Zelfde probleem hier, in onze gang staan splinternieuwe (en volgens mij ook erg dure) wassers en drogers, maar zelfde probleem, geen frisse was en "vlekken" gaan slecht uit de was, vooral bij ondergoed en handdoeken niet echt fris...
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Over wassen en drogen
Dit is wel heel toevallig, we hadden hier gisteren een discussie over met onze kinderen. Zij klagen steen en been over de geur van hun handdoeken, die volgens hen vreselijk ruiken. Wij hebben ook een vrij nieuwe frontloader van Kenmore en drogen onze was met Bounty, die toch een lekkere lucht zou moeten verspreiden. Interessant om te lezen, dat anderen hier ook last van hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben ook vrij nieuwe Kenmore voorladers. Op het gewone programma missen wij ook de frisse geur, maar we hebben ook een "steam" programma die iets betere geuren van de was oplevert; het is nog niet super hoor. Misschien hebben jullie ook een steam stand?
Laatst gewijzigd door Loek op 16 mei 2011, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze handdoeken gingen ook plotseling ruiken toen ik van een bovenlader naar een HE voorlader ging. Ik heb ze nu weer goed. Ik was nu met poeder Tide (geen biologische wasmiddelen meer die ik eerder gebruikte) en ik gebruik een programma wat het meeste water inlaadt (bij ons is dat Permanent Press) op heet voor de handdoeken. Soms laad ik extra heet water in met de 'tub clean' optie van onze LG HE voorlader (daarna wel met een gewoon programma wassen). Verder laat ik de wasmachine altijd openstaan (als ik niet was) en zo nu en dan doe ik een 'tubclean' met gloor om de wasmachine extra fris te krijgen.
Alleen met Tide krijg ik mijn was schoon met de voorlader.
Dora
Alleen met Tide krijg ik mijn was schoon met de voorlader.
Dora
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hier is een artikel over het voorkomen van geurtjes in voorladers.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ik heb ooit eens een wasmachine reparateur gehad die zei dat ik de machine elke 6 weken een keer leeg op de hoogste temperatuur moet draaien met een kopje soda erin.
Sinds ik dat doe heb ik altijd een fris ruikende was.
Drogen doe ik in de zomer buiten, aan de droogmolen. Alleen in de winter gebruik ik de droogfunctie van mijn gecombineerde was-droogmachine.
Sinds ik dat doe heb ik altijd een fris ruikende was.
Drogen doe ik in de zomer buiten, aan de droogmolen. Alleen in de winter gebruik ik de droogfunctie van mijn gecombineerde was-droogmachine.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- DixieChick
- Amerika-expert
Hey, dat artikel heeft een aantal goede tips. Deur openlaten, dat wist ik al, net als de ring droog/schoonmaken en het gebruiken van HE detergent. Maar ik zal van de week ook eens de filter schoon maken, misschien dat dat scheelt, net als een cycle draaien met bleek. Wat is soda hier in de VS eigenlijk?
Ik heb overigens geen probleem met vlekken verwijderen (dat gaat zelfs beter dan met de bovenlader die we hadden), alleen dus dat niet-zo-frisse geurtje.
Ik heb overigens geen probleem met vlekken verwijderen (dat gaat zelfs beter dan met de bovenlader die we hadden), alleen dus dat niet-zo-frisse geurtje.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Wat bijzonder dat jullie met voorladers zulke problemen hebben in Amerika. Hier in Europa kennen we bijna niet anders. Hebben de Amerikaanse voorladers wel een verwarmingselement of werken ze met warm water zoals de bovenladers?
Ik geniet weer heel erg van mijn was die ik buiten aan de lijn kan drogen in Spanje. Zon en wind, geweldige combi, vaak is de was binnen een uurtje droog. Ik vind niets lekkerder dan was die buiten in de frisse lucht heeft gedroogd. Zelfs de handdoeken blijven heerlijk zacht als ik wat wasverzachter toevoeg, wat ik eigenlijk nooit doe als ik de was in de droger doe. Mijn droger staat inmiddels wel in Spanje, want ook daar heb je weleens wat druilerige dagen, maar ik hoop hem weinig te gebruiken.
Ik ben echt zo'n muts die kan genieten van een heerlijk schone wapperende was aan de lijn
: Ik heb dus meteen na aankoop van het huis een bevriende lasser gevraagd weer ouderwetse waslijnpalen voor met te maken. Hier hangt een van mijn eerste wassen daar aan de lijn, nog voor het grint in de tuin gestort werd. Ben er helemaal blij mee 

Die soda lijkt me een hele goed tip!
Ik geniet weer heel erg van mijn was die ik buiten aan de lijn kan drogen in Spanje. Zon en wind, geweldige combi, vaak is de was binnen een uurtje droog. Ik vind niets lekkerder dan was die buiten in de frisse lucht heeft gedroogd. Zelfs de handdoeken blijven heerlijk zacht als ik wat wasverzachter toevoeg, wat ik eigenlijk nooit doe als ik de was in de droger doe. Mijn droger staat inmiddels wel in Spanje, want ook daar heb je weleens wat druilerige dagen, maar ik hoop hem weinig te gebruiken.
Ik ben echt zo'n muts die kan genieten van een heerlijk schone wapperende was aan de lijn

Die soda lijkt me een hele goed tip!
Oh Bummer, ik vroeg Jasmino over droger/droogkast, maar ik had het LeenG moeten vragen.... LeenG waar ben je ?
Wij verhuisden in 2004 naar CA en gingen op zoek naar een wasmachine. In Ned. had ik altijd voorladers dus toen ik bij Sears de nieuwe Ht4e zag staan, dat was 'em ! Voor ong. een jaar waste het masjien behoorlijk goed. Toen begonnen de problemen: geur, wat heet, stank in de gewassen kleding enz. plus echt problemen met de wasser van stoppen middenin programma en deur niet vrijgeven. We hadden zo'n verzekering op wasser/droger, dus Sears gebeld. De eerste monteur zei dat het de el.board was maar het kon ook een 'fluke' zijn, dus maar even verder aankijken. Ik, stom als altijd, stemde daarmee in. Probleem got worse. Vervolgens drie monteurs achter elkaar die zeiden dat er niks mis was want natuurlijk geen malfunction als zij er waren. Ja maar het gebeurt pas als de machine aan het einde van het programma komt. Daar kunnen we niet op wachten ! was het antwoord. Doorlock werd vervangen, dat haalde niets uit. Weer bellen (uiteindelijk met hoofdkantoor Sears en ik helemaal in tranen), weer een ronde van monteurs. Die beweerden doodleuk dat de malfunction kwam omdat ik niet met Tide waste (hun vrouwen wasten met Tide). Nu waste ik altijd met Tide, maar was op het idee gekomen een ander merk te gebruiken - net zoals je shampoos moet wisselen enz. En natuurlijk is het onzin dat de machine weet wat woor merk wasmiddel er in het laadje zit ! Ik had moeite me goed te houden.
Tenslotte moest ik de wasmachine deels oplichten en op de vloer terug laten vallen op hem (haar ?) tot het einde van het programma te brengen. Ik meldde dat ook aan een van de monteurs, reaktie: dat moet u niet doen daar kan die stuk van gaan ! ik: de machine is al stuk !!! Uiteindelijk werd dan de electronics board vervangen (door no. zoveel want de twee monteurs daarvoor kregen geen toestemming van Sears, reparatie te duur. Da's het nadeel van zo'n contract, je hebt al betaald....) Een monteurs instrueerde me sterker geurende wasverzachter te kopen, dat zou het probleem oplossen ! Een andere constateerde 'faulty electricity' (huis toen paar jaar oud en ik had het betreffende stopcontact al gecheckt ). We moesten een electricien laten komen en Sears een affidavit geven dat er geen problemen waren met onze elektriciteitsvoorziening ! voor ze verder naar de machine wilden kijken.
En iedere monteur maar op de werkbon vermelden dat ze hadden 'customer instructed in proper use of machine'. Geen van de heren had ooit zelf een was gedraaid !
Nu had ik de machine bijna drie jaar en hij/zij werkte naar behoren helaas werd de was er niet schoner van. En ja ik maakte na iedere use alles helemaal droog, talk op het rubber, regelmatig Afresh etc. etc.
Inmiddels kostte handdoeken wassen me een hele dag van 07.00 uur 'smorgens tot middernacht, aan inweek/voorwas, triple rinse drie keer over, voorwas, triple rinse drie keer over, was op warm, triple rinse drie keer, was op heet, triple rinse drie keer, nog een keer was op warm, triple rinse drie keer en nog een keer rinse. Ik werd er compleet gek van maar had gewoon de puf niet meer weer zo'n clown van Sears langs te laten komen. Maar na zes jaar - ik toch weer bellen. En nu kwam er een monteur die niet naar de machine keek maar naar de aanvoer en het bleek dat al die tijd een inlet valve stuk was. Die breken zo snel ! dat is zo'n veelvoorkomend probleem ! zei deze monteur. De machine had aldoor te weinig schoon water gepakt en vuil water was voortdurend terug in de machine gestroomd.
Ik blij, alle problemen nu voorbij. Forget it. Meer water leerde dat de machine lekte. Weer gebeld. Monteur kwam, keek en bestelde nieuw rubber (je hebt nooit een afspraak, maar altijd twee, eentje voor kijken en eentje voor repareren). Rubber geinstalleerd, ik aan de was - rubber ging los en we hadden een overstroming in de gang. Weer gebeld. Monteur kwam, oh niet goed vastgemaakt denk ik. Opnieuw rubber geinstalleerd, ik aan de was - rubber gaat weer los en we hebben weer een overstroming in de gang. Dit alles rond X-mas vorig jaar.
Nu hebben we dus een LG, en nee de was stinkt niet meer, maar lekker schoon ruiken, nee. Ondergoed en sokken niet zo'n probleem, de meeste bovenkleding droog ik buiten dat helpt ook, maar de handdoeken blijven een probleem. En inderdaad, mijn man kan het niet ruiken !
Iemand hier schreef over Tide poeder - maar ik heb begrepen dat een HE wasser vloeibaar nodig heeft ? Ik vond een site waar mensen (vrouwen) hun gal gaven over de Tide 2x, die ze beduiden slechter vonden dan de 'gewone'.
En ja iedere tip voor het voorkomen van enz. heb ik toegepast/pas ik toe. Mijn nieuwe machine heeft zelfs een deurtje-open stand.
Iemand hier schreef over het schoonmaakprogramma gebruiken - als een alternatief programma ? werkt dat beter en zo ja waarom ?
Op mijn machine heb ik extra heet plus allergene - da's met stoom - plus ik heb een optie meer water te laten gebruiken. Maar het helpt niet voldoende helaas.
Ik ben volkomen voor water sparen, maar het is waanzin dat overal zulke lappen dorstig grasveld liggen en dat het 'sparen' betekent dat er ternauwernood water uit de douche komt (duidelijk een initiatief van kale mannen) en dat de wasmachines moeten wassen met bijna geen water !
Heeft iemand ervaring met de 'silver rod' technologie van Samsung ? is speciaal tegen geur en geurtjes, dus 'men' weet ervan.
Ook het feit dat meer en meer wasmiddelen op de fles zetten 'rinses clean' vertelt me dat het probleem reeel is.
Een van de 'goede' monteurs vertelde me dat problemen ontstaan zijn toen men de Eur. technologie (Bosch heeft aan ontwikkeling meegewerkt) ging aanpassen aan US normen en wettelijke bepalingen.
Voor wie het vroeg: het hangt van de machine af, de meeste pakken warm en/of koud water naar behoefte, de duurdere modellen kunnen verhitten. Maar je kunt alleen kiezen uit koud, warm, heet, extra heet. Je kunt geen temperatuur instellen en de marge van wat 'warm' betekent qua temperatuur is vrij groot.
Vraag voor Dora: hoe weet je dat PP meer water inneemt dan andere programma's ? aangezien ik ook een LG voorlader heb....
Wij verhuisden in 2004 naar CA en gingen op zoek naar een wasmachine. In Ned. had ik altijd voorladers dus toen ik bij Sears de nieuwe Ht4e zag staan, dat was 'em ! Voor ong. een jaar waste het masjien behoorlijk goed. Toen begonnen de problemen: geur, wat heet, stank in de gewassen kleding enz. plus echt problemen met de wasser van stoppen middenin programma en deur niet vrijgeven. We hadden zo'n verzekering op wasser/droger, dus Sears gebeld. De eerste monteur zei dat het de el.board was maar het kon ook een 'fluke' zijn, dus maar even verder aankijken. Ik, stom als altijd, stemde daarmee in. Probleem got worse. Vervolgens drie monteurs achter elkaar die zeiden dat er niks mis was want natuurlijk geen malfunction als zij er waren. Ja maar het gebeurt pas als de machine aan het einde van het programma komt. Daar kunnen we niet op wachten ! was het antwoord. Doorlock werd vervangen, dat haalde niets uit. Weer bellen (uiteindelijk met hoofdkantoor Sears en ik helemaal in tranen), weer een ronde van monteurs. Die beweerden doodleuk dat de malfunction kwam omdat ik niet met Tide waste (hun vrouwen wasten met Tide). Nu waste ik altijd met Tide, maar was op het idee gekomen een ander merk te gebruiken - net zoals je shampoos moet wisselen enz. En natuurlijk is het onzin dat de machine weet wat woor merk wasmiddel er in het laadje zit ! Ik had moeite me goed te houden.
Tenslotte moest ik de wasmachine deels oplichten en op de vloer terug laten vallen op hem (haar ?) tot het einde van het programma te brengen. Ik meldde dat ook aan een van de monteurs, reaktie: dat moet u niet doen daar kan die stuk van gaan ! ik: de machine is al stuk !!! Uiteindelijk werd dan de electronics board vervangen (door no. zoveel want de twee monteurs daarvoor kregen geen toestemming van Sears, reparatie te duur. Da's het nadeel van zo'n contract, je hebt al betaald....) Een monteurs instrueerde me sterker geurende wasverzachter te kopen, dat zou het probleem oplossen ! Een andere constateerde 'faulty electricity' (huis toen paar jaar oud en ik had het betreffende stopcontact al gecheckt ). We moesten een electricien laten komen en Sears een affidavit geven dat er geen problemen waren met onze elektriciteitsvoorziening ! voor ze verder naar de machine wilden kijken.
En iedere monteur maar op de werkbon vermelden dat ze hadden 'customer instructed in proper use of machine'. Geen van de heren had ooit zelf een was gedraaid !
Nu had ik de machine bijna drie jaar en hij/zij werkte naar behoren helaas werd de was er niet schoner van. En ja ik maakte na iedere use alles helemaal droog, talk op het rubber, regelmatig Afresh etc. etc.
Inmiddels kostte handdoeken wassen me een hele dag van 07.00 uur 'smorgens tot middernacht, aan inweek/voorwas, triple rinse drie keer over, voorwas, triple rinse drie keer over, was op warm, triple rinse drie keer, was op heet, triple rinse drie keer, nog een keer was op warm, triple rinse drie keer en nog een keer rinse. Ik werd er compleet gek van maar had gewoon de puf niet meer weer zo'n clown van Sears langs te laten komen. Maar na zes jaar - ik toch weer bellen. En nu kwam er een monteur die niet naar de machine keek maar naar de aanvoer en het bleek dat al die tijd een inlet valve stuk was. Die breken zo snel ! dat is zo'n veelvoorkomend probleem ! zei deze monteur. De machine had aldoor te weinig schoon water gepakt en vuil water was voortdurend terug in de machine gestroomd.
Ik blij, alle problemen nu voorbij. Forget it. Meer water leerde dat de machine lekte. Weer gebeld. Monteur kwam, keek en bestelde nieuw rubber (je hebt nooit een afspraak, maar altijd twee, eentje voor kijken en eentje voor repareren). Rubber geinstalleerd, ik aan de was - rubber ging los en we hadden een overstroming in de gang. Weer gebeld. Monteur kwam, oh niet goed vastgemaakt denk ik. Opnieuw rubber geinstalleerd, ik aan de was - rubber gaat weer los en we hebben weer een overstroming in de gang. Dit alles rond X-mas vorig jaar.
Nu hebben we dus een LG, en nee de was stinkt niet meer, maar lekker schoon ruiken, nee. Ondergoed en sokken niet zo'n probleem, de meeste bovenkleding droog ik buiten dat helpt ook, maar de handdoeken blijven een probleem. En inderdaad, mijn man kan het niet ruiken !
Iemand hier schreef over Tide poeder - maar ik heb begrepen dat een HE wasser vloeibaar nodig heeft ? Ik vond een site waar mensen (vrouwen) hun gal gaven over de Tide 2x, die ze beduiden slechter vonden dan de 'gewone'.
En ja iedere tip voor het voorkomen van enz. heb ik toegepast/pas ik toe. Mijn nieuwe machine heeft zelfs een deurtje-open stand.
Iemand hier schreef over het schoonmaakprogramma gebruiken - als een alternatief programma ? werkt dat beter en zo ja waarom ?
Op mijn machine heb ik extra heet plus allergene - da's met stoom - plus ik heb een optie meer water te laten gebruiken. Maar het helpt niet voldoende helaas.
Ik ben volkomen voor water sparen, maar het is waanzin dat overal zulke lappen dorstig grasveld liggen en dat het 'sparen' betekent dat er ternauwernood water uit de douche komt (duidelijk een initiatief van kale mannen) en dat de wasmachines moeten wassen met bijna geen water !
Heeft iemand ervaring met de 'silver rod' technologie van Samsung ? is speciaal tegen geur en geurtjes, dus 'men' weet ervan.
Ook het feit dat meer en meer wasmiddelen op de fles zetten 'rinses clean' vertelt me dat het probleem reeel is.
Een van de 'goede' monteurs vertelde me dat problemen ontstaan zijn toen men de Eur. technologie (Bosch heeft aan ontwikkeling meegewerkt) ging aanpassen aan US normen en wettelijke bepalingen.
Voor wie het vroeg: het hangt van de machine af, de meeste pakken warm en/of koud water naar behoefte, de duurdere modellen kunnen verhitten. Maar je kunt alleen kiezen uit koud, warm, heet, extra heet. Je kunt geen temperatuur instellen en de marge van wat 'warm' betekent qua temperatuur is vrij groot.
Vraag voor Dora: hoe weet je dat PP meer water inneemt dan andere programma's ? aangezien ik ook een LG voorlader heb....
Laatst gewijzigd door USInsider op 16 mei 2011, 19:41, 3 keer totaal gewijzigd.
Die van mij heeft geen verwarmingselement. Denk dat dat ook 1 van de problemen is. Een was op 'hot' is niet echt hot want een HE voorlader laadt erg weinig water, dus het is ook zo weer afgekoeld en het komt dus direct uit de boiler wat ook niet superheet is.
Dora
Dora
Je kunt gewoon poeder gebruiken in een HE hoor. Er is Tide HE poeder te koop. Soms gebruik ik het voorwas programma en dan moet je wel poeder gebruiken voor de hoofdwas anders loopt je hoofdwasmiddel al in de machine tijdens de voorwas.
Om te weten welk programma het meeste water laadt ben ik ervoor gaan zitten, er zit ook een 'extra water' knopje op mijn wasmachine. De tubclean laadt nog meer water, maar na het water inladen schakel ik dan weer over op een normaal wasprogramma. Je kunt ook zelf water toevoegen via het zeepbakje maar dat is zo'n gedoe. Kortom, ik heb gemerkt hoe meer water hoe schoner de was als het gaat over handdoeken (absorberen veel water) in ieder geval.
Verder gebruik ik ook wasbare luiers, dus het was essentieel dat ik mijn was weer schoon kreeg met de voorlader
Dora
Om te weten welk programma het meeste water laadt ben ik ervoor gaan zitten, er zit ook een 'extra water' knopje op mijn wasmachine. De tubclean laadt nog meer water, maar na het water inladen schakel ik dan weer over op een normaal wasprogramma. Je kunt ook zelf water toevoegen via het zeepbakje maar dat is zo'n gedoe. Kortom, ik heb gemerkt hoe meer water hoe schoner de was als het gaat over handdoeken (absorberen veel water) in ieder geval.
Verder gebruik ik ook wasbare luiers, dus het was essentieel dat ik mijn was weer schoon kreeg met de voorlader
Dora
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hier ben ik!oortjes schreef:Oh Bummer, ik vroeg Jasmino over droger/droogkast, maar ik had het LeenG moeten vragen.... LeenG waar ben je ?
Een droger noemen wij dus een droogkast. Ik denk niet dat er een ander woord is voor droogkast, ik heb er ook nog nooit echt van gehoord dat iemand dit in huis heeft.
Sommige drogers hebben een stand waar ze niet draaien, maar alleen drogen Dan kun je bijvoorbeeld een gebreide trui op een rekje in de droger te drogen leggen.
Dora
Dora
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Apart om te lezen over de geuren (of het gebrek daaraan): iets wat mij ook is opgevallen. Wij hebben in ons huidige huurhuis een Whirlpool front loader wasmachine, en dat ding krijgt alles perfect schoon - alleen het ruikt niet - of niet erg lang, in ieder geval - wasmachinefris.
Na de wasmachine (met Tide) gaat het nog de droger in (met Bounty droogtrommeldoekjes) en dan ruikt het wel lekker, maar die geur is ook zo weer weg. Als mijn ouders komen en ze doen hun koffer bij ons open dan ruik je gewoon de schone frisse was-geur terwijl bij onze was die geur in no time eraf is...
Na de wasmachine (met Tide) gaat het nog de droger in (met Bounty droogtrommeldoekjes) en dan ruikt het wel lekker, maar die geur is ook zo weer weg. Als mijn ouders komen en ze doen hun koffer bij ons open dan ruik je gewoon de schone frisse was-geur terwijl bij onze was die geur in no time eraf is...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog